“Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα , σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι” Οδυσσέας Ελύτης
Γνωριμία των παιδιών με την ελιά και τα προϊόντα της μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων και μέσω των αισθήσεων.
Δοκιμάζουμε λαδόψωμο , λαδοκούλουρα και τρώμε ένα παραδοσιακό δεκατιανό με φρέσκο ψωμάκι ,λάδι και ελιές!!!
Μετά πλένουμε τα χεράκια μας με σαπούνι ελιάς!!
Γλωσσικές δραστηριότητες : Σύνθετες λέξεις με το λάδι , σταυρόλεξο με το λεξιλόγιο της ελιάς και αφήγηση του μύθου της Αθηνάς και του Ποσειδώνα !!
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον μύθο.
Παρακολουθούμε οπτικοακουστικό υλικό στον υπολογιστή για την ελιά και τα στάδια παραγωγής του λαδιού .
Κάνουμε το δικό μας λιομάζωμα και διασκεδάζουμε!!! Ραβδίζουμε και μαζεύουμε τους καρπούς! Τους πηγαίνουμε στο δικό μας “λιοτρίβι” , ξεχωρίζουμε τα φύλλα από τους καρπούς και βγάζουμε το λάδι της χρονιάς!!!
Μαθαίνουμε τα τραγούδια της ελιάς “Δεντράκι ευλογημένο “ και “Ντίλι ,ντίλι το καντήλι “ και τα εικονογραφούμε.
Κάνουμε μαθηματικά με τον καρπό της ελιάς !!! Αντιστοίχιση του αριθμού με το πλήθος και το αντίστροφο!! Δημιουργούμε την αριθμογραμμή της ελιάς !!
Πείραμα διαλυτότητας με αφορμή το λάδι που δεν διαλύεται στο νερό (όπως στο καντηλάκι).
Τα παιδιά γίνονται μικροί επιστήμονες και υποθέτουν, δοκιμάζουν και καταλήγουν σε συμπεράσματα!!! Ταυτόχρονα καταγράφουν σε πίνακα ποιά υλικά διαλύονται και ποιά όχι στο νερό!!! (φυσικές επιστήμες)
Στο τέλος φέρνουν κι άλλα αντικείμενα από το περιβάλλον της τάξης και οι πειραματισμοί συνεχίζονται!!!
Εικαστικές δημιουργίες για την ελιά με τέμπερες και φυσικά υλικά!!!
Αθλοπαιδιές “δρόμος μετ’ εμποδίων” .
Αγωνιζόμαστε όπως στους Ολυμπιακούς αγώνες για ένα κλαδί ελιάς ( κότινος) !!!
Όλοι είμαστε νικητές γιατί η προσπάθεια είναι αυτή που μετράει!!!!
Σύνδεση της ελιάς με τις νέες τεχνολογίες.. Η bee-bot μελισσούλα – ρομποτάκι μαθαίνει τα στάδια παραγωγής του λαδιού. Βοηθάμε το ρομποτάκι , προγραμματίζοντας το, να πάει στο σωστό προορισμό κάθε φορά.





































