Ενημέρωση γονέων για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής -Ι.Ε.Π., η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο αλλά και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας μεθόδους διερευνητικής – ανακαλυπτικής μάθησης. Μετά την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης το προηγούμενο σχολικό έτος, από τη φετινή σχολική χρονιά, 2021-2022, εισάγονται επίσημα στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.
Στόχος τους είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή Ανοικτών, Ζωντανών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων απευθύνονται στη γενική κουλτούρα του ατόμου και της σχολικής κοινότητας και επεξεργάζονται τα θέματα της ίδιας της ζωής.
Η βάση τους αλλά και η προσέγγισή τους, είναι υπερεπιστημονική και ολιστική. Οι Θεματικοί Κύκλοι που θα αξιοποιηθούν προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης:
· Ζω καλύτερα – Ευ Ζην
· Φροντίζω το Περιβάλλον
· Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
· Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Κύκλοι Δεξιοτήτων που επιδιώκεται να αναπτυχθούν μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων:
1. Κύκλος των δεξιοτήτων μάθησης: Κριτική σκέψη– Επικοινωνία– Συνεργασία– Δημιουργικότητα-4Cs
2. Κύκλος των δεξιοτήτων ζωής: Αυτομέριμνα– Κοινωνικές Δεξιότητες– Πολιτειότητα– Ενσυναίσθηση και ευαισθησία Προσαρμοστικότητα– Ανθεκτικότητα– Υπευθυνότητα– Πρωτοβουλία– Οργανωτική ικανότητα– Προγραμματισμός– Παραγωγικότητα.
3. Κύκλος των δεξιοτήτων της τεχνολογίας και της Επιστήμης: Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης Πληροφορικός και Ψηφιακός γραμματισμός Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο.
4. Κύκλος των δεξιοτήτων του νου: Στρατηγική σκέψη– Επίλυση προβλημάτων Μελέτη περιπτώσεων (case studies) Κατασκευές– Πλάγια σκέψη.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Ευ ζην –“Τρεφόμαστε σωστά ,χτίζουμε σώματα γερά“
Κατηγορηποιήσαμε τις τροφές σε ομάδες
Δημιουργήσαμε τη δική μας πυραμίδα της διατροφής
Καταιγισμός ιδεών για τη χρησιμότητα του φαγητού στη ζωή μας
Γνωρίσαμε το πεπτικό σύστημα και τη λειτουργία του
Φτιάξαμε το δικό μας βαλιτσάκι με το υγιεινό και θρεπτικό πρωινό μας
Διαβάσαμε το βιβλίο “Δόνα η Τερηδόνα “
Ο κος Κ. Παροικάκης ,ειδικός ορθοδοντικός ,τον οποίο ευχαριστούμε θερμά ,επισκέφτηκε το σχολείο μας και μίλησε στους μικρούς μας μαθητές για τη στοματική υγιεινή.
Ανακύκλωση-“Φύλαξε το μην πετάς,ανακύκλωσε με μας”
Μάθαμε το σήμα της ανακύκλωσης
Φτιάξαμε τον δικό μας κάδο ανακύκλωσης
Διαβάσαμε το παραμύθι ” Στων σκουπιδιών τη γειτονιά ,μια φορά κι έναν καιρό”
Τοποθετήσαμε τα καπάκια στη σωστή σειρά έτσι ώστε να δημιουργήσουμε τα ονόματα μας
Φτιάξαμε τον “κο Ανακυκλωσούλη¨
Κατασκευάσαμε την μακέτα της περιοχής μας
Κατασκευάσαμε μουσικά όργανα απο διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά και τραγουδήσαμε το τραγούδι της ανακύκλωσης
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΠΥΡΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ – YouTube
Δημιουργήσαμε διάφορες χειροτεχνίες ,κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά
Μάθαμε τα υλικά που ανακυκλώνονται με τη βοήθεια της μελισσουλας ρομποτ του σχολείου (bee bot ) μετρώντας
Χωρίσαμε σε ομάδες τους χρωματιστούς κάδους ανακύκλωσης
Δημιουργίες που προωθούν το μήνυμα της προστασίας του περιβάλλοντος
ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ ,ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ
Διαβάσαμε βιβλία που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα τονίζοντας την έννοια της διαφορετικότητας και της προσφυγιάς
Τα παιδιά “ετοίμασαν ” τη δική τους βαλίτσα…
Οι μαθητές έμαθαν τα δικαιώματα των παιδιών
Φτιάξαμε το δικό μας αναπηρικό αμαξίδιο και μέσα απο βιωματικές δραστηρίοτητες καλλιεργήθηκε η έννοια της ενσυναίσθησης
Τέλος ευχαριστούμε θερμά το δικηγόρο ,κο Ευθύμιο Ακρίβο ο οποίος μίλησε στους μικρούς μας μαθητές για τα δικαιώματα των παιδιών καθώς και τους κους Μιχάλα Σοφία (προέδρος ΠΣΑμεΑ ) και Ξυλα Νέστορα (γραμματέας περιφερειακής ομοσπονδίας ΑμεΑ Β Αιγαίου ) που επισκέφτηκαν το σχολείο μας και μας ενημέρωσαν και μας ευαισθητοποίησαν πάνω σε θέματα αναπηρίας .





































