Η φύση πάντα αποτελεί πηγή έμπνευσης, πόσο μάλλον για τα παιδιά, που η λέξη χειμώνας είναι συνδεδεμένη με χιόνι, χιονάνθρωπο, χιονοπόλεμο και χαρά. Αφού λοιπόν το χιόνι δεν ήρθε ακόμη, βάλαμε τον χειμώνα με τον δικό μας τρόπο μέσα στην τάξη.
φτιάχνουμε άνθρωπο
χιονάτο
Λίγο χιόνι, χιόνι ακόμα,
ένα χαμόγελο ένα στόμα.
Ένα μπαστούνι να κρατάει,
ένα καπέλο να φοράει
φέρτε χιόνι και άλλο
χιόνι,
ο χιονάνθρωπος τελειώνει.
Δυο κουμπιά από κουκούτσια,
δε χρειάζεται παπούτσια
ένα κάτασπρο μουστάκι,
να’ το το χιονανθρωπάκι. Φέρτε χιόνι και άλλο
χιόνι, κοίταξε πώς καμαρώνει και άλλο χιόνι, χιόνι αφράτο, φίλο κάναμε χιονάτο.
Μία δραστηριότητα με σύνθετη τεχνική, όπου απαιτεί, λεπτή κινητικότητα, οπτικοκινητικό συντονισμό και προσανατολισμό στο χώρο . Το δέντρο κατασκευάστηκε με δαχτυλιές και δαχτυλομπογιές και ο χιονάνθρωπος από βαμβάκι ντεμακιγιάζ, χάρτινες βάσεις γλυκών και πλαστελίνη.
Επιδαπέδιος χιονάνθρωπος
Ο χιονάνθρωπος μετατράπηκε σε επιδαπέδιο παιχνίδι, όπου έπρεπε να γεμίσουμε την κοιλιά τους με χιόνι, ρίχνοντας το ζάρι. Ανάλογα με το τι φέρνει το ζάρι σκεπάζεις με μία χιονονιφάδα είτε τον ίδιο τον αριθμό, είτε την ποσότητά του.
Χιονάνθρωπος με στένσιλ
Το χιονισμένο δέντρο της αυλής μας.
Η φαντασία δεν έχει περιορισμό, έτσι τα παιδιά φαντάστηκαν το χιόνι πάνω στα δέντρα μας. Μία κατασκευή με τέμπερα, όπου τα παιδιά χρησιμοποιούν λεπτό πινέλο, εξασκώντας τον οπτικοκινητικό συντονισμό, τη λεπτή κινητικότητα και την συγκέντρωσή τους.
Ένα πουλάκι, που έμεινε εδώ το χειμώνα προσπαθεί να ζεσταθεί από το κρύο.
Τα παιδιά συναρμολογούν το κλαδί του δέντρου με χαρτόνι και το χιονίζουν με λευκή τέμπερα, έπειτα ζωγραφίζουν το σκίτσο με ξυλομπογιές.
Ώρα για σκί
Αφού μιλήσαμε για τις όμορφες δραστηριότητες και τα αθλήματα που κάνουμε στο χιόνι φτιάξαμε μία όμορφη κατασκευή, με τα παιδιά να τσουλούν στο χιόνι κάνοντας σκι…..
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα σκίτσα, βάφουν με τέμπερα το χιόνι και βάζουν βαμβάκι στα σύννεφα. Για να γλιστρούν τα παιδιά στο χιόνι κάνουμε μια σχισμή στο χαρτί και μπαίνουν οι φιγούρες με γλωσσοπίεστρο.











