1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων Σχ. Έτος 2022-2023
Θεματική : Φροντίζω το περιβάλλον
Τίτλος: Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς.
Εργαστήριο 1ο
Τα ζώα γύρω μας.
Καταιγισμός ιδεών
Ομαδοποίηση ζώων
Εργαστήριο 2ο
Οι φίλοι μας τα ζώα – Ευαισθητοποίηση μέσω έργων τέχνης
Ψηφίζουμε αγαπημένα έργα τέχνης
Τα έργα τέχνης συνδέονται με τις εμπειρίες τους.
Εργαστήριο 3ο
Πως νιώθουν τα ζώα – Πως διαλέγω κατοικίδιο
Εργαστήριο 4ο
Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς
Συλλογή πληροφοριών
Τα παιδιά ακούν το τραγούδι “σκυλάκι μοναχό”
Κατασκευή
Με τα παιδιά αποφασίσαμε να έχουμε πάντα έξω απο το σχολείο μας νερό και φαγητό
για τα αδέσποτα.
Εργαστήριο 5ο
Τα παιδιά βλέπουν βίντεο σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων
Δραματοποίηση
Εργαστήριο 6ο
Όλοι μαζί θα ακουστούμε πιο πολύ
Συνεργασία με φορείς
Επίσκεψη του κτηνίατρου Παναγιώτη Ταρνάρη στο σχολείο μας.
Τα παιδιά συζήτησαν μαζί του και έκαναν πολλές ερωτήσεις σχετικά με τα ζωάκια
που έχουν σπίτι τους καθώς και για τα αδέσποτα της γειτονιάς τους.
Δημιουργία αφίσας
4ο Εργαστήρι Δεξιοτήτων.
Θεματική : Φροντίζω το περιβάλλον.
Τίτλος: “Φυσιολάτρες Εν Δράση”
Τμήμα Β.
Βόλτα στην εξοχή :
Εκεί μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την φύση και έμαθαν για τη σύνδεση του ανθρώπου με αυτή. Παρατήρησαν τους ήχους, εντόπισαν μυρωδιές, έντομα και ανακάλυψαν φυτικούς οργανισμούς. Κάναμε πικ-νικ.
Μάζεψαν υλικά από τη φύση και έκαναν με αυτά κατασκευές και κολάζ. Κάθε ομάδα σκέφτηκε μία ιστορία που την διηγήθηκε στους άλλους. Ζωγράφισαν πώς πέρασαν, τι είδαν , τι άκουσαν , τι άγγιξαν και τι μύρισαν.
Κάθε ομάδα με εικόνες έφτιαξε τη δική της ιστορία.
Έπαιξαν κινητικά παιχνίδια στην αυλή.
Έγινε η διερεύνηση της σημασίας των δέντρων για το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τεχνικές υπολογισμού χαρακτηριστικών των δέντρων.
3ο Εργαστήρι Δεξιοτήτων.
Θεματική: Ζω Καλύτερα -Ευ Ζην.
Υποθεματική : Εκπαίδευση Οδικής Ασφάλειας.
Τίτλος:« Του δρόμου το ασφαλές ».
Τμήμα Α.
1ο εργαστήρι «Φωτεινοί Σηματοδότες».
Παιχνίδι με το κόκκινο -πράσινο για τους οδηγούς.
Παιχνίδι με το Κόκκινο -Πράσινο ( Σταμάτης – Γρηγόρης) για τους πεζούς.
Φύλλο εργασίας : «Το φανάρι θα μου πει ,πως περνώ απέναντι».
Διαβάσαμε το παραμύθι «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ»
2ο εργαστήρι.« Περνώ απέναντι».
Σταματώ ,ακούω ,βλέπω και περνώ!
Φύλλο εργασίας :«Κράταμε σφιχτά από το χέρι».
Χωριζόμαστε σε ομάδες και δημιουργούμε μικρές ιστορίες ,χρησιμοποιώντας εικόνες και λέξεις
πεζός, πεζοδρόμιο ,ασφάλεια..
3ο εργαστήρι « Το ποδήλατο».
Παρακολουθήσαμε και σχολιάσαμε τις πληροφορίες από το video ” O φίλος μου Ο Ποδηλατάκιας».
Πως γράφεται η λέξη Ποδήλατο;Βρίσκουμε τα γράμματα της λέξης!
Βρήκαμε τη λέξη σε κρυπτόλεξο
συζητήσαμε και έπειτα ζωγραφίσαμε τα σήματα που πρέπει να γνωρίζει ο ποδηλάτης!
Φύλλο εργασίας :«Ο σωστός Ποδηλάτης».
4ο εργαστήρι: «Μπαίνω στο αυτοκίνητο».
Βιωματικό παιχνίδι χρήσης ζώνης ασφάλειας , με αλλαγή ρόλων οδηγός ,συνοδηγός , συνεπιβάτης.
Φύλλο εργασίας : «Ειδικό καθισματάκι».
Παίξαμε στην αυλή το κινητικό παιχνίδι« Δίνω προτεραιότητα στα οχήματα πρώτης ανάγκης »
Η σειρήνα μας ήταν ένα κόκκινο κουβαδάκι και τα ηχητικά δικά μας!
συμπληρώσαμε το σχετικό φύλλο εργασίας «Δίνω προτεραιότητα στα οχήματα».
5ο εργαστήρι : « Περπατώ και λάμπω ».
Είδαμε και σχολιάσαμε το video «Ο Τσαμπίκος και η Ροδούλα»
Συζητήσαμε και τονίσαμε την σημασία της φωτεινότητας των ρούχων κατά την πεζή μετακίνηση.
ζωγραφίσαμε το σχετικό φύλλο εργασίας « Περπατώ και λάμπω ».
6 ο εργαστήρι : « Ο ρόλος των γονέων ».
Στην ολομέλεια η εκπαιδευτικός ακούσε τις ιστορίες των παιδιών σχετικά με την
οδική συμπεριφορά των γονιών τους.Στην συνέχεια έδωσε στα παιδιά το φύλλο εργασίας
«Γονείς ,Παιδιά και Κανόνες», με την οδηγία να βοηθήσουν αυτά τους γονείς τους να το συμπληρώσουν στο σπίτι, σύμφωνα με όσα έχουν ως τώρα μάθει για την ασφάλεια στο δρόμο.
Ζήτησε από τα παιδιά να τα επιστρέψουν στο σχολείο την επόμένη μέρα, όπου και τα σχολιάσαμε στην ολομέλεια.
7ο εργαστήρι : « Βρίσκω το λάθος».
Αφού προηγήθηκε επαναληπτική συζήτηση για όσα μέχρι τώρα είχαμε μάθει
συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας « Βρίσκω το λάθος».
Τέλος χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε κολάζ έναν δρόμο με κίνηση χρησιμοποιώντας τις νέεες γνώσεις μας!
Αναρτήσαμε τα κολάζ στον πίνακα για να μην ξεχάσουμε ότι μάθαμε!
Τμήμα Β
1o Εργαστήριο “Φωτεινοί Σηματοδότες”
2ο Εργαστήριο “Περνώ απέναντι”
“Κράταμε σφιχτά από το χέρι”
3ο Εργαστήριο “Το ποδήλατο”
Κολάζ “Ένας δρόμος με πολλή κίνηση”
4ο Εργαστήριο “Μπαίνω στο αυτοκίνητο”
5ο Εργαστήριο “Περπατώ και λάμπω”
6ο Εργαστήριο “Ο ρόλος των γονέων”
Φύλλα εργασίας συμπληρωμένα από τους γονείς :
7ο Εργαστήριο “Βρίσκω το λάθος”
Εργαστήριο καλλιέργειας Δεξιοτήτων : Τα σχολεία αναζητούν την ιστορία τους – Το παλιό σχολείο
Δράση 1 :
Τα σχολεία σε όλο τον κόσμο
Τα παιδιά αναπαριστούν μια σχολική τάξη στο αφγανιστάν
Πώς πηγαίνουν τα παιδιά σχολείο σε όλο τον κόσμο
Σχολικά βιβλία απο όλο τον κόσμο
Ζωγραφίζουν το πιό παράξενο σχολείο
Φτιάχνουν το δικό τους σχολικό βιβλίο
Δράση 2 :
Το δικό μας χθες , το δικό τους σήμερα
Το παλιό σχολείο – Μια παλιά σχολική τάξη – Συνέντευξη από τον παππού και την γιαγιά
Η σχολική τσάντα σε όλες τις γλώσσες
Δράση 3:
Τα παλιά σχολικά βιβλία
Δράση 4:
Τα παλιά παιχνίδια – Τι παίζουν τα παιδιά σε άλλες χώρες
Δράση 5:
Τα μαθητικά συσσίτια
Εργαστήριο Καλλιέργειας Δεξιοτήτων με θέμα:” Νηπίων Παιδεία : Το πρώτο βήμα στην Δημοκρατία”
“Ας γνωριστούμε καλύτερα”
Παιχνίδια Ενεργοποίησης – Δέσιμο Ομάδας
Ένα μπουκέτο με λουλούδια
“Όλοι έχουμε θέση σε αυτή την τάξη του νηπιαγωγείου”
Μία ξεχωριστή φίλη μας επισκέπτεται :
Τα παιδιά επιλέγουν τρόπους επίλυσης καθημερινών καταστάσεων:
“Εσύ και εγώ μαζί”
Σοφία η αγελαδίτσα τραγουδίστρια:
Δημιουργία πύργου
“Ο εαυτός μου”
Ομαδικό παιχνίδι : Ο κατάσκοπος
“Και οι άλλοι είναι φίλοι μου…”
Η εχθρόπιτα:γράφουμε τα υλικά
Την ζωγραφίζουν
Την απολαμβάνουμε
“Η κουρτίνα της αγάπης”
“Η ταυτότητα μου”
Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας:
Δημιουργούμε τις δικές μας ταυτότητες: