Εργαστήρια Καλλιέργειας Δεξιοτήτων

Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα  – Ευ ζην

Ενότητες/Υποενότητες Επιμέρους Θεματικές: «Υγεία – Διατροφή – Αυτομέριμνα – Οδική Ασφάλεια»

Ο δικός μας τίτλος: «Τη ζωή μου αγαπώ, με ασφάλεια μαθαίνω να κυκλοφορώ!»

Στον κύκλο των συνολικά 6 δίωρων δραστηριοτήτων δίνεται έμφαση στην καλλιέργεια των ακόλουθων  δεξιοτήτων:

Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs):

  • Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία.

Δεξιότητες Ζωής:

  • Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα.

Δεξιότητες της τεχνολογίας της μηχανικής και της επιστήμης:

  • Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων. Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών.

Δεξιότητες του νου:

  • Οργανωσιακή σκέψη, μελέτη περιπτώσεων και επίλυση προβλημάτων, κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές, ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός

Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάάριος – Μάρτιος

 

Εργαστήριο 1ο: «Γνωριμία με τα μέσα μεταφοράς»

Δραστηριότητα 1η :

  • Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αναφέρουν τις εμπειρίες τους και τους δίνουμε τις πρώτες βασικές ιδέες. Καταγράφουμε σε πίνακα με ποιο μεταφορικό μέσο έρχονται τα παιδιά στο σχολείο.

20240421 214658

Δραστηριότητα 2η:

  • Γνωριμία με τα μέσα μεταφοράς μέσα από εποπτικό υλικό και βίντεο από το διαδίκτυο . Τα παιδιά τα χωρίζουν σε 3 βασικές κατηγορίες: αυτά που κινούνται στην ξηρά, στην θάλασσα και στον αέρα. Συμπληρώνουν σχετικό φύλλο εργασίας.

20240421 185924 20240421 185910

Δραστηριότητα 3η:

  • Μέσα από την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο έρχονται σε επαφή με την εξέλιξη των κυριότερων μέσων μεταφοράς μέσα στον χρόνο.
  • Τα παιδιά κατασκευάζουν αυτοκίνητα από χαρτόνια και γλωσσοπίεστρα.

20240421 185759 20240223 125027

Εργαστήριο 2ο: «Πώς κυκλοφορώ ως πεζός»

Δραστηριότητα 1η :

  • Ανάγνωση του βιβλίου « Η περιπέτεια της μικρής Κατόνης» και στην συνέχεια συζητάμε με τα παιδιά για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο. Δημιουργούμε αφίσα με τους 4 χρυσούς κανόνες για να διασχίσουμε τον δρόμο:
  1. Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω.
  2. Ακούω αν έρχεται όχημα.
  3. Κοιτάζω αριστερά. Κοιτάζω δεξιά. Ξανακοιτάζω αριστερά.
  4. Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το απέναντι πεζοδρόμιο. Επιλέγω να περάσω στο απέναντι πεζοδρόμιο από την διάβαση πεζών.

20240421 185502 20240421 185723

  • Παρατηρούμε σε διάφορες εικόνες την οδική συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών και επιβραβεύουμε τη σωστή.

Δραστηριότητα 2η:

  • Τα παιδιά βιωματικά «διασχίζουν» μια διάβαση πεζών μέσα στην τάξη, τηρώντας τους παραπάνω 4 χρυσούς κανόνες.
  • Αποτυπώνουν σε φύλλο εργασίας το πώς διασχίζουμε το δρόμο με ασφάλεια ως πεζοί.

20240421 185642

 

Εργαστήριο 3ο: «Γνωριμία με τον κύριο ΚΟΚ!»

Δραστηριότητα 1η :

  • Ανάγνωση του βιβλίου:«Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.», της Πιτσιδοπούλου Ελένης. Τα παιδιά μέσα από τον βιβλίο έρχονται σε επαφή με κανόνες οδικής κυκλοφορίας και κατανοούν την αναγκαιότητά τους. Μαθαίνουν για τους κανόνες των επιβατών σε ένα όχημα, και κυρίως των παιδιών (φοράμε ζώνη, δεν μιλάμε στο κινητό τηλέφωνο, τα παιδιά κάθονται πίσω στο παιδικό κάθισμα κ.ά).
  • Ακρόαση και εκμάθηση του τραγουδιού «Με ασφάλεια κυκλοφορώ» (δημιουργία του Νηπιαγωγείου Αγίων Σαράντα).

20240421 185835

Δραστηριότητα 2η :

  • Μαθαίνουν για τους φωτεινούς σηματοδότες και για το ποιοι απευθύνονται στους πεζούς (Σταμάτης και Γρηγόρης), και ποιοι στα οχήματα (κόκκινος, πορτοκαλί και πράσινος κύκλος).
  • Συμπληρώνουν φύλλο εργασίας για τα φανάρια των πεζών.

 

Εργαστήριο 4o: «Τα σήματα κυκλοφορίας κάτι θέλουν να μας πουν!»

Δραστηριότητα 1η :

  • Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διάφορα σήματα οδικής κυκλοφορίας μέσα από εποπτικό υλικό και πλαστικά σήματα που υπάρχουν στο υλικό του σχολείου. Μαθαίνουν τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους. Τι σημαίνουν τα χρώματα και τα σχήματα στα σήματα; Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται.Ποια σήματα μας προειδοποιούν για κίνδυνο και ποια μας δίνουν κάποια πληροφορία; Τι σηματοδοτεί το STOP και τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν το βλέπουν;
  • Στο τέλος χωρίζουμε τα σήματα σε 4 βασικές κατηγορίες: απαγορευτικά, υποχρεωτικά, προειδοποιητικά και πληροφοριακά.

20240421 185346

Δραστηριότητα 2η :

  • Δημιουργούν αυθόρμητα τα δικά τους σήματα κυκλοφορίας.
  • Συμπληρώνουν διάφορα φύλλα εργασίας σχετικά με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.

20240421 190147 

 

Εργαστήριο 5o: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια με το ποδήλατό μου»

Δραστηριότητα 1η :

  • Εκτός από επιβάτες και πεζοί είμαστε και οδηγοί. Διαβάζουμε το βιβλίο«Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας»της Κατερίνας Βαϊμάκη. Το βιβλίο μας δίνει την αφόρμηση για να κάνουμε εννοιολογικές προεκτάσεις και να διατυπώσουμε ερωτήματα:

        -Τι πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο;

        -Ποιόν εξοπλισμό πρέπει να έχουμε;

        -Υπάρχουν επαρκείς ποδηλατοδρόμοι στην πόλη μας;

Δραστηριότητα 2η :

 

Εργαστήριο 6ο: «Επίσκεψη τροχονόμων»

Δραστηριότητα 1η :

  • Κάναμε το σχολείο μας μια μικρή γειτονιά, με τα βασικά σήματα κυκλοφορίας, φανάρι, δρόμους και διαβάσεις. Μέσω βιωματικών διαδραστικών τεχνικών μάθησης, μοιράσαμε ρόλους στα παιδιά (πεζοί και αυτοκίνητα) και κινηθήκαμε μέσα στην γειτονιά μας με ασφάλεια.

20240227 111817 20240325 092218 20240325 092017

  • Δημιουργία μακέτας μιας πόλης με σήματα κυκλοφορίας, δρόμους και σπίτια από ανακυκλώσιμα υλικά και χαρτόνια.

20240421 185258 20240421 185113

Δραστηριότητα 2η :

  • Επίσκεψη των Αρχιφυλάκων της Τροχαίας Χανίων, κ.κ. Ελένης Καστανάκη και Δημήτρη Λαζάρου στο σχολείο μας. Η κ, Καστανάκη και ο κ. Λαζάρου με μεγάλη προθυμία ενημέρωσαν τα παιδιά για τους βασικούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Ήρθαν σε επαφή με περιπολικό και με την συνδρομή των τροχονόμων τα παιδιά διέσχισαν την διάβαση πεζών που βρίσκεται έξω από το σχολείο μας με ασφάλεια. Τα βοήθησαν να ευαισθητοποιηθούν και να αποκτήσουν οδική συνείδηση. Στο τέλοςεπιβράβευσαν  τα παιδιά ορίζοντάς τα ως βοηθούς τροχονόμου.

20240414 085517 20240325 091742 20240325 091434 20240325 091242 20240301 112203 20240301 112506 20240414 085603 20240301 114739 20240301 114743

Ευχαριστούμε θερμά τους Αρχιφύλακες κ. κ. Καστανάκη και Λαζάρου για την όμορφη εμπειρία που μας χάρισαν!