«Επισκεπτήριο Αγάπης» της Win Cancer

Φέτος οι μικροί μας  μαθητές γίνονται αγγελιοφόροι αγάπης. ✨
Συμμετέχουμε στη δράση «Επισκεπτήριο Αγάπης» της Win Cancer, δημιουργώντας χριστουγεννιάτικες κάρτες για ανθρώπους που θα περάσουν τις γιορτές στα αντικαρκινικά νοσοκομεία της χώρας μας.
Με λόγια παρηγοριάς, με ευχές που γράφτηκαν από παιδικές καρδιές και με χρώματα γεμάτα ελπίδα, στέλνουμε ένα μήνυμα:Κανείς δεν είναι μόνος.
IMG 577df1049ebecd53419652963594d8af V IMG 6931814c5c40f489b412570ad842ff7b V IMG b3e4958e3bf2eb1a74dd155064d78505 V FB IMG 1765808463774

«Μπες στη Θέση Μου»: Ένα ταξίδι ενσυναίσθησης και συμπερίληψης

Στα πλαίσια της δράσης «Ενεργού Πολίτη» με θέμα την αναπηρία και τη συμπερίληψη, οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου υλοποίησαν ένα πολυδιάστατο βιωματικό πρόγραμμα με στόχο να απαντήσουν στα ερώτηματα:
«Πώς είναι να είσαι άτομο με αναπηρία; Πώς βιώνουν οι άνθρωποι αυτοί τον κόσμο γύρω τους;»

Συμμετείχαμε στη δράση «Μπες στη Θέση Μου- Παίξε ,Μάθε ,Νιώσε !» https://sites.google.com/view/mpesstithesimou-challenge/home?authuser=0  

του 10ου Νηπιαγωγείου Χαλανδρίου όπου τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να υλοποιήσουν δραστηριότητες που αφορούν άτομα με αναπηρίες (τυφλότητα,κώφωση/βαρηκοïα,κινητική αναπηρία)

FunPic 20251203 135814963 IMG e8ba904182a9bf2ab4dcbefe47fadbd0 V

Στη δράση/challenge συμμετείχαν 28 σχολεία από όλη την Ελλάδα με στόχο η δράση να ταξιδέψει
όσο πιο μακριά γίνεται, να εμπνεύσει μαθητές και εκπαιδευτικούς και να συμβάλει στη δημιουργία
ενός πιο δίκαιου, συμπεριληπτικού και προσβάσιμου κόσμου για όλους.Οι συμμετοχές  αποτυπώνονται στον παρακάτω χάρτη

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1Q7KyrMtOzyRylVJGDcurjttFNcz51-U&femb=1&ll=38.212932307163854%2C23.41566680000001&z=6

 

Code Week 2025 – Ευρωπαϊκή Εβδομάδα προγραμματισμού 2025

unnamed

Συμμετείχαμε και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εδομάδα Προγραμματισμού 2025 με θέμα ”Coding Bears-Προγραμματίζοντας αρκούδες”.Όλες οι δράσεις της συμμαχίας μας βρίσκονται στο padlet

FunPic 20251014 210918038

FunPic 20251031 083518809

FunPic 20251031 083845898

Oι βεβαιώσεις συμμετοχής των παιδιών.

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ

Ήρθαν και φέτος νωρίς-νωρίς τα ”Βιβλία σε ρόδες”  ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα. Η φετινή θεματική είναι ”Τα επαγγέλματα” και συνδυάζεται με το αντίστοιχο Εργαστήριο δεξιοτήτων.

FunPic 20251014 164541194

ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ 2025

Η Διεθνής Ημέρα Μουσείων, η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 18 Μαΐου, είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τα νηπιαγωγεία να οργανώσουν δραστηριότητες που θα βοηθήσουν τα παιδιά να γνωρίσουν τα μουσεία και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους.Φέτος αποφασίσαμε να γνωρίσουμε το Λαογραφικό Μουσείο Φοινικίου .Κατά την αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με το τι ακριβώς σημαίνει Λαογραφικό Μουσείο τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους ανακάλυψαν στα σπίτια των παππούδων αλλά και τα δικά τους αρκετά σχετικά αντικείμενα. Έτσι αποφασίσαμε να τα φωτογραφίσουμε και να φτιάξουμε ένα δικό μας Ψηφιακό Λαογραφικό Μουσείο.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο Φοινικίου καθώς και το Παλαιό ελαιοτριβείο του χωριού.

Η επίσκεψη αποτυπώθηκε επίσης σε ψηφιακή μορφή …

Όλες οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν με την συνεργασία  του !ου Νηπιαγωγείου Φιλιατών.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Παίζω, μαθαίνω, δημιουργώ: βιώνοντας τη μάθηση μέσα από τη μουσειακή εκπαίδευση»

Με μεγάλη ανταπόκριση από τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 17/02/2025 στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας το επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Παίζω, μαθαίνω, δημιουργώ: βιώνοντας τη μάθηση μέσα από τη μουσειακή εκπαίδευση», που οργανώθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας και την Εφορεία Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας με την υποστήριξη της ΠΕΔΙΕΚ Ηπείρου.
🎯 Στόχος του σεμιναρίου ήταν η ενίσχυση της διασύνδεσης του μουσείου με την εκπαιδευτική κοινότητα και ειδικότερα με τους μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, αξιοποιώντας ως παιδαγωγικό εργαλείο τη μουσειοσκευή «Η Σβουρίτσα και ο Ζαρούλης πάνε στο νηπιαγωγείο» με θέμα το παιχνίδι στην αρχαιότητα.
📌 Τον συντονισμό της δράσης είχε ο κ. Θωμάς Λώλης, Επόπτης Ποιότητας Εκπαίδευσης, η κ. Αικατερίνη Νταμάνη, Σύμβουλος Εκπαίδευσης και η κ. Θεοδώρα Λάζου, Ιστορικός-Αρχαιολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας. Την εκδήλωση χαιρέτησαν ο Προϊστάμενος της ΕΦΑ Θεσπρωτίας, κ. Ιωάννης Χουλιαράς και η Αναπληρώτρια Περιφερειακή Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, κ. Μαρίνα Μπέση, οι οποίοι τόνισαν την ανάγκη διασύνδεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας με το μουσείο και την ανάπτυξη μίας ουσιαστικής επικοινωνίας μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Προσκεκλημένη εισηγήτρια του σεμιναρίου ήταν η κ. Αθηνά-Χριστίνα Κορνελάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, η οποία ανέδειξε την παιδαγωγική αξία του μουσείου, τις προϋποθέσεις μιας δημιουργικής συνάντησης σχολείου-μουσείου και τον τρόπο προσέγγισης και ερμηνείας των εκθεμάτων στο πλαίσιο σχεδιασμού μίας εκπαιδευτικής επίσκεψης.
✏️ Στα βιωματικά εργαστήρια που ακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για το περιεχόμενο της μουσειοσκευής, για τις δυνατότητες αξιοποίησης στη σχολική τάξη, για τη δομή της επίσκεψης στο μουσείο και τις δραστηριότητες του εκπαιδευτικού προγράμματος, καθώς και για τους τρόπους αξιοποίησης της εμπειρίας και διασύνδεσης με το πρόγραμμα διδασκαλίας μετά την επιστροφή της μουσειοσκευής στο μουσείο.
FB IMG 1740483985728
FB IMG 1740484010927

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ

Για άλλη μια χρονιά έφτασαν στο σχολείο μας τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ.

Είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα. Δημιουργήθηκαν το 2012 από την πολιτιστική εταιρεία Η ΠΥΡΝΑ με τη συνεργασία του Γραφείου Περιβάλλοντος της Α’ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών.

Σκοπός του προγράμματος είναι  να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων γύρω από το ίδιο θέμα προσφέρει στα παιδιά ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν κριτική σκέψη, ενώ το έργο καταξιωμένων εικονογράφων καλλιεργεί την αισθητική τους και προάγει μορφές επικοινωνίας όπως η μη λεκτική. Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® εισάγουν τους μαθητές στον κόσμο της λογοτεχνίας και της έρευνας, και τους παρέχουν την επιλογή να δανειστούν τα βιβλία στο σπίτι και να μοιραστούν την απόλαυση του διαβάσματος με την οικογένειά τους.

Τα βιβλία επιλέγονται από ομάδα εκπαιδευτικών και παιδαγωγών και φθάνουν στο σχολείο μέσα σε μια βαλίτσα με ρόδες. Παραμένουν στη σχολική τάξη επί 4 εβδομάδες, ώστε να υπάρχει χρόνος για δανεισμό και για διάφορες δραστηριότητες όπως ομάδα ανάγνωσης, εικαστικό και θεατρικό εργαστήρι, επισκέψεις, εκθέσεις κ.ά. Όσα φέρουν τη μπλε κονκάρδα στις αντίστοιχες σελίδες του site έχουν διακριθεί ή βραβευθεί. Τα θέματα  μπορούν να αξιοποιηθούν στα πλαίσια των μαθημάτων ή και των εργαστηρίων δεξιοτήτων, αλλά και σε δραστηριότητες που μπορεί να υλοποιεί κάποια τάξη.

Polish 20250213 151059130

Υλοποίηση δράσης ”Άσκηση-Δραστηριότητα-Παιχνίδι στη ζωή του παιδιού”.

Την Τετάρτη 5 Φεβρυαρίου 2025 επισκέφθηκε μετά από πρόσκλησή μας το σχολείο  η κ.Αγγελική Μπέκιου ,νοσηλεύτρια του ΓΝΦ προκειμένου να υλοποιηθεί η δράση ”Άσκηση-Δραστηριότητα-Παιχνίδι στη ζωή του παιδιού”.

Tο Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού συντονίζει και υλοποιεί δράσεις και παρεμβάσεις στο πλαίσιο αγωγής υγείας σε σχολικές μονάδες σε εθνικό επίπεδο με στόχο την ενημέρωση και την  ευαισθητοποίηση του μαθητικού πληθυσμού σε θέματα δημόσιας υγείας.

Η διαμόρφωση των συμπεριφορών ξεκινά ήδη από την παιδική ηλικία και επηρεάζεται σημαντικά από τις συμπεριφορές και συνήθειες του κοινωνικού περιβάλλοντος (μέλη της οικογένειας, φίλοι, εκπαιδευτικοί, σχολείο, πρότυπα). Δεδομένου λοιπόν ότι η παθογένεια έχει τις ρίζες της στην παιδική ηλικία, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η ανάγκη στοχευμένων παρεμβάσεων τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο είναι καθοριστικής σημασίας . Ευελπιστούμε πως οι παρεμβάσεις αυτές από επαγγελματίες Υγείας θα συμβάλλουν στη βελτίωση των στάσεων και των αντιλήψεων των παιδιών καθώς και στην υιοθέτηση επωφελών για την υγεία τους συμπεριφορών, σε τομείς όπως η διατροφή, η φυσική δραστηριότητα, κ.α.

Screenshot 20250205 141902 Viber 1Screenshot 20250205 141946 Viber 1

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕ.ΠΕ.Α. ΦΙΛΙΑΤΩΝ “Το ΄πε το Πουλάκι: Γιατί Πρέπει να Σεβόμαστε το Φυσικό Περιβάλλον”.

 

Με αφορμή το βιβλίο «Το ΄πε το πουλάκι» των Sheryl Webster & Helen Shoesmith, Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο, οι μαθητές/τριες θα αντιληφθούν, γιατί πρέπει να προστατέψουμε τη βιοποικιλότητα, τους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον από τις επιπτώσεις που επιφέρουν οι ανθρώπινες παρεμβάσεις και η κλιματική αλλαγή (περιλαμβάνονται: αφήγηση, συζήτηση, παιδικά τραγούδια για το περιβάλλον, τεχνικές ορθοφωνίας-χορωδίας, ζωγραφική, κτλ). Σχετικός άξονας εργαστηρίου δεξιοτήτων: 2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: 1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο σχολείο μας την Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου από τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας  του ΚΕ.ΠΕ.Α Φιλιατών – Θεσπρωτίας   κ.Ειρήνη Παπαχρήστου και κ.Δημήτρη Χατζησταμάτη.