Τιμώντας την Ιστορία – Δραστηριότητες για την 25η Μαρτίου στο Νηπιαγωγείο μας
Η 25η Μαρτίου είναι μια μέρα γεμάτη νόημα, μνήμη και περηφάνια. Στο νηπιαγωγείο μας, αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε την ιστορική αυτή ημέρα με σεβασμό, δημιουργικότητα και, φυσικά, με τρόπο που να μπορούν να την κατανοήσουν τα μικρά μας παιδιά.
Ξεκινήσαμε συζητώντας για τα γεγονότα του 1821, τον μεγάλο Αγώνα για την Ελευθερία και τους ήρωες που πάλεψαν με αυταπάρνηση για να χαρίσουν στη χώρα μας το δικαίωμα στην ανεξαρτησία. Μιλήσαμε για τη σημασία του αγώνα, για τις έννοιες της πατρίδας, της ελευθερίας και της αυτοθυσίας, μέσα από ιστορίες, εικόνες και βιωματικές δραστηριότητες.
Φτιάξαμε τις δικές μας ελληνικές σημαίες για να στολίσουμε την τάξη και να δημιουργήσουμε μια ατμόσφαιρα γιορτής και εθνικής υπερηφάνειας. Μελετήσαμε την ενδυμασία της εποχής και κατασκευάσαμε χαριτωμένα τσολιαδάκια, μαθαίνοντας για τη φουστανέλα, το φέσι και τη στολή του τσολιά. Φτιάξαμε την ομαδική μας κατασκευή για να την στολίσουμε στο σχολείο μας.
Μάθαμε και τραγουδήσαμε παραδοσιακά τραγούδια, όπως τον Θούριο του Ρήγα Φεραίου, και μιλήσαμε για το πώς τα τραγούδια αυτά ενίσχυαν το ηθικό των αγωνιστών. Ζωντανέψαμε την ιστορία μέσα από χορό και κίνηση, χορεύοντας τον χορό του Ζαλόγγου, με έμφαση στη θυσία των γυναικών του Σουλίου, που προτίμησαν την ελευθερία από τη σκλαβιά.
Την ημέρα της παρέλασης, τα μεγάλα νήπια κατέθεσαν στεφάνι ως ένδειξη τιμής και ευγνωμοσύνης στους ήρωες και τις ηρωίδες του τόπου μας. Η στιγμή ήταν συγκινητική και γεμάτη σεβασμό, ακόμα κι αν τα παιδικά πρόσωπα δεν γνωρίζουν πλήρως την έννοια της θυσίας – την ένιωσαν, όμως, μέσα από τη συμμετοχή τους.
Η εορταστική μας αυτή προσέγγιση ήταν μια ευκαιρία να φυτέψουμε σπόρους ιστορικής συνείδησης και αγάπης για την πατρίδα, πάντα με τρόπο τρυφερό και παιδαγωγικά προσαρμοσμένο.
Με τις σημαίες μας να κυματίζουν και τις καρδιές μας γεμάτες περηφάνια, κλείσαμε αυτή την ξεχωριστή θεματική με την ευχή:
Χρόνια Πολλά Ελλάδα! Ζήτω η 25η Μαρτίου!



































































































































































