ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ … ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ 1

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ……. ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ

 

Αγαπητοί γονείς

Η οργάνωση και η λειτουργία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης κατέχει κεντρική θέση στο Νηπιαγωγείο. Η ενασχόληση των παιδιών με τα βιβλία είναι καθοριστικής σημασίας για την εισαγωγή τους στο γραπτό και προφορικό λόγο, αλλά και για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.

Οι στόχοι της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι οι εξής:

  • Τα παιδιά, να έλθουν σε επαφή με το βιβλίο, μέσα από ένα δρόμο ευχαρίστησης, διασκέδασης, συγκίνησης, για να οδηγηθούν τελικά στην απόλαυση της ανάγνωσης αλλά και να αναγνωρίσουν το βιβλίο ως πηγή γνώσης.
  • Να έλθουν σε επαφή με όλα τα είδη του γραπτού λόγου και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του με τον προφορικό .
  • Να αποκτήσουν συμπεριφορά αναγνώστη.
  • Να μυηθούν στο σύστημα δανεισμού του βιβλίου, ώστε στο μέλλον να αποκτήσουν μια τόσο ευχάριστη συνήθεια.
  • Να ασκηθούν στη σωστή χρήση και μεταχείριση του βιβλίου καθώς και στο σεβασμό στον επόμενο που θα το χρησιμοποιήσει.
  • Να μάθουν να είναι συνεπείς, οργανωτικοί και να αποκτήσουν πρωτοβουλία και αυτοπεποίθηση.

Δυστυχώς φέτος οι συνθήκες δεν επέτρεψαν την δια ζώσης  λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης. Έτσι σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε μία «ηλεκτρονική δανειστική βιβλιοθήκη». Κάθε Παρασκευή θα ανεβάζουμε στο ιστολόγιο του σχολείου μας ένα βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή, καθώς και προτάσεις για την καλύτερη αξιοποίησή του.

Εσείς θα το «διαβάζετε» μαζί με το παιδί στο σπίτι. (καλό είναι να το διαβάζετε πρώτα μόνοι σας, έτσι ώστε να έχετε μία ιδέα για την ιστορία ).  Αφού διαβάσετε την ιστορία όσες φορές το επιθυμεί το παιδί , τότε μπορεί να συμπληρώσει το συνοδευτικό φύλλο αξιολόγησης που θα σας δίνουμε από το σχολείο. Το φύλλο αξιολόγησης θα το επιστρέφετε την Δευτέρα και εμείς θα το επεξεργαζόμαστε με τα παιδιά στην τάξη.

Σίγουρα το ηλεκτρονικό βιβλίο  είναι ένα φτωχό υποκατάστατο  της σχέσης που δημιουργεί το παιδί με ένα βιβλίο που μπορεί να ξεφυλλίσει, να αγκαλιάσει, να μυρίσει, να γυρίσει τις σελίδες του μπρος πίσω, να παρατηρήσει όση ώρα θέλει τις εικόνες και το κείμενο, να ανακαλύψει λεπτομέρειες στην εικονογράφηση, να εντοπίσει γράμματα και λέξεις, να αφηγηθεί την ιστορία σαν να τη διαβάζει, και το πιο σημαντικό,  να ακούσει την ιστορία από τα χείλη ενός αγαπημένου μέλους της οικογένειάς του.

Όμως, στις παρούσες συνθήκες, είναι, πέρα από τα βιβλία που διαβάζουμε στο σχολείο,  η καλύτερη δυνατή λύση.

Είμαστε σίγουρες για την συμμετοχή και τη συνεργασία  σας και ελπίζουμε να προσεγγίσουμε  μαζί, αν και εξ αποστάσεως,  τους στόχους της δανειστικής βιβλιοθήκης.

Ευχαριστούμε

Οι νηπιαγωγοί

ΒΙΒΛΙΟ 1ο

‘Τα τρία μικρά λυκάκια”

του Ευγένιου τριβιζά

https://video.link/w/v3oRb

Ενδεικτικές ερωτήσεις

Τι χρώμα ήταν το καθένα από τα λυκάκια;  Ποιον συνάντησαν πρώτο; Τι υλικό τους έδωσε για να χτίσουν το σπίτι τους;  Πώς τον έλεγαν;Ποιον συνάντησαν δεύτερο….κ.λ.π. Πώς νομίζεις ότι ένιωσαν τα λυκάκια όταν ήρθε ο Ρούνι Ρούνι στο τούβλινο σπιτάκι τους; Στο τσιμεντένιο κ.λ.π. Τι  έγινε στο τέλος; Για ποιο λόγο πιστεύεις ότι ο Ρούνι άλλαξε συμπεριφορά; Πώς ένιωσε ο Ρούνι όταν μύρισε τα λουλούδια; Τώρα που τελείωσε η ιστορία, τι πιστεύεις  ότι ήθελε πραγματικά ο Ρούνι από τα 3 μικρά λυκάκια; Με ποιο τρόπο κατάφερε τελικά το στόχο του;

 

ΨΗΦΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΒΑΛΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ

https://learningapps.org/watch?v=p3jek27xc21

ΜΕΜΟΡΥ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ

https://learningapps.org/watch?v=p4uoh7vs521

ΜΕΜΟΡΥ ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ

https://learningapps.org/watch?v=

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.