Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας!

Με έναν ιδιαίτερο και ξεχωριστό τρόπο γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας!            Αρχικά υποδεχθήκαμε τους υπέροχους Σπύρο Βαϊγούση και Μαρίνα Πανηγυράκη της θεατρικής ομάδας  ΠεραΧώρα, theater company, οι οποίοι είχαν ετοιμάσει τη θεατρική παράσταση “Το μεγάλο καρναβάλι και οι πολύχρωμες σερπαντίνες” που βασίζεται στις “Χρυσές σερπαντίνες” του Τριβιζά! Τα παιδιά μπήκαν στο κλίμα των Aπόκρεων, γέλασαν, χόρεψαν και διασκέδασαν!

20240307 111303 20240307 111307 20240307 113454 20240307 111152 1 20240307 114102 20240314 072918

Έπειτα έφθασε η ώρα να τσικνίσουμε!!! Στα τραπέζια σερβιρίστηκαν όλα τα εδέσματα που προστάζει η μέρα! Σουβλάκια, πιτούλες (προσφορά των πάντα πρόθυμων να βοηθήσουν γονέων του σχολείου μας) αλλά και μαρουλάκια από τον κήπο μας!!! Ήταν όλα πολύ – πολύ νόστιμα!

20240314 072849 20240314 072824 20240314 072809 20240314 072754 20240314 063345 20240314 062439  20240314 063015 1

Δεν παραλείψαμε βέβαια και να μασκαρευτούμε, όπως προστάζει το έθιμο!

20240307 121203 1

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς για το ενδιαφέρον και την προσφορά τους!

Και του χρόνου με υγεία!

Εργαστήρια Καλλιέργειας Δεξιοτήτων

Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία

Ενότητες/Υποενότητες Επιμέρους Θεματικές: «STEM / Εκπαιδευτική Ρομποτική»

Ο δικός μας τίτλος: «STE(Α)M :Ο κύκλος του νερού»

Στον κύκλο των συνολικά 7 τρίωρων δραστηριοτήτων δίνεται έμφαση στην καλλιέργεια των ακόλουθων  δεξιοτήτων:

Δεξιότητες Μάθησης:

  • Κριτικήσκέψη (critical thinking) – Επικοινωνία (Communication) – Συνεργασία (Collaboration) – Δημιουργικότητα (Creativity)

Δεξιότητες Ζωής

  • Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός – Παραγωγικότητα

Δεξιότητες επιστήμης και τεχνολογίας

  • Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών
  • Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης
  • Πληροφορικός γραμματισμός
  • Τεχνολογικός γραμματισμός

Δεξιότητες του Νου

  • Στρατηγική και πλάγια σκέψη, επίλυση προβλημάτων, κατασκευές, αναστοχασμός

Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

 

Εργαστήριο 1ο: «Πέφτει – πέφτει η σταγόνα» 

Δραστηριότητα 1η :

  • Τα παιδιά μαζεύονται στην ολομέλεια και γνωρίζουν τον Σταγονούλη, την κούκλα – ήρωα αυτού του προγράμματος. Μέσα από την τεχνική της ιδεοθύελλας, κάνουμε μια πρώτη ανίχνευση και καταγραφή των ιδεών των παιδιών για το θέμα μας.
  • Καταγράφουμε ομαδικά που συναντούμε νερό στη φύση.

20240314 072504 20240314 072617

Δραστηριότητα 2η:

  •  Διαβάζουμε στην τάξη το βιβλίο της Σοφίας Μαντουβάλου «Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα».
  •  Τα παιδιά χρησιμοποιούν λέξεις κλειδιά όπως «το ταξίδι του νερού», «ο κύκλος του νερού» για αναζήτηση στο διαδίκτυο και παρακολουθούν τα παρακάτω βίντεο: https://youtu.be/StPobH5ODTw, https://youtu.be/V2cY_I1JAYg.

Δραστηριότητα 3η:

  •  Η εκπαιδευτικός προτείνει στα παιδιά να ζωγραφίσουν τον κύκλο του νερού. Επιλέγονται τα υλικά και τα παιδιά ζωγραφίζουν τον κύκλο του νερού ατομικά.

 

Εργαστήριο 2ο: «Ας παίξουμε και ας πειραματιστούμε με τον κύκλο του νερού»

Δραστηριότητα 1η :

  • Πείραμα για τον κύκλο του νερού με γκαζάκι.
  • Συνθέτουν τον κύκλο του νερού, βάζοντας στην σωστή κυκλική τροχιά τις εικόνες της θάλασσας, του ήλιου, τους υδρατμούς, τις σταγόνες της βροχής κλπ.

20240314 072242 20240314 202342

20240315 070131

Δραστηριότητα 2η :

  • Παιχνίδι ρόλων. Τα παιδιά επιλέγουν τους ρόλους, π.χ. σταγόνες, σύννεφα, ήλιος, χιονονιφάδες κλπ, και με την συνοδεία μουσικής δραματοποιούν τον κύκλο του νερού.

20240314 072327 20240314 072300 20240314 094150 20240314 093852 20240314 09431920240314 094406 20240314 094553 20240314 094642

Δραστηριότητα 3η :

 

Εργαστήριο 3ο: «Aς γνωρίσουμε το νερό καλύτερα!»

Δραστηριότητα 1η :

Με το λογισμικό kidspiration τα παιδιά θα πρέπει να βάλουν σε σειρά εικόνες της υπό μελέτης έννοιας που υπάρχουν ανακατεμένες στην οθόνη.

20240314 072657

Δραστηριότητα 2η :

Γλωσσικά παιχνίδια με την λέξη «νερό». Τα παιδιά συνθέτουν την λέξη σε συλλαβές και γράμματα. Βρίσκουν λέξεις που αρχίζουν από Νν. Μέσα από ένα κινητικό παιχνίδι, πρέπει να βρουν την λέξη «νερό» ανάμεσα σε διάφορες άλλες λέξεις που αρχίζουν από Νν.

20240314 095203 20240314 095315 20240314 095350

Δραστηριότητα 3η :

Τα παιδιά μέσω της παρατήρησης καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το νερό είναι άχρωμο, άγευστο και άοσμο.

 

Εργαστήριο 4ο: «Aς μάθουμε για την τήξη και την πήξη»

Δραστηριότητα 1η :

Ακρόαση της ιστορίας « Ο Τουρτούρης- Πώς να νικήσω το κρύο;» Τα παιδιά έρχονται σε μια πρώτη επαφή με το φαινόμενο της τήξης και της πήξης. Φτιάχνουμε τον δικό μας χιονάνθρωπο από κορν φλάουερ και κρέμα μαλλιών.

20240315 070031

Δραστηριότητα 2η :

Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού οι μαθητές/τριες κάνουν  υποθέσεις, πειράματα και εξάγουν συμπεράσματα σχετικά με το φαινόμενο της τήξης και της πήξης και τα καταγράφουν.

20240202 102349 20240202 102334 20240202 102255 20240202 10224420240202 124540

Δραστηριότητα 3η :

Τα παιδιά αποτυπώνουν εικαστικά πως είναι ένας χιονάνθρωπος σε κρύο περιβάλλον και πως είναι όταν λιώνει.

Γλωσσικό παιχνίδι: Τα παιδιά με την βοήθεια της εκπαιδευτικού φτιάχνουν σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό την λέξη «χιόνι».

 

Εργαστήριο 5ο: «Ας παίξουμε με τον πάγο». 

Δραστηριότητα 1η :

Ακρόαση του βιβλίου «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει» του Μ. Κοντολέων. Παρακολούθηση βίντεο του παραπάνω παραμυθιού στο youtube https://www.youtube.com/watch?v=bIdOjQgZ0Xs&t=6s

Δραστηριότητα 2η :

Τα παιδιά φτιάχνουν χιόνι με αφρό ξυρίσματος και ατλακόλ και δημιουργούν τον δικό τους «λιωμένο» χιονάνθρωπο στο χαρτί και αιτιολογούν από τι μπορεί να έλιωσε.

20240125 190940 20240314 072529

Δραστηριότητα 3η :

Τα παιδιά δημιουργούν χρωματιστά παγάκια και στη συνέχεια ζωγραφίζουν με αυτά.

20240314 072353 20240314 072414 20240314 202126

 

Εργαστήριο 6ο: «Η δύναμη του νερού»

Δραστηριότητα 1η :

Παρακολούθηση βίντεο τους άθλους του Ηρακλή- οι στάβλοι του Αυγεία https://www.youtube.com/watch?v=EWB_Ow1qO8M.

Συζήτηση για την δύναμη του νερού που μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους.

Δραστηριότητα 2η :

  • Κάνουν υποθέσεις για το ποια υλικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε ένα φράγμα.
  • Παρακολούθηση βίντεο για το φράγμα του ποταμού Στρυμόνα https://www.youtube.com/watch?v=yMxaFHAhbCQ

         και κατανόησαν πόσο σημαντικό είναι για την αγροτική ζωή των ανθρώπων.

Δραστηριότητα 3η :

Δημιουργία μακέτας με ανακυκλωμένα υλικά και αντικείμενα της τάξης του παραπάνω άθλου του Ηρακλή.

20240314 072447 20240314 072431

 

Εργαστήριο 7ο: «Το πολύτιμο νερό»

Δραστηριότητα 1η :

Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού οι μαθητές/τριες κάνουν  υποθέσεις και πειράματα για διάφορα υλικά και την διαλυτότητα τους στο νερό. Στη συνέχεια καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους.

20240314 072721  20240314 072549 20240205 103724

Δραστηριότητα 2η : 

Συζήτηση για την χρησιμότητα του νερού στην ζωή μας και στην φύση και κατανόηση της σπουδαιότητας του στην ύπαρξή μας. Στη συνέχεια προτείνουν τρόπους ώστε να μην γίνεται σπατάλη του νερού. Δημιουργία ομαδικής εργασίας με θέμα «Το πολύτιμο νερό».

20240314 072738

Δραστηριότητα 3η :

Δημιουργία ομαδικών εργασιών με θέμα τον κύκλο του νερού – κατασκευή μακέτας και αφίσας από χαρτί και ανακυκλώσιμα υλικά.

20240207 142339 20240314 202108

 

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν   από 1- 20 Μαρτίου 2024  και θα γίνουν ηλεκτρονικά.

Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020/8-5-2020 (Β ́ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών
Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Σας εφιστούμε την προσοχή ως προς την ορθότητα και εγκυρότητα των στοιχείων που θα δηλώσετε, καθώς έχει παρατηρηθεί σε αρκετές περιπτώσεις να δηλώνονται λανθασμένα στοιχεία (π.χ. emails, τηλέφωνα κ.α.)

Την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής ακολουθεί  επικοινωνία με το Νηπιαγωγείο  στο τηλέφωνο 2821094663-2821180697, για να καθοριστεί σε συνεννόηση με την προϊσταμένη, ραντεβού κατά τις ώρες 12.00π.μ.-13.00μ.μ., προκειμένου να προσκομίσετε τα παρακάτω δικαιολογητικά:

1.ΑΔΥΜ (Ατομικό δελτίο υγείας μαθητή)

2.Βιβλιάριο εμβολίων

3.Βεβαίωση από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., αν συντρέχει λόγος

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση.

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου εξετάζει κάθε αίτηση χωριστά και αποδέχεται ή επιστρέφει την αίτηση υποδεικνύοντας τις  διορθώσεις που απαιτείται να γίνουν.

Σημειώνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα και τη φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα μονάδα.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε στην εγκύκλιο Φ.6/21380/Δ1/28-02-2024  του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) με Θέμα «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25» την οποία μπορείτε να τη βρείτε και στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων.

Στοιχεία επικοινωνίας:

mail@2nip-agrok.chan.sch.gr

2821094663-2821180697

Όρια σχολικής περιφέρειας 2ου Νηπιαγωγείου Αγροκηπίου

Τα όρια της σχολικής περιφέρειας του 2ου Νηπιαγωγείου Αγροκηπίου ορίζονται ως εξής:

Πατριάρχου Βαρθολομαίου (μονοί αριθμοί από εργοστάσιο ΔΕΗ έως Νεροκούρου) – Νεροκούρου (μονοί αριθμοί) – τρίγωνο οδών Δικωνύμου, Ν. Μουντάκη, Λ. Σούδας – Λ. Σούδας έως Μακεδονίας (μονοί και ζυγοί αριθμοί) – Μακεδονίας – Δεληγιαννάκη έως συμβολή με Πιπεράκη – Θεραπευτηρίου – 28ης Οκτωβρίου – Πατριάρχου Βαρθολομαίου (ολόκληρη από Λ. Σούδας έως εργοστάσιο ΔΕΗ).

Κοπή βασιλόπιτας 2024!

         Την Τρίτη 30 Ιανουαρίου τηρήσαμε, για μία ακόμη χρονιά στο σχολείο μας, το έθιμο της κοπής της βασιλόπιτας! Οι γόνείς (πάντα πρόθυμοι να βοηθήσουν) μάς πρόσφεραν τα υλικά και εμείς συγκεντρωθήκαμε όλοι μαζί, σηκώσαμε τα μανίκια μας και ετοιμαστήκαμε να παρασκευάσουμε όχι μία, αλλά δύο βασιλόπιτες (μία για κάθε τμήμα)!!!

Αρχικά μάθαμε πώς ξεκίνησε το έθιμο μελετώντας την ιστορία του Αγίου Βασιλείου της Καισαρείας και στη συνέχεια διαβάσαμε τα υλικά της συνταγής και τα συγκεντρώσαμε.

20240204 172631 20240130 111714

Όλα τα παιδιά έδειξαν μεγάλη προθυμία να βοηθήσουν στην παρασκευή! 

Με τη βοήθεια του μίξερ χτύπησαν ένα – ένα όλα τα υλικά!

20240204 172520 20240204 172457 20240204 172354 20240204 172259 20240204 172145 20240204 192713 20240204 192812 20240204 17205120240204 192601 20240211 091147 20240211 091612 20240211 091558

Το μίγμα μπήκε στα ταψιά, αυτά με τη σειρά τους στον φούρνο και σε μία ωρίτσα περίπου οι βασιλόπιτές μας ήταν έτοιμες!!!

20240130 122331 20240130 122323 20240211 091514

Οι βασιλόπιτες μεταφέρθηκαν στις τάξεις όπου και κόπηκαν!  Τα παιδιά με υπομονή περίμεναν να πάρουν το κομάτι τους! 

20240130 123808 20240130 122954

“Είναι πεντανόστιμη η βασιλόπιτα που φτιάξαμε” είπαν κάποια!  Με αγωνία έψαξαν για το φλουρι! Ποιος άραγε θα είναι ο τυχερός;

20240211 091422 20240211 091405 20240204 171811

Τα τυχερά παιδάκια βρέθηκαν και πήραν και δωράκι!!! Πάντα καλότυχα να είναι!!!

20240204 193050 20240204 193120 20240211 091442

Ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά υγεία, χαρά και να έχουν μια όμορφη δημιουργική χρονιά!

 

Εργαστήρια Καλλιέργειας Δεξιοτήτων

Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Ενότητες/Υποενότητες Επιμέρους Θεματικές: «Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα»

Ο δικός μας τίτλος: «Εγώ και οι άλλοι, μια παρέα μεγάλη!!»

Στον κύκλο των συνολικά 6 δίωρων δραστηριοτήτων δίνεται έμφαση στην καλλιέργεια των ακόλουθων  δεξιοτήτων:

Δεξιότητες Μάθησης:

  • Κριτικήσκέψη (critical thinking) – Επικοινωνία (Communication) – Συνεργασία (Collaboration) – Δημιουργικότητα (Creativity)

Δεξιότητες Ζωής:

  • Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής:(Αυτομέριμνα, αυτοσεβασμός και αλληλοσεβασμός , προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα, υπευθυνότητα)
  • Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης: (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, διαμεσολάβηση, επίλυση συγκρούσεων.)

Δεξιότητες του Νου

  • Στρατηγική και πλάγια σκέψη, μελέτη περιπτώσεων, επίλυση προβλημάτων.

Δεξιότητες επιστήμης και τεχνολογίας

  • Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών
  • Δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας
  • Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο.

 

Εργαστήριο 1ο

Τίτλος: «α) Ο εαυτός μου»

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

  • « Το μαγικό κουτί»: Η κούκλα της τάξης φέρνει στην τάξη ένα μαγικό κουτί, στο οποίο έχει «κρύψει» έναν πολύ ξεχωριστό φίλο. Στο κουτί έχουμε βάλει έναν καθρέπτη και ο ξεχωριστός φίλος είναι το κάθε παιδί που ανοίγει το κουτί κρυφά. Παρατηρούν τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους και στη συνέχεια τα καταγράφουμε σε πίνακα διπλής εισόδου ( χρώματα- μαλλιά – μάτια).
  • Ψυχοκινητικό παιχνίδι: «Ο καθρέπτης»
  • Ζωγραφίζουν τον εαυτό τους με πινέλα και μαρκαδόρους.

20240124 193243 20240124 192913

Εργαστήριο 2ο

Τίτλος: «β) Ο εαυτός μου»

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

  • Αφήγηση και επεξεργασία του βιβλίου « Το κουτί της Νέλλης» της Ελισάβετ Αρκολάκη. Θίγονται θέματα όπως: το ζήτημα της ταυτότητας και αυτοπροσδιορισμού, της ένταξης σε ομάδες , το ζήτημα της αποδοχής και της απόρριψης, της διαφορετικότητας.
  • Τα παιδιά φέρνουν από το σπίτι τους αγαπημένα αντικείμενα μέσα σε κουτιά που έχουν διακοσμήσει τα ίδια (εμπνευσμένα από το παραπάνω βιβλίο που διαβάσαμε) και παρουσιάζουν τον εαυτό τους, τις προτιμήσεις τους (αγαπημένο φαγητό, παιχνίδι, χρώμα κ.ά.) και τα ενδιαφέροντά τους.

20231031 125108 20240124 193300 20240124 182354 20240124 182018

Εργαστήριο 3ο

Τίτλος: «…  και οι άλλοι»

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

  • Αφήγηση και επεξεργασία του βιβλίου «Ο Ιπποπόκαμπος» της Κατρίνας Τσάνταλη. Ακολουθεί σχετική συζήτηση.Ζωγραφίζουν το δικό τους φανταστικό ζωάκι και το ονομάζουν.
  • Συζήτηση και καταγραφή  για το τι έχουμε ίδιο και τι διαφορετικό.
  • «Ταυτότητες»                                                                                                    Αναζητούμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τα στοιχεία που αναγράφονται σε μία ταυτότητα. Παρατηρούμε σχετικές φωτογραφίες καθώς και την ταυτότητα της νηπιαγωγού.                    Τα παιδιά φτιάχνουν την δική τους ταυτότητα, σχετική με βασικά χαρακτηριστικά του εαυτού τους ( όνομα, ηλικία, αγαπημένο χρώμα, δακτυλικό αποτύπωμα).

20240124 191654 20240124 191621

Εργαστήριο 4ο

Τίτλος: «Η αξία της φιλίας».

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

  • Αφήγηση και επεξεργασία του βιβλίου «Ένα φτερό» της Κωνσταντίνας Τασσοπούλου. Τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα όπως: «Τι μας κάνει πραγματικά πλούσιους, τα υλικά αγαθά ή οι φίλοι;» «Πόσο σημαντικό είναι να έχουμε φίλους;» κτλ.
  • «Ο κύκλος της φιλίας». Ζωγραφίζουν τους φίλους τους σε φύλλο εργασίας και περιγράφουν τι τους αρέσει να κάνουν μαζί τους.
  • Δημιουργία αφίσας με θέμα:  «Τι κάνει ένας καλός φίλος». Τα παιδιά περιγράφουν τι κάνει ένας καλός φίλος με τα μάτια, τα χέρια, τα αυτιά, το στόμα, το μυαλό και την καρδιά του .

20240124 193805

Εργαστήριο 5ο

Τίτλος: «Οικογένεια είναι…»

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

  • Παρουσιάζουν την οικογένειά τους. Σε συνεργασία με την οικογένειά του, το κάθε παιδί επιλέγει ενδεικτικές φωτογραφίες της οικογένειας για τις ανάγκες της παρουσίασης.
  • Αποτυπώνουν εικαστικά την οικογένειά τους.
  • Παρουσιάζονται ποιήματα και πίνακες ζωγραφικής με θέμα την οικογένεια. Συζητούν για τις ομοιότητες και διαφορές με τη δική τους οικογένεια.

20231113 124040 20231113 123716 1

Εργαστήριο 6ο

Τίτλος: «Μια ομάδα εγώ και εσύ».

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

  • Αφήγηση και επεξεργασία του βιβλίου «Το Τικ και το Τακ» της Γιολάντας Τσορώνη- Γεωργιάδη.
  • Κινητικό παιχνίδι με μισές καρδιές: Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια μετά από επιλογή μισών χάρτινων καρδιών και εκτελούν διάφορες εντολές, με μουσική υπόκρουση το τραγούδι «Εγώ και συ μαζί».https://www.youtube.com/watch?v=9hPv_LgyKEE&t=1s
  • Τα παιδιά ζωγραφίζουν ανά δύο σε καρδιές, με τις οποίες φτιάχνουν ομαδική εργασία με θέμα τη φιλία και την αγάπη.

20240124 193419 20240124 193338 20240124 193521

20240124 181043 20240124 180956 20240121 203803 20240124 181259

20240125 081539 20240125 080639

 

Χριστούγεννα ήρθαν πάλι!

Χριστούγεννα ήρθαν πάλι και στο σχολείο μας το παραμύθι ξεκίνησε!!!

Ένα γράμμα από τον Άγιο Βασίλη μάς ενημέρωσε πως κάθε μέρα θα μας περίμενε μία “αποστολή” (μαζί με μια γλυκιά έκπληξη) που θα μας βοηθούσε να έρθουμε πιο κοντά στο πνεύμα των Χριστουγέννων!                                                                                                     

  • Ξεκινώντας τις “αποστολές” φτιάξαμε ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης και στολίσαμε τις τάξεις αλλά και το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου μας!

20231205 095218

20231227 085328 20231227 085557 20231226 113947 20231205 111327 20231226 114034

  • Μάθαμε την ιστορία της γέννησης του Χριστού, του Άγιου Βασίλη που ζει στον Βόρειο Πόλο, αλλά και του “δικού μας” Άγιου Βασίλη που δε φοράει κόκκινα ρούχα και μοίρασε γλυκές πίτες με φλουριά σε ολόκληρο χωριό.

tmp788855813 640x876 1 images 08736

  • Γνωρίσαμε τα ήθη και τα έθιμα των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων, ακούσαμε και μάθαμε τα κάλαντα και άλλα πολλά χριστουγεννιάτικα τραγουδάκια.

  • Διαβάσαμε χριστουγεννιάτικες ιστορίες και παραμύθια, παίξαμε και χαρήκαμε!

s3.gy .digital metaixmio uploads asset data 29205 978 618 03 3733 4 1 978 618 03 2349 8 3

010200055977 20211108164054 frikantela i magissa pou misouse ta kalanta

20231227 090735 1 20231227 090831

  • Ζωγραφίσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε, βάψαμε, φτιάξαμε όμορφες κατασκεύες και γράψαμε χριστουγεννιάτικες ευχές!

20231227 091344 20231212 123117 20231227 091049 20231221 125243

20231227 085827 20231227 090414 20231227 090613

20231219 124352 20231227 091137

  • Απολαύσαμε παρέα με τους φίλους μας από το 1ο Νηπιαγωγείο Αγροκηπίου τη θεατρική παράσταση: “Ο γύρος του κόσμου σε δύο ρόδες… Χριστούγεννα! Αναζητώντας την Ειρήνη”, ένα δώρο αγάπης  από τον Δήμο Χανίων στα νηπιαγωγεία του νομού μας, με τους υπέροχους Σπύρο Βαϊγούση και Μαρίνα Πανηγυράκη της θεατρικής ομάδας ΠεραΧώρα, theater company!!!

20231215 104417 20231215 105909 20231215 111536 20231227 090931

  • Τους γονείς μας υποδεχτήκαμε στη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας και ως μικροί ηθοποιοί καταφέραμε να “ζωντανέψουμε τα Χριστούγεννα”!!! Το σχολείο μας πλημμύρισε μελωδίες, χορούς, παιδικές φωνούλες, συγκίνηση…                                                          Παράλληλα, οι πάντα δραστήριες μανούλες του σχολείου έστησαν έναν μπουφέ με λαχταριστά εδέσματα, ενώ δεν έλειψε ούτε το χριστουγεννιάτικο παζάρι!!!                      Μέσα σ’ αυτό το κλίμα ο Άγιος Βασίλης δε θα μπορούσε παρά να βρει το δρόμο για το σχολείο μας και να μοιράσει όμορφα δώρα στα παιδιά!!!

20231227 091257 20231220 105211 20231220 105300 20231220 105310 20231220 105323

Ευχόμαστε σε όλους “Καλά Χριστούγεννα και καλή χρονιά με υγεία και πολλή αγάπη”!!!

Εδώ Πολυτεχνείο…

Με αφορμή την 50η επέτειο του Πολυτεχνείου “μπήκαμε στη χρονομηχανή” και ταξιδέψαμε κάποιες δεκαετίες πίσω, στον Νοέμβρη του 1973, για να ζήσουμε από κοντά τα γεγονότα…               Οι πίνακες των τάξεών μας εμπλουτίστηκαν με σχετικό υλικό, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο, ακούσαμε ηχητικά ντοκουμέντα και τραγούδια!

20231127 225916

Μέσα από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου προσεγγίσαμε τις έννοιες Δημοκρατία και Δικτατορία. Προς αυτήν την κατεύθυνση μας βοήθησαν και τα βιβλία: “Η κυρά Δημοκρατία”, “Ντενεκεδούπολη” και “στο δάσος”.

.jpg .jpg

Προβληματιστήκαμε. Αν η κυρία Δικτατορία επισκεπτόταν τη χώρα μας πώς θα ήταν η ζωή μας; Θα ήμασταν το ίδιο μέσα στην τάξη; Στο σπίτι; Στη βόλτα; Τι θα έκαναν οι ίδιοι αν ήταν στην ηλικία των φοιτητών του ’73; Τι μας προσφέρει λοιπόν η Δημοκρατία;
Καταλήξαμε πως θέλουμε να ζούμε μόνο μέσα σε δημοκρατικά καθεστώτα και έτσι:
  • Φτιάξαμε το περιστέρι της ειρήνης…

20231117 095712 1

  • και εκλέξαμε τον αρχηγό της τάξης μας με εκλογές!

20231127 230021  20231127 230055

Ήρθε η μέρα να γιορτάσουμε την επέτειο του Πολυτεχνείου!!! Τη γιορτάσαμε παίζοντας οι νηπιαγωγοί κουκλοθέατρο το  παραμύθι: “Ο κύριος Δήμος και ο κύριος Τυράννης” !

20231117 093512 1 20231117 094304 1 20231117 094622 1

Τα παιδιά τραγούδησαν:

Σεισμός, σεισμός… μη σε πιάνει πανικός!

Σεισμός, σεισμός… μη σε πιάνει πανικός! Τις προηγούμενες μέρες πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας την πρώτη άσκηση σεισμού!  

Αρχικά παρατηρήσαμε τη γη στην οποία ζούμε. Είδαμε τα διαφορετικά στρώματά της (πυρήνας,εξωτερικός πυρηνας, μανδύας και φλοιός της γης) και μιλήσαμε για τις τεκτονικές πλάκες καθώς και για τον τρόπο που κινούνται.

20231122 125417 20231122 125439 20231126 224321

Στη συνέχεια διαβάσαμε τον μύθο του Εγκέλαδου:

20231126 215620

Μάθαμε επίσης, πώς να προφυλαχθούμε από τον σεισμό! Τι προσέχουμε πριν (ενημερωνόμαστε, προετοιμάζουμε τον χώρο), κατά τη διάρκεια (ψυχραιμία, προφύλαξη) και μετά τον σεισμό (μετακινούμαστε σε ασφαλές μέρος). ​
Ενημερωθήκαμε από τη σελίδα του Ο.Α.Σ.Π. με video και παιχνίδια.
http://kids.oasp.gr 

Picture
Δεν παραλείψαμε να παρακολουθήσουμε σχετικά video:

Τέλος, κάναμε την άσκηση σεισμού:

  1.  Με το σύνθημα “σεισμός” μπήκαμε κάτω από τα τραπεζάκια.
  2.  Όταν η κυρία έδωσε το σύνθημα του τέλους κάναμε γραμμή και βγήκαμε προσεκτικά, προστατεύοντας τα κεφάλια μας.
  3.  Πήγαμε στην αυλή που θα είναι το σημείο συγκέντρωσης!

20231114 115828 20231126 224348 1 20231114 120038

Τώρα πια γνωρίζουμε και έτσι:

Όταν γίνεται σεισμός… δε μας πιάνει πανικός!!!