4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

Αυτές οι ημέρες αφιερώθηκαν στους αγαπημένους μας φίλους…τα ζωάκια. Τα ζώα είναι για πολλούς κομμάτι της καθημερινότητάς τους, για άλλους όμως όχι.

 

Είτε κάποιος έχει κατοικίδιο είτε όχι, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε το πόσα πολλά μας προσφέρουν αλλά και τα δικαιώματα τους. Κάποιοι έχουν κατοικίδια για παρέα και για να νιώθουν ότι προσφέρουν αγάπη σε ένα άλλο ον. Για κάποιους ανθρώπους ο σκύλος είναι συνοδός, τους προσφέρουν βοήθεια επειδή δεν μπορούν να δουν ή τους βοηθάνε σε άλλα θέματα υγείας.

 

Όποιος κι αν είναι ο λόγος, τα ζώα είναι στη ζωή μας και οφείλουμε να τα προστατεύουμε και να τα φροντίζουμε. Έτσι αυτές τις μέρες τα παιδιά δείχνουν πόσο αγαπούν τα ζώα.

 

IMG 4e4fcd700cac0924973c91fe05d05289 V IMG 6ad52c9faaa0767a5b3bc7e9ba8da737 V IMG 25e06a0b082b958cbc581a797361a25c V IMG 37d0e90c2475f52a6571f2498b9c3478 V IMG 77672a9321309b5b3ffa2c45aaef29a6 V IMG 5168568b13992965b6bb233c41977976 V IMG abfe4a989b5d21c19eb2abd67174fc36 V

Παγκόσμια ημέρα ηλικιωμένων

1η Οκτωβρίου – Παγκόσμια ημέρα ηλικιωμένων

 

Πρώτη μέρα του Οκτωβρίου γιορτάζουμε την ημέρα ηλικιωμένων. Στο νηπιαγωγείο μας τα παιδιά διάβασαν ιστορίες, παρακολούθησαν το παραμύθι “ο παππούς και η γιαγιά θέλει μία αγκαλιά”. Είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν πόσα κάνουν μαζί με τον παππού και τη γιαγιά και για το πόσο σημαντικό είναι να δείχνουμε στα αγαπημένα μας πρόσωπα ότι τα αγαπάμε.

Η μέρα ολοκληρώθηκε με την χειροτεχνία που τα παιδιά ζωγράφισαν τον παππού και την γιαγιά τους.

 

1 2

3

 

 

 

 

 

 

4

IMG a93b8fe409bd33805fb1f96cf1ba2278 V

 

 

 

 

 

 

 

Παππού, Γιαγιά, σας αγαπάμε! 

 

 

 

Η σημασία της αδρής και της λεπτής κινητικότητας

Τα παιδιά από την στιγμή και γέννησης και μετά προοδευτικά εξελίσσουν την κινητικότητά τους. Οι μορφές κινητικότητας χωρίζονται σε 2 βασικές μορφές: την αδρή και την λεπτή κινητικότητα.

Ως αδρή κινητικότητα αναφέρεται στην ικανότητα του παιδιού να ελέγχει τα μεγαλύτερα μέρη του σώματός του (χέρια, πόδια) συμπεριλαμβανομένου της ισορροπίας, του συντονισμού κινήσεων, του ελέγχου, μετακίνησης και σταθερότητας. Λεπτή κινητικότητα ορίζεται το επίπεδο συντονισμού και η ικανότητα χρήσης μικρότερων μερών του σώματος (όπως η χρήση του αντίχειρα και του δείκτη για να πάρουμε μία σταφίδα) (dhs winsconsin).

Ικανότητες νηπίων και παιδιών 4-12 ετών.

pinakas

 

 

 

 

Ο ρόλος του σχολείου στην νηπιακή ηλικία

Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά, πέρα από γνώση, καλούς τρόπους συμπεριφοράς και ευκαιρίες για συνεργατικό ή αυτόνομο παιχνίδι, έχουν τη δυνατότητα να εξελίξουν την κινητικότητά τους. Μέσα στην ημέρα οι παιδαγωγοί δίνουν στοχευμένα ευκαιρίες εξάσκησης και βελτίωσης των κινητικών δεξιοτήτων.

Παραδείγματα μέσα από την τάξη:

IMG 3c5219c80867bf5f4a29d61db1ac9a95 V IMG 3ea86e214640b9ab09f1e3bf3b7de99f V IMG 6b79b5429c841158622865cb9f8fdeba V

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG f2b0e8d83fcd3b56ba52140628a8ac8c V

IMG 8d00500e36c02925978f5b5b220277d3 V

IMG 95df05c415516a2c4d554631608b8d4f V

 

 

 

 

IMG c49d32182ae9f136a0c6c91f3896c285 V

 

 

 

 

 

 

 

Γυμναστική, ισορροπία, χορός, και πολλοί άλλοι τρόποι να βελτιώσουν την αδρή κινητικότητα και να κάνουν συντονισμένες κινήσεις χεριών-ποδιών καθώς και να μπορέσουν να σταθούν αλλά και να κινηθούν στο χώρο (μετακίνηση και χωροταξική αντίληψη)

Πλαστελίνη, χρήση ψαλιδιού, μικρών κομματιών για ενδυνάμωση δαχτύλων και κίνηση με ακρίβεια που βοηθούν μετέπειτα και στην γραφή αλλά και στη συγκέντρωση.

 

Πηγές:

https://www.dhs.wisconsin.gov/publications/p0/p00280-devel.pdf

 

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025 – Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου

 

Η 12η ημέρα σχολικού αθλητισμού ήταν την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025. Η ημέρα αυτή πάντα εναρμονίζεται με την Ευρωπαϊκή ημέρα σχολικού αθλητισμού. Το σχολείο συμμετείχε ενεργά οργανώνοντας δράσεις που έχουν σκοπό να γνωρίσουν στα παιδιά διάφορα αθλήματα αλλά και τις αξίες του σωστού αθλητή. Τα παιδιά πήραν μέρος σε διάφορους αγώνες: τρέξιμο, σκυταλοδρομία, αγώνες μετ’ εμποδίων αλλά και ομαδικά αθλήματα. Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά δεν γνωρίζουν απλά αθλήματα και δραστηριότητες που μπορεί να μην έχουν ξαναπαίξει, αλλά αποκτούν θετική στάση απέναντι στον αθλητισμό. Τους δίνετε η δυνατότητα να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους σε νέες προκλήσεις.

IMG 00086065aa212e10e52cf980bfedb553 V IMG b6b692f779a928e11775becd8d5ea1d2 V IMG c31234464ab23920312582135d80e3e6 V IMG eb5470ea8d4e60ea1fedb7f6d0f79631 V IMG 644c57183f9d058c5f35a9d9b19dec27 V IMG fdaa7a9ead6e13859f761c453d629798 V

 

 

 

 

IMG e48433001a270be1d6f49014fcdf60b7 V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι αξίες του «ευ αγωνίζεσθε», της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, της συμπερίληψης και του σεβασμού «του άλλου» είναι θεμελιώδεις όχι μόνο για τον αθλητισμό αλλά και για την διαμόρφωση του ενεργού πολίτη (ΣΒΑ 4: Ποιοτική Εκπαίδευση, ΣΒΑ 16: Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί), Τα παιδιά καλούνται να πάρουν πρωτοβουλίες, ευθύνες αλλά και να νοιαστούν και να δράσουν για έναν καλύτερο κόσμο. Αυτή η συσχέτιση αθλητισμού-ενεργού πολίτη γίνεται πράξη μέσω της πανελλήνιας ημέρας σχολικού αθλητισμού.

 

Πηγές: https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2023/4_12%CE%B7_%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%97%CE%9D%CE%99%CE%91_%CE%97%CE%9C%CE%95%CE%A1%CE%91_%CE%A3%CE%A7%CE%9F%CE%9B%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A5_%CE%91%CE%98%CE%9B%CE%97%CE%A4%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%A5.pdf 

Καλώς ήρθατε!

Το σχολείο μας ξαναγέμισε παιδικά χαμόγελα. Η ανυπομονησία μας να γνωρίσουμε τα παιδιά ήταν μεγάλη γι’ αυτό ετοιμάσαμε για όλα τα παιδάκια το πρώτο τους δωράκι – δώρο καλωσορίσματος. Τα παιδιά ολοκλήρωσαν την χειροτεχνία με τη δικά τους μοναδική ζωγραφιά και πήραν το πρώτο τους δωράκι από τις νηπιαγωγούς σπίτι.

IMG 5294ab90e29a915f699b5bb682c533da V17

 

IMG 7402bc5ac456423330e62eec9556a439 V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κατά τις πρώτες μέρες τα παιδιά γνώρισαν τους χώρους του σχολείου, τους νέους τους συμμαθητές και ήρθαν σε επαφή με διαφορετικές δραστηριότητες και υλικά. Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά νιώθουν οικεία και ασχολούνται με πράγματα που τους αρέσουν.

IMG a9291783f1235c2e7b68636bd14a9b38 V

 

 

43 6 15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στα πλαίσια της ομαλής προσαρμογής, τα παιδιά φτιάχνουν την “παλάμη της αγάπης” για να θυμούνται το γλυκό φιλί της μαμά τους μέχρι να έρθει η ώρα να την ξαναδούν στο σχόλασμα.

12 13 14

 

 

 

 

 

 

 

 

Καθώς προχωράνε οι μέρες, τα παιδιά μέσα από την ανάγνωση ιστοριών και την συζήτηση μαθαίνουν και εφαρμόζουν τους κανόνες της τάξης.

7 10 11

 

 

 

 

 

 

 

 

Φυσικά, σε μια δημοκρατική τάξη οι δραστηριότητες που προάγουν την ομαδικότητα και τη συνεργασία δίνουν στα παιδιά αυτοπεποίθηση και τα βοηθάνε να δεθούν με τους συμμαθητές τους.

1659

 

 

 

 

 

 

 

 

Καλή σχολική χρονιά!

 

 

Καλοκαιρινές Ευχές

Kalo kalokairi

 

Η Προϊσταμένη και το Εκπαιδευτικό Προσωπικό του Νηπιαγωγείου ευχόμαστε σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριές μας και τις οικογένειές τους Καλό Καλοκαίρι με υγεία και πολλές χαρούμενες στιγμές!!!

Ραντεβού τον Σεπτέμβρη..!

Μια βόλτα στο … Διάστημα!

Τον μαγικό και απέραντο κόσμο του διαστήματος ανακαλύψαμε στο Νηπιαγωγείο μας στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας: «Ταξίδι στο Διάστημα».

Η βιωματική δράση ολοκληρώθηκε μέσα από όλους τους Τομείς του Αναλυτικού μας Προγράμματος.

Επεξεργαστήκαμε πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό (εικόνες, εκπαιδευτικά βίντεο, βιβλία…)…

Γνωρίσαμε το Ηλιακό μας Σύστημα, την περιφορά των πλανητών γύρω από τον Ήλιο και γύρω από τον εαυτό τους…

Είδαμε πυραύλους να εκτοξεύονται και παρακολουθήσαμε το πρώτο ταξίδι του ανθρώπου στη Σελήνη…

Μάθαμε ότι τα ονόματα των πλανητών είναι εμπνευσμένα από την Ελληνική Μυθολογία

Αντιστοιχίσαμε τα ονόματά με τους σωστούς πλανήτες και ανακαλύψαμε ότι δεν είναι δύσκολο να τα γράψουμε

 Εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας με λέξεις πρωτόγνωρες, σχετικές με το Διάστημα, όπως ηλιακό σύστημα, τροχιά, εκτόξευση…

 Μετρήσαμε τους πλανήτες στο ηλιακό μας σύστημα και παίξαμε με το σχήμα, τα μεγέθη και τη διάταξή τους…

Μεταμορφωθήκαμε σε ήλιους, πλανήτες, αστροναύτες, διαστημόπλοια και ζωντανέψαμε όσα μάθαμε για το διάστημα…

 Με πνεύμα συνεργασίας χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε το δικό μας ηλιακό σύστημα

Φυσικά με τα έργα μας στολίσαμε την τάξη μας

Φτιάξαμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι με θέμα το Διάστημα…

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Mini Planetarium -Κινητό Πλανητάριο

IMG 2b7c4692f63086a7bdaf7c6d4945317c VIMG 306bbffdb2c69ac1dde0877f332701eb V

IMG 9e6de0f93383a8d7f327d7f2fa8dc5b3 VIMG a6d34517554d2d1fdc15f5302a4bbb77 V

IMG 3b5e402a9bbbf67b500c8802604ac90a VIMG 3559c5d9d2f204b7a44c2985b753ac9d V

IMG 009ed712dcfb59f498f8005ca5e083f7 VIMG 7289a4c7fdde4782603b020e3b8e9c00 V

IMG a356985dea997f3eb873a47bb265fec1 VIMG 15d3b03c181997b43668ab2572930c60 V

IMG a25df6978e53ceaf88d2b9bf38f904c6 VIMG d13f8db4e78d2b3a45955bca45c56784 V

 

Μπορεί να μην είμαστε αστροναύτες,

αλλά με όλες αυτές τις καταπληκτικές δράσεις στο Νηπιαγωγείο μας

ΚΑΤΑΚΤΗΣΑΜΕ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ!

Νηπιαγωγείο έχε γεια! Για το Δημοτικό ανοίγω πανιά!

Η  μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού  επειδή θέτει τις βάσεις της μετέπειτα σχολικής του πορείας. Η ομαλή του μετάβαση δεν  αποβλέπει μόνο στην ακαδημαϊκή επιτυχία του μαθητή  αλλά πρωτίστως στην καλλιέργεια συναισθημάτων κοινωνικής και συναισθηματικής επάρκειας. Η μετάβαση πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε τόσο τα παιδιά όσο και οι οικογένειές τους να έχουν μια θετική άποψη για το σχολείο

Είναι  σημαντικό  το  Νηπιαγωγείο να βοηθήσει  τα νήπια  να  προσαρμοστούν  ευκολότερα στο μελλοντικό νέο τους περιβάλλον. Προσπαθώντας να  συμβάλλουμε  στην  ομαλή  μετάβαση  των  παιδιών  στο  Δημοτικό  Σχολείο, ένα πρωινό του Μαΐου προγραμματίσαμε επίσκεψη στο διπλανό 4ο Δημοτικό Σχολείο Άνω Λιοσίων, με σκοπό τη γνωριμία  και  εξοικείωση  των  παιδιών (νηπίων)  του  Νηπιαγωγείου  με  τους  χώρους  και  τα  πρόσωπα, καθώς  και  με τις  εκπαιδευτικές  μεθόδους  και  τις  δραστηριότητες  του  Δημοτικού  Σχολείου.

Τα παιδιά καλωσόρισαν με μεγάλο ενθουσιασμό την ιδέα και ξεκίνησαν αμέσως να σκέφτονται όλα αυτά που θέλουν να ρωτήσουν τόσο τους εκπαιδευτικούς της Α’ Δημοτικού όσο και τους/τις μαθητές/τριες!

Έτοιμοι για την επίσκεψη στο «Μεγάλο Σχολείο»!

IMG 6c73973fac43740544c685e3683b52f5 V

Και φυσικά δεν πήγαμε με άδεια χέρια! Είχαμε ετοιμάσει όμορφα δωράκια για τους οικοδεσπότες μας για να τους ευχαριστήσουμε για τη φιλοξενία!

IMG 946d12ad720ffd217290fe62a7df092a V

IMG 9ae66a43085c9424cc83c9b1b2ece756 V

IMG cb6a68f55461b86f325647b843b030e9 V

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον και πολλές ερωτήσεις απέναντι σε όσους γνωρίσαμε και συναντήσαμε εκεί.

Τα νήπια ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, γνώρισαν τους δασκάλους και τις δασκάλες και συνάντησαν παλιούς συμμαθητές και φίλους. Επίσης, είδαν τα βιβλία που θα έχουν, τα θρανία και τα καρεκλάκια στα οποία θα κάθονται, τον άσπρο πίνακα που θα γράφουν. Παρατήρησαν ομοιότητες και διαφορές με το Νηπιαγωγείο.

IMG 93bf699eff38973afb427a7f21e3223b V

IMG 1779e2561ace879d9550e8e35e579152 V

IMG cb08d98ce011f27fcdd2e8902bc38259 V

IMG d26545bed7ec1772528be46df94ee7ff V

 

Ευχόμαστε η πρώτη αυτή εμπειρία να είναι η αφορμή για την έναρξη ενός υπέροχου κύκλου, του Δημοτικού!! Του μεγάλου σχολείου!!

Ευχαριστούμε πολύ όλους τους/τις συναδέλφους και τον Διευθυντή του Δημοτικού για την πραγματοποίηση του προγράμματος!

Ανοιξιάτικα φυτέματα στο Νηπιαγωγείο!

 

IMG 98b74f91a5eb73a783a6b2a6174ec2e2 V

 

Μάιος! Μήνας των λουλουδιών!

 

Πως ένα σποράκι γίνεται καρπός;

Πως ένα φυτό αναπτύσσεται;

Τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει;

Πως μεταμορφώνεται σε λουλούδι;

Ποια είναι τα μέρη ενός φυτού;

 

Αυτά ήταν κάποια από τα θέματα που μας απασχόλησαν…

Ξεκινήσαμε λοιπόν τις διερευνήσεις… Βιβλία, βίντεο, παρατήρηση…

Αφού μάθαμε τα στάδια ανάπτυξης των φυτών και τι χρειάζονται για να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν, τα αποτυπώσαμε σε μία κατασκευή για να τα θυμόμαστε.

IMG 307fac056cce47ebc2c4b8d40482d8ac V

Επίσης, αποφασίσαμε να γίνουμε μικροί κηπουροί και να φυτέψουμε τους δικούς μας σπόρους! Τα γλαστράκια μας θα στολίζουν πλέον τα σπίτια μας και εμείς θα παρατηρούμε την ανάπτυξή τους και θα τα φροντίζουμε με υπευθυνότητα.

IMG 7d19ea8d858cdbc3750532769c4404ef V

IMG f9b79dd866f543619ccd611567e104be V

 

Το φύτεμα στο νηπιαγωγείο είναι μια διασκεδαστική, βιωματική δραστηριότητα που προσφέρει στα παιδιά την ευκαιρία να συνδεθούν με τη φύση, να μάθουν βασικές έννοιες της ανάπτυξης των φυτών και να ενισχύσουν τις αισθήσεις τους μέσα από την παρατήρηση και τη φροντίδα. Είναι επίσης ιδανική για την καλλιέργεια υπευθυνότητας και περιβαλλοντικής ευαισθησίας.