Κανονισμός λειτουργίας ψηφιακής δανειστικής βιβλιοθήκης 2ου Νηπιαγωγείου Αριδαίας

Με την ολοκλήρωση της δημιουργίας ψηφιακής δανειστικής βιβλιοθήκης, συντάχθηκε και ο κανονισμός λειτουργίας της. Ακολουθεί το κείμενο του κανονισμού:

Κανονισμός λειτουργίας δανειστικής βιβλιοθήκης 2 ου Νηπιαγωγείου Αριδαίας
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
1. Για τους μαθητές, να τους μυήσει στη Φιλαναγνωσία και την πνευματική ελευθερία και να τους
προσφέρει ένα χώρο μάθησης, πληροφόρησης, γνωριμίας και εξοικείωσης με το βιβλίο.
2. Για τους εκπαιδευτικούς : να τους προσφέρει πηγή πληροφόρησης και κατάλληλο μέσο για τη
διδασκαλία των θεμάτων του αναλυτικού προγράμματος.
3. Για το εκπαιδευτικό σύστημα : έναν τρόπο αλλαγής του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος του
σχολείου.

ΜΕΛΗ

Μέλη της σχολικής βιβλιοθήκης μπορούν να είναι –εάν το επιθυμούν και το δηλώσουν-οι μαθητές, το
εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου και οι γονείς των μαθητών.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ 2 ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΑΡΙΔΑΙΑΣ
 Η επιλογή των βιβλίων θα γίνεται από τα παιδιά ενώ παράλληλα ο δανεισμός και η επιστροφή
τους θα γίνεται τις μέρες που έχουν οριοθετηθεί από τον εκπαιδευτικό της τάξης
 Συνοδευτικά με τα βιβλία παίρνουν ένα φύλλο καταγραφής, το οποίο καλούνται να
συμπληρώσουν μετά την ανάγνωση του βιβλίου. Τα παιδιά γράφουν ή ζωγραφίζουν μόνα τους,
όπως μπορούν τα στοιχεία που τους ζητούνται και το επιστρέφουν μαζί με το βιβλίο. Είναι
σημαντικό να είναι αποκλειστικά έργο των παιδιών. Επιστρέφοντας στην τάξη καλείται ένα παιδί
κάθε φορά να αναδιηγηθεί την ιστορία που διάβασε στους συμμαθητές του και να εκφράσει
εντυπώσεις και συναισθήματα.
 Είναι ευνόητο ότι τα βιβλία πρέπει να επιστρέφονται σε καλή κατάσταση. Προσέχουμε δηλαδή να
μη λερωθούν, να μη σκιστούν και να μη μουτζουρωθούν. Σε περίπτωση σημαντικής καταστροφής
καλείστε να φροντίσετε για την αποκατάσταση τους.
 Αν δεν παραδώσουμε τα βιβλία που δανειστήκαμε με τη λήξη της προθεσμίας, δεν έχουμε
δικαίωμα άλλου δανεισμού. Τα βιβλία πρέπει να παραδίδονται αυτοπροσώπως στον εκπαιδευτικό
της τάξης.
Συμβουλές για την αναγνωστική διαδικασία
 Πριν την ανάγνωση του βιβλίου, επεξεργαζόμαστε το εξώφυλλο, εντοπίζοντας τον τίτλο, τον
συγγραφέα, τον εικονογράφο, τον εκδοτικό οίκο, διαδικασία με την οποία είναι εξοικειωμένα τα
παιδιά από το σχολείο.
 Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης δείχνουμε με το δάχτυλο ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν τη
φορά της γραφής (από αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω)
 Θέτουμε σχετικές ερωτήσεις με την υπόθεση πριν (π.χ. για ποιο πράγμα νομίζεις ότι μιλάει η
ιστορία;), κατά (π.χ. τι λες να γίνει μετά;) και μετά (π.χ. τι θα έκανες αν ήσουν στη θέση του;),
έτσι ώστε να κρατάμε το ενδιαφέρον τους, να καλλιεργούμε την κριτική τους σκέψη αλλά και να
διαπιστώσουμε κατά πόσο το κατανόησαν. Στο τέλος, μπορούμε να ζητήσουμε από το παιδί να
αναδιηγηθεί με δικά του λόγια την ιστορία και να την αξιολογήσει (τι του άρεσε, τι δεν του
άρεσε).
Αυτόν τον κανονισμό πρέπει να τον διαβάσω με τους γονείς μου. Μπορώ να κάνω δικές μου προτάσεις
που να βελτιώνουν τον κανονισμό και να τις παραδώσω στον/στην νηπιαγωγό μου.

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που η ψηφιακή μας βιβλιοθήκη είναι έτοιμη για λειτουργία!