“Το εργαστήρι του Άη Βασίλη”

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και οι δουλειές πληθαίνουν! Το εργαστήρι του Άη Βασίλη μεγαλώνει και τα ξωτικά του είναι μικροί και μεγάλοι.

  • Καλεσμένοι οι γονείς – ξωτικά μας βοηθούν να φτιάξουμε τα ημερολόγια της καινούριας χρονιάς, όπως και μοναδικούς αχνιστούς κουραμπιέδες.

412613436 381401511211892 6034393407118221065 n 412770540 1092339165301842 2872849992040420910 n 412478552 892842652383778 1111150659180661767 n

412607972 1358783338098774 6739517292671801488 n  412572193 1341617006551354 9194491476562675815 n

  • Τα μικρά ξωτικά ετοιμάζουν πολλές εκπλήξεις: γούρια για τη νέα χρονιά, διακοσμητικά βαζάκια “ρούντολφ” γεμάτα με ξηρούς καρπούς και φάτνη για να διακοσμήσει το δέντρο μας.
  • Τα ξωτικά σκορπούν χαρούμενες μελωδίες, τραγουδώντας τα κάλαντα στην γειτονιά.

412507588 1880697158993958 2467834311356326636 n 412251289 899964348458789 4684949377997393549 n

  • Το γράμμα στον Άη Βασίλη είναι έτοιμο για αποστολή.

 

Καλώς ήρθες Δεκέμβρη!

Μαζί με τον Δεκέμβρη υποδεχόμαστε και μια σειρά εκπλήξεων που μας επιφυλάσσουν τα Χριστούγεννα!

  • Ξεκινάμε, λοιπόν, με το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης μέχρι την ημέρα των Χριστουγέννων. Με ανακυκλώσιμα υλικά κατασκευάζουμε τα δεντράκια που με τους καθημερινούς τους γρίφους μας κρατάνε σε αγωνία.

412574921 1094087878276596 8601077798883755116 n

  • Ο στολισμός του χριστουγεννιάτικου δέντρου μας δεν θα μπορούσε να παραληφθεί. Στολίδια και φώτα, ΟΛΑ ΕΤΟΙΜΑ!

414433364 3585147088363663 5974125507555932040 n 414482776 2232131006986253 2571889453922029168 n 412510932 887221679578331 1027869330631982069 n

  • Όμορφα δεν είναι μόνο τα έτοιμα στολίδια, αλλά κυρίως αυτά που φτιάχνουμε με αγάπη και μεράκι.
  • Οι πιο γλυκές ευχές γράφονται στις πιο όμορφες κάρτες, γι’ αυτό κι εμείς κάναμε τις δικές μας.

 

 

Αργά φθινοπωριάζει

Τώρα που σιγά σιγά άρχισαν να κιτρινίζουν και να κοκκινίζουν τα φύλλα των δέντρων γύρω μας και να πέφτουν, αναρωτηθήκαμε: “γιατί συμβαίνει αυτό;” Με τα αυθόρμητα ερωτήματα των παιδιών, καλωσορίσαμε το φθινόπωρο στο σχολείο μας που φέτος άργησε λίγο παραπάνω να ‘ρθει και  συζητήσαμε για τις αλλαγές που παρατηρήσαμε στα φύλλα.  Παρατηρήσαμε ποιά δέντρα κρατούν τα φύλλα τους και ποια τα κρατούν. Μέσω ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού μάθαμε για 7 σημαντικά δέντρα της ελληνικής φύσης: τη βελανιδιά, την οξιά, το σφενδάμι, τον πλάτανο, την ερυθρελάτη, την καστανιά και τη φλαμουριά.

φθινόπωρο 9

Μαζέψαμε φύλλα φυλλοβόλων δέντρων από την αυλή και τη γειτονιά μας και παίξαμε μαζί τους. Μετά την  εξόρμησή μας στο αγρόκτημα του μικρού σχολείου της γης, εμπλουτίσαμε κι άλλο τη συλλογή μας με φύλλα διαφόρων μεγεθών, χρωμάτων και σχημάτων.

φθινόπωρο 10

Οι δύο ομάδες του σχολείου μας η “ειρήνη” κι η “πλαστελίνη” ενώθηκαν, ανακατεύτηκαν και μοιράστηκαν κατά βούληση στα δύο “εργαστήρια”: στο εργαστήρι των αποτυπωμάτων των φθινοπωρινών φύλλων και στο εργαστήρι των μεταμορφώσεων. Στο εργαστήρι των αποτυπωμάτων των φθινοπωρινών φύλλων τα παιδιά πειραματίστηκαν με το αποτύπωμα των φύλλων που διαλέξαμε και φτιάξανε πολύχρωμες εικαστικές συνθέσεις με τα χρώματα του φθινοπώρου. Στο εργαστήρι των μεταμορφώσεων αφήσαμε τη φαντασία μας να μεταμορφώσει τα φύλλα σε άλλες μορφές, άλλες φορές σε ψάρια κι άλλες σε βατράχια και με την τεχνική του κολλάζ, φανερώσαμε αυτές τις μορφές του φύλλου στα κάδρα.

φθινόπωρο φθινόπωρο 1

φθινόπωρο 2

φθινόπωρο 4       φθινόπωρο 6 φθινόπωρο 5

 

Τέλος, επεξεργαστήκαμε μερικούς από τους καρπούς της εποχής – τα καρύδια, τα κάστανα και τα αμύγδαλα και καθαρίσαμε ρόδια, σπυρί το σπυρί.

φθινόπωρο 8

Καλωσορίσαμε το φθινόπωρο στο “μικρό σχολείο της γης”

Έφτασε η πολυπόθητη μέρα της εκδρομής μας!

Σήμερα το σχολείο μας επισκέφτηκε το “μικρό σχολείο της γης”,ένα αγρόκτημα αναγεννητικής γεωργίας που βρίσκεται στα Καλέσσα. Ο κ. Μιχάλης και η κα Νίκη, αφού μας καλωσόρισαν εγκάρδια, φρόντισαν να μας ξεναγήσουν στο αγρόκτημα που με πολύ αγάπη φροντίζουν.

Η ξενάγηση περιελάμβανε:

1) την παρουσίαση των βασικών δομών καλλιέργειας στο αγρόκτημα: τον Δασόκηπο (food forest), τα υπερυψωμένα παρτέρια και την τεχνητή λίμνη

370356923 3359615540970828 3984236025339324084 n    370286794 2458759230964266 1212962665187572215 n  377282900 1009381270168398 8234371749240074998 n 387506775 996996494698294 190584303079477069 n  398497292 185399421306986 827735416660388854 n  398515992 1448546722394576 2621011812747478905 n  403636990 877271580324995 8723042778049431822 n


2) τα οικόσιτα ζώα: κότες, πάπιες, χήνες,
και τα κατσικάκια 

369306038 1020996492496398 4672793138556799743 n  403641531 882712173381789 4834173725231326120 n  405206473 859203205700135 4858311390190617683 n 

3) τα κινητά κοτέτσια ή “κοτοτρακτέρ” και το κόμποστ με τα αεικίνητα σκουλήκια του!

401057544 318252861057089 5234204444479742198 n  398515985 1012419779814212 1110603907862993182 n
4) την κηπουρική

368565945 889823372490969 4282086736427158488 n

Λίγο πριν τον αποχαιρετισμό μας, παίξαμε ένα σύντομο παιχνίδι, χορέψαμε και τραγουδήσαμε με τη συνοδεία του κ. Μιχάλη στον ταμπουρά!

387507990 1496753927532876 4560070641950016062 n

Επιστρέφοντας και πάλι στο σχολείο μας κάναμε μία αποτίμηση της σημερινής ημέρας ζωγραφίζοντας εικόνες, που αντικρίσαμε στο αγρόκτημα.

370359618 356653780369005 2559689498520077505 n 386894329 359990756515325 2211070783467520199 n 403642476 336119655675736 2014927101750210229 n

Ελπίζουμε σύντομα να τα ξαναπούμε αγαπημένο μας αγρόκτημα!

Για το Πολυτεχνείο

Στη μνήμη των γεγονότων του Πολυτεχνείου ασχοληθήκαμε αυτή την εβδομάδα. Ακούσαμε το “ακορντεόν” και κατασκευάσαμε ακορντεόν με τα δικά μας μηνύματα ελευθερίας μέσα. Ακούσαμε πως “τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” και ζωγραφίσαμε τα δικά μας όνειρα στους τοίχους του σχολείου μας εμπνευσμένα από το τραγούδι.

filioszeus6 1

Συζητήσαμε για τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία και πώς η δικτατορία στερεί τα δικαιώματά μας ως πολίτες, με τα οποία είχαμε ασχοληθεί τις προηγούμενες εβδομάδες.

pano

πολυτεχνειο3 πολυτεχνειο2

Τα παιδιά είχαν κατασκευάσει τις προηγούμενες μέρες κατά τη διάρκεια του αυθόρμητου παιχνιδιού τους στα κέντρα μάθησης το “Πολυτεχνείο” εμπνευσμένα από τις συζητήσεις των ημερών. Ένα άλλο παιδί κατασκεύασε ένα τανκ.

Την Παρασκευή ασχοληθήκαμε με το θεατρικό παιχνίδι “Όλοι  μαζί!” Καθώς κινούμασταν σε μια πλατεία και ανακαλύπταμε τις ομορφιές της – τα ζώα, τα αγάλματα, τα έντομα, τα δέντρα, τα λουλούδια. Καθίσαμε στο παγκάκι και κολατσίσαμε, διαβάσαμε τα βιβλία μας, καλημερίσαμε τους περαστικούς και παίξαμε παιχνίδια. Έτσι, εξερευνούσαμε τη σχέση του σώματός μας με το δημόσιο χώρο και τα άλλα σώματα. Το παιχνίδι μας διακόπτεται απότομα από μια σκοτεινή μορφή ονομαζόμενη Δικτατορία, η οποία φυλακίζει τη Δημοκρατία. Ξαφνικά μας απαγορεύει να κινούμαστε αυτοβούλως, μας απαγορεύει να μιλάμε μεταξύ μας και να περπατάμε πλάι – πλάι. Όποιος παραβεί τους κανόνες, μπαίνει στη φυλακή ή τον στέλνει στην εξορία. Με την πρώτη ευκαιρία, η Δημοκρατία με τα παιδιά παραβαίνουν όλοι μαζί αυτούς τους ανελεύθερους κανόνες και διώχνουν τη Δικτατορία.

Στο τέλος του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά περικύκλωσαν το δικό τους Πολυτεχνείο και σε μια συμβολική δραματοποίηση παρακολουθήσαμε πως το τανκ εισέβαλε και γκρέμισε την πύλη του Πολυτεχνείου με τους αγωνιστές, ακούγοντας την ιστορική ηχογράφηση από το ραδιόφωνο που εξέπεμπε το Πολυτεχνείο.

πολυτεχνειο1 πολυτεχνειο

Ενεργός Πολίτης (Εργαστήριο Δεξιοτήτων): Ώρα για δράση!

Στο νηπιαγωγείο μας ασχολούμαστε τις τελευταίες εβδομάδες με την έννοια της πολιτότητας. Τα παιδιά είναι  κι αυτά πολίτες, όπως και οι ενήλικες! Είμαστε πολίτες λοιπόν μιας κοινότητας και αυτό συνεπάγεται πως έχουμε δικαιώματα και υποχρεώσεις για να λειτουργεί εύρυθμα και να είμαστε ήρεμοι και χαρούμενοι. Συζητήσαμε λοιπόν για τη συνύπαρξη, το σεβασμό και την ενσυναίσθηση.

Κατασκευάσαμε τη δική μας “Πολυκατοικία Ηρώων”. Οραματιστήκαμε την δική μας ιστορία, κατά την οποία όλοι οι κάτοικοι κλήθηκαν να συνεργαστούν για να επιλύσουν το πρόβλημα της έλευσης ενός κακού ήρωα στην ειρηνική μας πολυκατοικία. Ο κάθε ήρωας έδωσε την δική του πινελιά με την προσωπική του υπερδύναμη. Η ιστορία αυτή αποτυπώθηκε σε ένα αυτοσχέδιο παραμύθι.

saligkaria5 polykatoikia1  370252678 725273535647299 2286599965175649960 n  387459568 307640808832497 159508852880860935 n

Τις επόμενες μέρες πειραματιστήκαμε με τα αποτυπώματά μας, που αποτελούν σημαντικό στοιχείο της ταυτότητάς μας. Συζητήσαμε τις πληροφορίες που αναφέρονται σε ένα δελτίο ταυτότητας, φτιάξαμε τα δελτία της δικής μας πολιτείας με τα αποτυπώματα, την υπογραφή, τις φωτογραφίες, τα ονοματεπώνυμά μας και φυσικά τη σφραγίδα της πολιτείας μας που επικύρωνε την αυθεντικότητά της!

apotypwmata2  375636227 367736425654038 4297733348351546803 n

Αφού προτείναμε ονομασίες για την “πολιτεία” μας, καταγράψαμε όλες τις προτάσεις και με δημοκρατικές διαδικασίες διεξήγαμε τις εκλογές μας. Το ένα τμήμα ονομάστηκε “Πλαστελίνη” και το άλλο “Ειρήνη”.

ekloges1

ekloges

kalpi

Αφού συνειδητοποιήσαμε πως είμαστε πολίτες σε ένα κράτος και εμείς οι ίδιοι, αναρωτηθήκαμε πώς ένας πολίτης είναι ενεργός;

Επισκεφτήκαμε την εθελοντική ομάδα πολιτικής προστασίας “Φίλιος Ζευς”. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο χώρο και ήρθαν σε επαφή με τα υλικά που χρησιμοποιούν οι εθελοντές και έμαθαν για τις δράσεις και την προσφορά της ομάδας στο κοινωνικό σύνολο.

filioszeus filioszeus1  filioszeus3

Συζητήσαμε για το αίμα, την αξία του για τη ζωή και την εθελοντική αιμοδοσία. Πειραματιστήκαμε με τη σύστασή του και κατασκευάσαμε μια ενημερωτική αφίσα για να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να συμμετέχουν σε δράσεις εθελοντικής αιμοδοσίας.

filioszeus5

filioszeus7

Η ευαισθητοποίηση απέναντι στην φύση και το ζωικό της βασίλειο είναι εξίσου σημαντική! Με αφορμή την αυθόρμητη παρατήρηση των παιδιών γύρω από τα σαλιγκάρια “επισκέπτες”, προσπαθήσαμε να συλλέξουμε πληροφορίες για την ζωή τους. Φροντίσαμε να δημιουργήσουμε ένα αυτοσχέδιο “μουσείο σαλιγκαριού” στον εσωτερικό χώρο του σχολείου, όπου και τα φιλοξενήσαμε για μία εβδομάδα. Τέλος, τα απελευθερώσαμε στο φυσικό τους περιβάλλον, στον κήπο του σχολείου μας.

filioszeus4 saligkaria2 saligkaria3 saligkaria4

 

Ο πόλεμος κι η ειρήνη

Με αφορμή την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου και τη διεθνή επικαιρότητα ασχοληθήκαμε με την ειρήνη και τον πόλεμο ορμώμενες από τα παραμύθια: “Το κανόνι της ειρήνης” της Φρόσως Χατόγλου και το “Φαντάσου την Ειρήνη” της Unicef.

Με υπομονή και προσπάθεια τα παιδιά κατάφεραν να μεταμορφώσουν το κανόνι του πολέμου σε κανόνι της ειρήνης και αντί για βόμβες τώρα πια πετάει καινούργια σπίτια, ουράνια τόξα, καρδιές, λουλούδια και χρώματα. Επιπλέον, με την παρότρυνση των ερωτημάτων που μας έθετε το παραμύθι “Φαντάσου την ειρήνη” αναρωτηθήκαμε: πώς μοιάζει, αν ήταν ήχος, πώς θα ακούγονταν κι αν ήταν φαγητό, τι γεύση θα είχε; Γίναμε δημοσιογράφοι, πήραμε συνέντευξη ο ένας από τον άλλον και μετά ακούσαμε όλοι μαζί τις ηχογραφημένες μας απαντήσεις και εμπνευστήκαμε ο ένας από τον άλλον.

Η θεματική μας ολοκληρώθηκε με ένα θεατρικό παιχνίδι: ένα λευκό περιστέρι μας μεταμόρφωσε σε λευκά περιστέρια  και αφού μας έμαθε να πετάμε, εξασκηθήκαμε σε ψηλές και χαμηλές πτήσεις! Πεινασμένα τσιμπολογήσαμε σπόρους από τη γη και ταΐζαμε ο ένας τον άλλον, όταν ήχησαν οι σειρήνες του πολέμου και τραπήκαμε σε φυγή, όπου προστατευτήκαμε στα καταφύγια. Μετά τη λήξη του πολέμου, όλα είχαν καταστραφεί, βομβαρδισμένα σπίτια, παιδικές χαρές, κατεστραμμένοι δρόμοι και καμένα δάση! Τα περιστέρια μαζευτήκαμε όλα μαζί και συζητήσαμε τι μπορούσε να γίνει. Μετά από πολλές προτάσεις και συζήτηση, ξεκινήσαμε να τα φτιάχνουμε όλα ξανά από την αρχή. Τη σκληρή δουλειά ακολούθησαν χοροί, τραγούδια και υψηλές πτήσεις!

fyllo ergasias kanoni eirinis

kanoni eirinis

eirini

 

Ο εαυτός μου μέσα από τα μάτια μου

Ο εαυτός μου, η ματιά μου

Μια καινούρια σχολική χρονιά, φέρνει και νέες γνωριμίες!

Στο ξεκίνημα αυτό, προτεραιότητα δώσαμε στο να συστηθούμε μεταξύ μας και μέσα από αυτή τη διαδικασία να γνωρίσουμε και τον εαυτό μας.  Για αρχή, αναγνωρίσαμε και παίξαμε με τα αρχικά γράμματα του ονόματός μας.

καπάκια

Φέραμε φωτογραφίες από τη βρεφική μας ηλικία και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε σε ποιους από εμάς αντιστοιχούν. Έπειτα, παρατηρήσαμε το πρόσωπό μας στους καθρέφτες και διακρίναμε τα χαρακτηριστικά του αλλά και των άλλων παιδιών. Εξετάσαμε έργα τέχνης διάσημων ζωγράφων (Picasso, Matisse, Da Vinci κ.α.) και εμπνευσμένοι από αυτά ζωγραφίσαμε τις αυτό-προσωπογραφίες μας. Στη συνέχεια, γίναμε εμείς οι ίδιοι ζωγράφοι και αναλάβαμε να επιμεληθούμε τις προσωπογραφίες των φίλων μας!

Μετρήσαμε το ύψος μας με διάφορες αυθαίρετες μονάδες μέτρησης και συζητήσαμε για το μέτρο ως κοινή μονάδα μέτρησης. Σημειώσαμε την ημερομηνία των γενεθλίων μας και αφού συγκεντρώσαμε όλες αυτές τις πληροφορίες για εμάς, τις ζωγραφίσαμε στο προσωπικό μας βιβλίο που το ανταλλάξαμε με τους φίλους μας.

Οι παραπάνω δημιουργικές δράσεις μας βοήθησαν να γνωριστούμε καλύτερα και να θέσουμε γερά θεμέλια στην ομάδα μας!

Ενημέρωση Γονέων 20/9/2023

Αγαπητοί γονείς,

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε την παρουσίαση .ppt που συνόδευε την πρώτη ενημέρωση γονέων για το σχολικό έτος 2023-2024 της 20ης Σεπτεμβρίου.

Τα θέματα της ενημέρωσης:

  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα
  • Οι Νηπιαγωγοί
  • Σκοπός & στόχοι του Νηπιαγωγείου
  • Συνεργασία Νηπιαγωγείου – Οικογένειας
  • Πρόγραμμα Σπουδών & Θεματικά Πεδία
  • Εκπαιδευτικές Εκδρομές
  • Ασφάλεια – Υγεία – Υγιεινή

 



Λήψη αρχείου