ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
Υποθεματική: Ανθρώπινα Δικαιώματα
Τίτλος: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»
Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία
Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (4Cs – συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).
Οι απόψεις των παιδιών για την οικογένεια
Τα παιδιά ζωγραφίζουν την οικογένειά τους
Μετράμε τα μέλη της κάθε οικογένειας και τις χωρίζουμε
Η ιστορία του Έλφι δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να γνωρίσουν διάφορα είδη οικογενειών
Τα παιδιά χτίζουν το σπίτι τους με γερά θεμέλια.
Γιατί τι θέλει μία οικογένεια; ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΓΑΠΗ, ΔΗΝΑΜΗ, ΣΤΟΡΓΗ, ΑΠΟΔΟΧΗ, ΖΕΣΤΑΣΙΑ
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες, δημιουργώντας οικογένειες και καλούνται να συζητήσουν και να επιλύσουν ένα πρόβλημα που έχει προκύψει ως οικογένεια. Ζωγραφίζουν τη λύση που δίνουν στο πρόβλημα και την παρουσιάζουν.
Πυρηνική οικογένεια-όπως οι πιγκουίνοι
τα παιδιά κατασκευάζουν έναν πιγκουίνο και μέσα στην κοιλιά του ζωγραφίζουν την οικογένειά του.
Η εκτεταμένη οικογένεια
Γίνεται συζήτηση για τα θετικά και τα αρνητικά μιας τέτοιας οικογένειας. Τα παιδιά λένε την έποψή τους.
Οικογένεια με υιοθετημένα παιδιά
Ακούσαμε και συζητήσαμε την Ιστορία της συγγραφέα Γιολάντα τσορώνη-Γεωργιάδη “Η μεγάλη αγκαλιά”
Κολάζ “Η οικογένεια των αηδονιών υιοθετούν ένα κούκο” 













