ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΛΑΔΙ…συνέχεια(ΤΜΗΜΑ: ΠΡΩΙΝΟ 1)

Ελιά και Μαθηματικά

Σειραθέτηση: Τοποθετούμε τις ελιές στη σωστή σειρά και …έτοιμος ο ελαιώνας μας

DSCN1921 DSCN1901DSCN1903

 

Ομαδοποίηση: Δημιουργούμε ομάδες από μαύρες, πράσινες και μοβ ελιές

DSCN1904 DSCN1910 1 DSCN1905

Ώρα για παιχνίδι: Ποιος θα βάλει τα περισσότερα “ελαιοκαλάθια”; Μετράμε τους πόντους μας.

DSCN1914 DSCN1915

Αρίθμηση και καταμέτρηση: Πόσα λέει ο αριθμός; Τοποθετούμε τόσες ελίτσες και φύλλα όσα ζητάει ο αριθμός. Μετράμε και επαληθεύουμε

DSCN1919 DSCN2035 DSCN2037 IMG 20231208 095541 IMG 20231208 100607 IMG 20231208 101102

 Διαλυτότητα

Διαλύεται…δε διαλύεται: Με αφορμή την πληροφορία που ακούσαμε στο διαδίκτυο για τον τρόπο διαχωρισμού του λαδιού από το νερό… πειραματιστήκαμε με διάφορα υλικά, υγρά και στερεά (αλάτι, ζάχαρη, αλεύρι, ξίδι, λεμόνι, γάλα, κακάο, φασόλια, μανέστρα, συνδετήρες, σαπούνι και λάδι), προβληματιστήκαμε και ανακαλύψαμε ποια διαλύονται και ποια όχι στο νερό. Είπαμε τις υποθέσεις μας και καταγράψαμε τα συμπεράσματά μας. Ανατροφοδότηση με σχετική ατομική εργασία

DSCN1876 DSCN1880 DSCN1882 DSCN1883 DSCN1884 DSCN1885 DSCN1887 DSCN1889 DSCN1891 DSCN1892 DSCN1893 DSCN1894

Ο Ελαιώνας μας

Τρισδιάστατη κατασκευή ελιάς: Κόβουμε χάρτινες ελιές, βάφουμε με πινέλα και τέμπερες και… έτοιμες οι ελίτσες μας

DSCN2029DSCN2031IMG 20231208 103312

 

 

ΕΛΙΑ…ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ Η ΘΥΓΑΤΕΡΑ (ΤΜΗΜΑ: ΠΡΩΙΝΟ 1)

   Το ταξίδι της ελιάς

Γνωριμία με τον καρπό της ελιάς: Συζητάμε για το σχήμα και το χρώμα της ελιάς και τα φύλλα της. Παρατηρούμε, αγγίζουμε, μυρίζουμε αληθινές ελιές και φύλλα. Ταξιδεύουμε μαζί της από τον ελαιώνα…στο ελαιοτριβείο. Διακρίνουμε τα στάδια του ταξιδιού της (άπλωμα λαδόπανων, ράβδισμα, λιομάζωμα, μεταφορά στο λιοτρίβι) μέσα από οπτικοακουστικό υλικό. Ανατροφοδότηση: Κόβουμε και σειραθετούμε σε ατομικές εργασίες το ταξίδι της ελιάς

Γνωριμία με το λάδι: Επισημαίνουμε τη χρησιμότητα του λαδιού στη ζωή μας, τη θρησκεία την αρχαιότητα και τη μυθολογία (μαγείρεμα, σαλάτες, άναμμα καντηλιού, βάπτιση, ευχέλαιο, κότινος, ο μύθος της Αθηνάς και του Ποσειδώνα). Με τη βοήθεια εικόνων και βίντεο ανακαλύπτουμε τα στάδια παραγωγής του λαδιού στο ελαιοτριβείο (διαχωρισμός του καρπού από τα φύλλα, πλύσιμο των ελιών, πολτοποίηση, διαχωρισμός του νερού από το λάδι, εμφιάλωση καθαρού λαδιού). Ατομική εργασία: Από την ελιά στο λάδι

DSCN1873 DSCN1878 DSCN2067

Ας μαζέψουμε ελιές

Το λιομάζωμα στην…πράξη: Στήνουμε τις ελιές στην αυλή του σχολείου μας, απλώνουμε λαδόπανα, τις ραβδίζουμε και τις μαζεύουμε σε καλάθια

DSCN2003 DSCN2008 DSCN2012DSCN2014 

DSCN2017DSCN2019DSCN2024DSCN2025

 

Μμμμ μύρισε ελιά και λάδι!!!

Πού κρύβεται το λαδάκι;: Στα πλαίσια της βιωματικής προσέγγισης πειραματιζόμαστε, γνωρίζουμε, γευόμαστε, μυρίζουμε, αγγίζουμε πράγματα που κρύβουν μέσα τους το λάδι (λαδολέμονο, λαδορίγανη, λαδόξιδο, λαδοτύρι, λαδόψωμο, λαδοκούλουρα, λαδόχαρτο, λαδοπαστέλ, λαδομπογιά, ελαιόψωμο). Δημιουργούμε το τραπέζι του λαδιού και της ελιάς. ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ

DSCN1948 1 DSCN1960DSCN1966 DSCN1988 DSCN1999 DSCN2000DSCN2001

Οι μικροί ελαιογλωσσοπλάστες

Το λεξιλόγιο της ελιάς και του λαδιού: Με τη βοήθεια της ελιάς και του λαδιού πλάθουμε νέες σύνθετες λέξεις και πλουτίζουμε το λεξιλόγιό μας. Γεμίζουμε το ελαιόδεντρο των λέξεων και παίζουμε με τις σύνθετες λέξεις του λαδιού.

DSCN1989 DSCN1990DSCN1991 DSCN1992 DSCN1993DSCN1994DSCN1995 DSCN1996 DSCN1997 1 DSCN2070DSCN2068

Αναπαραγωγή του λεξιλογίου της ελιάς με κάρτες και μαγνητικά γράμματα.

IMG 20231204 100048 IMG 20231204 100721 IMG 20231204 100821 IMG 20231204 101228IMG 20231204 102139

Τραγουδώ για την ελίτσα και της λέω…παραμύθια

Ακούμε και μαθαίνουμε το παραδοσιακό τραγούδι “ντίλι ντίλι” και “δεντράκι ευλογημένο”

Διαβάζουμε και παρακολουθούμε σε βίντεο τον μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα. Οπτικοποιούμε τον μύθο σε σχετική εργασία. Συζητάμε για τα χαρακτηριστικά και τα σύμβολα του κάθε θεού.

Aa5ZCVDu o8KNM QMvPJE5osSqf7W

 

” ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ..ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΠΕΛΙΕΣ” (ΤΜΗΜΑ : ΠΡΩΙΝΟ 2)

Με αφορμή τα χρώματα του φθινοπώρου , μαθαίνουμε  όλη την παλέτα των χρωμάτων!!! Χρώματα βασικά και  χρώματα συμπληρωματικά !!!

Αναμειγνύουμε   χρώματα κι ανακαλύπτουμε καινούργια!!!! Ξεχωρίζουμε τα θερμά από τα ψυχρά !!!! Βρίσκουμε πράγματα που υπάρχουν στον κόσμο αλλά και στην τάξη

μας με το αντίστοιχο χρώμα κάθε φορά!!!  Ψάχνουμε να βρούμε τα χρώματα στα ρούχα μας και στα ρούχα των φίλων μας!

Δημιουργούμε δικούς μας πίνακες αναφοράς για το κάθε χρώμα χωριστά και καταγράφονται όλες οι ιδέες των παιδιών!!!!Ακούμε φυσικά και τραγούδια για το κάθε χρώμα!!!!

 DSC01864 DSC01865 IMG 20231107 095303 IMG 20231107 122612 φ DSC01879 DSC01893 DSC01880 DSC01882 DSC01894 DSC01899 DSC01908 DSC01919 DSC01920 DSC01887 DSC01946 DSC01948 DSC01950 DSC01960IMG 20231107 101856 φ

 

 

Διαβάσαμε “Το παραμύθι με τα χρώματα του Α. Κυριτσόπουλου , το αναδιηγηθήκαμε , είπαμε τις ιδέες μας και στο τέλος αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε τη σκηνή που ξαναεμφανίστηκε στην ιστορία το ουράνιο τόξο και γέμισε η ασπρόμαυρη πολιτεία ..χρώματα!!!!

 

DSC01978 DSC01979 393171050 869149864657706 5834267123173613199 n 400408152 882371443173999 7229413636136483566 n 405375381 1482951679136114 7716722334914009330 n

 

Κατασκευάσαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου και  καταγράψαμε ποιο είναι το αγαπημένο μας χρώμα!!! Ο καθένας από εμάς είναι μοναδικός…το ίδιο και οι προτιμήσεις του!!!

DSC01981 DSC01983

 

Δημιουργήσαμε τον πίνακα αναφοράς των χρωμάτων  της τάξης και παίξαμε παιχνίδια με τα ονόματα τους!!! Συνεργαζόμαστε, δημιουργούμε, διασκεδάζουμε όλοι μαζί!!!

IMG 20231123 103335 IMG 20231123 102908 IMG 20231123 102218

 

 

Χορέψαμε και μάθαμε το παιχνιδοτράγουδο : “Παίζουμε τα χρώματα ..αγόρια κοπελιές..” . Στο άκουσμα του κάθε χρώματος μιμούμαστε τα λόγια του τραγουδιού!!!! 

“…στο μπλε μ’ όλη τη δύναμη φωνάζωωωωωω  …….ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ”

 

DSC01970 DSC01971

 

“Ένα ουράνιο τόξο ..γεμάτο χρώματα”

Σε συνέχεια του κύκλου του νερού που είχαμε μάθει μια βροχερή μέρα.. γνωρίσαμε   τα 7 χρώματα του ουράνιου τόξου!!!

Είδαμε οπτικοακουστικό υλικό για το φαινόμενο και κάναμε πειράματα στην τάξη!!! Ακούσαμε το μύθο της Ίριδας και ζωγραφίσαμε!!!

Βιωματικά σχηματίσαμε το ουράνιο τόξο με τη σειρά των χρωμάτων που εμφανίζεται κάθε φορά!!!

Κι επειδή άρεσε η διαδικασία στα παιδιά …πειραματίστηκαν μόνα τους και με διάφορα υλικά της τάξης!!!

 

IMG 20231124 102052 IMG 20231124 102328 IMG 20231124 102837 IMG 20231124 105941 Φ385533445 1645075556023505 262996110921830698 n404864085 1085043112936531 3393052108586208287 n

 

Μάθαμε το τραγούδι του ουράνιου τόξου “Τα επτά ποτάμια” της Α. Αρβανιτάκη  και το δραματοποιήσαμε!!! Στο άκουσμα του κάθε χρώματος αγγίζουμε το αντίστοιχο χάρτινο ποταμάκι!!!Στο τέλος σχηματίζουμε το ουράνιο τόξο και ξαπλώνουμε σε όποιο χρώμα μας αρέσει!!! Συνεργαζόμαστε, δημιουργούμε , διασκεδάζουμε!!!

 

DSC02010 DSC02011 DSC02007

 

 

 

ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ( ΤΜΗΜΑ : ΠΡΩΙΝΟ 2)

“Όλοι μαζί , όλοι μαζί , είμαστε πάντα πιο δυνατοί”

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου , προσεγγίζουμε στην ομάδα , έννοιες όπως : Πολίτευμα, Δημοκρατία , Δικτατορία, εκλογές, ειρήνη ,ομόνοια , αλληλεγγύη.

Μέσα από την αφήγηση σχετικών παραμυθιών όπως η ” Τενεκεδούπολη”, “Η κυρά Δημοκρατία” και “Λίγα γαρύφαλλα για το Πολυτεχνείο “ τα παιδιά συμμετέχουν σε συζητήσεις, προβληματίζονται, εκφράζουν τις ιδέες τους , συγκρίνουν τα πολιτεύματα  και κατανοούν τις έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας.

Παρακολουθούμε οπτικοακουστικό υλικό στον υπολογιστή .

Μαθαίνουμε  τραγούδια όπως “Ο δρόμος” , “Τα ραφτικά της γιαγιάς” και “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιο μας.

Τα παιδιά οπτικοποιούν τον στίχο “...δύο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση…” και με τρόπο βιωματικό μαθαίνουμε την χωρική έννοια “ανάμεσα σε “. Χρησιμοποιούμε το σώμα μας  και τα υλικά του σχολείου!!!

Τέλος , δραματοποιούμε  την ιστορία του Ευγένιου Τριβιζά ” Τα μαγικά μαξιλάρια”  και φτιάχνουμε τα δικά μας μαξιλάρια γεμάτα όνειρα κι ελπίδες για το μέλλον!!!

 

 DSC01926 DSC01927 DSC01929 DSC01933 DSC01935 DSC01936 DSC01937 DSC01939 DSC01940

 

 

31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ (ΤΜΗΜΑ : ΠΡΩΙΝΟ 2)

” ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΣΠΑΤΑΛΑΜΕ”

Παιδιά και μεγάλοι θέλουμε, θέλουμε, θέλουμε.. Πώς μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες μας; Μπορούμε να έχουμε όσα επιθυμούμε; Υπάρχει κάτι που μας περιορίζει ; Τι είναι το χρήμα; Πώς μπορούμε να τα αποκτήσουμε;  Ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος να τα χρησιμοποιήσουμε; 

Διαβάζουμε στην ολομέλεια το βιβλίο “Τα χρήματα δεν είναι για να τα σπαταλάμε” το οποίο προσεγγίζει βασικές οικονομικές έννοιες και θέματα καταναλωτικής συμπεριφοράς.

Τα παιδιά λένε τι δουλειά κάνουν οι γονείς τους, πώς νομίζουν ότι χρησιμοποιούν το μισθό τους για την οικογένεια, τι μπορούμε να αγοράσουμε με τα χρήματα κλπ.

Βλέπουμε χαρτονομίσματα, κέρματα και  κάρτες . Καταλήγουμε πως τα χρήματα είναι απαραίτητα , γιατί με αυτά αγοράζουμε αγαθά και υπηρεσίες που ικανοποιούν τις ανάγκες μας .Ωστόσο, τα χρήματα δεν είναι για να τα σπαταλάμε αγοράζοντας υπερβολικές ποσότητες προϊόντων.

Μαθαίνουμε για την χρησιμότητα της αποταμίευσης και βλέπουμε τον μύθο του Αισώπου : “Ο τζίτζικας κι ο μέρμηγκας”.

Τέλος , συζητήσαμε και οπτικοποιήσαμε πράγματα που μπορούμε να κάνουμε δωρεάν κι έχουν μεγάλη αξία στη ζωή μας. Συνθέσαμε τις ζωγραφιές μας και κατασκευάσαμε λουλούδια για την τάξη μας !!!

DSC01842 DSC01845 DSC01846 DSC01847 DSC01984 IMG 20231106 115727

 

 

Βρέχει…χρώματα (Τμήμα: Πρωινό 1)

 “Παρέες χρωμάτων”: Γνωριμία με τα χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί, μπλε, γαλάζιο, πράσινο, λαχανί, καφέ, ροζ, μοβ, μαύρο, άσπρο, γκρι) – Διάκριση βασικών χρωμάτων – Μίξη χρωμάτων – Χρωματοπαρεούλες: συλλογή αντικειμένων από το σχολείο μας για κάθε χρώμα – Καταγραφή αντικειμένων που υπάρχουν στη ζωή μας για κάθε χρώμα – Παιχνίδια με τα ονόματα των χρωμάτων

“Μήλο μου κόκκινο”: Με αφορμή τη γνωριμία μας με το κόκκινο χρώμα τραγουδούμε και χορεύουμε το παραδοσιακό τραγούδι: μήλο μου κόκκινο

DSCN1765 Αντιγραφή1701286999512 2DSCN1770 ΑντιγραφήDSCN1771 ΑντιγραφήDSCN1768 ΑντιγραφήDSCN1776DSCN1778DSCN1781 ΑντιγραφήDSCN1782 ΑντιγραφήDSCN1783 ΑντιγραφήDSCN1786 Αντιγραφή DSCN1807DSCN1808

“Τα χρώματα αφηγούνται”: Διαβάζουμε το παραμύθι: “Η ιστορία του μικρού μπλε και του μικρού κίτρινου“. Παρατηρούμε, πειραματιζόμαστε, ανακαλύπτουμε το νέο χρώμα που γεννιέται!

Διηγούμαστε το παραμύθι του Αλέξη Κυριτσόπουλου: “Το παραμύθι με τα χρώματα“. Ακολουθεί συζήτηση, αναδιήγηση με βάση τις εικόνες του, ζωγραφίζουμε ό,τι μας εντυπωσίασε και το παρουσιάζουμε στην ολομέλεια.

DSCN1803 DSCN1805DSCN2027DSCN2028

” Πίνακας Χρωμάτων”: Εργαζόμαστε ομαδοσυνεργατικά και δημιουργούμε τον πίνακα αναφοράς των χρωμάτων της τάξης μας.

DSCN1817 DSCN1818 DSCN1823 DSCN1831

“Το άλλο μας μισό”: Κινητικό παιχνίδι: με τη βοήθεια μουσικής βρίσκουμε “το άλλο μας μισό”, ενώνουμε τις χρωματιστές καρδούλες, λέγοντας κάθε φορά ένα αντικείμενο με το αντίστοιχο χρώμα.

DSCN1836 DSCN1837 DSCN1840

“Αγγίζουμε τα …χρώματα”: Κινητικό παιχνίδι: Ψάχνω από…κει ψάχνω από…δω το χρώμα να αγγίξω το σωστό!

DSCN1810 DSCN1812 DSCN1813

“Χρωματοδρομίες”: Ποια ομάδα θα νικήσει στις Χρωματοδρομίες και θα τοποθετήσει γρήγορα και σωστά τις εικόνες στο αντίστοιχο χρώμα; Διασκεδάζουμε, παίζουμε, μαθαίνουμε!!! 

DSCN1846 DSCN1847 DSCN1847 1 DSCN1850 DSCN1853

“H bee bot μαθαίνει τα χρώματα”: Η αγαπημένη μας μελισσούλα-ρομποτάκι παίζει μαζί μας και ανακαλύπτει τα χρώματα. Σχεδιάζουμε διαδρομές, προγραμματίζουμε, υλοποιούμε, ελέγχουμε…έφτασε η bee bot στον σωστό προορισμό;

DSCN1861 DSCN1862 DSCN1856

“Ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα;”: Συνεργαζόμαστε και δημιουργούμε τον πίνακα διπλής εισόδου με το αγαπημένο μας χρώμα. Στο τέλος μετράμε τις προτιμήσεις μας και ανακηρύσσουμε τον νικητή!!!

DSCN1865 DSCN1866 DSCN1868 DSCN1871 DSCN1875

 

 

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ , ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ (ΤΜΗΜΑ : ΠΡΩΙΝΟ 2)

28η Οκτωβρίου 1940

.DSC01870 DSC01833 DSC01795 DSC01802 DSC01809 DSC01814 DSC01818σκεψεις ειρηνηςπαρελαση

  • Συζήτηση με τους μαθητές για τα ιστορικά γεγονότα του 1940.
  • Προβολή εποπτικού και ψηφιακού υλικού καθώς και ανάγνωση του έπους του ’40.
  • Εκμάθηση εθνικών τραγουδιών και τραγουδιών για την ειρήνη.
  • Καταγραφή των ιδεών των μαθητών για την ειρήνη και τον πόλεμο.
  • Μαθηματικές δραστηριότητες με την ελληνική σημαία.
  • Ατομική κατασκευή με το περιστέρι “σύμβολο της ειρήνης”.
  • Κουκλοθέατρο ” Το κανόνι της ειρήνης” κι αποτύπωση των ιδεών των παιδιών σε ατομική εργασία.
  • Κάνουμε παρέλαση ως περήφανα ελληνάκια!!!

ΦΡΟΥΤΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ( ΤΜΗΜΑ : ΠΡΩΙΝΟ 2 )

Γνωριμία με τα φθινοπωρινά φρούταΠαρατηρούμε τα φρούτα του φθινοπώρου , τα αναγνωρίζουμε , τα αγγίζουμε,  τα μυρίζουμε και  λέμε ποιά από αυτά μας αρέσει να τρώμε..

DSC01715 DSC01717 DSC01720

 

Κατασκευάζουμε καρτέλες με τα φρούτα και τις ζωγραφίζουμε. Ανασυνθέτουμε τις λέξεις με βάση την καρτέλα αναφοράς.(Γλώσσα)

DSC01723 DSC01761 DSC01762

Ετοιμάζουμε την φρουτοσαλάτα μας !!! Την τρώμε με ενθουσιασμό και όρεξη!!!Στο τέλος δεν μένει τίποτα!!!

DSC01728 1 DSC01729 DSC01732

Με τα φθινοπωρινά μας φρούτα κάνουμε εικαστικές δημιουργίες !!!Έτοιμη η φρουτιέρα μας γεμάτη χρώματα !!!

DSC01752 Χωρίς τίτλο DSC01751

Μαθαίνουμε αινίγματα για τα φρούτα, κάνουμε παιχνίδια στον υπολογιστή και γνωρίζουμε το ρομποτάκι της τάξης μας!!! Το στέλνουμε στον φίλο μας , δίνοντας του απλές εντολές.(Θετικές επιστήμες – Εισαγωγή STEM)

DSC01773 DSC01776

Βοηθάμε το ρομποτάκι μας να λύσει τα αινίγματα για τα φρούτα του φθινοπώρου! Προγραμματίζουμε τη διαδρομή του χρησιμοποιώντας βελάκια και μετρώντας τα βήματα του.(Θετικές επιστήμες)

IMG 20231023 100910 ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ             IMG 20231023 102040 ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ          3 1

Από το αμπέλι στο κρασί!!! (ΤΜΗΜΑ : ΠΡΩΙΝΟ 2)

“Σε μία ρώγα από σταφύλι..”

Τι γνωρίζουμε για το σταφύλι; Πώς είναι ; Τι χρώματα έχει; Τι γεύση; Μας αρέσει; Ποιά είναι τα προϊόντα που μας δίνει ;

Συζητάμε με τα παιδιά  για το τι γνωρίζουν γι’ αυτό και βλέπουμε εποπτικό και ψηφιακό υλικό.

Μαθαίνουμε τραγούδια, αινίγματα και παροιμίες για το σταφύλι.

DSC01868

Παίζουμε ” σταφυλο-μπάσκετ” με τις ρώγες του σταφυλιού!! Παιχνίδι οπτικοκινητικού συντονισμού!!

Στο τέλος γίνεται καταμέτρησή από τους ίδιους τους μαθητές!!(μαθηματικά)

Μαθαίνουμε  και διασκεδάζουμε !!!

DSC01736 DSC01738

Δημιουργούμε με ατομική κατασκευή το δικό μας σταφύλι από χαρτόνι!!

Είμαστε όλοι φίλοι ..σαν ένα τσαμπί σταφύλι!!!

Ενώνουμε τα σταφυλάκια μας και φτιάχνουμε το δικό μας αμπέλι!!!

DSC01696 σταφυλι κατασκευή ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΤΑΦΥΛΙ

DSC01866

Μαθηματικές δραστηριότητες με αμπελόφυλλα!!!

Σειραθέτηση από το μικρότερο προς το μεγαλύτερο και το αντίστροφο!!!

Γνωριμία με τις έννοιες μεγάλο-μικρό , μεγαλύτερο -μικρότερο. 

 

                                                                                                     DSC01701DSC01702

 

 

 

Γλωσσικές δραστηριότητες – το λεξιλόγιο του τρύγου!!!

Αναγνώριση λέξεων με πεζά και κεφαλαία γράμματα!!Από ποιο γραμματάκι αρχίζουν ; Ποιός από εμάς το έχει ως αρχικό στο όνομά του ; 

Πόσες συλλαβές έχει η κάθε λέξη; Πόσες φορές χτυπήσαμε παλαμάκια; Ομαδοποίηση των λέξεων με κριτήριο τον αριθμό των συλλαβών!

Εκεί που η γλώσσα συναντά τα μαθηματικά !!!

DSC01704

Μαθαίνουμε τα στάδια παραγωγής του κρασιού – χρονική ακολουθία.

(έχει προηγηθεί εκπαιδευτική επίσκεψη στο πολιτιστικό πάρκο με βιωματικές δραστηριότητες για τον τρύγο)

                                                                                      DSC01708 DSC01707

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ..ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΠΕΦΤΟΥΝ (ΤΜΗΜΑ : ΠΡΩΙΝΟ 2)

Φθινοπωρινές δραστηριότητες!!!

 

Οι μαθητές/τριες φέρνουν φύλλα διαφόρων σχημάτων , μεγεθών και χρωμάτων .. και το καλάθι μας γεμίζει!!!

Καρποί φθινοπωρινοί.. τους αγγίζουμε.. τους παρατηρούμε. .Από ποια δέντρα προέρχονται; Τι ξέρουμε γι’ αυτούς; 

Τους παρατηρούμε με τις αισθήσεις μας!!! Δημιουργούμε τη ” γωνιά της φύσης” στην τάξη μας!

DSC01826 1DSC01824 1DSC01829 1

 

DSC01839 1DSC01869 1


Παρατηρούμε τα φύλλα , τα σχήματα και

τα μεγέθη τους. Κάνουμε συγκρίσεις μεγεθών και σειραθέτηση από το μικρότερο προς το μεγαλύτερο και το αντίστροφο.

 

DSC01830 1 DSC01832

Και οι μαθηματικές δραστηριότητες μας συνεχίζονται ..ομαδοποιήσεις, συγκρίσεις ,σειραθετήσεις!!

DSC01602 1

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ ΜΕΓΕΘΩΝ


Δημιουργούμε φθινοπωρινά φύλλα με σφραγίδες από τις δικές μας παλαμίτσες!!!

DSC01621 1

 

DSC01875 1

Το αποτέλεσμα είναι υπέροχο!!!


Κι οι εικαστικές δημιουργίες συνεχίζονται με διαφορετικές τεχνικές και σε πνεύμα συνεργασίας!

Η ομαδική κατασκευή της εποχής του Φθινοπώρου στολίζει την πόρτα της τάξης μας!!!

DSC01890 DSC01897 DSC01898 DSC01918 DSC01924