Εργαστήρια Δεξιοτήτων “Ο κύκλος του νερού”

inbound380445992130316311

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του τέταρτου θεματικού κύκλου ασχοληθήκαμε με τον κύκλο του νερού και τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη θεματική.

Έγινε προσέγγιση του θέματος με τη βοήθεια  βιβλίων, βίντεο και εποπτικού υλικού σχετικού με το θέμα.

Αρχικά είδαμε τον κύκλο του νερού σε βίντεο παρακολουθώντας το ταξίδι του Σταγονούλη. Ακολούθησε συζήτηση για αυτά που είδαμε και  σχετική  δραματοποίηση.

inbound5585409582746179539

Τα παιδιά ζωγράφισαν τις περιπέτειες του μικρού Σταγονούλη.

inbound5618017254747117874

inbound1796336795339417879

Ακολούθησε επεξεργασία και ζωγραφική του παραμυθιού “Η μικρή σταγόνα”

inbound2503064538496690815

Παρατηρήσαμε  και περιγράψαμε με απλά λόγια  τα στάδια του κύκλου του νερού μαθαίνοντας τις ονομασίες τους.

inbound8358515916658075396

Στην συνέχεια, στα πλαίσια ομαδικής  εργασίας τα παιδιά  δημιούργησαν μια αφίσα για τον κύκλο του νερού που αποτυπώνει τον βαθμό κατανόησης του θέματος. 

inbound5828583949001023971

Πραγματοποίησαμε κατασκευές  όπως ο τροχός του νερού και με τη βοήθεια του δείκτη ακολουθήσαμε τα στάδια του κύκλου . 

inbound6654986538254869901

inbound2802647695234627850

inbound516472781246464787

Τα παιδιά  ασχολήθηκαν με ψηφιακά παιχνίδια και on line δραστηριότητες  σχετικές με τα στάδια του κύκλου του νερού και αυτό βοήθησε στην καλύτερη κατανόηση του θέματος.

AirBrush 20221015192602

IMG df409ad15cf277e06b2b9f2dc0309dc2 VΣτη πορεία αποτύπωσαν σε μορφή ελεύθερου φύλλου εργασίας τον κύκλο του νερού  και παράλληλα έγραψαν τα στάδια του κύκλου. 

inbound977528986278286642

inbound6782434398173553911

inbound7486367530574995787

inbound6565327420032788246

inbound7442563749359327193

Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το μελοποιημένο ποιήμα του Ζαχαρία Παπαντωνίου «Το ποταμάκι» και το απεικονίσαμε με ζωγραφική

inbound1940835741059848312

inbound7683892696052737503

Στη συνέχεια ακολούθησαν πειράματα με το νερό με διάφορα υλικά όπως λεμόνι, ξύδι, καφέ, νερομπογιές, φύλλα κτλ με σκοπό να  κατανοήσουν τα παιδιά  την έννοια της διαλυτότητας.

inbound662092885728159782

Τα παιδιά αποτύπωσαν σε φύλλο εργασίας ποια από αυτά τα υλικά διαλύονται μέσα στο νερό και ποια όχι.

inbound311504310518831738

Έπειτα γεμίσαμε παγοθήκες με νερό και τις βάλαμε στην κατάψυξη για να δούμε τι θα συμβεί. Παρατηρήσαμε ότι το νερό μετατράπηκε σε πάγο. Κάναμε υποθέσεις για το τι μπορεί να συμβεί αν αφήσουμε τα παγάκια σε θερμοκρασία δωματίου , βγάλαμε τα παγάκια από τη κατάψυξη και διαπιστώσαμε ότι αυτά έλιωσαν.

inbound6562288873164890451

Επίσης, παρατηρήσαμε, γευτήκαμε και μυρίσαμε το νερό και καταλάβαμε πως είναι άχρωμο, άοσμο και άγευστο και συμπλήρωσαμε σε φύλλο εργασίας ποιες είναι οι ιδιότητες του.

inbound4444439554677235442

inbound8060331673296666260

Ακολούθησε ένα παιχνίδι που ενθουσίασε ιδιαίτερα τα παιδιά. Συγκεκριμένα τα παιδιά έφτιαξαν σύννεφα και τα φυσάνε δυνατά για να φτάσουν γρήγορα στο βουνό και να αρχίσει να βρέχει.

inbound4339020427864041248

Ολοκληρώσαμε τα  Εργαστηρία  με  εικονογράφηση ενός  παραμυθιού για τον κύκλο του νερού  με τίτλο  “Το ταξίδι της  σταγόνας” . Τα παιδιά συνεργάστηκαν και  εικονογράφησαν το παραμύθι με  χρήση του λογισμικού tuxpaint στον Η/Υ, ένα από τα αγαπημένα λογισμικά των παιδιών, στο οποίο είχαν εξασκηθεί ιδιαίτερα  κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. 



Λήψη αρχείου