

Στα πλαίσια της δράσης «Ενεργού Πολίτη» με θέμα την αναπηρία και τη συμπερίληψη, οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου υλοποίησαν ένα πολυδιάστατο βιωματικό πρόγραμμα με στόχο να απαντήσουν στα ερώτηματα:
«Πώς είναι να είσαι άτομο με αναπηρία; Πώς βιώνουν οι άνθρωποι αυτοί τον κόσμο γύρω τους;»
Συμμετείχαμε στη δράση «Μπες στη Θέση Μου- Παίξε ,Μάθε ,Νιώσε !» https://sites.google.com/view/mpesstithesimou-challenge/home?authuser=0
του 10ου Νηπιαγωγείου Χαλανδρίου όπου τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να υλοποιήσουν δραστηριότητες που αφορούν άτομα με αναπηρίες (τυφλότητα,κώφωση/βαρηκοïα,κινητική αναπηρία)

Στη δράση/challenge συμμετείχαν 28 σχολεία από όλη την Ελλάδα με στόχο η δράση να ταξιδέψει
όσο πιο μακριά γίνεται, να εμπνεύσει μαθητές και εκπαιδευτικούς και να συμβάλει στη δημιουργία
ενός πιο δίκαιου, συμπεριληπτικού και προσβάσιμου κόσμου για όλους.Οι συμμετοχές αποτυπώνονται στον παρακάτω χάρτη

Συμμετείχαμε και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εδομάδα Προγραμματισμού 2025 με θέμα ”Coding Bears-Προγραμματίζοντας αρκούδες”.Όλες οι δράσεις της συμμαχίας μας βρίσκονται στο padlet



Oι βεβαιώσεις συμμετοχής των παιδιών.
Ήρθαν και φέτος νωρίς-νωρίς τα ”Βιβλία σε ρόδες” ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα. Η φετινή θεματική είναι ”Τα επαγγέλματα” και συνδυάζεται με το αντίστοιχο Εργαστήριο δεξιοτήτων.

Η Διεθνής Ημέρα Μουσείων, η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 18 Μαΐου, είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τα νηπιαγωγεία να οργανώσουν δραστηριότητες που θα βοηθήσουν τα παιδιά να γνωρίσουν τα μουσεία και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους.Φέτος αποφασίσαμε να γνωρίσουμε το Λαογραφικό Μουσείο Φοινικίου .Κατά την αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με το τι ακριβώς σημαίνει Λαογραφικό Μουσείο τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους ανακάλυψαν στα σπίτια των παππούδων αλλά και τα δικά τους αρκετά σχετικά αντικείμενα. Έτσι αποφασίσαμε να τα φωτογραφίσουμε και να φτιάξουμε ένα δικό μας Ψηφιακό Λαογραφικό Μουσείο.
Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο Φοινικίου καθώς και το Παλαιό ελαιοτριβείο του χωριού.
Η επίσκεψη αποτυπώθηκε επίσης σε ψηφιακή μορφή …
Όλες οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν με την συνεργασία του !ου Νηπιαγωγείου Φιλιατών.


Για άλλη μια χρονιά έφτασαν στο σχολείο μας τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ.
Είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα. Δημιουργήθηκαν το 2012 από την πολιτιστική εταιρεία Η ΠΥΡΝΑ με τη συνεργασία του Γραφείου Περιβάλλοντος της Α’ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών.
Σκοπός του προγράμματος είναι να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων γύρω από το ίδιο θέμα προσφέρει στα παιδιά ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν κριτική σκέψη, ενώ το έργο καταξιωμένων εικονογράφων καλλιεργεί την αισθητική τους και προάγει μορφές επικοινωνίας όπως η μη λεκτική. Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® εισάγουν τους μαθητές στον κόσμο της λογοτεχνίας και της έρευνας, και τους παρέχουν την επιλογή να δανειστούν τα βιβλία στο σπίτι και να μοιραστούν την απόλαυση του διαβάσματος με την οικογένειά τους.
Τα βιβλία επιλέγονται από ομάδα εκπαιδευτικών και παιδαγωγών και φθάνουν στο σχολείο μέσα σε μια βαλίτσα με ρόδες. Παραμένουν στη σχολική τάξη επί 4 εβδομάδες, ώστε να υπάρχει χρόνος για δανεισμό και για διάφορες δραστηριότητες όπως ομάδα ανάγνωσης, εικαστικό και θεατρικό εργαστήρι, επισκέψεις, εκθέσεις κ.ά. Όσα φέρουν τη μπλε κονκάρδα στις αντίστοιχες σελίδες του site έχουν διακριθεί ή βραβευθεί. Τα θέματα μπορούν να αξιοποιηθούν στα πλαίσια των μαθημάτων ή και των εργαστηρίων δεξιοτήτων, αλλά και σε δραστηριότητες που μπορεί να υλοποιεί κάποια τάξη.

Την Τετάρτη 5 Φεβρυαρίου 2025 επισκέφθηκε μετά από πρόσκλησή μας το σχολείο η κ.Αγγελική Μπέκιου ,νοσηλεύτρια του ΓΝΦ προκειμένου να υλοποιηθεί η δράση ”Άσκηση-Δραστηριότητα-Παιχνίδι στη ζωή του παιδιού”.
Tο Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού συντονίζει και υλοποιεί δράσεις και παρεμβάσεις στο πλαίσιο αγωγής υγείας σε σχολικές μονάδες σε εθνικό επίπεδο με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του μαθητικού πληθυσμού σε θέματα δημόσιας υγείας.
Η διαμόρφωση των συμπεριφορών ξεκινά ήδη από την παιδική ηλικία και επηρεάζεται σημαντικά από τις συμπεριφορές και συνήθειες του κοινωνικού περιβάλλοντος (μέλη της οικογένειας, φίλοι, εκπαιδευτικοί, σχολείο, πρότυπα). Δεδομένου λοιπόν ότι η παθογένεια έχει τις ρίζες της στην παιδική ηλικία, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η ανάγκη στοχευμένων παρεμβάσεων τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο είναι καθοριστικής σημασίας . Ευελπιστούμε πως οι παρεμβάσεις αυτές από επαγγελματίες Υγείας θα συμβάλλουν στη βελτίωση των στάσεων και των αντιλήψεων των παιδιών καθώς και στην υιοθέτηση επωφελών για την υγεία τους συμπεριφορών, σε τομείς όπως η διατροφή, η φυσική δραστηριότητα, κ.α.


Με αφορμή το βιβλίο «Το ΄πε το πουλάκι» των Sheryl Webster & Helen Shoesmith, Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο, οι μαθητές/τριες θα αντιληφθούν, γιατί πρέπει να προστατέψουμε τη βιοποικιλότητα, τους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον από τις επιπτώσεις που επιφέρουν οι ανθρώπινες παρεμβάσεις και η κλιματική αλλαγή (περιλαμβάνονται: αφήγηση, συζήτηση, παιδικά τραγούδια για το περιβάλλον, τεχνικές ορθοφωνίας-χορωδίας, ζωγραφική, κτλ). Σχετικός άξονας εργαστηρίου δεξιοτήτων: 2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: 1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο σχολείο μας την Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου από τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΕ.ΠΕ.Α Φιλιατών – Θεσπρωτίας κ.Ειρήνη Παπαχρήστου και κ.Δημήτρη Χατζησταμάτη.
