ibby afisa 2025 netherlands2 768x1087 1

Στα πλαίσια εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, κάθε παιδί  έφερε στο σχολείο το αγαπημένο του βιβλίο. Μέσα από διαδικασία κλήρωσης κάθε παιδί δανείστηκε το αγαπημένο βιβλίο κάποιου/κάποιας φίλου/φίλης του και το επέστρεψε στο σχολείο εκφράζοντας τις εντυπώσεις του.

 IMG 8095 IMG 8096 IMG 8097

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (ICBD) του 2025, υποστηριζόμενη από το IBBY-Nederland εστιάζει στην ελευθερία της φαντασίας, με το μότο από το ποίημα “Η γλώσσα των εικόνων” της Rian Visser:

Η φετινή αφίσα δημιουργήθηκε από τη συγγραφέα Rian Visser και την εικονογράφο @Janneke Ipenburg και προσκαλεί τα παιδιά παγκοσμίως να εξερευνήσουν τη δύναμη της φαντασίας μέσω της τέχνης και της ποίησης.

ibby afisa 2025 netherlands2 768x1087 1

Το φετινό μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη Νεότητα:

Η Γλώσσα των Εικόνων
Rian Visser

Μπορείτε να ζωγραφίσετε εικόνες
για τις λέξεις,
για όσα λέω;

Τότε, ζωγραφίστε
ένα μέρος της εικόνας,
το κρύο,
τον άνεμο,
έναν κόμπο στον λαιμό σου
ή κάποια σκληρή τύχη,

ζωγραφίστε έναν βήχα,
έναν αναστεναγμό,
το άρωμα του φρέσκου ψωμιού,
τον χρόνο,
μια στιγμή,
την αρχή ή το τέλος
ενός σχεδίου,

ζωγραφίστε το μέρος όπου παντού
το μέρος όπου ποτέ,
το μέρος όπου σύντομα
κάτι πρόκειται να συμβεί,

ζωγραφίστε τον πόνο μιας απώθησης,
τη γεύση της θάλασσας.

Υπάρχουν τόσα πολλά
που θέλω να δω,
σαν αγάπη,
μια μέρα,
και ίσως για μένα.

Κάντε εικόνες
για το ποίημά μου,
και μη διστάσετε:
αυτά τα λόγια
ανήκουν σε εσάς
παρόλο που προήλθαν από μένα.

 

 

 

6 Μαρτίου – Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού ( 6 Μαρτίου ) μιλήσαμε στα παιδιά για το πώς, όταν πληγώνουμε κάποιον, είναι σαν να «τσαλακώνουμε» την καρδιά του.

Αρχικά, διαβάσαμε το παραμύθι “Η Μόνα σε καινούριο σχολείο” από εδώ. Καθώς διάβαζα την ιστορία στα παιδιά, κρατούσα μια μεγάλη κόκκινη καρδιά, που αντιπροσώπευε την καρδιά της Μόνας, της χελώνας. Κάθε παιδί έκοψε μια κόκκινη καρδιά από χαρτί και την κρατούσε στο χέρι του. Κάθε φορά που η Μόνα δεχόταν εκφοβισμό, τσαλάκωνα λίγο την καρδιά, χωρίς να τους εξηγώ γιατί και το ίδιο τους είπα να κάνουνε και αυτά . Στο τέλος της αφήγησης, η καρδιά είχε μετατραπεί σε μια τσαλακωμένη μάζα. Την ανοίξαμε και προσπαθήσαμε να την ισιώσουμε, αλλά διαπίστωσαν ότι αυτό δεν ήταν εύκολο να γίνει εντελώς. Στη συνέχεια, ρωτήσαμε το κάθε παιδί πότε νιώθει πληγωμένη η δική του καρδιά.

 Εξηγήσαμε τότε ότι όταν κάποιος πληγώνεται, χρειάζεται “θεραπεία” — φροντίδα και λόγια παρηγοριάς. Γράψαμε πάνω στην καρδούλα “γλυκές λεξούλες” και “γλυκά λογάκια” και γύρω της γράψαμε συνθήματα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού. Τα παιδιά πήραν τις τσαλακωμένες καρδούλες στο σπίτι τους και τις επιστρέψανε την επόμενη μέρα με αφού είχανε γράψει πάνω τους λεξούλες που μπορούν να γιατρέψουν τις  πληγωμένες καρδούλες.

IMG 7840

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να καταλάβουν πως όταν κοροϊδεύουμε, χτυπάμε ή φερόμαστε με οποιοδήποτε βίαιο τρόπο, πληγώνουμε τον άλλον βαθιά — και η καρδιά του δεν μπορεί ποτέ να επιστρέψει στην αρχική της κατάσταση.

(δραστηριότητα εμπνευσμένη από τη συνάδελφο “popi-it”)

“Πρώτες Βοήθειες για παιδιά και εκπαιδευτικούς”

Την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025 γονείς και εκπαιδευτικοί παρακολουθήσαμε την επιμορφωτική ημερίδα με θέμα “Πρώτες Βοήθειες για παιδιά και εκπαιδευτικούς”. Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε από το 1ο και 2ο Νηπιαγωγείο Άνοιξης στο πλαίσιο των  Σχεδίων Δράσης και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και των δύο σχολείων με θέμα τις “Πρώτες Βοήθειες”, με εισηγήτρια τη σχολική μας νοσηλεύτρια κα.Λιόλια Χάιδω.

IMG 7896 IMG 7914

                                       IMG 8017

Επιμορφωτική Ημερίδα: “Πρώτες Βοήθειες για γονείς και εκπαιδευτικούς”

Την Πέμπτη 20 Μαρτίου και ώρα 18:00 θα πραγματοποιηθεί στον χώρο του Νηπιαγωγείου μας Επιμορφωτική Ημερίδα με Θέμα: “Πρώτες Βοήθειες για Γονείς και Εκπαιδευτικούς” με εισηγήτρια τη Νοσηλεύτρια της Σχολικής μας μονάδας Λιόλια Χάιδω.

Η ημερίδα πραγματοποιείται στα πλαίσια του σχεδίου δράσης με τίτλο “Μαθαίνω Πρώτες Βοήθειες και γίνομαι Μικρός Διασώστης” που εκπονεί το Νηπιαγωγείο μας το σχολικό Έτος 2024-2025 και του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο “Μες στο σπίτι προσέχω ατυχήματα μην έχω” (Θεματική Ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ, Υποενότητα: “Υγεία – Αυτομέριμνα – Ασφάλεια”).



Λήψη αρχείου

1

Αντιμετώπιση Παιδικού Τραύματος”

Στα πλαίσια του φετινού Σχεδίου δράσης του σχολείου μας «Μαθαίνω για τις Πρώτες Βοήθειες και γίνομαι ένας μικρός διασώστης», το πρώτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με το οποίο ασχοληθήκαμε ήταν από τη Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα-Ευ ζην – Αυτομέριμνα με τίτλο «Μες στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω».

Παρουσιάσαμε στα παιδιά τέσσερις έγχρωμες αφίσες που απεικονίζουν τα βασικά δωμάτια μιας κατοικίας: σαλόνι, κουζίνα, μπάνιο, παιδικό υπνοδωμάτιο. Τα παιδιά  χωριστήκανε σε 4 ομάδες και κάθε ομάδα πήρε από μία έγχρωμη αφίσα/δωμάτιο. Τα παιδιά συζητώντας έπρεπε να βρουν τα επικίνδυνα σημεία σε κάθε δωμάτιο, να τα κυκλώσουν και να σκεφτούν πως μπορούν να αποφύγουν ατυχήματα που μπορεί να προκύψουν. Στο τέλος, η κάθε ομάδα παρουσίασε το δικό της δωμάτιο εξηγώντας τους κινδύνους που εντόπισε και τις λύσεις που σκεφτήκανε.

IMG 6129 IMG 6133 IMG 6134 IMG 61352

 

Την Πέμπτη 06 Φεβρουαρίου τα παιδιά παρακολουθήσανε το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Παιδικό Τραύμα» από το μη κερδοσκοπικό σωματείο «Αντιμετώπιση Παιδικού Τραύματος» για παιδιά του Νηπιαγωγείου, με στόχο την Πρόληψη των Ατυχημάτων στο Σπίτι και σε άλλους εσωτερικούς χώρου. Το πρόγραμμα στοχεύει στη μείωση των παιδικών ατυχημάτων και την άμεση και σωστή αντιμετώπιση των παιδικών τραυματισμών.

IMG 7535 IMG 7532 IMG 7526 IMG 7525

Safer Internet Day 2025 banner SIC logo placehoder 1

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 20/02/2025 – Safe Internet

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 είναι μια αφορμή για ενημέρωση, προβληματισμό και ενδυνάμωση των παιδιών και των νέων ώστε να γίνουν ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες του ψηφιακού κόσμου. Ο δρόμος προς ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο περνά από τη γνώση, τη συνεργασία και τη συνειδητή χρήση της τεχνολογίας!

Στα πλαίσια του Εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 –

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025 – συζητήσαμε με τα παιδιά για τις θετικές χρήσεις της ψηφιακής τεχνολογίας και τις απεριόριστες ευκαιρίες που προσφέρουν το διαδίκτυο και η τεχνολογία στα παιδιά να επικοινωνήσουν, να βρουν πληροφορίες και να ψυχαγωγηθούν, καθώς και να αποκτήσουν και να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες. Συζητήσαμε όμως και τους κινδύνους που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν όταν χρησιμοποιούν τεχνολογικές και διαδικτυακές υπηρεσίες. Τα παιδιά μοιραστήκανε στην τάξη προσωπικές τους εμπειρίες και αποφασίσαμε να γίνουμε Υποστηρικτές της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 φτιάχνοντας μία ομαδική αφίσα με το δικό μας μήνυμα για τη χρήση του διαδικτύου και για το πώς θα είμαστε ασφαλείς κατά τη διάρκεια της χρήσης του.

Την αφίσα αυτή τη μοιραστήκαμε και με τα συνεργαζόμενα σχολεία στο πρόγραμμα eTwinning “The art of nature” στο οποίο συμμετείχαμε.

IMG E7516

“ΟΤΑΝ ΒΛΕΠΩ ΚΑΤΙ ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΦΩΝΑΖΩ ΤΗ ΜΑΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ”

Stigmiotypo 28 5 2025 2272

“Η Νεράιδα των Πρώτων Βοηθειών”

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Μες στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω», και του Σχεδίου δράσης του σχολείου μας «Μαθαίνω Πρώτες Βοήθειες και γίνομαι ένας μικρός διασώστης», την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025 τα παιδιά  παρακολουθήσανε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η Νεράιδα των Πρώτων Βοηθειών» από την επαγγελματία διασώστρια και εκπαιδεύτρια πρώτων βοηθειών Ειρήνη Νικάκη, και την εταιρεία GiveLife.



Λήψη αρχείου

 IMG 7279  IMG 7277 

 IMG 7272  IMG 7269  IMG 7281

 

 

 

VMCQ4877

eTwinning “The Colors of Nature” – “Παρατηρώντας πίνακες διάσημων ζωγράφων με θέμα τη φύση…”

Η δεύτερη δραστηριότητα για τον μήνα Νοέμβριο ήταν να παρατηρήσουμε έναν πίνακα γνωστού ζωγράφου με θέμα τη φύση.

Επιλέξαμε τον πίνακα του Joan Miro “Autumn”, τον παρατηρήσαμε και γίναμε κι εμείς μικροί ζωγράφοι και τον ζωγραφίσαμε με τον δικό μας τρόπο.

Μωβ Μαργαρίτα

eTwinning “The Art of Nature” – Δραστηριότητα Νοεμβρίου

Τον μήνα Νοέμβριο ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες που έχουν σχέση με τα χρώματα της φύσης.
Τα παιδιά βγήκαν σε υπαίθριους χώρους, παρατηρήσανε τη φύση και με τη βοήθεια των γονέων φωτογραφίσανε τοπία, δέντρα, πουλιά, λουλούδια κ.α. Τη φωτογραφία αυτή την ανεβάσανε στο padlet :

https://padlet.com/zografia_koutroulou/photos-of-nature-etwinning-r7ek6sim8frfcgwr

Μέσα στην τάξη με ψηφοφορία τα παιδιά επιλέξανε μία από όλες τις φωτογραφίες, την οποία φτιάξαμε διαδικτυακό puzzle και τη μοιραστήκαμε με τα σχολεία των συνεργαζόμενων χωρών. 

20241119 171907                             
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=370cfc2a2774

Τα παιδιά διασκεδάσανε πολύ φτιάχνοντας τα puzzle των άλλων χωρών…

IMG 6484 IMG 6473

The Art of Nature

eTwinning “The Art of Nature”

Το σχολείο μας συμμετέχει φέτος στο συνεργατικό έργο eTwinning με τίτλο “The art of nature”. Στο πλαίσιο του έργου, τα παιδιά θα συνεργαστούν με σχολεία από την Τουρκία, την Ιταλία, τη Βουλγαρία και την Ελλάδα, ώστε να ανακαλύψουν τους θησαυρούς της φύσης και να εκφραστούν καλλιτεχνικά, χρησιμοποιώντας υλικά που παρέχει η ίδια η φύση.

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα The art of nature αποτελεί ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα το οποίο θα προσφέρει τη δυνατότητα στους μαθητές/ήτριες να εξερευνήσουν τη φύση, που θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης γι’ αυτούς. Η φύση – με τα χρώματα των λουλουδιών, τα σχήματα των φύλλων, τους ήχους των πουλιών -προσφέρει ένα ανεξάντλητο φάσμα ερεθισμάτων στα παιδιά τα οποία εκφράζονται μέσα από  διάφορες μορφές  τέχνης ( ζωγραφική, μουσική, κίνηση). Προκειμένου οι μικροί μαθητές να παρατηρήσουν το φυσικό περιβάλλον και να πειραματιστούν με αυτό, πολλές από τις δραστηριότητες θα πραγματοποιήθηκαν στον αύλειο χώρο του σχολείου, ενισχύοντας το outdoor learning (εκμάθηση σε εξωτερικό χώρο) που αποτελεί σημαντικό κομμάτι του προγράμματος και προσφέρει πολλαπλά οφέλη στα νήπια.

Ένα συναρπαστικό ταξίδι αρχίζει, το οποίο θα ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2025!

Παρουσίαση του έργου “The art of nature”:

Stigmiotypo othonhς 2024 11 12 173049