Τι μαθαίνουν τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο τα οποία οι γονείς δεν μπορούν εύκολα να αναγνωρίσουν.
Σεβασμός του άλλου
- Έχω ενδιαφέροντα. Όταν παίρνουμε στα σοβαρά τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τα καθιστούμε σημείο εκκίνησης της δραστηριότητας στο Νηπιαγωγείο τότε τα νήπια είναι ευτυχισμένα όταν μαθαίνουν και όταν ανακαλύπτουν.
- Καταλαβαίνω. Τρόποι μάθησης. Τα νήπια μαθαίνουν ολιστικά.
- Είμαι ικανός. Ανεξαρτοποίηση. Απλές δραστηριότητες όπως το ντύσιμο να καθαρίσουν κάτι που λέρωσαν να βρουν ένα αντικείμενο που έχασαν θα τα βοηθήσουν να γίνουν ανεξάρτητα.
- Θέλω να ξέρω. Περιέργεια. Το σημαντικότερο κίνητρο μάθησης σ’αυτήν την ηλικία είναι η περιέργεια και όταν τα νήπια είναι περίεργα είναι παντοδύναμα.
- Πιστεύω στον εαυτό μου. Αυτοπεποίθηση. Όταν σκαρφαλώνουν όταν μαγειρεύουν κλπ δεν δραστηριοποιούνται απλώς σε μια παιγνιώδη κατάσταση αλλά θέλουν να κάνουν κάτι που κάνουν και οι ενήλικοι. Η αυτοπεποίθηση κάνει τα παιδιά πιο δυνατά και τους δίνει κίνητρα.
- Έχω μια ιδέα. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά αναπτύσουν πρωτοβουλίες, τη φαντασία τους,ακολουθούν τις ιδέες τους ,ανακαλύπτουν λύσεις γίνονται εφευρετικά και δημιουργικά.
- Θέλω να κάνω αυτό. (οι ανάγκες και τα ενδιαφέροντα) Οι δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο πηγάζουν από τις ανάγκες των παιδιών και το παιχνίδι παίζει σημαντικό ρόλο σε όλες τις δραστηριότητες.
- Ανήκω.Για τα παιδιά το να είναι μαζί με άλλα παιδιά και να παίζουν είναι πολύ σημαντικό .Τα κοινά ενδιαφέροντα τα φέρνουν κοντά το ένα στο άλλο.
- Έχω κάτι να πω. Όταν τσακώνονται όταν ανταλλάσσουν εμπειρίες όταν συνεργάζονται όταν διαφωνούν μαθαίνουν να είναι δυνατά.Όταν μαθαίνουν να εκφράζονται μέσω της γλώσσας μαθαίνουν να καταλαβαίνουν το ένα το άλλο και να σέβονται τις προσωπικότητές τους.
- Έχω μια δουλειά. Ανάληψη ευθυνών.
- Πρέπει να σε γνωρίσω. Ο σεβασμός του διαφορετικού και η αρμονική συμβίωση.