3η Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ο εαυτός μου και η σχέση μου με τους άλλους.
Τίτλος: “Εγώ μοναδικός…όλοι μοναδικοί ! “
Εργαστήριο 1
- Εξήγηση των βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων και διαμόρφωση αρχικού εννοιολογικού χάρτη με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικές με το θέμα
- 20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια ημέρα δικαιωμάτων των παιδιών.
Τα παιδιά βγήκαν φωτογραφία και ζωγράφισαν το όνειρο τους για τα παιδιά του κόσμου…
- Το λουλούδι των δικαιωμάτων. Τα παιδιά έκοψαν ένα πέταλο και μια σταγόνα μέσα στα οποία ζωγράφισαν και έγραψαν ένα δικαίωμα. Όλα τα πέταλα ενώθηκαν για να δημιουργήσουν το λουλούδι των δικαιωμάτων και με το ποτιστήρι μας κάθε μέρα το ποτίζουμε.
- Φύλλο εργασίας. Πόσες συλλαβές έχει το κάθε δικαίωμα…
Εργαστήριο 2
- Οι σούπερ ήρωες εκπαιδεύονται: Τα παιδιά έβαψαν το σώμα από έναν σούπερ ήρωα και κόλλησαν στο κεφάλι την φωτογραφία τους. Όλοι οι σούπερ ήρωες τοποθετήθηκαν στην πόρτα της τάξης μας και έγιναν οι σούπερ ήρωες της γνώσης. Αποφάσισαν απο κοινού ότι η σούπερ δύναμή τους είναι η γνώση.
Εργαστήριο 3
- Ποιόν βλέπεις μέσα στον καθρέφτη; Τα παιδιά έκατσαν μπροστά από έναν καθρέφτη και παρουσίασαν τον εαυτό τους.
- Το πορτραίτο του εαυτού μου.
Εργαστήριο 4
- Η νεράιδα με τις ευγενικες λεξούλες
Επισκεφθηκε την ταξη μας μια νεράιδα Ευγένεια και ζήτησε απο τα παιδιά να σκεφθούν λέξεις ή φράσεις σεβασμού και ευγένειας που τους αρέσει να ακούν και να λένε στους άλλους. Κόψαμε αστεράκια και γράψαμε τις λέξεις που μας είπαν τα παιδιά. Κάθε μέρα η νεράιδα ευγένεια υπενθυμίζει στα παιδιά πως μπορούμε να είμαστε ευγενικοί στους άλλους.
- Ανάγνωση παραμυθιού: ΄΄Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε΄΄ και φύλλο εργασίας.
- Κατασκευή: Σχεδιάσαμε τις παλάμες και αφού τις βάψαμε και τις κόψαμε, τις κολλήσαμε γύρω απο μια καρδιά για να μας θυμίζει ότι τα χέρια μας δεν χτυπάνε αλλά αγαπάνε!
Εργαστήριο 5
- Ομαδική κατασκευη, η κουρτίνα της φιλίας. Τα παιδιά έφτιαξαν ατομικές καρδούλες με μηνύματα αγάπης για τους φίλους τους, οι οποίες ενώθηκαν και δημιουργήθηκε η κουρτίνα της φιλίας.
- Η πίτα της φιλίας. Συζητήσαμε τι υλικά μπορεί να περιέχει η πίτα της φιλίας για να είναι νόστιμη και γλυκιά. Τα παιδιά ζωγράφισαν την πίτα της φιλίας και τα υλικά που χρειάστηκαν για να γίνει.
Εργαστήριο 6
- Αφήγηση του παραμυθιού: ¨ Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας¨ και κατασκευή. Με σφουγγάρι, τα παιδιά έκαναν χρωματιστά τετράγωνα κι έφτιαξαν τον Έλμερ.
Εργαστήριο 7
Αφήγηση παραμυθιού για την διαφορετικότητα, ο Ακανθούλης και κατασκευη. Τα παιδιά έκοψαν χρωματιστές λωρίδες που ήταν τα αγκάθια του διαφορετικού Ακανθούλη.
- Το μαγικό πανί: Μια ιστορία για τα ανθρώπινα δικαιώματα και κατασκευή. Τα παιδιά ζωγράφισαν ένα πολύχρωμο μαγικό πανί που τύλιξε τη γη μας για να την κάνουν χαρούμενη και γελαστή.
- Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι: ¨Αν όλα τα παιδιά της γης…¨…Γίναμε όλοι μια αγκαλιά!!!
































