Στο νηπιαγωγείο μας ξεκινήσαμε ένα συναρπαστικό ταξίδι μάθησης με θέμα το ανθρώπινο σώμα! Τα παιδιά συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες που τους βοήθησαν να γνωρίσουν καλύτερα το σώμα τους, να ανακαλύψουν πώς λειτουργεί και να κατανοήσουν τη σημασία της φροντίδας του.
Η θεματική ξεκίνησε με μια συζήτηση στην παρεούλα, όπου τα παιδιά μοιράστηκαν όσα ήδη γνώριζαν για το σώμα. Στη συνέχεια, χωρισμένα σε ομάδες (αγόρια-κορίτσια), σχεδιάσαμε το περίγραμμα του σώματος τους σε χαρτί του μέτρου. Με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, έγραψαν τα μέρη του σώματος και έμαθαν τις ονομασίες τους μέσα από διασκεδαστικά παιχνίδια.
Γνωρίσαμε το γράμμα ‘ Σ ‘ που ξεκινάει το σώμα. Μάθαμε να το γράφουμε, μάθαμε λέξεις που αρχίζουν από το συγκεκριμένο γράμμα και διαλέξαμε μια λέξη απο το γράμμα και την ζωγραφίσαμε.
Έπειτα, παίξαμε ένα παιχνίδι για να μιμηθούμε τις κινήσεις του σώματος. Το κάθε παιδί διάλεγε μια καρτέλα και ότι κίνηση έδειχνε έπρεπε να την μιμηθούν. Αφού ολοκληρώσαμε το παιχνίδι των κινήσεων του σώματος, γνωρίσαμε έναν Αμερικανό καλλιτέχνη τον Κιθ Άλλεν Χάρινγκ που έγινε γνωστός από τα έργα του που απεικονίζουν διάφορες ανθρώπινες φιγούρες, χωρίς χαρακτηριστικά, με διάφορες κινήσεις, μόνο με το περίγραμμά τους και μετά τις ζωγραφίζει με πολλά διαφορετικά χρώματα. Παρατηρήσαμε κάποια από αυτά, τα σχολιάσαμε και αποφασίσαμε να διαλέξει ο καθένας μας ένα έργο του για να το σχεδιάσει σαν τον καλλιτέχνη ώστε να δημιουργήσουμε μια ομαδική κατασκευή.
Συνεχίζοντας την εξερεύνηση, μιλήσαμε για τα κόκκαλα και τη σημασία τους. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εξετάσουν μέρη του σκελετού και να φτιάξουν τη δική τους “ακτινογραφία” χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά. Ήταν μια δημιουργική διαδικασία που ενθουσίασε τα παιδιά και τους έδωσε μια πρώτη επαφή με τη λειτουργία του σκελετικού συστήματος.
Μπήκαμε ακόμα πιο βαθιά στο θέμα, μιλώντας για τα εσωτερικά όργανα του σώματός μας και τη χρησιμότητά τους. Μέσα από πειράματα, τα παιδιά παρατήρησαν πώς λειτουργούν τα νεφρά χρησιμοποιώντας φίλτρα του καφέ! Αυτή η εμπειρία τους βοήθησε να κατανοήσουν με απλό και πρακτικό τρόπο μια πολύ σημαντική λειτουργία του οργανισμού μας. Στη συνέχεια αφιερώσαμε μια ημέρα στις αισθήσεις! Μέσα από βιωματικά παιχνίδια, τα παιδιά ανακάλυψαν ποια αίσθηση χρησιμοποιούν κάθε φορά. Το αγαπημένο τους παιχνίδι ήταν η “αφή”, όπου περπάτησαν ξυπόλητα σε διάφορες υφές, νιώθοντας διαφορετικές επιφάνειες με τα πόδια τους.
Ολοκληρώνοντας τη θεματική, συζητήσαμε για τη σημασία της υγιεινής και της σωστής φροντίδας του σώματός μας, δίνοντας έμφαση στη στοματική υγιεινή και τον υγιεινό τρόπο ζωής. Τα παιδιά έμαθαν πώς να διατηρούν τα δόντια τους καθαρά και γερά αλλά και το σώμα τους μέσα από εκπαιδευτικά παιχνίδια. Γνώρισαν τα περίφημα μικρόβια και παρακολούθησαν ένα πείραμα με την βοήθεια του φίλου μας ‘ Μάκη Παλαμάκη ‘. Το πείραμα μας έδειξε πως μπορεί ένα φτέρνισμα να γεμίσει την τάξη μας μικρόβια και μας είπε τι πρέπει να κάνουμε όταν φτερνιζόμαστε για να μειωθούν τα μικρόβια στην τάξη μας.
Το αποκορύφωμα της εβδομάδας ήταν η μεταμόρφωση των παιδιών σε μικρούς γιατρούς! Ντυμένοι με ιατρικές ποδιές και κρατώντας εργαλεία “γιατρού”, εξερεύνησαν το ρόλο των γιατρών στην υγεία μας. Και επειδή η θεματική συνέπεσε με την Τσικνοπέμπτη, η μέρα έκλεισε με γιορτινή διάθεση!
Αυτή η εβδομάδα ήταν γεμάτη γνώσεις, παιχνίδι και ανακαλύψεις! Τα παιδιά έμαθαν μέσα από τη δράση, τη συμμετοχή και το βίωμα, δημιουργώντας μοναδικές αναμνήσεις που θα τους συνοδεύουν. Ανυπομονούμε για τις επόμενες θεματικές μας περιπέτειες!
































