1η Ομαδική Δράση
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς αφού ενημερώσαμε τους γονείς για το σχέδιο δράσης τους καλέσαμε σε ενημερωτική συνάντηση για τα είδη της παιδικής λογοτεχνίας και ειδικότερα για τα παραμύθια, δείχνοντάς τους τρόπους και τεχνικές που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για να επιλέξουν ένα παραμύθι, αλλά και να το διαβάσουν στα παιδιά τους με επιτυχία.
Φιλαναγνωσία
Στο τέλος οι γονείς έγιναν σαν τα παιδιά και έπαιξαν τον μύθο που διαβάσαμε, αλλά και άλλα παιχνίδια που βοηθούσαν στην συνεργασία.
Και για την φετινή σχολική χρονιά ζητήσαμε από τους γονείς να συμβάλλουν στον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης μας με νέα βιβλία καθώς στα γενέθλια ή στην γιορτή του παιδιού τους να χαρίζουν στο νηπιαγωγείο ένα βιβλίο.
2η Ομαδική Δράση
“Ημέρα γονέα αναγνώστη”
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης καλούμε έναν γονέα κάθε Τετάρτη με σκοπό να μας διαβάσει από μόνος του ή με την βοήθεια του παιδιού, ένα παραμύθι επιλογή του ίδιου του παιδιού.
Δείτε εδώ το πρόγραμμα με τις προγραμματισμένες επισκέψεις:
Δηλώνω πότε θέλω να διαβάσω παραμύθι
Παρακολουθήστε στο παρακάτω έγγραφο τις ήδη πραγματοποιημένες επισκέψεις:
Ημέρα αναγνώστη βιβλίου
3η Ομαδική Δράση
Ανταλλαγή βιβλίων
- Συμμετέχοντας στην δράση της Elniplex, λίγο πριν τα Χριστούγεννα τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους ένα παραμύθι που είχαν διαβάσει και κάναμε ανταλλαγή παραμυθιών.Όλοι χάρηκαν που τα βιβλία τους τα πήρε να τα διαβάσει κάποιος φίλος η απλά συμμαθητής τους, ενισχύοντας παράλληλα και την ιδέα της προσφοράς και της επαναχρησιμοποίησης.
- Ανταλλαγή βιβλίου και ευχών με το 2ο Νηπιαγωγείο Αμαρύνθου, με σκοπό να δυναμώσουμε το φως που μπορεί να διαχυθεί μέσα από το βιβλίο στον νου, αλλά και στην καρδιά μας, μέσα στα πλάισια της συνεργασίας με την τοπική κοινωνία
4η Ομαδική Δράση
Παρακολουθήστε στην παρακάτω σελίδα του ιστότοπου του νηπιαγωγείου μας τις δράσεις που έγιναν για την Παγκόσμια ημέρα Παιδικού βιβλίου και την συμμετοχή μας στην δημιουργία ενός silent book.
Δράσεις για την ημέρα Παιδικού βιβλίου 2 Απριλίου
5η Ομαδική Δράση
Η Ιστορία του μήνα
Κάθε μήνα στηριζόμενοι στο γράμμα που ξεκινάει το όνομα του καθένα, βρίσκουμε λέξεις που ξεκινούν από το αρχικό του και φτιάχνουμε όλοι μαζί την ιστορία του, την οιποία την δραματοποιούμε την ζωγραφίζουμε και την μαγνητοφωνούμε, ώστε να φτιαχτεί το ψηφιακό βιβλίο με τις ιστορίες μας
Ιστορίες του μήνα
6η Ομαδική Δράση
Μύθοι του Αισώπου
Όλη την χρονιά με κάθε ευκαρία αναφερόμασταν σε μύθους του Αισώπου και τους δραματοποιούσαμε.
Διαβάσαμε: Η αλεπού και τα σταφύλια, Ο λαγός και η χελώνα, Η αλεπού και ο κόρακας
7η Ομαδική Δράση
Αρχαία Ελληνική Μυθολογία
- Στα πλαίσια προγράμματος των εργαστηρίων δεξιοτήτων και της συνεργασίας με το 4ο Νηπιαγωγείο Αγίας Παρασκευής και το δίκτυο ” Myth 2 space”, ασχοληθήκαμε με την μυθολογία, όσον αφορά την δημιουργία του κόσμου, τιτανομαχία, και τους δώδεκα θεούς. Συγκεκριμένα ασχοληθήκαμε με κάθε ένα θεό από τον οποίο πήρε το όνομά του ο κάθε ένας πλανήτης από τους 8 του ηλιακού μας συστήματος.
- Με αφορμή κάποιες διδακτικές ενότητες πάντα γινόταν αναφορά στον ανάλογο μύθο, επεξήγηση των γεγονότων σύμφωνα με τους αρχαίους έλληνες. Η Αθηνά και ο Ποσειδώνας, Ο μύθος της Περσεφόνης, Ο Διόνυσος και οι απόκριες, Ο μύθος της Αμυγδαλιάς, Ο μύθος της Αλκυόνης, Ο εγκέλαδος και η θεά Αθηνά.
Παρακολουθήστε τις δράσεις στην παρακάτω διεύθυνση: 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
8η Ομαδική Δράση
- Επίσκεψη στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς μας.
Ξενάγηση στο χώρο και ανάγνωση παραμυθιού από την κυρία Χριστίνα. Στο τέλος μοίρασαν σε όλα τα παιδιά μικρά παραμυθάκια και γλυκίσματα.
- Επίσκεψη στην εξωτερική βιβλιοθήκη της εκκλησίας Παναγίας Παραβουνιώτισσας
Γνωρίσαμε μία διαφορετική βιβλιοθήκη στον χώρο της εκκλησίας , απέναντι από το νηπιαγωγείο μας. Και διαβάσαμε ένα διαδραστικό παραμύθι. Σκεφτήκαμε μάλιστα να χαρίσουμε στην βιβλιοθήκη παραμύθια που τα έχουμε διαβάσει γιατί είδαμε ότι δεν υπήρχαν πολλά παιδικά.
9η Ομαδική Δράση
Από τον Ιανουάριο ξεκίνησε η δανειστική βιβλιοθήκη , οπου κάθε Παρασκευή οι μαθητές δανείζονταν το βιβλίο της αρεσκείας τους, το κατέγραφαν στην κάρτα δανεισμού τους και το μετέφεραν με την πάνινη τσάντα της δανειστικής.
Στο τέλος μετρήσαμε ποιος είχε διαβάσει τα περισσότερα βιβλία και είδαμε και τα βιβλία που προτιμήθηκαν περισότερο.
Μέσα από προγράμματα etwinning
Α. Συμμετοχή στο πρόγραμμα “Μαζί στην Χαρά”
- Διαβάσαμε παραμύθια που έγιναν αφορμή να μιλήσουμε για τα συναισθήματα:
“Το δέντρο που έδινε” , “ο σκαντζόχοιρος που ήθελε να τον χαϊδέψουν”, “Συγνώμη” Ο Σκαντζόχοιρος που ήθελε να τον χαϊδέψουν – Παιδόκοσμος Το δέντρο που έδινε
Αφού διαβάσαμε το κάθε παραμύθι αναλύσαμε τα συναισθήματα που αναδεικνύονται και τα ανεβάσαμε σε συνεργατικό έγγραφο.
Ανά τρία σχολεία αναλαμβάνουν να ασχοληθούν με ένα από τους 3 παρακάτω μύθους του Αισώπου. Η κάθε ομάδα αναλαμβάνει να ζωγραφίσει ένα ήρωα και να αναλύσει τα συναισθήματα του με την βοήθεια της ρουτίνας σκέψης ( συναισθήματα και επιλογές).
- π.χ. 1ος μύθος :Το λιοντάρι και το ποντίκι
- 2ος μύθος Το μυρμήγκι και το περιστέρι
- 3ος μύθος: Οι δύο φίλοι και η αρκούδα
- Εμείς αφού διαβάσαμε και τους τρείς μύθους ασχοληθήκαμε με τον τρίτο , τον αναλύσαμε και ιδιαίτερα τα συναισθήματα του φίλου που έπεσε κάτω και έκανε τον κοιμισμένο για να μην τον φάει η αρκούδα.
Ο μύθος διαφορετικά. ΟΙ ιδέες που προκύπτουν από την ανάλυση της ρουτίνας με τα διλήμματα των ηρώων, των παραπάνω μύθων, δημιούργησαν μία άλλη εκδοχή του μύθου, όπου αφού συμφωνήσαμε όλη η ομάδα τον καταγράψαμε και έχουμε ένα καινούργιο μύθο που μπήκε στο παρκάτω συνεργατικό έγγραφο.
Οι μύθοι διαφορετικά
- Σε προκαλώ παραμύθι να γραφτεί.
Τα σχολεία μπαίνουν στην σειρά διαλέγουν ένα πίνακα από το αποθετήριο και ξεκινάνε να γράψουν ένα παραμύθι που θα έχει διάφορα συναισθήματα, αλλά σίγουρα θα καταλήξει σε ένα χαρούμενο τέλος.
Μια ιστορία γεμάτη συναισθήματα
- Ανάλυση πινάκων ζωγραφικής με συναισθήματα χρησιμοποιώντας τις ρουτίνες σκέψεις (1 Αρχή, μέση, τέλος 2. Τίτλοι) Κάθε σχολείο βρίσκει ένα πίνακα ζωγραφικής από ένα κοινό αποθετήριο πινάκων και τον αναλύει σύμφωνα με τις παραπάνω ρουτίνες σκέψης
Το κάθε σχολείο καλείται να γράψει ή να βρει ένα ποίημα με θέμα την χαρά και να το ανεβάσει σε συνεργατικό πίνακα, ώστε το επόμενο σχολείο να μπορέσει να εμπνευστεί από το ποίημα και να το ζωγραφίσει.
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας βρήκαν τις λέξεις: αγάπη, αγκαλιά, χαρά, ζωή, φιλί, της έγραψαν στο Gemini ai και του ζήτησαν να τους γράψει το ποίημα που ανέβασαν.
Ποιήματα χαράς
Το κάθε σχολείο αναλαμβάνει από 2-3 γράμματα να τα ζωγραφίσει και να γράψει τι σημαίνουν οι λέξεις που γράφει, φτιάχνοντας το αλφαβητάρι της χαράς που θα στολίζει την βιβλιοθήκη μας. Το νηπιαγωγείο μας επιμελήθηκε το γράμμα λ, ξ και το εξώφυλλο, καθώς και την ηχογράφηση των κειμένων
Β. Συμμετοχή στο πρόγραμμα “Global travellers της Οικοσυμμααχίας”
- Storytelling “The trip of the bear”
Τα σχολεία χωρίζονται σε τρεις ομάδες και ο Andrew( κούκλα μασκώτ) στέλνει γράμμα όπου λέει ότι στο ταξίδι του προς την Ισλανδία γνώρισε ένα κοριτσάκι που του είπε πως είδε μια πολική αρκούδα μέσα στη πόλη. Τους καλεί να φτιάξουν την ιστορία μέχρι εκείνο το σημείο, δηλαδή το ταξίδι της αρκούδας προς την πόλη, μιας και δεν μπορεί να φανταστεί πώς και γιατί μπορεί μια πολική αρκούδα να έφτασε σε μια πόλη. Καθώς θα έχουν μάθει τα σχολεία για την κλιματική αλλαγή και το λιώσιμο των πάγων, στην ιστορία θα αναφερθεί και αυτό. Δηλ. η ιστορία θα ξεκινάει με την πολική αρκούδα πάνω σε ένα μεγάλο κομμάτι πάγου το οποίο αποκολλήθηκε (εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής) και ξεκίνησε να ταξιδεύει, παρατηρώντας διάφορα στο ταξίδι του και καταλήγει στην πόλη. Η ιστορία μεταφράστηκε στην αγγλική γλώσσα (λόγω της συμμετοχής ξένων εταίρων στο πρόγραμμα) στο βιβλίο και στηρίχτηκε στο παραμύθι ΧΑΘΗΚΑ
Το ταξίδι της αρκούδας
- ένα Freinet βιβλίο, με θεμα τη πλαστική μόλυνση των θαλασσών
Με ήρωα τον Andrew, δουλεύουμε σε ζευγάρια σε μορφή σκυταλοδρομίας για να φτιαχτεί η ιστορία (εικόνα -λέξεις).
Εμείς συνεργαστήκαμε με το 6ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας και ξεκινήσαμε την ιστορία με τον Άντριου να βλέπει λυπημένος μία χελώνα να είναι έτοιμη να φάει μια πλαστική σακούλα.
Βιβλίο Freinet
- Όπως κάθε σχέδιο δράσης επιβάλλει στο τέλος ζητήθηκε από τους γονείς να το αξιολογήσουν μέσα από την παρακάτω φόρμα αξιολόγησης
Φόρμα αξιολόγησης
Αποτελέσματα από τις απαντήσεις των γονέων στην φόρμα αξιολόγησης
Συνοπτικά αποτελέσματα της αξιολόγησης