Τα παιδιά δημιουργούν Χριστουγεννιάτικο δέντρο από μπισκότα στο πλαίσιο του προγράμματος Ε Twinning “Stem τροφών”.

10 Δεκεμβρίου 2023
από 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
0 σχόλια
10 Δεκεμβρίου 2023
από 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
0 σχόλια
5 Νοεμβρίου 2023
από 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
0 σχόλια
5 Νοεμβρίου 2023
από 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
0 σχόλια
26 Οκτωβρίου 2023
από 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
0 σχόλια
Στον πόλεμο του 1940 οι Έλληνες πολέμησαν όχι μόνο στα βουνά της Αλβανίας, αλλά στη θάλασσα και στον αέρα. Φέτος σκεφτήκαμε να διερευνήσουμε τους αγώνες των Ελλήνων με τα υποβρύχια. Πόσα υποβρύχια είχε η Ελλάδα στον πόλεμο του 1940; Ποιο ήταν το ποιο γνωστό; Τι είναι το περισκόπιο; Πως έκαναν κατάδυση και ανάδυση; Πως επικοινωνούσαν τα υποβρύχια μεταξύ τους και με τα άλλα πολεμικά πλοία του ελληνικού στόλου; Τι σημαίνει όβερ και μέι ντέι; Πως ήταν οι στολές των αξιωματικών υποβρυχίων και γιατί φορούσαν μια πουλάδα με υποβρύχιο (καρφίτσα) αριστερά στο στήθος; Που βρίσκεται σήμερα ο πυργίσκος του υποβρυχίου Παπανικολής;
“Ο κυβερνήτης μας ρώτησε αν κάποιος θέλει να μείνει έξω, στη στεριά. Δεν έφυγε κανείς. Πετάξαμε τα καπέλα μας, με συναισθήματα οργής, αλλά και χαράς συνάμα. Οργής επειδή μας είχαν τορπιλίσει την ‘Έλλη’ στην Παναγία της Τήνου και μαυροφορέσαν περίπου 28 σπίτια, χήρες και ορφανά. Αλλά και χαράς γιατί θα τους πετούσαμε στη θάλασσα, όπως κι έγινε».
Νίκος Τασιάκος, τελευταίο μέλος του υποβρυχίου Παπανικολής



2 Οκτωβρίου 2023
από 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
0 σχόλια
1 Οκτωβρίου 2023
από 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
0 σχόλια

Όραμα της σχολικής μονάδας μας αποτελεί η καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων του νου και δεξιοτήτων τεχνολογίας ώστε να επιτευχθεί η ενθάρρυνση, η ενίσχυση και η ολιστική ανάπτυξη & καλλιέργεια μαθητών/ριών. Η διατήρηση της υγείας, ο αμοιβαίος σεβασμός, ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, η οικολογία και η ένταξη της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή αποτελούν σημαντικές παραμέτρους του οράματος μας. Επιπρόσθετα θα επιδιωχθεί η ενίσχυση ενός σχολικού κλίματος προς την κατεύθυνση της εργαστηριακής και βιωματικής μάθησης, των συνεργατικών πρακτικών και της απάντησης πραγματικών προβλημάτων της ζωής.
Σημαντικά πλεονεκτήματα που θα βοηθήσουν στην επίτευξη του οράματος μας είναι:
– Eκπαιδευτικό προσωπικό με υψηλό επιστημονικό και ακαδημαϊκό προφίλ, με τεχνολογικές δεξιότητες και με προγενέστερη εμπειρία σε προγράμματα (e-twinning) και σε καινοτόμα προγράμματα στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων.
– Η προγενέστερη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε διαγωνισμούς μαθητών/τριών του Υπουργείου Παιδείας και διαφόρων φορέων (π.χ. Unicef)
– Η συνεργατική διάθεση των εκπαιδευτικών για την επίτευξη του οράματος της σχολικής μονάδας
– Η ικανοποιητική υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας
– Η ύπαρξη ιστολογίου για την άμεση διάχυση των αποτελεσμάτων του σχεδίου δράσης.
Μειονεκτήματα που μπορούν να δυσχεράνουν την υλοποίηση του σχεδίου δράσης μπορεί να είναι:
– Ο μεγάλος αριθμός μαθητών και η ύπαρξη μεγάλου αριθμού προνηπίων στα τμήματα.
Όσον αφορά τους στόχους με τους οποίους θα οδηγηθούμε στην επίτευξη του οράματος μας θα μπορούσαμε να επισημάνουμε:
– την καλλιέργεια και ενίσχυση των βασικών δεξιοτήτων του προγράμματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» που αναφέρθηκαν παραπάνω.
– τη συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, αλλά των τμημάτων μεταξύ τους.
– Την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα υγείας, οικολογίας, ανθρώπινων δικαιωμάτων και τεχνολογίας.
– στη συμμετοχή των γονέων/κηδεμόνων στις σχολικές δραστηριότητες.
– Την βελτίωση των σχέσεων των μαθητών/τριών μας με την εφαρμογή συνεργατικών δραστηριοτήτων και την τήρηση αρχών και αξιών όπως η αλληλεγγύη, η ανοχή και ο σεβασμός της διαφορετικότητας, η ισότητα ευκαιριών για όλους.
1η Θεματική Ενότητα «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη»
Υποθεματική: Ανθρώπινα Δικαιώματα
Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα» Τίτλος: «Έχω δικαίωμα … στο παιχνίδι!»
Υλοποίηση: 1ο και 2ο υποχρεωτικό πρωϊνό πρόγραμμα
Βασικοί στόχοι:
– Καλλιέργεια και ενίσχυση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
– Καλλιέργεια και ενίσχυση δεξιοτήτων ζωής
– Καλλιέργεια και ενίσχυση δεξιοτήτων του νου
– Ανάπτυξη των σωματικών ικανότητων (όπως μυϊκή δύναμη, ισορροπία, συντονισμός των κινήσεων) και υγεία
– Καλλιέργεια της παρατηρητικότητας, της κριτικής σκέψης
– Έκφραση των συναισθημάτων
– Κατανόηση της ύπαρξης κανόνων που πρέπει να τους ακολουθούνται από τα μέλη της ομάδας.
– Ανάπτυξη αθλητικού πνεύματος μέσω της χαράς της νίκης και αποδοχής της ήττας.
Διάρκεια εργαστηρίων: 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 -3 διδακτικών ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος 2023 – Νοέμβριος 2023
2η Θεματική Ενότητα «Ζω καλύτερα- Ευ ζην»
Υποθεματική: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
Θέμα «Διατροφή» Τίτλος: «Το γάλα μου παρακαλώ!»
Υλοποίηση: 1ο και 2ο υποχρεωτικό πρωϊνό πρόγραμμα
Βασικοί στόχοι:
– Καλλιέργεια και ενίσχυση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
– Καλλιέργεια και ενίσχυση δεξιοτήτων του νου
– Αναγνώριση της διατροφικής αξίας του γάλακτος
– Γνωριμία με τα γαλακτοκομικά προϊόντα
– Γνωριμία με τους τρόπους παραγωγής του γάλακτος
– Γνωριμία με τα θήλαστρα (μπιμπερό) της αρχαιότητας και της ιστορικής τους εξέλιξης.
Διάρκεια εργαστηρίων: 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 -3 διδακτικών ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος 2023 – Ιανουάριος 2024
3η Θεματική Ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον»
Υποθεματική: Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά
Θέμα «Οικολογία» Τίτλος: «Δώσε μου δυόσμο να μυρίσω… Γνωριμία με τα αρωματικά φυτά και βότανα της Ελλάδας!»
Υλοποίηση: 1ο και 2ο υποχρεωτικό πρωϊνό πρόγραμμα
Βασικοί στόχοι:
– Καλλιέργεια και ενίσχυση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
– Καλλιέργεια και ενίσχυση δεξιοτήτων του νου
– Γνωριμία με αρωματικά φυτά και βότανα
– Αναγνώριση των χαρακτηριστικών και των ιδιοτήτων των αρωματικών φυτών και βοτάνων
– Σύνδεση των ονομάτων και των ιδιοτήτων των αρωματικών φυτών και βοτάνων με τα παραδοσιακά τραγούδια και την λογοτεχνία
– Αναγνώριση αρωματικών φυτών και βοτάνων σε έργα τέχνης
– Εκτίμηση της διατροφικής αξίας των αρωματικών και βοτάνων και του ρόλου τους στην υγεία
– Γνωριμία με την καλλιέργειά τους (σπορά, φύτευση, περιποίηση, συλλογή & αποξήρανση).
Διάρκεια εργαστηρίων: 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 -3 διδακτικών ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος 2023 – Μάρτης 2024
4η Θεματική Ενότητα «Δημιουργώ & Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία»
Υποθεματική: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Θέμα «Εκπαιδευτική Ρομποτική -Προγραμματισμός» Τίτλος: «STEM … ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ»
Υλοποίηση: 1ο και 2ο υποχρεωτικό πρωϊνό πρόγραμμα
Βασικοί στόχοι:
– Καλλιέργεια και ενίσχυση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
– Καλλιέργεια και ενίσχυση δεξιοτήτων του νου
– Καλλιέργεια και ενίσχυση δεξιοτήτων της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης
– Καλλιέργεια της παρατηρητικής ικανότητας
– Έκφραση σκέψεων, προτιμήσεων και απόψεων για τα κτίρια που μας περιβάλλουν και διάφορα αρχιτεκτονικά μνημεία
– Ενίσχυση της τρισδιάστατης αντίληψη τους, της μαθηματικής σκέψης
Γνωριμία με έργα γνωστών καλλιτεχνών που σχετίζονται με την αρχιτεκτονική
– Δημιουργία αρχιτεκτονικών έργων με διάφορα υλικά.
Διάρκεια εργαστηρίων: 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 -3 διδακτικών ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος 2024– Μάιος 2024
14 Σεπτεμβρίου 2023
από 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
0 σχόλια

Το σχολείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα ανακαλύπτοντας τον αλγόριθμο μιας συνταγής μαγειρικής. Προσκαλούμε όποιο σχολείο θέλει να ενωθεί μαζί μας και να δημιουργήσουμε μια συμμαχία, ένα δίκτυο συνεργασίας.
Από Τρίτη, 10 Οκτωβρίου 2023 8:30 ΠΜ
Προς Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2023 1:00 ΜΜ
Διοργάνωση από:
2o Nηπιαγωγείο Αιγάλεω
Είδος Δραστηριότητας
Ανοιχτή δραστηριότητα με φυσική παρουσία
Email επικοινωνίας:
mail@2nip-aigal.att.sch.gr
Γλώσσες
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Λαμβάνει χώρα:
Ελλάδα
Περιγραφή:
Ο αλγόριθμος είναι μια διαδοχή βημάτων. Μπορούμε να τον φανταστούμε σαν μια συνταγή μαγειρικής: Από τη μια μεριά έχουμε τα συστατικά, που εδώ θα ήταν η εισαγωγή του προγράμματος υπολογιστή. Κι ύστερα η συνταγή λέει βήμα βήμα τι πρέπει να συμβεί για να παρασκευαστεί σωστά το φαγητό. Τα παιδιά κατά την διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα θα δημιουργήσουν έναν αλγόριθμο για να φτιάξουν μία συνταγή π.χ. ένα smoothie ή ένα τοστ ζωγραφίζοντας τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν και στη συνέχεια το παρασκευάζουν. Τέλος τίθεται το ερώτημα τι θα συμβεί αν παραλείψουμε ή αντιστρέψουμε τα βήματα της διαδικασίας δημιουργίας του αλγόριθμου της συνταγής. Π.χ. Τι θα συμβεί αν παραλείψουμε το βήμα να βάλουμε γάλα ή φρούτα στο smoothie; Τι πρέπει να κάνουμε για να είναι σωστός ο αλγόριθμος; Η απάντηση είναι απλή ακολουθούμε τα βήματα με σειρά για να φτάσουμε να έχουμε το νόστιμο ρόφημα μας. Καλή επιτυχία! Καλή απόλαυση!
Αυτή η εκδήλωση είναι για:
ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Κύρια θέματα:
ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Ετικέτες:
προγραμματισμός χωρίς ψηφιακή τεχνολογία
EU Code Week
October 7 – 22, 2023: a week to celebrate coding in Europe, encouraging citizens to learn more about technology,…
ΚΩΔΙΚΟΣ CODE WEEK 4 ALL
cw23-7iYAw
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα σχολεία που συμμετέχουν στην συμμαχία της “Εβδομάδας Προγραμματισμού για όλους” μπορούν να αναρτήσουν αν το επιθυμούν μια σχετική φωτογραφία στον ακόλουθο δικτυακό τοίχο:
ΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΤΟΙΧΟΣ “Ο ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΤΑΓΗΣ”
7 Σεπτεμβρίου 2023
από 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
0 σχόλια
20 Ιουνίου 2023
από 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
0 σχόλια
29 Μαΐου 2023
από 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
0 σχόλια
Στο πλαίσιο του έργου E Twinning “Zωγραφική … όλα ξεκινούν με μια τελεία” τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων ζωγραφίζουν βήμα βήμα λουλούδια όπως ο Η. Tullet. Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων εργάστηκαν συλλογικά μέσω της πλατφόρμας WEBEX. Τα έργα των μαθητών/τριών των συνεργαζόμενων σχολείων βρίσκονται στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://linoit.com/users/nikiekan/canvases/%CE%96%CE%A9%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%A6%CE%9F%CE%A0%CE%91%CE%99%CE%A7%CE%9D%CE%99%CE%94%CE%99%20%CE%97.%20TULLET
