Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου, συμμετείχε και το νηπιαγωγείο μας στον εορτασμό της Πανελλήνιας ημέρας Σχολικού Αθλητισμού.
Μιλήσαμε στους μαθητές μας για την αξία του αθλητισμού στο σώμα και γενικότερα στον οργανισμό μας. Εκμαιεύσαμε τα αθλήματα που γνωρίζουν, που ασχολούνται και αναφερθήκαμε και σε άλλα περισσότερα. Με αφορμή τους πρόσφατους ολυμπιακούς και παραολυμπιακούς αγώνες, τονίσθηκε η αξία του ολυμπιακού πνεύματος, της ευγένειας και της αποδοχής μέσα από την συνεργασία μας με τους άλλους.
Συμμετείχαν σε ομαδικό άθλημα, αλλά και σε ατομικά και επισημάνθηκε η σημασία του “ευ αγωνίζεσθαι” και όχι “του νικάν”. Στο τέλος όλοι οι μαθητές πήραν το μετάλλιο για την συμμετοχή τους στα αγωνίσματα.
Ευχαριστούμε τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού Σχολείου και 2ου Νηπιαγωγείου Ερέτριας για τα δωράκια που μοιράστηκαν στους μικρούς μας μαθητές για το καλωσόρισμα της νέας σχολικής χρονιάς.
Οι εκλογές από την μία και οι καιρικές συνθήκες από την άλλη μας έκλεισαν τα σχολεία μία εβδομάδα νωρίτερα αφήνοντας μας με μια μουδιασμένη αίσθηση, που δεν προλάβαμε να αποχαιρετιστούμε και να χαρούμε τις δραστηριότητες που είχαμε προγραμματίσει για εκείνες τις μέρες.
Όμως την Παρασκευή το απόγευμα αποφασίσαμε να τελέσουμε την καλοκαιρινή γιορτούλα που είχαν προετοιμάσει με μεγάλες απουσίες οι μαθητές και να αποχαιρετιστούμε όπως θα έπρεπε: με κέφι, τραγούδια, χορό, φαγητό, αλλά και συγκίνηση και πολλές αγκαλιές!!!
Καλή συνέχεια και πρόοδο στα νηπιάκια μας με τις ευχές μας να τα συνοδεύουν στο δημοτικό και για τα προνήπια μας ανανεώνουμε το ραντεβού για τον Σεπτέμβρη.
Μετά από μία χρονιά δράσεων για το περιβάλλον, φτιάξαμε εκπαιδευτικοί και μαθητές έναν οικοκώδικα με το τι κάναμε στο νηπιαγωγείο για να προστατεύσουμε το περιβάλλον, αλλά και να έχουμε σαν οδηγό τι μπορούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε για το περιβάλλον που ζούμε και αγαπούμε.
Σήμερα ημέρα αφιερωμένη στο περιβάλλον αποφασίσαμε να πάμε μια πορεία διαμαρτυρίας στην πόλη μας και να καταλήξουμε στο Δημαρχείο για να ακούσει ο Κύριος Δήμαρχος τις προτάσεις των μικρών παιδιών για το πολυσυζητημένο νησί των ονείρων.
Καταρχήν στείλαμε ενημέρωση στον Δήμαρχο και εκφράσαμε την επιθυμία μας να τον συναντήσουμε. Ο Δήμαρχος ανταποκρίθηκε πρόθυμα και μας περίμενε.
Πήραμε τα πανό που είχαμε φτιάξει και ξεκινήσαμε.
Ο Κύριος Δήμαρχος μας υποδέχθηκε, μας οδήγησε στην βεράντα του Δήμου και μας άκουσε προσεκτικά που του είπαμε την ιστορία μας για το νησί των ονείρων, όπως την ζήσαμε τον Οκτώβριο του 2023 και πως φτάσαμε να κάνουμε πρόταση να γίνει ένα “πάρκο χαράς” για μικρούς και μεγάλους. Του αφήσαμε μάλιστα την πρότασή μας για να την θυμάται.
Του αναφέραμε και για την έλλειψη κάδων συλλογής οργανικών σκουπιδιών έξω από το νηπιαγωγείο μας, καθώς και για τον επιμελή καθαρισμό των παραλιών.
Αφού μας πρόσφερε από μία πορτοκαλάδα για να δροσιστούμε μας διαβεβαίωσε, ότι μέσα στους επόμενους δύο μήνες έχει κανονίσει κλιμάκιο για τον καθαρισμό του νησιού και ότι του ήταν πολύ ευχάριστη η παρουσία μας αφού του υπενθυμίζει τον λόγο που εκλέχτηκε. Να είναι πάντα δίπλα στους πολίτες είτε είναι μικροί, είτε είναι μεγάλοι.
Ευχαριστημένοι φύγαμε και διαδηλώσαμε ειρηνικά φωνάζοντας περιβαλλοντικά συνθήματα με φόντο το νησί των ονείρων, καθ’ όλη τη διαδρομή μας προς το σχολείο:
“Όχι σκουπίδια στην θάλασσα” “Ανακύκλωση, όταν κάνεις, δώρο στο παιδί σου κάνεις” “Το νησί να γίνει, πάρκο της χαράς”
Η ελπίδα μας είναι να βάλαμε ένα λιθαράκι στην σκέψη των μεγάλων μήπως και κάτι αλλάξει σε αυτόν τον τόπο.
Παρακολουθήστε σύντομο βίντεο για το πως δημιουργήθηκε η ιδέα για το “πάρκο της χαράς”, τον Οκτώβριο του 2023.
Την Παρασκευή 31 Μαΐου δεν πήραμε βιβλία, από την δανειστική βιβλιοθήκη μας, όπως συνηθίζαμε από τον Ιανουάριο και μετά. Κάναμε την ανατροπή και έναν απολογισμό:
ποια βιβλία προτιμήσαμε περισσότερο να δανειστούμε,
ποια μας άρεσαν περισσότερο,
ποια θα θέλαμε να πάρουμε αλλά δεν τα καταφέραμε.
ποιος έχει διαβάσει τα περισσότερα
ποιος αρκετά
ποιος τα λιγότερα
τι μας άρεσε από την δράση
Και φυσικά στο τέλος πήραμε και τα ανάλογα βραβεία
Πρώτη δράση ήταν η συμμετοχή μας τον Οκτώβριο, στην codeweek με την δημιουργία μίας ιστορίας για μια τοποθεσία της πόλης μας που πάσχει χρόνια περιβαλλοντικά.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Συνεργατική δημιουργία του λογότυπού μας “Οι Storytellers της Οικοσυμμαχίας”. έχοντας σαν έμπνευση τα βιβλία. Εμείς στολίσαμε το γράμμα “r” με εικόνες από το παραμύθι: ” Ο Τζακ και η φασολιά”
Διαβάζουμε το παραμύθι «ΘΕΛΩ», και «Το κουμπί» που είναι χωρίς λόγια, με σκοπό τα παιδιά να εκφραστούν από μόνα τους.
Με παιχνίδι εντολών, που τους δίνει ένα κουμπί, ψάχνουν να βρουν τον θησαυρό που είναι η λέξη «βιβλίο» και αυτό θα αποτελέσει το ξεκίνημα του σχεδίου δράσης της Φιλαναγνωσίας.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Το κουμπί γίνεται μασκώτ, όλου του σχεδίου δράσης και δίνει αποστολές:
Δημιουργία Χριστουγεννιάτικης συνεργατικής ιστορίας με την μέθοδο του storytelling των 4 καρτών (τον ήρωα, το μέρος που μένει, ένα στοιχείο χριστουγεννιάτικο, ένα εμπόδιο/απρόοπτο και μια πέμπτη κοινή κάρτα, αυτή με το κουμπί που έχει μαγικές ιδιότητες. Η κάθε ομάδα επιλέγει μία κάρτα, βάζει το στοιχείο και συνεχίζει την ιστορία.
Στείλαμε χριστουγεννιάτικη κάρτα με ανακυκλωμένα υλικά στο Παράρτημα Βιβλιοθήκης Τριφυλίας,
Συμμετοχή στην δράση της Elniplex: «ΧΑΡΙΣΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ ΦΩΣ» Χαρίζουμε βιβλία στην βιβλιοθήκη της πλησίον εκκλησίας, στον παιδικό σταθμό της πόλης και στα πλαίσια εκδήλωσης με τοπικούς φορείς, αφηγούμαστε ιστορία και χαρίζουμε μικρά παραμύθια, από την βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ- ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Οι ήρωες από τις ιστορίες των 12 συγγραφέων της παραπάνω δράσης συναντιόνται στο ραφείο των λέξεων. Το κάθε σχολείο διαλέγει ένα παραμύθι και βάζει τον ήρωα του, να ψιθυρίζει σε ένα μαγικό κουμπί-καρφίτσα μία λέξη που θα κάνει τον κόσμο καλύτερο και πιο φωτεινό. Η λέξη πρέπει να σχετίζεται με το βιβλίο, από το οποίο προέρχεται ο ήρωας. Διαλέξαμε το παραμύθι “Τα παπούτσια των άλλων” της Άλκηστις Χαλικιά με ηρωίδα την Ματού ” και η μαγική μας λέξη ήταν η κατανόηση. Το κάθε σχολείο εικονογραφεί την ιστορία του και την ανεβάζει στο συνεργατικό βιβλίο. Οι ήρωες συναντιούνται στο ραφείο των λέξεων
Φιλοτεχνούμε μία λέξη ανατρεπτική που συμβάλει στην αλλαγή του κόσμου, ζωγραφίζουμε και το γράμμα της και φτιάχνουμε το αλφαβητάρι ενός κόσμου φωτεινού. Εμείς φτιάξαμε με το γράμμα “Φ” την λέξη Φιλία.
Καλούμε την συγγραφέα του βιβλίου “Τα παπούτσια των άλλων” κα Χαλικιά σε τηλεσυνάντηση και απαντά στις ερωτήσεις και απορίες των μικρών μαθητών, που είχαν διαβάσει 3 βιβλία της,«το ταρακουνημένο σχολείο, Το κουτί του Σιλάν».
Παίζουν παιχνίδι ταξινόμησης με τα συγκεκριμένα παραμύθια και εμπνέονται καλλιτεχνικά
Συμμετοχή στο Safeinternet4kids με δημιουργία συνεργατικής ιστορίας, όπου και διακριθήκαμε στην πρώτη θέση!!
Γνωριμία με τα λαϊκά παραμύθια. Μετά από πρόσκληση, έρχεται η γιαγιά Αμφιτρίτη να μας διηγηθεί το λαϊκό παραμύθι: “Το αλάτι”, το οποίο και ηχογραφούμε.
Όλα τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας κάνουν το ίδιο και φτιάχνεται με αυτόν τον τρόπο΄ ένα αποθετήριο λαϊκών παραμυθιών από το οποίο ακούμε διάφορα λαϊκά παραμύθια.
Τα σχολεία δημιουργούν μια αλυσίδα, επιλέγουν ένα συγκεκριμένο στοιχείο ή πρόσωπο από το παραμύθι τους και προκαλούν μέσω ενός αινίγματος, το επόμενο σχολείο να δημιουργήσει ένα λίμερικ. Εμάς μας προκάλεσε το Νηπιαγωγείο Πηλίου να βρούμε το αίνιγμα με το πρόβατο. Φτιάξαμε ένα μικρό, αστείο λίμερικ, το σκιτσάραμε και προκαλέσαμε το 6ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας να λύσει αίνιγμα που φτιάξαμε.
Σε ζευγάρια τα σχολεία δημιουργούν κλιμακωτό παραμύθι με την συνεργασία της αφηγήτριας- παραμυθούς Σάσας Βούλγαρη, η οποία στο τέλος παρουσιάζεται διαδυκτιακά και το αφηγείται σε όλη την οικοσυμμαχία.
Δημιουργήθηκε συνεργατικό γλωσσάρι με παλιές λέξεις που βρίσκουμε στα λαϊκά παραμύθια. εμείς φτιάξαμε το γράμμα Γ και φιλοτεχνήσαμε τις λέξεις βελέντζα, χράμι, γκλίτσα, ταγάρι
Ερχόμαστε σε επαφή με την έννοια των κλασικών παραμυθιών
Τα σχολεία ζητούν από τους γονείς να γράψουν σε ένα χαρτάκι το αγαπημένο τους κλασικό παραμύθι, δημιουργώντας με αυτόν το τρόπο, ένα αποθετήριο κλασσικών παραμυθιών.
Ακολουθεί προβληματισμός των μαθητών προκειμένου να εντοπίσουν ποιο ζώο εμφανίζεται πιο συχνά στα κλασικά παραμύθια και νικητής είναι ο λύκος,
Οι μαθητές διαβάζουν κλασικά παραμύθια με λύκους και στην συνέχεια σε ζευγάρια σχολείων, αναγνωρίζουν τα συναισθήματα του λύκου και προσπαθούν να φανταστούν την αιτία ύπαρξης των συγκεκριμένων συναισθημάτων. Με το 6ο Χαλκίδας ασχοληθήκαμε με τον χαρούμενο και τον στεναχωρημένο λύκο.
Αφηγείται το κάθε σχολείο στα υπόλοιπα μέλη, παραμύθια μ’ έναν λύκο διαφορετικό, πιο σύγχρονο. Το νηπιαγωγείο μας αφηγείται το παραμύθι: «Ο λύκος ξαναγύρισε» με τις φωνές και τον ιδιαίτερο τρόπο των παιδιών. Το φτιάχνουμε και μικρό βιβλιαράκι Φρενέ με εικονογράφηση από τα παιδιά και το παίρνουν σπίτι. Ο λύκος ξαναγύρισε
Από το αποθετήριο των κλασικών παραμυθιών που δημιουργήθηκε από τα παραμύθια που διάβαζαν οι γονείς των παιδιών, προκαλούμαστε από άλλο σχολείο της ομάδας να βάλουμε τον λύκο σε άλλα κλασικά παραμύθια και να του δώσουμε, έναν διαφορετικό, ανατρεπτικό ρόλο, φτιάχνοντας μία σύντομη ιστορία με εικόνες ζωγραφισμένες από ομάδες παιδιών και την τυπώνουμε επίσης σε βιβλίο Φρενέ.
Εμείς βάλαμε τον λύκο στο παραμύθι του παπουτσωμένου γάτου. Διαβάστε ή ακούστε το: οι παπουτσωμένοι φίλοι
Χρησιμοποιώντας 3 ζάρια που έχουν φτιαχτεί από τρεις ομάδες των Storytellers: ένα με τα συναισθήματα των λύκων, ένα με διάφορα μέρη που θα μπορούσε να μένει και ένα με αντικείμενα, φτιάχνουμε σε ηχητικό μια αυθόρμητη συνεργατική ιστορία με το λύκο, ανάλογα με τις εικόνες που έτυχαν στην ομάδα μας στο ζάρι.
Δράσεις της σχολικής μονάδας καθ’ όλη την διάρκεια του σχολικού έτους
Φτιάχνουν κάθε μήνα την ιστορία του με λέξεις που αρχίζουν από την ακροστιχίδα του μήνα, την δραματοποιούν και στο τέλος την εικονογραφούν ώστε να στολίσει την δανειστική βιβλιοθήκη. Στο τέλος όλες μπαίνουν σε 2 ψηφιακά βιβλία και αναρτώνται στον ιστότοπο.
Στα γενέθλια τους προσφέρουν σαν δώρο στην δανειστική βιβλιοθήκη, ένα καινούργιο βιβλίο, με αποτέλεσμα να εμπλουτιστεί η δανειστική μας με 15 καινούργια βιβλία.
Κάθε Παρασκευή γίνεται η δανειστική βιβλιοθήκη με ελεύθερη επιλογή από το κάθε παιδί και καταγραφή στην καρτέλα του βιβλίου.
Αφήγηση παραμυθιών από παραμυθούδες
Τακτικό διάβασμα ιστοριών που φέρνουν από το σπίτι τους.
Δημιουργία padlet με φωτογραφίες από το σπίτι τους την ώρα που διαβάζουν το αγαπημένο τους βιβλίο.
Συμμετοχή στον 5ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης που οργανώνεται από τις εκδόσεις Μεταίχμιο και περιλαμβάνει την ανάγνωση τριών παραμυθιών των εκδόσεων, που είχαν σχέση με το σχολείο και την φοίτηση των παιδιών σε αυτό. Στο τέλος οι μαθητές κάνουν εργασίες σε ένα μικρό βιβλιαράκι που μας έχουν στείλει οι εκδόσεις (ένα για κάθε μαθητή) και στέλνονται πίσω στις εκδόσεις, για να συμμετέχουμε σε κλήρωση.
Καλοκαιρινή συνεργατική παρουσίαση με την τεχνική του κόμικ για τις απειλές στην Μεσόγειο θάλασσα.
Την Πέμπτη 23 Μαΐου, συμμετείχαμε στην outdoorclassroomday, μια ξεχωριστή ημέρα για τους μαθητές αφού το μάθημα έγινε έξω στην αυλή, με πολλούς τρόπους και διάφορες δραστηριότητες. Ακόμα και το μάθημα των Αγγλικών, έγινε μέσα από παιχνίδι.
Φέτος, μιας και ασχοληθήκαμε με την διατροφή συμμετείχαμε σε δράση της ActionAid με τίτλο: “η δύναμη στο πιάτο σου”, που ασχολείται με την διατροφική δικαιοσύνη. Έπειτα από υποβολή αίτησης συμμετοχής στην ActionAid, παραλάβαμε υλικό για να ασχοληθούμε. Παρακολουθήσαμε μέσω τηλεδιάσκεψης σχετικά παραμύθια, αλλά και την διαδρομή που ακολουθεί η τροφή μέχρι να φτάσει στο πιάτο μας. Προβληματιστήκαμε για το τι θα μπορούσε να γίνει, ώστε να μην υπάρχει ανισότητα στο μοίρασμα της τροφής και τα παιδιά προτείναν, να μην πετάμε τα φαγητά, αλλά το περίσσευμα μας να γίνει του αλλουνού ο καθημερινός θησαυρός. Με αυτό τον τρόπο κανένας δεν θα είναι νηστικός.
Τα παιδιά μετέφεραν το μήνυμα μέσα από την ζωγραφιά τους με ζώα και έφτιαξαν την παρακάτω αφίσα για να λάβουν μέρος στον μαθητικό διαγωνισμό της Actionaid για την διατροφική αλυσίδα.
Παρακαλούμε μπείτε στο παρακάτω padlet, στην κατηγορία νηπιαγωγεία, βρείτε την αφίσα του νηπιαγωγείου μας (μετρώντας από την αρχή περίπου το 11ο σχολείο) και πατήστε like. Εάν πιστεύετε, ότι αξίζει, μοιραστείτε το με γνωστούς σας για να πάρει το σχολείο μας αρκετούς ψήφους, επιβραβεύοντας με αυτό τον τρόπο την ιδέα και προσπάθεια των μαθητών σε αυτό τον διαγωνισμό.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή