Αξίες ζωής στην Εκπαίδευση

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων:Ας φροντίσουμε τον Τόμυ – Αγάπη

Αφηγηθήκαμε στα παιδιά την ιστορία του  Τόμυ (πρόκειται για ένα εγκαταλελειμμένο σκυλάκι) και ακολούθησε συζήτηση με βασικό άξονα την έκφραση συναισθημάτων (Πώς νιώθει ο Τόμυ;,. Τι να σκέφτεται; , Τι θα του λέγαμε για να τον στηρίξουμε;, Πώς θα μπορούσαμε να τον ανακουφίσουμε λιγάκι; κλπ.). Στη συνέχεια, δραματοποιήσαμε την ιστορία του Τόμυ, κάποια παιδιά έγιναν σκυλάκια και κάποια άλλα τα παιδιά της γειτονιάς. Τέλος, συζητήσαμε για το πώς εμείς αντιλαμβανόμαστε την έννοια της αγάπης και τι κάνουμε για να δείξουμε εμείς την αγάπη μας.

P1010439 P1010440

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Το πλοίο της Αγάπης στη θάλασσα της ζωής- Αγάπη ,Συνεργασία

 Με στόχο να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι με την αγάπη και τη συνεργασία ξεπερνάμε πολλά προβλήματα της ζωής τους αφηγηθήκαμε μία ημιτελής ιστορία  σχετικής με την αναγκαιότητα της καλής συνεργασίας (πλοίο σε φουρτουνιασμένη θάλασσα).  Έπειτα ακολούθησαν ερωτήσεις και συζήτηση προβληματισμού (Π.χ. Φαντάζεστε πως θα ήταν το ταξίδι τους; Τι μπορεί να συμβεί αν δεν μπορούν να συνεργαστούν; Τι κίνδυνοι τους απειλούν αν δεν βρουν μια λύση;) Στη συνέχεια, τα παιδιά συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν τα δικά τους καράβια αγάπης !

P1010277 P1010280 P1010283 P1010284

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Αν όλα τα παιδιά της γης –Αγάπη, Συνεργασία, Ενότητα

Τα παιδιά άκουσαν το τραγούδι  «αν  όλα τα παιδιά της γης» και εκφράστηκαν κινητικά  χορεύοντας γύρω από την υδρόγειο σφαίρα. Έπειτα  οι μαθητές εκφράστηκαν μέσα από την τέχνη της ζωγραφικής.

P1010309 P1010310 P1010330

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Δεν θέλουμε τον Πόλεμο!- Αγάπη, Συνεργασία, Ενότητα, Ειρήνη

Διαβάσαμε στα παιδιά την «Ειρήνη» του Αριστοφάνη και ακολουθησε συζήτηση μέσα από ερωτήσεις κατανόησης και προβληματισμού. Ακολούθησε το θεατρικό παιχνίδι «Πάγωμα εικόνας», τα παιδιά κλήθηκαν να εκφράσουν με το σώμα και το προσώπό τους: Πώς θα ένιωθαν αν βρίσκοντας σε συνθήκες πολέμου και πώς θα ένιωθαν αν βρίσκονταν σε συνθήκες ειρήνης. Τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν το περιστέρι της ειρήνης.

P1010328

5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Ν’ αγαπάς- Αγάπη, Συνεργασία, Ενότητα, Ειρήνη, Σεβασμός

Τα παιδιά άκουσαν, τραγούδησαν και εκφράστηκαν δημιουργικά με το τραγούδι «Ν’ αγαπάς» του Παντελή Θαλασσινού. Τέλος, δημιούργησαν το λουλούδι όλων των αξιών .

P1010320 P1010321

P1010326 P1010327

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη γωνιά γραφής υπήρχε πίνακας αναφοράς με τις αξίες για τις οποίες μιλούσαμε στα παιδιά.

P1010367 P1010369

P1010442