Στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε με πολλή χαρά την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας στις 1 Οκτωβρίου, για να δείξουμε πόσο πολύ αγαπάμε και σεβόμαστε τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας. Κάθε παιδί ετοίμασε με αγάπη μια μικρή χειροτεχνία για να τη χαρίσει στους δικούς του αγαπημένους, σαν ένα δώρο γεμάτο χαμόγελα και ευχές!!! Όλοι μαζί φτιάξαμε και μια μεγάλη ομαδική εργασία, όπου ενώσαμε τις ιδέες και τις καρδιές μας, για να τη στείλουμε στο Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (Κ.Η.Φ.Η.) του Δήμου Χανίων. Έτσι, στείλαμε το μήνυμά μας ότι οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας είναι πολύτιμοι και πάντα έχουν μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας!!!
Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στις 26/09/2025, στο νηπιαγωγείο μας ζήσαμε μια ξεχωριστή εμπειρία γεμάτη χαρά και κίνηση. Τα παιδιά συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες στην αυλή, αξιοποιώντας στεφάνια, τουβλάκια και κάνοντας ρίψεις σε καλάθια, ανακαλύπτοντας με παιγνιώδη τρόπο τη σημασία της άσκησης. Ο αθλητισμός δεν είναι μόνο παιχνίδι αλλά και μέσο συνεργασίας, σεβασμού και ανάπτυξης δεξιοτήτων, που βοηθά τα παιδιά να καλλιεργήσουν το σώμα και το πνεύμα τους. Μέσα από τέτοιες δράσεις, μαθαίνουμε όλοι πως η κίνηση αποτελεί πηγή υγείας, χαράς και δημιουργίας.
Ακούσαμε το τραγούδι ”Ο Αθλητισμός είναι ΖΩΗ ” απο την Thalia V
Τέλος ανέφεραν τα παιδιά τις προσωπικές τους εμπειρίες σε σχέση με τον αθλητισμό και στην συνέχεια πήραν τα βραβεία τους, τα λεγόμενα “μετάλλιά” τους, καθώς αξία έχει η συμμετοχή και η προσπάθεια και όχι η κατάκτηση της 1ης θέσης!!!
Στις 11 Σεπτεμβρίου 2025 τελέστηκε ο καθιερωμένος αγιασμός στον χώρο του σχολείου μας, με τη συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, σηματοδοτώντας την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, με χαρά και ευχές για μια δημιουργική και ασφαλή χρονιά για όλους!!!
Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός του σχολείου μας θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025, στον προαύλειο χώρο στις 10:00 π.μ. Καλή Σχολική Χρονιά!!!
Η φετινή σχολική χρονιά ολοκληρώθηκε με τον πιο γλυκό και δημιουργικό τρόπο!
Το σχολείο μας πραγματοποίησε τη γιορτή λήξης με θέμα τον αγαπημένο ελληνικό κινηματογράφο, χαρίζοντας σε μικρούς και μεγάλους μια αξέχαστη εμπειρία γεμάτη χρώμα, μουσική και συγκίνηση! Τα παιδιά παρουσίασαν σκηνές εμπνευσμένες από κλασικές ελληνικές ταινίες, τραγούδησαν γνωστά κινηματογραφικά τραγούδια και μας μετέφεραν σε μια άλλη εποχή! Το σχολείο μας γέμισε χαμόγελα, χειροκροτήματα και ρετρό ατμόσφαιρα, καθώς γονείς και παιδιά ταξίδεψαν μαζί στον κόσμο της ασπρόμαυρης οθόνης μέσα από τις παιδικές ματιές!!!
Μετά το τέλος της γιορτής, οι γονείς του σχολείου μας πρόσφεραν όμορφα, αναμνηστικά δωράκια που είχαν ετοιμάσει ξεχωριστά για κάθε έναν από τους μικρούς μαθητές μας!!! Παράλληλα, οι ακούραστες και δοτικές μανούλες μας δεν παρέλειψαν να στήσουν μπουφέ με λογής – λογής εδέσματα! Τις ευχαριστούμε πολύ!!!
Την επόμενη μέρα πραγματοποιήθηκε η παράδοση των φακέλων και η απονομή των αναμνηστικών!
Αποχαιρετούμε με συγκίνηση τα νήπιά μας, ευχόμενοι ό,τι καλύτερο για το μέλλον τους και με χαρά περιμένουμε τα προνηπιάκια μας τον Σεπτέμβρη!
Την περίοδο Απριλίου – Μαΐου 2025, στο νηπιαγωγείο μας υλοποιήσαμε μια σειρά από δράσεις στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών “Ενεργός Πολίτης”: Ζωή στη Στεριά – Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα!
Η επιλογή του θέματος της προστασίας των αδέσποτων ζώων έγινε με γνώμονα την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της υπευθυνότητας και της φιλοζωίας στους μαθητές μας. Πρόκειται για ένα κοινωνικό ζήτημα που τους αφορά άμεσα, καθώς πολλοί έχουν ήδη εμπειρίες από τη φροντίδα κατοικίδιων ζώων ή έχουν έρθει σε επαφή με αδέσποτα στο οικείο τους περιβάλλον. Μέσα από την ενασχόληση με το θέμα αυτό, επιδιώκουμε να ενισχύσουμε τη συνειδητότητά τους και να προάγουμε στάσεις σεβασμού προς όλα τα έμβια όντα.
Σκοπός της δράσης Ο στόχος της δράσης ήταν να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες σχετικά με τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα αδέσποτα ζώα. Ειδικότερα, τα παιδιά ενημερώθηκαν για τρόπους πρόληψης του φαινομένου, για την προστασία των ζώων αυτών, καθώς και για τις διαδικασίες υιοθεσίας. Επιπλέον, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να συνομιλήσουν με εκπρόσωπο φιλοζωικού συλλόγου.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Οι μικροί μαθητές να:
αναγνωρίζουν τα αδέσποτα ζώα, άτομα και φορείς που τα υποστηρίζουν,
προβληματίζονται για τους λόγους για τους οποίους ζώα βρίσκονται στους δρόμους,
αναζητούν τρόπους προστασίας και υποστήριξης των αδέσποτων ζώων,
οργανώνουν δράσεις για την υιοθεσία αδέσποτων ζώων,
παίρνουν πρωτοβουλίες για την υποστήριξη του έργου φορέων που το έργο τους σχετίζεται με τα αδέσποτα ζώα.
Πεδίο Υλοποίησης Η αυλή και οι αίθουσες του σχολείου, το πάρκο της γειτονιάς.
Φάσεις Υλοποίησης Δράσης Διερεύνηση
Αφόρμηση για τη δράση ήταν τα βιβλία: «Μη και μη και ο φιλαράκος», και «Ο Ξουτ», με θεματολογία τα αδέσποτα ζώα.
Οι μαθητές/τριες δήλωσαν αν έχουν στο σπίτι κάποιο ζώο συντροφιάς (π.χ.σκύλο,γάτα,ψάρι,καναρίνι). Ανακοίνωσαν πώς απέκτησαν αυτό το ζώο και πώς το φροντίζουν.
Ζωγράφισαν το δικό του ζώο συντροφιάς.
Συζήτησαν τις δικές τους εμπειρίες από ζώα αδέσποτα. Επιχείρησαν να δώσουν έναν ορισμό τι σημαίνει αδέσποτο ζώο. Συναποφάσισαν τι θα ήθελαν περισσότερο να μάθουν και σε τι δραστηριότητες θα μπορούσαν να εμπλακούν σχετικές με τα αδέσποτα ζώα.
Προετοιμασία/Σχεδιασμός Οι μαθητές/τριες αναζήτησαν ανθρώπους και φορείς που θα μπορούσαν να τους δώσουν πληροφορίες για τα αδέσποτα ζώα. Κατά την προετοιμασία των συναντήσεων με αυτούς συναποφάσισαν μια σειρά ερωτήσεων που αφορούσαν στις εξής θεματικές:
Α) Πρόληψη του φαινομένου των αδέσποτων ζώων
Οι μαθητές/τριες αναστοχάστηκαν, έψαξαν, προβληματίστηκαν και συζήτησαν για τους λόγους που υπάρχουν αδέσποτα ζώα στη γειτονιά.
Κατέγραψαν τους λόγους και αναζήτησαν τρόπους πρόληψης, προκειμένου να μην καταλήγουν ζώα συντροφιάς να γίνονται αδέσποτα (π.χ. τσιπ, κολλάρο με ταυτότητα).
Παρακολούθησαν βίντεο με τίτλο: «The gift» και προβληματίστηκαν για το ποια είναι η σωστή και υπεύθυνη συμπεριφορά απέναντι στα ζώα…
Β) Προστασία αδέσποτων
Οι μαθητές διαπίστωσαν ότι τα αδέσποτα δεν έχουν ποιότητα ζωής. Προβληματίστηκαν και αναζήτησαν τρόπους υποστήριξης των αδέσποτων (π.χ. ποτίστρες με νερό και ταΐστρες με φαγητό). Ομαδική εργασία: «Κατοικίδια και αδέσποτα: Τί σκέφτονται, τί νιώθουν; τί θέλουν;»
Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς κανόνισαν μια επίσκεψη στο σχολείο μας από εκπρόσωπο του φιλοζωικού Συλλόγου Χανίων «Η Προστασία των Ζώων», προκειμένου να διαπιστώσουν το έργο που προσφέρεται εκεί και να συνομιλήσουν με τους υπεύθυνους για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα αδέσποτα ζώα.
Υλοποίηση
Επίσκεψη στο σχολείο μας της εκπροσώπου του φιλοζωικού συλλόγου Χανίων «Η Προστασία των ζώων», κ. Έφης Τσεκμέτζογλου.Οι μαθητές/τριες συζήτησαν και έθεσαν στην εκπρόσωπο του συλλόγου τα ερωτήματά τους σχετικά με τους λόγους ύπαρξης τόσων αδέσποτων ζώων, τη φροντίδα που παρέχει στα ζώα, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ζώα έχοντας χάσει τους ανθρώπους που τα φρόντιζαν, καθώς και δυσκολίες που τυχόν υπάρχουν στη λειτουργία του συλλόγου. Διαπιστώνουν ότι όλα τα ζώα εκεί είναι τσιπαρισμένα και εμβολιασμένα. Στον σύλλογο εργάζονται εθελοντές και εθελόντριες. Κατάλαβαν πόσο σημαντικό είναι να προσφέρεις τη βοήθεια σου εθελοντικά και εξέφρασαν την επιθυμία να βοηθήσουν σε αυτήν την προσπάθεια.
Παρακολούθηση του video: «Η ζωή μέσα από τα μάτια ενός αδέσποτου ζώου», του δήμου Ηρακλείου.
Κατά τη διάρκεια της δράσης οι μαθητές/τριες φωτογράφισαν αδέσποτα ζώα της γειτονιάς, σε συνεργασία με τους γονείς τους και τα παρουσίασαν στην τάξη. Στο σχολείο συζήτησαν και προσπάθησαν να βρουν έναν τρόπο να τα βοηθήσουν.
Διαβάσαμε το βιβλίο: «Τα αδεσποτάκια»
Αποφάσισαν να κατασκευάσουν ταΐστρες και ποτίστρες και τις τοποθέτησαν στο πάρκο της γειτονιάς, εφοδιάζοντας τες καθημερινά με νερό και φαγητό.
Επικοινωνία-Διάχυση Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ένα ταμπλό σε κεντρικό χώρο του σχολείου, το οποίο ήταν χωρισμένο στα δύο (2). Στη μία πλευρά παρουσιάστηκαν τα ζώα συντροφιάς τους σε φωτογραφίες που είχαν τραβήξει με τους γονείς τους συνοδευόμενα από σύντομες μικρές ιστορίες, οι οποίες αναδείκνυαν τις σχέσεις τους με αυτά (προηγήθηκε η παρουσίαση αυτών των φωτογραφιών στην ολομέλεια από κάθε παιδί). Από την άλλη πλευρά υπήρχαν φωτογραφίες και σύντομες περιγραφές των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα αδέσποτα ζώα. Στόχος η ευαισθητοποίηση της ευρύτερης σχολικής κοινότητας σε θέματα που αφορούν στα αδέσποτα ζώα.
Επιπρόσθετα, στην ιστοσελίδα του σχολείου συντάχθηκε ένα άρθρο ειδικά για τα ζώα συντροφιάς και τα αδέσποτα όπου αναρτήθηκαν φωτογραφίες και αναφορές από τις δράσεις, τις εργασίες και ό,τι άλλο θα μπορούσε να ενισχύσει τη δράση για τα αδέσποτα.
Αναστοχασμός
Με την ολοκλήρωση της δράσης, σε κύκλο οι μαθητές/τριες επέλεξαν να μιλήσουν με τη φωνή ενός αδέσποτου ζώου, εκφράζοντας τις σκέψεις του ξεκινώντας με τη φράση «Αν ήμουν ένα αδέσποτο…».
Αναστοχάστηκαν και συζήτησαν με αφορμή όσα συνέβησαν στο πλαίσιο της δράσης.
Αναζήτησαν άλλα ζώα που χρειάζονται τη βοήθειά τους, προκειμένου να προσφέρουν αντίστοιχο έργο.
Παρακολούθησαν βίντεο: « Και τα ζώα έχουν δικαίωμα».
Ευχαριστούμε θερμά τον φιλοζωικό σύλλογο Χανίων «Η Προστασία των ζώων» και ιδιαιτέρως την κυρία Έφη Τσεκμέτζογλου για την επίσκεψή της στο σχολείο μας και τις σημαντικές πληροφορίες που μοιράστηκε μαζί μας!
Κάθε χρόνο η δευτερη Κυριακή του Μάη είναι αφιερωμένη στις μανούλες όλου του κόσμου, στις μανούλες που μας φροντίζουν, που μας κάνουν να νιώθουμε ασφαλείς, που μας αγαπούν δίχως όρους και όρια! Εμείς στο σχολείο μας δε θα μπορούσαμε να τις ξεχάσουμε! Έτσι, την προηγούμενη εβδομάδα τους αφιερώσαμε πολλές από τις δράσεις μας!
Είδαμε πλούσιο εποπτικό υλικό, συζητήσαμε, αναφέραμε τι μας αρέσει να κάνουμε με τη μανούλα μας, εκφράσαμε σκέψεις και συναισθήματα και βέβαια μάθαμε να συνθέτουμε τη λέξη “μαμά”!
Επεξεργαστήκαμε το γνωστό ποίημα της Αγγελικής Βαρελά «Πώς γράφεται η λέξη ΜΗΤΕΡΑ» και με αφορμή αυτό σκεφτήκαμε κι εμείς λέξεις που της ταιριάζουν και που αρχίζουν από το κάθε της γράμμα!
Διαβάσαμε βιβλία!
Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής και γενικότερα έργα τέχνης αφιερωμένα στη σχέση μαμας – παιδιού!
Ακούσαμε τραγούδια!
https://youtu.be/WFlpFO2iEKU
Είδαμε σχετικά βίντεο!
Με τα μικρά, μαγικά χεράκια μας δημιουργήσαμε όμορφες κατασκευές!
Την Παρασκευή 9 Μαΐου, επισκέφθηκε το σχολείο μας η κ. Ελευθερία Παπαδεράκη, μητέρα μαθήτριάς μας! Η κ. Παπαδεράκη εξήγησε στα παιδιά πώς χρησιμοποιούμε τον πηλό για να φτιάξουμε όμορφα αντικείμενα και στη συνέχεια τα παιδιά -με τη βοήθειά της- έφτιαξαν πήλινα μενταγιόν για να το χαρίσουν στη μανούλα τους!
Η κ. Παπαδεράκη επιφύλασσε άλλη μία έκπληξη για τους μικρούς μαθητές μας και τις μανούλες τους. Τους πρόσφερε ως δώρο μία μπιζουτιέρα για να μπορούν οι μανούλες να τοποθετούν εκεί τα μενταγιόν τους!
Θέλοντας να ευχαριστήσουμε την κ. Παπαδεράκη για την όμορφη εμπειρία που μας πρόσφερε, της φτιάξαμε και της χαρίσαμε ένα άλμπουμ με ζωγραφιές μας! Την ευχαριστούμε θερμά και της ευχόμαστε να είναι πάντα τόσο δημιουργική και δοτική!
Τη μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης, την Ανάσταση του Κυρίου, αλλά και το βαθύτερο νόημά της, αυτό της αγάπης και της συγχώρεσης, προετοιμάστηκαν να υποδεχθούν οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου μας!
Αρχικά συζητήσαμε για τα πάθη και την Ανάσταση του Χριστού. Είδαμε σχετικούς πίνακες ζωγραφικής, διαβάσαμε βιβλία και παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο.
Συζητήσαμε για τα ήθη και έθιμα του Πάσχα.
Ακούσαμε και μάθαμε τα κάλαντα του Λαζάρου, ενώ δεν παραλείψαμε να φτιάξουμε τη δική μας “Λαζαρίνα”.
Τηρώντας το έθιμο βάψαμε με διάφορους τρόπους αβγουλάκια!
Φτιάξαμε κάρτες με ευχές,
πασχαλινά καλαθάκια
και πολλές άλλες όμορφες κατασκεύες!!!
Ασχοληθήκαμε -με αφορμή το Πάσχα- με γλώσσα και μαθηματικά!
Την τελευταία μέρα των μαθημάτων μας διασκεδάσαμε παίζοντας “το κυνήγι των κρυμμένων αβγών”!
Ευχόμαστε καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα σε όλους! Υγεία, αγάπη και γαλήνη στις ψυχές όλων μας!!!
Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου (ημέρα γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν), γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου! Την καθιέρωσε το 1966 η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το βιβλίο και το διάβασμα. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους!
Τιμώντας κι εμείς στο Νηπιαγωγείο μας το παιδικό βιβλίο, γνωρίσαμε αρχικά τον σπουδαίο παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν!
Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε τη φετινή αφίσα της ΙΒΒΥ:
και σχολιάσαμε το μήνυμά της, το οποίο για το 2025 ανέλαβε το εθνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ Ολλανδίας και εστιάζει στην ελευθερία της φαντασίας, με το μότο από το ποίημα “Η γλώσσα των εικόνων” της Rian Visser:
“…Φτιάξε εικόνες
από το ποίημά μου,
ελεύθερα να αισθανθείς:
Κι αν από εμένα προέρχονται τα λόγια αυτά,
είναι δικά σου τώρα πια.”
Έπειτα μιλήσαμε για τα αγαπημένα μας βιβλία και διαβάσαμε τον “ψεύτη βοσκό” του Αισώπου!
Φυσικά, μια τέτοια μέρα δε θα μπορούσαμε να μη φτιάξουμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες, ώστε να μη χάνουμε τη σελίδα όποτε χρειάζεται να σταματήσουμε το διάβασμα!
Ολοκληρώνοντας τις δράσεις μας σχετικά με τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, υποδεχθήκαμε στον χώρο του Νηπιαγωγείου μας την ομάδα θεάτρου “Σιντορέ και Ντορεμί”, παρακολουθήσαμε την πολύ ενδιαφέρουσα θεατρική παράσταση “Παμπλίνο, το ξωτικό του τυπογραφείου” και ταξιδέψαμε στον κόσμο των βιβλίων και της τυπογραφίας!
Ευχαριστούμε θερμά την ομάδα «Σιντορέ και Ντορεμί» για την υπέροχη εμπειρία!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή