Αργά φθινοπωριάζει

Τώρα που σιγά σιγά άρχισαν να κιτρινίζουν και να κοκκινίζουν τα φύλλα των δέντρων γύρω μας και να πέφτουν, αναρωτηθήκαμε: “γιατί συμβαίνει αυτό;” Με τα αυθόρμητα ερωτήματα των παιδιών, καλωσορίσαμε το φθινόπωρο στο σχολείο μας που φέτος άργησε λίγο παραπάνω να ‘ρθει και  συζητήσαμε για τις αλλαγές που παρατηρήσαμε στα φύλλα.  Παρατηρήσαμε ποιά δέντρα κρατούν τα φύλλα τους και ποια τα κρατούν. Μέσω ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού μάθαμε για 7 σημαντικά δέντρα της ελληνικής φύσης: τη βελανιδιά, την οξιά, το σφενδάμι, τον πλάτανο, την ερυθρελάτη, την καστανιά και τη φλαμουριά.

φθινόπωρο 9

Μαζέψαμε φύλλα φυλλοβόλων δέντρων από την αυλή και τη γειτονιά μας και παίξαμε μαζί τους. Μετά την  εξόρμησή μας στο αγρόκτημα του μικρού σχολείου της γης, εμπλουτίσαμε κι άλλο τη συλλογή μας με φύλλα διαφόρων μεγεθών, χρωμάτων και σχημάτων.

φθινόπωρο 10

Οι δύο ομάδες του σχολείου μας η “ειρήνη” κι η “πλαστελίνη” ενώθηκαν, ανακατεύτηκαν και μοιράστηκαν κατά βούληση στα δύο “εργαστήρια”: στο εργαστήρι των αποτυπωμάτων των φθινοπωρινών φύλλων και στο εργαστήρι των μεταμορφώσεων. Στο εργαστήρι των αποτυπωμάτων των φθινοπωρινών φύλλων τα παιδιά πειραματίστηκαν με το αποτύπωμα των φύλλων που διαλέξαμε και φτιάξανε πολύχρωμες εικαστικές συνθέσεις με τα χρώματα του φθινοπώρου. Στο εργαστήρι των μεταμορφώσεων αφήσαμε τη φαντασία μας να μεταμορφώσει τα φύλλα σε άλλες μορφές, άλλες φορές σε ψάρια κι άλλες σε βατράχια και με την τεχνική του κολλάζ, φανερώσαμε αυτές τις μορφές του φύλλου στα κάδρα.

φθινόπωρο φθινόπωρο 1

φθινόπωρο 2

φθινόπωρο 4       φθινόπωρο 6 φθινόπωρο 5

 

Τέλος, επεξεργαστήκαμε μερικούς από τους καρπούς της εποχής – τα καρύδια, τα κάστανα και τα αμύγδαλα και καθαρίσαμε ρόδια, σπυρί το σπυρί.

φθινόπωρο 8