Ήρθε πάλι η Πασχαλιά!!!

Η αγαπημένη γιορτή μικρών και μεγάλων, η γιορτή της αγάπης, της προσφοράς και της συγχώρεσης, το Πάσχα, έφτασε!  Eμείς στο νηπιαγωγείο μας είχαμε τόσα πολλά να μάθουμε…

  • Ξεκινήσαμε (όπως κάνουμε με τα περισσότερα θέματά μας) με τραγούδι! Η “Πασχαλιά”, αλλά και τα “κάλαντα του Λαζάρου” έγιναν μέρος των καθημερινών ρουτίνων μας!!!

  • Μάθαμε για τη ζωή του Χριστού, τους μαθητές Του, τα θαύματά Του, την πορεία Του προς τη Σταύρωση και την Ανάσταση. Παράλληλα, αναφερθήκαμε στα ήθη και στα έθιμα του Πάσχα. Πήραμε πληροφορίες από βιβλία, από πλούσιο φωτογραφικό υλικό (ανάμεσά του και πίνακες ζωγραφικής σπουδαίων ζωγράφων), αλλά και από σχετικά βίντεο.

Ο Ιησούς και οι μαθητές του  Τα θαύματα του Ιησού Ο Μυστικός Δείπνος (Οι Πρώτες μου Ιστορίες από τη Βίβλο) - Συγγραφέας : Σάλλυ Κάθριν - Εκδόσεις Πατάκη Η ιστορία του Πάσχα

  • Ασχοληθήκαμε με γλώσσα, μαθηματικά, αλλά και παιχνίδια ψυχοκινητικά με πασχαλινές λέξεις και ευχές!

20240424 113154 20240424 113158 20240424 113204 20240504 071503

  • Είχαμε την τιμή και τη χαρά να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας την αναγνωρισμένη σεφ, μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Αρχιμαγείρων και γιαγιά μαθητή μας κ. Ιωάννα Παντελάκη. Η κ. Παντελάκη εξήγησε στα παιδιά ποια είναι η δουλειά ενός σεφ και στη συνέχεια έπλασε μαζί τους παραδοσιακά κουλουράκια της Λαμπρής!!!

20240504 080330 20240423 103427 2 20240504 080524 20240504 080709 20240504 080803 20240504 07241120240504 072234 20240423 103259 20240423 103836 20240504 081011 20240504 081151 20240504 072710 20240423 111440 20240504 081413 20240504 081920 20240504 093617

  • Τηρώντας το έθιμο βάψαμε με διάφορους τρόπους αβγουλάκια!

20240504 073209 20240504 073110 20240504 072938 20240504 072845 20240504 073417 20240504 073246 20240424 104651 20240424 104730 20240424 105019 20240424 105139

20240425 103222 EDIT 20240504 082858 20240504 083101 20240504 083022 20240430 080914 20240430 080822 20240430 083409 20240430 080658 20240425 104303 20240504 070041 20240504 065545

 

  • Ζωγραφίσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε, γράψαμε ευχές και δημιουργήσαμε διάφορες όμορφες κατασκευές!

20240422 133938 20240504 065940 1 20240425 135911 20240423 125909 20240504 065428 20240504 065858 1

  • Πάσχα όμως σημαίνει αγάπη και προσφορά στον συνάνθρωπό μας! Θέλοντας να νιώσουμε αυτό το βαθύτερο νόημα των ημερών επισκεφθήκαμε -για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά- το κοντινό μας ΚΗΦΗ!

    Λίγες μέρες πριν το Σάββατο του Λαζάρου βρεθήκαμε -ανά τμήμα- στον φιλόξενο χώρο του ΚΗΦΗ και φτιάξαμε μαζί με τους ωφελούμενούς του λαζαράκια!!! Ταυτόχρονα συνομιλήσαμε, τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου και άλλα πασχαλινά τραγούδια, χορέψαμε, πήραμε και δώσαμε απλόχερα αγάπη!

FB IMG 1714804097886

20240504 075047 20240504 075000 20240504 075204 20240504 071958 20240504 071728 20240504 075402 20240504 071309 20240504 071222 20240504 071039 20240504 070926

Φεύγοντας, οι ωφελούμενοι του ΚΗΦΗ χάρισαν στα παιδιά όμορφες, πασχαλινές κατασκευές και πρόσφεραν τα φρεσκοψημένα λαζαράκια που προηγουμένως είχαμε πλάσει παρέα! Όλοι μας περάσαμε υπέροχα!!! 

20240504 080131 1

FB IMG 1714804126281 FB IMG 1714804170765 1

  • Ολοκληρώσαμε τις πασχαλινές μας δράσεις παίζοντας παιχνίδι θησαυρού του κρυμμένου αβγού, τόσο εντός τάξης (την ώρα του μαθήματος των αγγλικών)…

20240424 122935 EDIT 20240504 082139 1 20240504 082453 1 20240504 082653 1

        … όσο και εκτός τάξης, στην αυλή του σχολείου μας!!!

20240504 074032 20240504 074631 20240504 083638 20240504 083607 20240504 083452 20240504 083228

Ευχόμαστε χρόνια πολλά και το Άγιο Φως της Ανάστασης να φέρει στις ψυχές όλων μας αγάπη και ελπίδα!!!

Μικροί παλαιοντολόγοι ανακαλύπτουν… τους δεινόσαυρους!!!

   Τις προηγούμενες μέρες ασχοληθήκαμε με ένα από τα πολύ αγαπημένα θέματα των μικρών μαθητών του Νηπιαγωγείου, τους δεινόσαυρους!!!                                           Αρκετά παιδιά έφεραν και παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης μινιατούρες δεινοσαύρων, αλλά και σχετικά βιβλία!

20240414 085324 20240414 084714 20240414 084647

Έτσι, το ταξίδι στην προϊστορία ξεκίνησε!!! Όλοι μας πήραμε ρόλο παλαιοντολόγου και προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε όσα περισσότερα στοιχεία μπορούσαμε σχετικά με τα παράξενα αυτά πλάσματα που έζησαν εκατομμύρια χρόνια πριν!!! Κατακλυστήκαμε από πληροφορίες!

  • Είδαμε σχετικά βίντεο:

https://youtu.be/fXnmOQrAR3U?t=13

  • Ζωγραφίσαμε δεινόσαυρους.

20240422 195252 20240422 195220

  • Ταξινομήσαμε τους δεινόσαυρους σε φυτοφάγους- σαρκοφάγους, δίποδους-τετράποδους, δεινόσαυρους που έζησαν στη στεριά – στη θάλασσα – στον αέρα. 

20240422 195126 20240414 084756

  • Συμμετείχαμε σε ανασκαφές, ανακάλυψη απολιθωμάτων και ανακατασκευή σκελετού!

20240410 101448 20240414 084918 20240414 085002

Ολοκληρώσαμε την ενασχόλησή μας με τους δεινόσαυρους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, υποδεχόμενοι στο σχολείο μας το Archaeolab και την υπέροχη κυρία Κούλα Μπορμπουδάκη!

Η κυρία Κούλα έφτασε το πρωί στο σχολείο μας, φέρνοντας μαζί της την καλή της διάθεση και έναν σωρό πολύτιμους θησαυρούς!!! Εμείς την υποδεχτήκαμε φορώντας το πιο πλατύ μας χαμόγελο, αλλα και… μπλούζες t-rex καθώς και χτενίσματα  αγκυλόσαυρου!!! Αρχικά, η κυρία Κούλα μάς παρουσίασε (με τη χρήση προτζέκτορα) χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους δεινόσαυρους!

20240421 183840 20240414 084442 20240411 113941 1 20240411 114648 1

Στη συνέχεια μεταφερθήκαμε (το κάθε ένα τμήμα ξεχωριστά) στην αυλή του σχολείου, όπου είχαν στηθεί αρκετές λεκάνες με απολιθώματα δεινοσαύρων, τα οποία και έπρεπε να ανακαλύψουμε, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία!!! Η χαρά μας… απερίγραπτη!!!

20240421 184045 20240421 184637 20240421 184309 20240421 183945 1 20240414 084141 20240414 084010 20240411 120408 1 20240411 120357 1 20240411 120315 1 20240411 121134

Επιστρέφοντας στις τάξεις μας η κυρία Κούλα είχε ετοιμάσει για ΄μας μία ακόμη έκπληξη!!! Μοίρασε στον καθένα μας τρία πήλινα δεινοσαυράκια, τα οποία και βάψαμε με χρώματα της επιλογής μας!!!

20240421 184458 1 20240421 184858 20240414 083827 1 20240414 083608 20240411 124523

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Κούλα Μπορμπουδάκη και το Archaeolab για την όμορφη εμπειρία και τις γνώσεις που μας πρόσφερε και της ευχόμαστε να είναι πάντα τόσο δημιουργική!

Εργαστήρια Καλλιέργειας Δεξιοτήτων

Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα  – Ευ ζην

Ενότητες/Υποενότητες Επιμέρους Θεματικές: «Υγεία – Διατροφή – Αυτομέριμνα – Οδική Ασφάλεια»

Ο δικός μας τίτλος: «Τη ζωή μου αγαπώ, με ασφάλεια μαθαίνω να κυκλοφορώ!»

Στον κύκλο των συνολικά 6 δίωρων δραστηριοτήτων δίνεται έμφαση στην καλλιέργεια των ακόλουθων  δεξιοτήτων:

Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs):

  • Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία.

Δεξιότητες Ζωής:

  • Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα.

Δεξιότητες της τεχνολογίας της μηχανικής και της επιστήμης:

  • Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων. Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών.

Δεξιότητες του νου:

  • Οργανωσιακή σκέψη, μελέτη περιπτώσεων και επίλυση προβλημάτων, κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές, ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός

Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάάριος – Μάρτιος

 

Εργαστήριο 1ο: «Γνωριμία με τα μέσα μεταφοράς»

Δραστηριότητα 1η :

  • Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αναφέρουν τις εμπειρίες τους και τους δίνουμε τις πρώτες βασικές ιδέες. Καταγράφουμε σε πίνακα με ποιο μεταφορικό μέσο έρχονται τα παιδιά στο σχολείο.

20240421 214658

Δραστηριότητα 2η:

  • Γνωριμία με τα μέσα μεταφοράς μέσα από εποπτικό υλικό και βίντεο από το διαδίκτυο . Τα παιδιά τα χωρίζουν σε 3 βασικές κατηγορίες: αυτά που κινούνται στην ξηρά, στην θάλασσα και στον αέρα. Συμπληρώνουν σχετικό φύλλο εργασίας.

20240421 185924 20240421 185910

Δραστηριότητα 3η:

  • Μέσα από την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο έρχονται σε επαφή με την εξέλιξη των κυριότερων μέσων μεταφοράς μέσα στον χρόνο.
  • Τα παιδιά κατασκευάζουν αυτοκίνητα από χαρτόνια και γλωσσοπίεστρα.

20240421 185759 20240223 125027

Εργαστήριο 2ο: «Πώς κυκλοφορώ ως πεζός»

Δραστηριότητα 1η :

  • Ανάγνωση του βιβλίου « Η περιπέτεια της μικρής Κατόνης» και στην συνέχεια συζητάμε με τα παιδιά για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο. Δημιουργούμε αφίσα με τους 4 χρυσούς κανόνες για να διασχίσουμε τον δρόμο:
  1. Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω.
  2. Ακούω αν έρχεται όχημα.
  3. Κοιτάζω αριστερά. Κοιτάζω δεξιά. Ξανακοιτάζω αριστερά.
  4. Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το απέναντι πεζοδρόμιο. Επιλέγω να περάσω στο απέναντι πεζοδρόμιο από την διάβαση πεζών.

20240421 185502 20240421 185723

  • Παρατηρούμε σε διάφορες εικόνες την οδική συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών και επιβραβεύουμε τη σωστή.

Δραστηριότητα 2η:

  • Τα παιδιά βιωματικά «διασχίζουν» μια διάβαση πεζών μέσα στην τάξη, τηρώντας τους παραπάνω 4 χρυσούς κανόνες.
  • Αποτυπώνουν σε φύλλο εργασίας το πώς διασχίζουμε το δρόμο με ασφάλεια ως πεζοί.

20240421 185642

 

Εργαστήριο 3ο: «Γνωριμία με τον κύριο ΚΟΚ!»

Δραστηριότητα 1η :

  • Ανάγνωση του βιβλίου:«Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.», της Πιτσιδοπούλου Ελένης. Τα παιδιά μέσα από τον βιβλίο έρχονται σε επαφή με κανόνες οδικής κυκλοφορίας και κατανοούν την αναγκαιότητά τους. Μαθαίνουν για τους κανόνες των επιβατών σε ένα όχημα, και κυρίως των παιδιών (φοράμε ζώνη, δεν μιλάμε στο κινητό τηλέφωνο, τα παιδιά κάθονται πίσω στο παιδικό κάθισμα κ.ά).
  • Ακρόαση και εκμάθηση του τραγουδιού «Με ασφάλεια κυκλοφορώ» (δημιουργία του Νηπιαγωγείου Αγίων Σαράντα).

20240421 185835

Δραστηριότητα 2η :

  • Μαθαίνουν για τους φωτεινούς σηματοδότες και για το ποιοι απευθύνονται στους πεζούς (Σταμάτης και Γρηγόρης), και ποιοι στα οχήματα (κόκκινος, πορτοκαλί και πράσινος κύκλος).
  • Συμπληρώνουν φύλλο εργασίας για τα φανάρια των πεζών.

 

Εργαστήριο 4o: «Τα σήματα κυκλοφορίας κάτι θέλουν να μας πουν!»

Δραστηριότητα 1η :

  • Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διάφορα σήματα οδικής κυκλοφορίας μέσα από εποπτικό υλικό και πλαστικά σήματα που υπάρχουν στο υλικό του σχολείου. Μαθαίνουν τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους. Τι σημαίνουν τα χρώματα και τα σχήματα στα σήματα; Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται.Ποια σήματα μας προειδοποιούν για κίνδυνο και ποια μας δίνουν κάποια πληροφορία; Τι σηματοδοτεί το STOP και τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν το βλέπουν;
  • Στο τέλος χωρίζουμε τα σήματα σε 4 βασικές κατηγορίες: απαγορευτικά, υποχρεωτικά, προειδοποιητικά και πληροφοριακά.

20240421 185346

Δραστηριότητα 2η :

  • Δημιουργούν αυθόρμητα τα δικά τους σήματα κυκλοφορίας.
  • Συμπληρώνουν διάφορα φύλλα εργασίας σχετικά με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.

20240421 190147 

 

Εργαστήριο 5o: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια με το ποδήλατό μου»

Δραστηριότητα 1η :

  • Εκτός από επιβάτες και πεζοί είμαστε και οδηγοί. Διαβάζουμε το βιβλίο«Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας»της Κατερίνας Βαϊμάκη. Το βιβλίο μας δίνει την αφόρμηση για να κάνουμε εννοιολογικές προεκτάσεις και να διατυπώσουμε ερωτήματα:

        -Τι πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο;

        -Ποιόν εξοπλισμό πρέπει να έχουμε;

        -Υπάρχουν επαρκείς ποδηλατοδρόμοι στην πόλη μας;

Δραστηριότητα 2η :

 

Εργαστήριο 6ο: «Επίσκεψη τροχονόμων»

Δραστηριότητα 1η :

  • Κάναμε το σχολείο μας μια μικρή γειτονιά, με τα βασικά σήματα κυκλοφορίας, φανάρι, δρόμους και διαβάσεις. Μέσω βιωματικών διαδραστικών τεχνικών μάθησης, μοιράσαμε ρόλους στα παιδιά (πεζοί και αυτοκίνητα) και κινηθήκαμε μέσα στην γειτονιά μας με ασφάλεια.

20240227 111817 20240325 092218 20240325 092017

  • Δημιουργία μακέτας μιας πόλης με σήματα κυκλοφορίας, δρόμους και σπίτια από ανακυκλώσιμα υλικά και χαρτόνια.

20240421 185258 20240421 185113

Δραστηριότητα 2η :

  • Επίσκεψη των Αρχιφυλάκων της Τροχαίας Χανίων, κ.κ. Ελένης Καστανάκη και Δημήτρη Λαζάρου στο σχολείο μας. Η κ, Καστανάκη και ο κ. Λαζάρου με μεγάλη προθυμία ενημέρωσαν τα παιδιά για τους βασικούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Ήρθαν σε επαφή με περιπολικό και με την συνδρομή των τροχονόμων τα παιδιά διέσχισαν την διάβαση πεζών που βρίσκεται έξω από το σχολείο μας με ασφάλεια. Τα βοήθησαν να ευαισθητοποιηθούν και να αποκτήσουν οδική συνείδηση. Στο τέλοςεπιβράβευσαν  τα παιδιά ορίζοντάς τα ως βοηθούς τροχονόμου.

20240414 085517 20240325 091742 20240325 091434 20240325 091242 20240301 112203 20240301 112506 20240414 085603 20240301 114739 20240301 114743

Ευχαριστούμε θερμά τους Αρχιφύλακες κ. κ. Καστανάκη και Λαζάρου για την όμορφη εμπειρία που μας χάρισαν!

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΣΕΙΣΜΙΚΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ



Λήψη αρχείου

Γιορτάζοντας την 25η Μαρτίου…

 

25η Μαρτίου, διπλή γιορτή, θρησκευτική αλλά και εθνική!                                                        Ο ελληνισμός τιμά την ορθόδοξη πίστη, γιορτάζοντας την επέτειο της αναγγελίας της γέννησης του Ιησού. Παράλληλα, τιμά τους προγόνους του και γιορτάζει την έναρξη της επανάστασης του 1821 ενάντια στον τουρκικό ζυγό.

Τις προηγούμενες μέρες στο νηπιαγωγείο μας συζητήσαμε τα δύο αυτά σπουδαία γεγονότα. Τραγουδήσαμε, είδαμε πλούσιο φωτογραφικό υλικό, διαβάσαμε βιβλία και παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τα γεγονότα! 

Παράλληλα, σχεδιάσαμε, ζωγραφίσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε και φτιάξαμε όμορφες κατασκευές!

20240325 085234 20240321 125833

Λίγες μέρες πριν την ημέρα της επετείου της 25ης Μαρτίου στήθηκε στο σχολείο μας μία γιορτή… λίγο διαφορετική από τις συνηθισμένες!!! Μία γιορτή με τον τίτλο “Κανονικά”, βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο της Μαρίας Λυκάρτση με εικονογράφηση της Ντανιέλας Σαταματιάδη! 

Τα παιδιά συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας και… η αφήγηση ξεκίνησε!                                                                                                            “Κανονικά, σήμερα η μάνα μου θα μου ‘δενε έναν Μάρτη στο χέρι. Άσπρη και κόκκινη κλωστή, σημάδι ότι μπήκε η άνοιξη.” Κανονικά, κανονικά, κανονικά…

20240322 101038 1 20240322 091826 1 20240322 094120 1

Τα παιδάκια όμως -και όλοι οι Έλληνες- το 1821 αντί για όλα αυτά τα “κανονικά”, τι είχαν;

20240322 094002 1

Οι μικροί μαθητές μας ανέλαβαν ενεργό ρόλο και περιέγραψαν τη δύσκολη ζωή των σκλαβωμένων Ελλήνων και ιδιαίτερα των μικρών παιδιών.

– “Δεν είχαν φαγητό”.

– “Δεν μπορούσαν να πηγαίνουν στο σχολείο”.

“Ήταν σκλάβοι”.

– “Δεν ήταν ελεύθεροι και ανέμελοι”.

– “Έπρεπε να πληρώνουν φόρους”…

20240325 085127

20240325 084915 20240322 092915 20240325 084743 20240325 084625 20240325 084548 20240325 084823 20240325 084650 20240325 084519

Όλοι μαζί τραγουδήσαμε τον “Θούριο” του Ρήγα που ξεσήκωσε τους σκλαβωμένους Έλληνες και τους βοήθησε να πάρουν την απόφαση να επαναστατήσουν, αλλά και τα “κλεφτόπουλα” που περιγράφουν τον δύσκολο τρόπο ζωής των σκλαβωμένων Ελλήνων.

Ολοκληρώνοντας, καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως η ζωή, το καλό και το δίκαιο πάντα νικούν! Έτσι κατάφεραν και οι σκλαβωμένοι Έλληνες να κερδίσουν την ελευθερία τους! Έτσι κατάφερε και ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας να κλείσει έξω από το παράθυρο της γιορτής των γενεθλίων του -της πιο σημαντικής γιορτής για κάθε παιδί- ό,τι συμβολίζει το κακό, το σκότος και την καταστροφή!
20240322 094201
Στη συνέχεια παρελάσαμε με περηφάνια στην αυλή του σχολείου μας, πραγματοποιήσαμε έπαρση της ελληνικής σημαίας και ψάλλαμε τον εθνικό μας ύμνο!
Πάντα να νικάει το δίκαιο!
Χρόνια πολλά Ελλάδα μας!!!

Καρναβάλι, καρναβάλι… καλωσόρισες και πάλι!!!

Ένα όμορφο, αποκριάτικο πάρτυ πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15/3 στο σχολείο μας!!!      Και τι δεν είχε το πάρτυ αυτό… κέφι, γλέντι, χορό, τραγούδι, σερπαντίνες, λιχουδιές και φυσικά πολλούς, πάρα πολλούς μασκαράδες!!!

Οι μικροί μασκαράδες έφτασαν πρωί – πρωί στον χώρο του σχολείου μας!

20240317 123748 20240317 125015

Ο καθένας τους παρουσίασε στην ολομέλεια το αποκριάτικο κοστούμι του! Έπειτα όλοι μαζί συγκεντρωθήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, όπου στήθηκε… πάρτυ μοναδικό!!! Παίξαμε, τραγουδήσαμε, γελάσαμε, πετάξαμε πολύχρωμες σερπαντίνες, στροβιλιστήκαμε στους ρυθμούς αποκριάτικων μελωδιών…

Πάρτυ όμως χωρίς λιχουδιές γίνεται; Δε γίνεται! Έτσι, στρώθηκε τραπέζι με λογής – λογής εδέσματα (προσφορά των πάντα πρόθυμων και ακούραστων μανούλων μας)! Ήταν όλα πολύ – πολύ νόστιμα!!!

20240317 120233 20240317 122216 20240317 122411 20240317 122608

20240317 121540 20240317 121734 20240317 122022

Φυσικά το πάρτυ συνεχίστηκε με το ίδιο κέφι και τις μεσημεριανές ώρες!

20240317 121341

Ήταν μια υπέροχη μέρα!

Καλές Απόκριες και καλή Σαρακοστή σε όλους!!!

Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας!

Με έναν ιδιαίτερο και ξεχωριστό τρόπο γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας!            Αρχικά υποδεχθήκαμε τους υπέροχους Σπύρο Βαϊγούση και Μαρίνα Πανηγυράκη της θεατρικής ομάδας  ΠεραΧώρα, theater company, οι οποίοι είχαν ετοιμάσει τη θεατρική παράσταση “Το μεγάλο καρναβάλι και οι πολύχρωμες σερπαντίνες” που βασίζεται στις “Χρυσές σερπαντίνες” του Τριβιζά! Τα παιδιά μπήκαν στο κλίμα των Aπόκρεων, γέλασαν, χόρεψαν και διασκέδασαν!

20240307 111303 20240307 111307 20240307 113454 20240307 111152 1 20240307 114102 20240314 072918

Έπειτα έφθασε η ώρα να τσικνίσουμε!!! Στα τραπέζια σερβιρίστηκαν όλα τα εδέσματα που προστάζει η μέρα! Σουβλάκια, πιτούλες (προσφορά των πάντα πρόθυμων να βοηθήσουν γονέων του σχολείου μας) αλλά και μαρουλάκια από τον κήπο μας!!! Ήταν όλα πολύ – πολύ νόστιμα!

20240314 072849 20240314 072824 20240314 072809 20240314 072754 20240314 063345 20240314 062439  20240314 063015 1

Δεν παραλείψαμε βέβαια και να μασκαρευτούμε, όπως προστάζει το έθιμο!

20240307 121203 1

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς για το ενδιαφέρον και την προσφορά τους!

Και του χρόνου με υγεία!

Εργαστήρια Καλλιέργειας Δεξιοτήτων

Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία

Ενότητες/Υποενότητες Επιμέρους Θεματικές: «STEM / Εκπαιδευτική Ρομποτική»

Ο δικός μας τίτλος: «STE(Α)M :Ο κύκλος του νερού»

Στον κύκλο των συνολικά 7 τρίωρων δραστηριοτήτων δίνεται έμφαση στην καλλιέργεια των ακόλουθων  δεξιοτήτων:

Δεξιότητες Μάθησης:

  • Κριτικήσκέψη (critical thinking) – Επικοινωνία (Communication) – Συνεργασία (Collaboration) – Δημιουργικότητα (Creativity)

Δεξιότητες Ζωής

  • Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός – Παραγωγικότητα

Δεξιότητες επιστήμης και τεχνολογίας

  • Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών
  • Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης
  • Πληροφορικός γραμματισμός
  • Τεχνολογικός γραμματισμός

Δεξιότητες του Νου

  • Στρατηγική και πλάγια σκέψη, επίλυση προβλημάτων, κατασκευές, αναστοχασμός

Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

 

Εργαστήριο 1ο: «Πέφτει – πέφτει η σταγόνα» 

Δραστηριότητα 1η :

  • Τα παιδιά μαζεύονται στην ολομέλεια και γνωρίζουν τον Σταγονούλη, την κούκλα – ήρωα αυτού του προγράμματος. Μέσα από την τεχνική της ιδεοθύελλας, κάνουμε μια πρώτη ανίχνευση και καταγραφή των ιδεών των παιδιών για το θέμα μας.
  • Καταγράφουμε ομαδικά που συναντούμε νερό στη φύση.

20240314 072504 20240314 072617

Δραστηριότητα 2η:

  •  Διαβάζουμε στην τάξη το βιβλίο της Σοφίας Μαντουβάλου «Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα».
  •  Τα παιδιά χρησιμοποιούν λέξεις κλειδιά όπως «το ταξίδι του νερού», «ο κύκλος του νερού» για αναζήτηση στο διαδίκτυο και παρακολουθούν τα παρακάτω βίντεο: https://youtu.be/StPobH5ODTw, https://youtu.be/V2cY_I1JAYg.

Δραστηριότητα 3η:

  •  Η εκπαιδευτικός προτείνει στα παιδιά να ζωγραφίσουν τον κύκλο του νερού. Επιλέγονται τα υλικά και τα παιδιά ζωγραφίζουν τον κύκλο του νερού ατομικά.

 

Εργαστήριο 2ο: «Ας παίξουμε και ας πειραματιστούμε με τον κύκλο του νερού»

Δραστηριότητα 1η :

  • Πείραμα για τον κύκλο του νερού με γκαζάκι.
  • Συνθέτουν τον κύκλο του νερού, βάζοντας στην σωστή κυκλική τροχιά τις εικόνες της θάλασσας, του ήλιου, τους υδρατμούς, τις σταγόνες της βροχής κλπ.

20240314 072242 20240314 202342

20240315 070131

Δραστηριότητα 2η :

  • Παιχνίδι ρόλων. Τα παιδιά επιλέγουν τους ρόλους, π.χ. σταγόνες, σύννεφα, ήλιος, χιονονιφάδες κλπ, και με την συνοδεία μουσικής δραματοποιούν τον κύκλο του νερού.

20240314 072327 20240314 072300 20240314 094150 20240314 093852 20240314 09431920240314 094406 20240314 094553 20240314 094642

Δραστηριότητα 3η :

 

Εργαστήριο 3ο: «Aς γνωρίσουμε το νερό καλύτερα!»

Δραστηριότητα 1η :

Με το λογισμικό kidspiration τα παιδιά θα πρέπει να βάλουν σε σειρά εικόνες της υπό μελέτης έννοιας που υπάρχουν ανακατεμένες στην οθόνη.

20240314 072657

Δραστηριότητα 2η :

Γλωσσικά παιχνίδια με την λέξη «νερό». Τα παιδιά συνθέτουν την λέξη σε συλλαβές και γράμματα. Βρίσκουν λέξεις που αρχίζουν από Νν. Μέσα από ένα κινητικό παιχνίδι, πρέπει να βρουν την λέξη «νερό» ανάμεσα σε διάφορες άλλες λέξεις που αρχίζουν από Νν.

20240314 095203 20240314 095315 20240314 095350

Δραστηριότητα 3η :

Τα παιδιά μέσω της παρατήρησης καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το νερό είναι άχρωμο, άγευστο και άοσμο.

 

Εργαστήριο 4ο: «Aς μάθουμε για την τήξη και την πήξη»

Δραστηριότητα 1η :

Ακρόαση της ιστορίας « Ο Τουρτούρης- Πώς να νικήσω το κρύο;» Τα παιδιά έρχονται σε μια πρώτη επαφή με το φαινόμενο της τήξης και της πήξης. Φτιάχνουμε τον δικό μας χιονάνθρωπο από κορν φλάουερ και κρέμα μαλλιών.

20240315 070031

Δραστηριότητα 2η :

Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού οι μαθητές/τριες κάνουν  υποθέσεις, πειράματα και εξάγουν συμπεράσματα σχετικά με το φαινόμενο της τήξης και της πήξης και τα καταγράφουν.

20240202 102349 20240202 102334 20240202 102255 20240202 10224420240202 124540

Δραστηριότητα 3η :

Τα παιδιά αποτυπώνουν εικαστικά πως είναι ένας χιονάνθρωπος σε κρύο περιβάλλον και πως είναι όταν λιώνει.

Γλωσσικό παιχνίδι: Τα παιδιά με την βοήθεια της εκπαιδευτικού φτιάχνουν σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό την λέξη «χιόνι».

 

Εργαστήριο 5ο: «Ας παίξουμε με τον πάγο». 

Δραστηριότητα 1η :

Ακρόαση του βιβλίου «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει» του Μ. Κοντολέων. Παρακολούθηση βίντεο του παραπάνω παραμυθιού στο youtube https://www.youtube.com/watch?v=bIdOjQgZ0Xs&t=6s

Δραστηριότητα 2η :

Τα παιδιά φτιάχνουν χιόνι με αφρό ξυρίσματος και ατλακόλ και δημιουργούν τον δικό τους «λιωμένο» χιονάνθρωπο στο χαρτί και αιτιολογούν από τι μπορεί να έλιωσε.

20240125 190940 20240314 072529

Δραστηριότητα 3η :

Τα παιδιά δημιουργούν χρωματιστά παγάκια και στη συνέχεια ζωγραφίζουν με αυτά.

20240314 072353 20240314 072414 20240314 202126

 

Εργαστήριο 6ο: «Η δύναμη του νερού»

Δραστηριότητα 1η :

Παρακολούθηση βίντεο τους άθλους του Ηρακλή- οι στάβλοι του Αυγεία https://www.youtube.com/watch?v=EWB_Ow1qO8M.

Συζήτηση για την δύναμη του νερού που μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους.

Δραστηριότητα 2η :

  • Κάνουν υποθέσεις για το ποια υλικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε ένα φράγμα.
  • Παρακολούθηση βίντεο για το φράγμα του ποταμού Στρυμόνα https://www.youtube.com/watch?v=yMxaFHAhbCQ

         και κατανόησαν πόσο σημαντικό είναι για την αγροτική ζωή των ανθρώπων.

Δραστηριότητα 3η :

Δημιουργία μακέτας με ανακυκλωμένα υλικά και αντικείμενα της τάξης του παραπάνω άθλου του Ηρακλή.

20240314 072447 20240314 072431

 

Εργαστήριο 7ο: «Το πολύτιμο νερό»

Δραστηριότητα 1η :

Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού οι μαθητές/τριες κάνουν  υποθέσεις και πειράματα για διάφορα υλικά και την διαλυτότητα τους στο νερό. Στη συνέχεια καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους.

20240314 072721  20240314 072549 20240205 103724

Δραστηριότητα 2η : 

Συζήτηση για την χρησιμότητα του νερού στην ζωή μας και στην φύση και κατανόηση της σπουδαιότητας του στην ύπαρξή μας. Στη συνέχεια προτείνουν τρόπους ώστε να μην γίνεται σπατάλη του νερού. Δημιουργία ομαδικής εργασίας με θέμα «Το πολύτιμο νερό».

20240314 072738

Δραστηριότητα 3η :

Δημιουργία ομαδικών εργασιών με θέμα τον κύκλο του νερού – κατασκευή μακέτας και αφίσας από χαρτί και ανακυκλώσιμα υλικά.

20240207 142339 20240314 202108

 

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν   από 1- 20 Μαρτίου 2024  και θα γίνουν ηλεκτρονικά.

Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020/8-5-2020 (Β ́ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών
Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Σας εφιστούμε την προσοχή ως προς την ορθότητα και εγκυρότητα των στοιχείων που θα δηλώσετε, καθώς έχει παρατηρηθεί σε αρκετές περιπτώσεις να δηλώνονται λανθασμένα στοιχεία (π.χ. emails, τηλέφωνα κ.α.)

Την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής ακολουθεί  επικοινωνία με το Νηπιαγωγείο  στο τηλέφωνο 2821094663-2821180697, για να καθοριστεί σε συνεννόηση με την προϊσταμένη, ραντεβού κατά τις ώρες 12.00π.μ.-13.00μ.μ., προκειμένου να προσκομίσετε τα παρακάτω δικαιολογητικά:

1.ΑΔΥΜ (Ατομικό δελτίο υγείας μαθητή)

2.Βιβλιάριο εμβολίων

3.Βεβαίωση από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., αν συντρέχει λόγος

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση.

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου εξετάζει κάθε αίτηση χωριστά και αποδέχεται ή επιστρέφει την αίτηση υποδεικνύοντας τις  διορθώσεις που απαιτείται να γίνουν.

Σημειώνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα και τη φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα μονάδα.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε στην εγκύκλιο Φ.6/21380/Δ1/28-02-2024  του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) με Θέμα «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25» την οποία μπορείτε να τη βρείτε και στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων.

Στοιχεία επικοινωνίας:

mail@2nip-agrok.chan.sch.gr

2821094663-2821180697