Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Ενημέρωση γονέων για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

                                               

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής -Ι.Ε.Π., η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο αλλά και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου,  αξιοποιώντας μεθόδους διερευνητικής – ανακαλυπτικής μάθησης.  Μετά την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης το προηγούμενο σχολικό έτος, από  τη φετινή σχολική χρονιά, 2021-2022, εισάγονται επίσημα στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.

Στόχος τους είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή Ανοικτών, Ζωντανών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων απευθύνονται στη γενική κουλτούρα του ατόμου και της σχολικής κοινότητας και επεξεργάζονται τα θέματα της ίδιας της ζωής.

Η βάση τους αλλά και η προσέγγισή τους, είναι υπερεπιστημονική και ολιστική. Οι Θεματικοί Κύκλοι που θα αξιοποιηθούν προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης:

·         Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

·         Φροντίζω το Περιβάλλον

·         Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

·         Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Κύκλοι Δεξιοτήτων που επιδιώκεται να αναπτυχθούν  μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων:

1. Κύκλος των δεξιοτήτων μάθησης:  Κριτική σκέψη– Επικοινωνία– Συνεργασία– Δημιουργικότητα-4Cs
2. Κύκλος των δεξιοτήτων ζωής:  Αυτομέριμνα– Κοινωνικές Δεξιότητες– Πολιτειότητα– Ενσυναίσθηση και ευαισθησία Προσαρμοστικότητα– Ανθεκτικότητα– Υπευθυνότητα– Πρωτοβουλία– Οργανωτική ικανότητα– Προγραμματισμός– Παραγωγικότητα.
3. Κύκλος των δεξιοτήτων της τεχνολογίας και της Επιστήμης:  Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης Πληροφορικός και  Ψηφιακός γραμματισμός Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο.
4. Κύκλος των δεξιοτήτων του νου:  Στρατηγική σκέψη– Επίλυση προβλημάτων Μελέτη περιπτώσεων (case studies)  Κατασκευές– Πλάγια σκέψη.

                                                   

 

                                     Εργαστήρια Δεξιοτήτων

 Ευ ζην –“Τρεφόμαστε σωστά ,χτίζουμε σώματα γερά

 

Κατηγορηποιήσαμε τις τροφές σε ομάδες 

275016612 965461150754953 880106113338653228 n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημιουργήσαμε τη δική μας πυραμίδα της διατροφής

275093005 332646785486545 6969012015234259506 n

 

 

 

 

 

 

 

 

 Καταιγισμός ιδεών για τη χρησιμότητα του φαγητού στη ζωή μας

274954499 700311547790909 84463165487297791 n 

 

 

 

 

 

 

Γνωρίσαμε το πεπτικό σύστημα και τη λειτουργία του 

274928244 686730355700504 841859615778584311 n

 

 

 

 

 

 

 

 

Φτιάξαμε το δικό μας βαλιτσάκι με το υγιεινό και θρεπτικό πρωινό  μας 

275112325 985080222427613 7868732557285321232 n

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάσαμε το βιβλίο “Δόνα η Τερηδόνα “

20200219111350 i dona teridona kai to mystiko tis gamilias tourtas

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο κος Κ. Παροικάκης ,ειδικός ορθοδοντικός ,τον οποίο ευχαριστούμε θερμά ,επισκέφτηκε το σχολείο μας και μίλησε στους μικρούς μας μαθητές για τη στοματική υγιεινή.

274976226 974993373383219 5975616938889116332 n 1

 

 

Ανακύκλωση-“Φύλαξε το μην πετάς,ανακύκλωσε με μας” 

Μάθαμε το σήμα της ανακύκλωσης

274906759 1386446785149563 886417602253275701 n

Φτιάξαμε τον δικό μας κάδο ανακύκλωσης

274359170 765868974388302 7352911990441397662 n 2

Διαβάσαμε το παραμύθι ” Στων σκουπιδιών τη γειτονιά ,μια φορά κι έναν καιρό”

b140774

 

Τοποθετήσαμε τα καπάκια στη σωστή σειρά έτσι ώστε να δημιουργήσουμε τα ονόματα μας

274602608 997301181221473 5193101875919386170 n 274628762 5610651718961851 6438172110763225504 n

Φτιάξαμε τον “κο Ανακυκλωσούλη¨

275291568 1081482945801509 4150931736864280480 n

Κατασκευάσαμε την μακέτα της περιοχής μας

274932617 632312184516892 4625744835459349 n 2

Κατασκευάσαμε μουσικά όργανα απο διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά και τραγουδήσαμε το τραγούδι της ανακύκλωσης 

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΠΥΡΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ – YouTube

274973212 638673330723692 8892479980961728048 n 274938867 2052983894871114 2165775634145062250 n

Δημιουργήσαμε διάφορες χειροτεχνίες ,κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά

274637105 1610581986001280 4314244388159646565 n 275061803 1536618750044346 6352927404112003953 n 273654692 3146458148919254 2663243669847455703 n 2 275053590 357524926090302 2094346753807758632 n 269841106 649646759792128 6003281786503438874 n

 

 

 

 

Μάθαμε τα υλικά που ανακυκλώνονται με τη βοήθεια της μελισσουλας ρομποτ του σχολείου (bee bot ) μετρώντας

274967486 532647098126906 7461228772665959695 n

 

Χωρίσαμε σε ομάδες τους χρωματιστούς κάδους ανακύκλωσης

275145422 430299368872494 1285165566604568805 n

Δημιουργίες που προωθούν το μήνυμα της προστασίας του περιβάλλοντος

274800253 371402091174714 6462050457040640625 n 274369918 349746043697057 7364812591326693291 n 1 274385751 1104233866976980 8403476648634172357 n

 

 

ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ ,ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ

 

Διαβάσαμε βιβλία που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα τονίζοντας την έννοια της διαφορετικότητας και της προσφυγιάς

R 7266999088D7875524F0A0BB8927D7CB OIP

 

 

 

283915215 538797377654043 4969890672903378577 n 283703601 540758030760805 3831309638880185585 n

Τα παιδιά “ετοίμασαν ” τη δική τους βαλίτσα…

283943687 412108334094407 9078895751263952389 n283544796 570210051189999 6563371631827083181 n

Οι μαθητές έμαθαν τα δικαιώματα των παιδιών 

283857771 5087227904689835 9008816277046134442 n

Φτιάξαμε το δικό μας αναπηρικό αμαξίδιο και μέσα απο βιωματικές δραστηρίοτητες καλλιεργήθηκε η έννοια της ενσυναίσθησης

283372522 962080041150510 5922803954695889288 n

Τέλος ευχαριστούμε θερμά το δικηγόρο ,κο Ευθύμιο Ακρίβο ο οποίος μίλησε στους μικρούς μας μαθητές για τα δικαιώματα των παιδιών καθώς και τους κους Μιχάλα Σοφία (προέδρος ΠΣΑμεΑ ) και Ξυλα Νέστορα (γραμματέας περιφερειακής ομοσπονδίας  ΑμεΑ Β Αιγαίου ) που επισκέφτηκαν το σχολείο μας και μας ενημέρωσαν και μας ευαισθητοποίησαν  πάνω σε θέματα αναπηρίας .