«Χέρι, χέρι μαζί… όπως εγώ έτσι κι εσύ»

dΠρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων

Θεματική: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα και συμπερίληψη

Τίτλος: «Χέρι, χέρι μαζί… όπως εγώ έτσι κι εσύ»

1ο Εργαστήριο

Αρχικά, διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε τα βιβλία « Τα σώματα των ανθρώπων » και « Μια μέρα με τα παιδιά του κόσμου », όπου εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές στα εξωτερικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων από διάφορες χώρες. Έπειτα, τα παιδιά παρουσίασαν τον εαυτό τους και τα ενδιαφέροντά τους, συγκρίνοντας τα κοινά και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά τους. Κάθε παιδί ζωγράφισε σε ένα κομμάτι παζλ ένα στοιχείο του εαυτού που το κάνει ξεχωριστό. Τέλος, συνθέσαμε το παζλ της τάξης μας.

2 1 3 1 4 1  

 

2ο Εργαστήριο

Διαβάσαμε το παραμύθι « Τα παπούτσια των άλλων » της Άλκηστις Χαλικιά. Κατόπιν, δόθηκαν στα παιδιά εικόνες παπουτσιών, και αφού μάντεψαν σε ποιον άνηκαν, παίξαμε ένα παιχνίδι ρόλων με συνοδεία μουσικής για κάθε χαρακτήρα. Δόθηκε φύλλο εργασίας και το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με ένα ψυχοκινητικό παιχνίδι.

5 167 1

8 1 9 1

10 1

 

3ο Εργαστήριο

Παρουσιάστηκε στα παιδιά πλούσιο έντυπο υλικό σχετικό με τα δικαιώματα των παιδιών, το οποίο παρατηρήσαμε και επεξεργαστήκαμε. Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους σχετικά με την σημασία του όρου « δικαίωμα ».11 1

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα σποτ της Unicef, για τα δικαιώματα των παιδιών (Cartoons on Children’s Rights 2), όπου αναγνωρίσαμε ποιο δικαίωμα προβαλλόταν και το κατονομάζαμε. Έπειτα, αποτυπώθηκε ζωγραφικά κάποιο από τα δικαιώματα και παίξαμε παιχνίδι μνήμης με καρτέλες δικαιωμάτων. Επίσης, δόθηκαν στα παιδιά δύο φύλλα αξιολόγησης και το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με την κατασκευή δύο αφίσών που αποτυπώνουν τα δικαιώματα των παιδιών έτσι όπως τα φαντάστηκαν τα ίδια.

 

12 113 1

14 1 15 16 

17 18  

 

4ο Εργαστήριο

Τα παιδιά κατηγοριοποίησαν τις εικόνες, με θέμα την ειρήνη και τον πόλεμο, σε δύο ομάδες και εξέφρασαν τα συναισθήματα που τους προκάλεσε κάθε εικόνα. Σε σχετικό φύλλο εργασίας ζητήθηκε από τα παιδιά να αποτυπώσουν ζωγραφικά τι σημαίνει για αυτά ειρήνη και πόλεμος. Κατόπιν, ζωγράφισαν τον εαυτό τους φορώντας μαγικά γυαλιά που βλέπουν τον κόσμο πάντα με ειρήνη. Ακόμη, συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήριο και αναπαρέστησαν με εκφράσεις του προσώπου και με κινήσεις του σώματος, τα συναισθήματά τους. Με αφορμή τους πίνακες του Πικάσο έφτιαξαν κατασκευές με θέμα το περιστέρι ως σύμβολο της ειρήνης. Τέλος, τα παιδιά χωρισμένα σε τέσσερις ομάδες μετέτρεψαν εικόνες γκράφιτι με πολεμικά στοιχεία σε ειρηνικές εικόνες.

19  20 1 

21 22 1

 23  26

 25

27 28 

  29 30 31 32 

 Collage 2021 11 28 16 43 28

5ο Εργαστήριο

Διαβάσαμε το παραμύθι « Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα » της Γιουσαφζάι Μαλάλα

και είδαμε…

που αναφέρεται στο δικαιώμα στη μόρφωση. Στη συνέχεια τα παιδιά με τη χρήση του εξοπλισμού ρομποτικής Bee-bot τοποθέτησαν τις εικόνες του παραμυθιού στη σωστή χρονική σειρά. Σε σχετικό φύλλο εργασίας ζωγράφισαν πως θα ήθελαν να είναι τα σχολεία σε όλο τον κόσμο.

 34 

35 36 

6ο Εργαστήριο

Μιλήσαμε για την έργο της Unicef και παίξαμε παιχνίδια με το λογότυπό της.

37 38 

7ο Εργαστήριο

Οι μαθητές και των δύο τμημάτων σε συνεργασία με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς συγκέντρωσαν είδη πρώτης ανάγκης στο χώρο του σχολείου με σκοπό να τα προσφέρουν στο παιδικό χωριό SOS Θράκης. Η συμμετοχή όλων ήταν συγκινητική και η χαρά των μαθητών μεγάλη, που βοήθησαν σε αυτή την φιλανθρωπική δράση !.

39 40 41 42



Λήψη αρχείου