Αποχαιρετώντας τη σχολική χρονιά!

Την Πέμπτη 13 Ιουνίου συγκεντρωθήκαμε στον χώρο του σχολείου μας, προκειμένου να αποχαιρετήσουμε τη σχολική χρονιά 2023 – 24 με μία γιορτή αφιερωμένη στην οδική ασφάλεια,την οποία παρακολούθησαν γονείς, συγγενείς και φίλοι των μικρών μαθητών μας!                          Στο σκηνικό μας τοποθετήθηκαν σήματα κυκλοφορίας, αλλά και έργα τέχνης φτιαγμένα από τα παιδικά χεράκια μας!  

Screenshot 20240620 002336 Messenger2

Τα παιδιά παρουσίασαν αστεία σκετσάκια, χόρεψαν, τραγούδησαν, εντυπωσίασαν μικρούς και μεγάλους!!!

20240617 230219 Screenshot 20240617 230031 Gallery2 1 20240617 175316 20240617 175050

Οι ακούραστες και δοτικές μανούλες του σχολείου μας πρόσφεραν αναμνητικά δώρα στα παιδιά, ενώ δεν παρέλειψαν να στήσουν μπουφέ με λογής – λογής εδέσματα! Τις ευχαριστούμε πολύ!!!

Την επόμενη μέρα ακολούθησε η παράδοση των φακέλων και η απονομή των αναμνηστικών. 

20240614 081912 20240618 075008 1

                     Ευχόμαστε  στα νήπιά μας καλή πρόοδο στη ζωή τους, ενώ περιμένουμε με χαρά τα                               

                                                                                     προνηπιάκια μας τον  Σεπτέμβριο!                                                                                   

                                                   

                                                      ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!                                                  

Επίσκεψη μελισσοκόμου στο σχολείο μας!!!

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων του θεματικού κύκλου “Φροντίζω το περιβάλλον” ασχοληθήκαμε με τα έντομα! Με αφορμή την ενασχόλησή μας αυτή, καλέσαμε στο σχολείο μας τη μελισσοκόμο και γιαγιά μαθητριάς μας, κ. Ιωάννα Κοκολάκη, η οποία με μεγάλη χαρά αποδέχτηκε την πρόσκλησή μας. 

Η κ. Ιωάννα έφτασε το πρωί στο σχολείο μας φέρνοντας μαζί της την καλή της διάθεση και πολλά από τα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι μελισσοκόμοι! Όλοι μας συγκεντρωθήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας και το ταξίδι στον υπέροχο και μοναδικό κόσμο των μελισσών ξεκίνησε!!! Μέσα από μια εντυπωσιακή παρουσίαση μάθαμε για την κοινωνία των μελισσών, την οργάνωση της κυψέλης, τον κύκλο ζωής της εργάτριας και της βασίλισσας μέλισσας, τη θέση και την αξία του κηφήνα στο μελίσσι, τα προϊόντα που οι μέλισσες παράγουν. Στην συνέχεια είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά πώς είναι η κυψέλη, η κηρήθρα, η στολή του μελισσοκόμου και το καπνιστήρι για να ζαλίζονται οι μέλισσες και να μην τσιμπάνε.

Screenshot 20240613 124820 Instagram2 Screenshot 20240613 124907 Instagram2 Screenshot 20240613 124948 Instagram2 20240524 090204 20240524 090325 20240524 091008 1 20240524 091113 20240524 091259 20240524 091234 20240524 091617 20240524 092229 20240524 092242 20240524 092259 20240524 092312

Έπειτα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να φορέσουν τη στολή του μελισσοκόμου, να πιάσουν με τα χέρια τους κηρήθρα και να δοκιμάσουν  μέλι με κηρήθρα καθώς και μέλι με γραβιέρα!

20240524 092428 20240524 092448 20240524 092719 Screenshot 20240613 125023 Instagram2 20240616 215632 20240616 215744

Για το τέλος η κ. Ιωάννα μάς επιφύλασσε μία ακόμα έκπληξη! Πρόσφερε σε κάθε παιδάκι ένα βαζάκι μέλι, ένα κομμάτι κηρήθρα καθώς και μία φωτοτυπία με χρήσιμές πληροφορίες για τη μέλισσα, αλλά και με οδηγίες για τον σχεδιασμό μέλισσας!!! Ο ενθουσιασμός των παιδιών  ήταν μεγάλος!!!

20240616 220306 20240524 095111 EDIT

Φυσικά δε θα μπορούσαμε να μην προσφέρουμε στην κ. Ιωάννα ένα δωράκι ως ελάχιστο ευχαριστώ για όλα τα πολυτιμα που απλόχερα μάς χάρισε!

20240616 220021 20240524 172621 

Ευχόμαστε στην κ. Ιωάννα, αλλά και στην κ. Δήμητρα (της οποίας η βοήθεια για την πραγματοποίηση της παρουσίασης υπήρξε πολύτιμη) να είναι πάντα τόσο δοτικές και να συνεχίσουν να προσφέρουν!!! 

Μια βόλτα στο δάσος!!!

Την Τρίτη 21 Μαΐου είχαμε τη χαρά να επισκεφτούμε το “σχολείο του δάσους” στα Περιβόλια Χανίων και να ζήσουμε μία ξεχωριστή εμπειρία!!!

Τις προηγούμενες μέρες στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων του θεματικού κύκλου “Φροντίζω το περιβάλλον” ασχοληθήκαμε με τον θαυμαστό κόσμο των εντόμων! Μάθαμε τα μέρη του σώματος τους, πού ζουν, πώς τρέφονται, πώς αναπαράγονται και πώς αντιμετωπίζουν τους εχθρούς τους. Αναρωτηθήκαμε αν τα έντομα είναι χρήσιμα για το περιβάλλον και για τον άνθρωπο και τα χωρίσαμε σε κατηγορίες (έντομα που πετούν, που πηδούν, που περπατούν).Ενημερωθηκαμε για τον κύκλο ζωής της μέλισσας, της πεταλούδας και του μυμηγκιού…

Θέλοντας να επεκτείνουμε τις γνώσεις μας αυτές, περιμέναμε με ανυπομονησία την επισκεψή μας στο “σχολείο του δάσους”… Και η μέρα έφτασε… Κάναμε δυάδες ανεβήκαμε στο λεωφορείο και στη συνέχεια περπατώντας φτάσαμε (ανά τμήμα) στον προορισμό μας! Όση ώρα το ένα τμήμα απασχολούνταν στο “σχολείο του δάσους”, το άλλο είχε την ευκαιρία να απολαύσει το παιχνίδι στην παιδική χαρά των Περιβολίων.

Screenshot 20240616 191626 Gallery2 Screenshot 20240616 191823 Gallery2 Screenshot 20240616 191915 Gallery2

Screenshot 20240616 192244 Gallery2 Screenshot 20240616 192504 Gallery2

Screenshot 20240616 192851 Gallery2 Screenshot 20240616 193138 Gallery2

Φτάνοντας στο “σχολείο του δάσους” μάς υποδέχτηκαν χαμογελαστοί ο κ. Μανώλης και η κ. Νεφέλη, οι οποίοι είχαν ετοιμάσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχετικό με τα έντομα! Αρχικά, καθίσαμε σ’ έναν σκιερό χώρο και ο κ. Μανώλης μάς έδωσε χρήσιμες πληροφορίες.

20240522 123914 Screenshot 20240616 193736 Gallery2 Screenshot 20240616 193503 Gallery2 

Έπειτα ήρθε η ώρα της εξερεύνησης!!! Χωριστήκαμε σε μικρές ομαδούλες, πήγαμε σε διάφορες περιοχές του δάσους και προσπαθήσαμε, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία, να βρούμε όσο περισσότερα έντομα μπορούσαμε! Όλοκληρώνοντας τις εξερευνήσεις μας, επιστρέψαμε στον χώρο όπου είχαμε αρχικά συγκεντρωθεί και η κάθε ομάδα παρουσίασε τα ευρήματά της!!!

20240522 114621 20240522 115112 20240616 194043 Screenshot 20240616 193825 Gallery2 Screenshot 20240616 193940 Gallery2

Ακολούθησε η ώρα της δράσης!!! Προχωρώντας για λίγη ώρα, βρεθήκαμε στη λεγόμενη “λασποκουζίνα” του “σχολείου του δάσους”! Εκεί, αφού ακούσαμε τις απαραίτητες οδηγίες από την κ. Νεφέλη, εργαστήκαμε σε μικρές ομαδούλες και φτιάξαμε λογής – λογής έντομα!!!

20240522 120152 20240522 121808 20240522 121651 Screenshot 20240616 194401 Gallery2 Screenshot 20240616 194647 Gallery2 20240522 122445 20240522 122437 20240522 122054

Χαρούμενοι και γεμάτοι νέες γνώσεις και εμπειρίες, αποχαιρετήσαμε το “σχολείο του δάσους” και τους θησαυρούς που κρύβει μέσα του και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής!!!

20240522 123708 20240522 123742 20240522 123759 20240522 123806

Ήταν μια υπέροχη μέρα!!!

Ήρθε πάλι η Πασχαλιά!!!

Η αγαπημένη γιορτή μικρών και μεγάλων, η γιορτή της αγάπης, της προσφοράς και της συγχώρεσης, το Πάσχα, έφτασε!  Eμείς στο νηπιαγωγείο μας είχαμε τόσα πολλά να μάθουμε…

  • Ξεκινήσαμε (όπως κάνουμε με τα περισσότερα θέματά μας) με τραγούδι! Η “Πασχαλιά”, αλλά και τα “κάλαντα του Λαζάρου” έγιναν μέρος των καθημερινών ρουτίνων μας!!!

  • Μάθαμε για τη ζωή του Χριστού, τους μαθητές Του, τα θαύματά Του, την πορεία Του προς τη Σταύρωση και την Ανάσταση. Παράλληλα, αναφερθήκαμε στα ήθη και στα έθιμα του Πάσχα. Πήραμε πληροφορίες από βιβλία, από πλούσιο φωτογραφικό υλικό (ανάμεσά του και πίνακες ζωγραφικής σπουδαίων ζωγράφων), αλλά και από σχετικά βίντεο.

Ο Ιησούς και οι μαθητές του  Τα θαύματα του Ιησού Ο Μυστικός Δείπνος (Οι Πρώτες μου Ιστορίες από τη Βίβλο) - Συγγραφέας : Σάλλυ Κάθριν - Εκδόσεις Πατάκη Η ιστορία του Πάσχα

  • Ασχοληθήκαμε με γλώσσα, μαθηματικά, αλλά και παιχνίδια ψυχοκινητικά με πασχαλινές λέξεις και ευχές!

20240424 113154 20240424 113158 20240424 113204 20240504 071503

  • Είχαμε την τιμή και τη χαρά να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας την αναγνωρισμένη σεφ, μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Αρχιμαγείρων και γιαγιά μαθητή μας κ. Ιωάννα Παντελάκη. Η κ. Παντελάκη εξήγησε στα παιδιά ποια είναι η δουλειά ενός σεφ και στη συνέχεια έπλασε μαζί τους παραδοσιακά κουλουράκια της Λαμπρής!!!

20240504 080330 20240423 103427 2 20240504 080524 20240504 080709 20240504 080803 20240504 07241120240504 072234 20240423 103259 20240423 103836 20240504 081011 20240504 081151 20240504 072710 20240423 111440 20240504 081413 20240504 081920 20240504 093617

  • Τηρώντας το έθιμο βάψαμε με διάφορους τρόπους αβγουλάκια!

20240504 073209 20240504 073110 20240504 072938 20240504 072845 20240504 073417 20240504 073246 20240424 104651 20240424 104730 20240424 105019 20240424 105139

20240425 103222 EDIT 20240504 082858 20240504 083101 20240504 083022 20240430 080914 20240430 080822 20240430 083409 20240430 080658 20240425 104303 20240504 070041 20240504 065545

 

  • Ζωγραφίσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε, γράψαμε ευχές και δημιουργήσαμε διάφορες όμορφες κατασκευές!

20240422 133938 20240504 065940 1 20240425 135911 20240423 125909 20240504 065428 20240504 065858 1

  • Πάσχα όμως σημαίνει αγάπη και προσφορά στον συνάνθρωπό μας! Θέλοντας να νιώσουμε αυτό το βαθύτερο νόημα των ημερών επισκεφθήκαμε -για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά- το κοντινό μας ΚΗΦΗ!

    Λίγες μέρες πριν το Σάββατο του Λαζάρου βρεθήκαμε -ανά τμήμα- στον φιλόξενο χώρο του ΚΗΦΗ και φτιάξαμε μαζί με τους ωφελούμενούς του λαζαράκια!!! Ταυτόχρονα συνομιλήσαμε, τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου και άλλα πασχαλινά τραγούδια, χορέψαμε, πήραμε και δώσαμε απλόχερα αγάπη!

FB IMG 1714804097886

20240504 075047 20240504 075000 20240504 075204 20240504 071958 20240504 071728 20240504 075402 20240504 071309 20240504 071222 20240504 071039 20240504 070926

Φεύγοντας, οι ωφελούμενοι του ΚΗΦΗ χάρισαν στα παιδιά όμορφες, πασχαλινές κατασκευές και πρόσφεραν τα φρεσκοψημένα λαζαράκια που προηγουμένως είχαμε πλάσει παρέα! Όλοι μας περάσαμε υπέροχα!!! 

20240504 080131 1

FB IMG 1714804126281 FB IMG 1714804170765 1

  • Ολοκληρώσαμε τις πασχαλινές μας δράσεις παίζοντας παιχνίδι θησαυρού του κρυμμένου αβγού, τόσο εντός τάξης (την ώρα του μαθήματος των αγγλικών)…

20240424 122935 EDIT 20240504 082139 1 20240504 082453 1 20240504 082653 1

        … όσο και εκτός τάξης, στην αυλή του σχολείου μας!!!

20240504 074032 20240504 074631 20240504 083638 20240504 083607 20240504 083452 20240504 083228

Ευχόμαστε χρόνια πολλά και το Άγιο Φως της Ανάστασης να φέρει στις ψυχές όλων μας αγάπη και ελπίδα!!!

Μικροί παλαιοντολόγοι ανακαλύπτουν… τους δεινόσαυρους!!!

   Τις προηγούμενες μέρες ασχοληθήκαμε με ένα από τα πολύ αγαπημένα θέματα των μικρών μαθητών του Νηπιαγωγείου, τους δεινόσαυρους!!!                                           Αρκετά παιδιά έφεραν και παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης μινιατούρες δεινοσαύρων, αλλά και σχετικά βιβλία!

20240414 085324 20240414 084714 20240414 084647

Έτσι, το ταξίδι στην προϊστορία ξεκίνησε!!! Όλοι μας πήραμε ρόλο παλαιοντολόγου και προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε όσα περισσότερα στοιχεία μπορούσαμε σχετικά με τα παράξενα αυτά πλάσματα που έζησαν εκατομμύρια χρόνια πριν!!! Κατακλυστήκαμε από πληροφορίες!

  • Είδαμε σχετικά βίντεο:

https://youtu.be/fXnmOQrAR3U?t=13

  • Ζωγραφίσαμε δεινόσαυρους.

20240422 195252 20240422 195220

  • Ταξινομήσαμε τους δεινόσαυρους σε φυτοφάγους- σαρκοφάγους, δίποδους-τετράποδους, δεινόσαυρους που έζησαν στη στεριά – στη θάλασσα – στον αέρα. 

20240422 195126 20240414 084756

  • Συμμετείχαμε σε ανασκαφές, ανακάλυψη απολιθωμάτων και ανακατασκευή σκελετού!

20240410 101448 20240414 084918 20240414 085002

Ολοκληρώσαμε την ενασχόλησή μας με τους δεινόσαυρους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, υποδεχόμενοι στο σχολείο μας το Archaeolab και την υπέροχη κυρία Κούλα Μπορμπουδάκη!

Η κυρία Κούλα έφτασε το πρωί στο σχολείο μας, φέρνοντας μαζί της την καλή της διάθεση και έναν σωρό πολύτιμους θησαυρούς!!! Εμείς την υποδεχτήκαμε φορώντας το πιο πλατύ μας χαμόγελο, αλλα και… μπλούζες t-rex καθώς και χτενίσματα  αγκυλόσαυρου!!! Αρχικά, η κυρία Κούλα μάς παρουσίασε (με τη χρήση προτζέκτορα) χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους δεινόσαυρους!

20240421 183840 20240414 084442 20240411 113941 1 20240411 114648 1

Στη συνέχεια μεταφερθήκαμε (το κάθε ένα τμήμα ξεχωριστά) στην αυλή του σχολείου, όπου είχαν στηθεί αρκετές λεκάνες με απολιθώματα δεινοσαύρων, τα οποία και έπρεπε να ανακαλύψουμε, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία!!! Η χαρά μας… απερίγραπτη!!!

20240421 184045 20240421 184637 20240421 184309 20240421 183945 1 20240414 084141 20240414 084010 20240411 120408 1 20240411 120357 1 20240411 120315 1 20240411 121134

Επιστρέφοντας στις τάξεις μας η κυρία Κούλα είχε ετοιμάσει για ΄μας μία ακόμη έκπληξη!!! Μοίρασε στον καθένα μας τρία πήλινα δεινοσαυράκια, τα οποία και βάψαμε με χρώματα της επιλογής μας!!!

20240421 184458 1 20240421 184858 20240414 083827 1 20240414 083608 20240411 124523

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Κούλα Μπορμπουδάκη και το Archaeolab για την όμορφη εμπειρία και τις γνώσεις που μας πρόσφερε και της ευχόμαστε να είναι πάντα τόσο δημιουργική!

Εργαστήρια Καλλιέργειας Δεξιοτήτων

Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα  – Ευ ζην

Ενότητες/Υποενότητες Επιμέρους Θεματικές: «Υγεία – Διατροφή – Αυτομέριμνα – Οδική Ασφάλεια»

Ο δικός μας τίτλος: «Τη ζωή μου αγαπώ, με ασφάλεια μαθαίνω να κυκλοφορώ!»

Στον κύκλο των συνολικά 6 δίωρων δραστηριοτήτων δίνεται έμφαση στην καλλιέργεια των ακόλουθων  δεξιοτήτων:

Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs):

  • Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία.

Δεξιότητες Ζωής:

  • Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα.

Δεξιότητες της τεχνολογίας της μηχανικής και της επιστήμης:

  • Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων. Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών.

Δεξιότητες του νου:

  • Οργανωσιακή σκέψη, μελέτη περιπτώσεων και επίλυση προβλημάτων, κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές, ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός

Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάάριος – Μάρτιος

 

Εργαστήριο 1ο: «Γνωριμία με τα μέσα μεταφοράς»

Δραστηριότητα 1η :

  • Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αναφέρουν τις εμπειρίες τους και τους δίνουμε τις πρώτες βασικές ιδέες. Καταγράφουμε σε πίνακα με ποιο μεταφορικό μέσο έρχονται τα παιδιά στο σχολείο.

20240421 214658

Δραστηριότητα 2η:

  • Γνωριμία με τα μέσα μεταφοράς μέσα από εποπτικό υλικό και βίντεο από το διαδίκτυο . Τα παιδιά τα χωρίζουν σε 3 βασικές κατηγορίες: αυτά που κινούνται στην ξηρά, στην θάλασσα και στον αέρα. Συμπληρώνουν σχετικό φύλλο εργασίας.

20240421 185924 20240421 185910

Δραστηριότητα 3η:

  • Μέσα από την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο έρχονται σε επαφή με την εξέλιξη των κυριότερων μέσων μεταφοράς μέσα στον χρόνο.
  • Τα παιδιά κατασκευάζουν αυτοκίνητα από χαρτόνια και γλωσσοπίεστρα.

20240421 185759 20240223 125027

Εργαστήριο 2ο: «Πώς κυκλοφορώ ως πεζός»

Δραστηριότητα 1η :

  • Ανάγνωση του βιβλίου « Η περιπέτεια της μικρής Κατόνης» και στην συνέχεια συζητάμε με τα παιδιά για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο. Δημιουργούμε αφίσα με τους 4 χρυσούς κανόνες για να διασχίσουμε τον δρόμο:
  1. Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω.
  2. Ακούω αν έρχεται όχημα.
  3. Κοιτάζω αριστερά. Κοιτάζω δεξιά. Ξανακοιτάζω αριστερά.
  4. Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το απέναντι πεζοδρόμιο. Επιλέγω να περάσω στο απέναντι πεζοδρόμιο από την διάβαση πεζών.

20240421 185502 20240421 185723

  • Παρατηρούμε σε διάφορες εικόνες την οδική συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών και επιβραβεύουμε τη σωστή.

Δραστηριότητα 2η:

  • Τα παιδιά βιωματικά «διασχίζουν» μια διάβαση πεζών μέσα στην τάξη, τηρώντας τους παραπάνω 4 χρυσούς κανόνες.
  • Αποτυπώνουν σε φύλλο εργασίας το πώς διασχίζουμε το δρόμο με ασφάλεια ως πεζοί.

20240421 185642

 

Εργαστήριο 3ο: «Γνωριμία με τον κύριο ΚΟΚ!»

Δραστηριότητα 1η :

  • Ανάγνωση του βιβλίου:«Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.», της Πιτσιδοπούλου Ελένης. Τα παιδιά μέσα από τον βιβλίο έρχονται σε επαφή με κανόνες οδικής κυκλοφορίας και κατανοούν την αναγκαιότητά τους. Μαθαίνουν για τους κανόνες των επιβατών σε ένα όχημα, και κυρίως των παιδιών (φοράμε ζώνη, δεν μιλάμε στο κινητό τηλέφωνο, τα παιδιά κάθονται πίσω στο παιδικό κάθισμα κ.ά).
  • Ακρόαση και εκμάθηση του τραγουδιού «Με ασφάλεια κυκλοφορώ» (δημιουργία του Νηπιαγωγείου Αγίων Σαράντα).

20240421 185835

Δραστηριότητα 2η :

  • Μαθαίνουν για τους φωτεινούς σηματοδότες και για το ποιοι απευθύνονται στους πεζούς (Σταμάτης και Γρηγόρης), και ποιοι στα οχήματα (κόκκινος, πορτοκαλί και πράσινος κύκλος).
  • Συμπληρώνουν φύλλο εργασίας για τα φανάρια των πεζών.

 

Εργαστήριο 4o: «Τα σήματα κυκλοφορίας κάτι θέλουν να μας πουν!»

Δραστηριότητα 1η :

  • Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διάφορα σήματα οδικής κυκλοφορίας μέσα από εποπτικό υλικό και πλαστικά σήματα που υπάρχουν στο υλικό του σχολείου. Μαθαίνουν τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους. Τι σημαίνουν τα χρώματα και τα σχήματα στα σήματα; Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται.Ποια σήματα μας προειδοποιούν για κίνδυνο και ποια μας δίνουν κάποια πληροφορία; Τι σηματοδοτεί το STOP και τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν το βλέπουν;
  • Στο τέλος χωρίζουμε τα σήματα σε 4 βασικές κατηγορίες: απαγορευτικά, υποχρεωτικά, προειδοποιητικά και πληροφοριακά.

20240421 185346

Δραστηριότητα 2η :

  • Δημιουργούν αυθόρμητα τα δικά τους σήματα κυκλοφορίας.
  • Συμπληρώνουν διάφορα φύλλα εργασίας σχετικά με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.

20240421 190147 

 

Εργαστήριο 5o: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια με το ποδήλατό μου»

Δραστηριότητα 1η :

  • Εκτός από επιβάτες και πεζοί είμαστε και οδηγοί. Διαβάζουμε το βιβλίο«Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας»της Κατερίνας Βαϊμάκη. Το βιβλίο μας δίνει την αφόρμηση για να κάνουμε εννοιολογικές προεκτάσεις και να διατυπώσουμε ερωτήματα:

        -Τι πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο;

        -Ποιόν εξοπλισμό πρέπει να έχουμε;

        -Υπάρχουν επαρκείς ποδηλατοδρόμοι στην πόλη μας;

Δραστηριότητα 2η :

 

Εργαστήριο 6ο: «Επίσκεψη τροχονόμων»

Δραστηριότητα 1η :

  • Κάναμε το σχολείο μας μια μικρή γειτονιά, με τα βασικά σήματα κυκλοφορίας, φανάρι, δρόμους και διαβάσεις. Μέσω βιωματικών διαδραστικών τεχνικών μάθησης, μοιράσαμε ρόλους στα παιδιά (πεζοί και αυτοκίνητα) και κινηθήκαμε μέσα στην γειτονιά μας με ασφάλεια.

20240227 111817 20240325 092218 20240325 092017

  • Δημιουργία μακέτας μιας πόλης με σήματα κυκλοφορίας, δρόμους και σπίτια από ανακυκλώσιμα υλικά και χαρτόνια.

20240421 185258 20240421 185113

Δραστηριότητα 2η :

  • Επίσκεψη των Αρχιφυλάκων της Τροχαίας Χανίων, κ.κ. Ελένης Καστανάκη και Δημήτρη Λαζάρου στο σχολείο μας. Η κ, Καστανάκη και ο κ. Λαζάρου με μεγάλη προθυμία ενημέρωσαν τα παιδιά για τους βασικούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Ήρθαν σε επαφή με περιπολικό και με την συνδρομή των τροχονόμων τα παιδιά διέσχισαν την διάβαση πεζών που βρίσκεται έξω από το σχολείο μας με ασφάλεια. Τα βοήθησαν να ευαισθητοποιηθούν και να αποκτήσουν οδική συνείδηση. Στο τέλοςεπιβράβευσαν  τα παιδιά ορίζοντάς τα ως βοηθούς τροχονόμου.

20240414 085517 20240325 091742 20240325 091434 20240325 091242 20240301 112203 20240301 112506 20240414 085603 20240301 114739 20240301 114743

Ευχαριστούμε θερμά τους Αρχιφύλακες κ. κ. Καστανάκη και Λαζάρου για την όμορφη εμπειρία που μας χάρισαν!

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΣΕΙΣΜΙΚΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ



Λήψη αρχείου

Γιορτάζοντας την 25η Μαρτίου…

 

25η Μαρτίου, διπλή γιορτή, θρησκευτική αλλά και εθνική!                                                        Ο ελληνισμός τιμά την ορθόδοξη πίστη, γιορτάζοντας την επέτειο της αναγγελίας της γέννησης του Ιησού. Παράλληλα, τιμά τους προγόνους του και γιορτάζει την έναρξη της επανάστασης του 1821 ενάντια στον τουρκικό ζυγό.

Τις προηγούμενες μέρες στο νηπιαγωγείο μας συζητήσαμε τα δύο αυτά σπουδαία γεγονότα. Τραγουδήσαμε, είδαμε πλούσιο φωτογραφικό υλικό, διαβάσαμε βιβλία και παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τα γεγονότα! 

Παράλληλα, σχεδιάσαμε, ζωγραφίσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε και φτιάξαμε όμορφες κατασκευές!

20240325 085234 20240321 125833

Λίγες μέρες πριν την ημέρα της επετείου της 25ης Μαρτίου στήθηκε στο σχολείο μας μία γιορτή… λίγο διαφορετική από τις συνηθισμένες!!! Μία γιορτή με τον τίτλο “Κανονικά”, βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο της Μαρίας Λυκάρτση με εικονογράφηση της Ντανιέλας Σαταματιάδη! 

Τα παιδιά συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας και… η αφήγηση ξεκίνησε!                                                                                                            “Κανονικά, σήμερα η μάνα μου θα μου ‘δενε έναν Μάρτη στο χέρι. Άσπρη και κόκκινη κλωστή, σημάδι ότι μπήκε η άνοιξη.” Κανονικά, κανονικά, κανονικά…

20240322 101038 1 20240322 091826 1 20240322 094120 1

Τα παιδάκια όμως -και όλοι οι Έλληνες- το 1821 αντί για όλα αυτά τα “κανονικά”, τι είχαν;

20240322 094002 1

Οι μικροί μαθητές μας ανέλαβαν ενεργό ρόλο και περιέγραψαν τη δύσκολη ζωή των σκλαβωμένων Ελλήνων και ιδιαίτερα των μικρών παιδιών.

– “Δεν είχαν φαγητό”.

– “Δεν μπορούσαν να πηγαίνουν στο σχολείο”.

“Ήταν σκλάβοι”.

– “Δεν ήταν ελεύθεροι και ανέμελοι”.

– “Έπρεπε να πληρώνουν φόρους”…

20240325 085127

20240325 084915 20240322 092915 20240325 084743 20240325 084625 20240325 084548 20240325 084823 20240325 084650 20240325 084519

Όλοι μαζί τραγουδήσαμε τον “Θούριο” του Ρήγα που ξεσήκωσε τους σκλαβωμένους Έλληνες και τους βοήθησε να πάρουν την απόφαση να επαναστατήσουν, αλλά και τα “κλεφτόπουλα” που περιγράφουν τον δύσκολο τρόπο ζωής των σκλαβωμένων Ελλήνων.

Ολοκληρώνοντας, καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως η ζωή, το καλό και το δίκαιο πάντα νικούν! Έτσι κατάφεραν και οι σκλαβωμένοι Έλληνες να κερδίσουν την ελευθερία τους! Έτσι κατάφερε και ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας να κλείσει έξω από το παράθυρο της γιορτής των γενεθλίων του -της πιο σημαντικής γιορτής για κάθε παιδί- ό,τι συμβολίζει το κακό, το σκότος και την καταστροφή!
20240322 094201
Στη συνέχεια παρελάσαμε με περηφάνια στην αυλή του σχολείου μας, πραγματοποιήσαμε έπαρση της ελληνικής σημαίας και ψάλλαμε τον εθνικό μας ύμνο!
Πάντα να νικάει το δίκαιο!
Χρόνια πολλά Ελλάδα μας!!!

Καρναβάλι, καρναβάλι… καλωσόρισες και πάλι!!!

Ένα όμορφο, αποκριάτικο πάρτυ πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15/3 στο σχολείο μας!!!      Και τι δεν είχε το πάρτυ αυτό… κέφι, γλέντι, χορό, τραγούδι, σερπαντίνες, λιχουδιές και φυσικά πολλούς, πάρα πολλούς μασκαράδες!!!

Οι μικροί μασκαράδες έφτασαν πρωί – πρωί στον χώρο του σχολείου μας!

20240317 123748 20240317 125015

Ο καθένας τους παρουσίασε στην ολομέλεια το αποκριάτικο κοστούμι του! Έπειτα όλοι μαζί συγκεντρωθήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, όπου στήθηκε… πάρτυ μοναδικό!!! Παίξαμε, τραγουδήσαμε, γελάσαμε, πετάξαμε πολύχρωμες σερπαντίνες, στροβιλιστήκαμε στους ρυθμούς αποκριάτικων μελωδιών…

Πάρτυ όμως χωρίς λιχουδιές γίνεται; Δε γίνεται! Έτσι, στρώθηκε τραπέζι με λογής – λογής εδέσματα (προσφορά των πάντα πρόθυμων και ακούραστων μανούλων μας)! Ήταν όλα πολύ – πολύ νόστιμα!!!

20240317 120233 20240317 122216 20240317 122411 20240317 122608

20240317 121540 20240317 121734 20240317 122022

Φυσικά το πάρτυ συνεχίστηκε με το ίδιο κέφι και τις μεσημεριανές ώρες!

20240317 121341

Ήταν μια υπέροχη μέρα!

Καλές Απόκριες και καλή Σαρακοστή σε όλους!!!