Με χαρά σας ενημερώνουμε ότι για τη φετινή σχολική χρονιά σχεδιάσαμε τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων που θα υλοποιηθούν και στα δύο τμήματα. Τα θέματα που επιλέξαμε με ευθύνη και κοινωνική ευαισθησία εντάσσονται και στους τέσσερις βασικούς άξονες του προγράμματος και στοχεύουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, συνεργασίας, δημιουργικότητας και υπευθυνότητας.
Συγκεκριμένα, οι θεματικές μας θα είναι και οι στόχοι είναι:
1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
1ο & 2οτμήμα: Θέμα «Ψυχική και συναισθηματική υγεία – Πρόληψη»
Τίτλος: «Είμαστε ομάδα δυνατή»
Βασικοί στόχοι:
- Να ενταχθούν ομαλά τα παιδιά στο σχολικό περιβάλλον.
- Να αναπτύξουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συμμαθητές και τις νηπιαγωγούς.
- Να μάθουν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους.
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επίλυσης συγκρούσεων.
- Να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση και την αυτονομία τους.
- Να κατανοήσουν την αξία της διαφορετικότητας μέσα στην ομάδα.
- Να καλλιεργήσουν στάσεις ενεργού πολίτη στη μικρή κοινότητα της τάξης (σεβασμός κανόνων, φροντίδα ομαδικών υλικών).
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
2ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη
1ο & 2ο τμήμα: Θέμα «Out of Eden Learn-Inspired: Παιδική εργασία – Δικαίωμα στο παιχνίδι»
Τίτλος: «Το ταξίδι της κούκλας»
Βασικοί στόχοι:
- Να γνωρίσουν τα δικαιώματα των παιδιών με έμφαση στο δικαίωμα στο παιχνίδι.
- Να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στο φαινόμενο της παιδικής εργασίας.
- Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση μέσα από ιστορίες και παιχνίδι ρόλων.
- Να καλλιεργήσουν αξίες αλληλεγγύης και σεβασμού στη διαφορετικότητα.
- Να συνδέσουν τις εμπειρίες τους με πραγματικά παγκόσμια θέματα.
- Να αναπτύξουν κριτική σκέψη για κοινωνικά ζητήματα προσαρμοσμένα στην ηλικία τους.
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες ενεργού πολίτη (συζήτηση, ανάληψη μικρών δράσεων για την υπεράσπιση δικαιωμάτων).
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος
3ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ & Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία
1ο & 2ο τμήμα: Θέμα «Μυθοτοπία σε συνεργασία με το Τμήμα Φιλολογίας Δ.Π.Θ.»
Τίτλος: «Ο μύθος της Φυλλίδας»
Βασικοί στόχοι:
- Να γνωρίσουν και να επεξεργαστούν έναν μύθο ως αφορμή δημιουργίας.
- Να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους μέσα από πειράματα, παιχνίδια ρόλων και καλλιτεχνικές δραστηριότητες.
- Να συνδέσουν φυσικά φαινόμενα (κύκλος νερού, καιρικές μεταμορφώσεις, αστερισμοί) με βιωματική μάθηση.
- Να εξασκηθούν στη συνεργασία και τη δημιουργία κοινών έργων (νήμα φιλίας, δραματοποίηση).
- Να κατανοήσουν την έννοια της υπόσχεσης, της αφοσίωσης και της τήρησης αξιών.
- Να ενισχύσουν την ικανότητα αφήγησης και παραγωγής νέων ιστοριών.
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες ενεργού πολίτη μέσα από τη συλλογική δημιουργία και τη συμμετοχή σε κοινές εκδηλώσεις (γιορτή της Φυλλίδας).
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος
4ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον
1ο & 2ο τμήμα: Θέμα: «Ανακύκλωση»
Τίτλος: «Ο πλανήτης έχει πυρετό»
Βασικοί στόχοι:
- Να γνωρίσουν την αξία της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης υλικών.
- Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τις αιτίες και τις συνέπειες της ρύπανσης.
- Να καλλιεργήσουν στάσεις οικολογικής ευθύνης στην καθημερινότητά τους.
- Να συμμετάσχουν σε δράσεις μείωσης απορριμμάτων στο σχολείο και στο σπίτι.
- Να κατανοήσουν τη σημασία της προσωπικής τους συμβολής στην προστασία του πλανήτη.
- Να συνδέσουν τοπικές δράσεις με τη σφαιρική διάσταση της κλιματικής αλλαγής.
- Να ενισχύσουν την ιδιότητα του ενεργού πολίτη μέσα από μικρές οικολογικές δράσεις και καμπάνιες ευαισθητοποίησης.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος
Μέσα από αυτά τα εργαστήρια τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν με βιωματικό τρόπο, να καλλιεργήσουν αξίες και δεξιότητες και να αναλάβουν ρόλο μικρών ενεργών πολιτών που μπορούν να κάνουν τη διαφορά!