Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του τέταρτου θεματικού κύκλου ασχοληθήκαμε με τον κύκλο του νερού και τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη θεματική.
Έγινε προσέγγιση του θέματος με τη βοήθεια βιβλίων, βίντεο και εποπτικού υλικού σχετικού με το θέμα.
Αρχικά είδαμε τον κύκλο του νερού σε βίντεο παρακολουθώντας το ταξίδι του Σταγονούλη. Ακολούθησε συζήτηση για αυτά που είδαμε και σχετική δραματοποίηση.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τις περιπέτειες του μικρού Σταγονούλη.
Ακολούθησε επεξεργασία και ζωγραφική του παραμυθιού “Η μικρή σταγόνα”
Παρατηρήσαμε και περιγράψαμε με απλά λόγια τα στάδια του κύκλου του νερού μαθαίνοντας τις ονομασίες τους.
Στην συνέχεια, στα πλαίσια ομαδικής εργασίας τα παιδιά δημιούργησαν μια αφίσα για τον κύκλο του νερού που αποτυπώνει τον βαθμό κατανόησης του θέματος.
Πραγματοποίησαμε κατασκευές όπως ο τροχός του νερού και με τη βοήθεια του δείκτη ακολουθήσαμε τα στάδια του κύκλου .
Τα παιδιά ασχολήθηκαν με ψηφιακά παιχνίδια και on line δραστηριότητες σχετικές με τα στάδια του κύκλου του νερού και αυτό βοήθησε στην καλύτερη κατανόηση του θέματος.
Στη πορεία αποτύπωσαν σε μορφή ελεύθερου φύλλου εργασίας τον κύκλο του νερού και παράλληλα έγραψαν τα στάδια του κύκλου.
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το μελοποιημένο ποιήμα του Ζαχαρία Παπαντωνίου «Το ποταμάκι» και το απεικονίσαμε με ζωγραφική
Στη συνέχεια ακολούθησαν πειράματα με το νερό με διάφορα υλικά όπως λεμόνι, ξύδι, καφέ, νερομπογιές, φύλλα κτλ με σκοπό να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της διαλυτότητας.
Τα παιδιά αποτύπωσαν σε φύλλο εργασίας ποια από αυτά τα υλικά διαλύονται μέσα στο νερό και ποια όχι.
Έπειτα γεμίσαμε παγοθήκες με νερό και τις βάλαμε στην κατάψυξη για να δούμε τι θα συμβεί. Παρατηρήσαμε ότι το νερό μετατράπηκε σε πάγο. Κάναμε υποθέσεις για το τι μπορεί να συμβεί αν αφήσουμε τα παγάκια σε θερμοκρασία δωματίου , βγάλαμε τα παγάκια από τη κατάψυξη και διαπιστώσαμε ότι αυτά έλιωσαν.
Επίσης, παρατηρήσαμε, γευτήκαμε και μυρίσαμε το νερό και καταλάβαμε πως είναι άχρωμο, άοσμο και άγευστο και συμπλήρωσαμε σε φύλλο εργασίας ποιες είναι οι ιδιότητες του.
Ακολούθησε ένα παιχνίδι που ενθουσίασε ιδιαίτερα τα παιδιά. Συγκεκριμένα τα παιδιά έφτιαξαν σύννεφα και τα φυσάνε δυνατά για να φτάσουν γρήγορα στο βουνό και να αρχίσει να βρέχει.
Ολοκληρώσαμε τα Εργαστηρία με εικονογράφηση ενός παραμυθιού για τον κύκλο του νερού με τίτλο “Το ταξίδι της σταγόνας” . Τα παιδιά συνεργάστηκαν και εικονογράφησαν το παραμύθι με χρήση του λογισμικού tuxpaint στον Η/Υ, ένα από τα αγαπημένα λογισμικά των παιδιών, στο οποίο είχαν εξασκηθεί ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.