Η καλύτερη μαμά του κόσμου!

Μητέρα, μανούλα, μαμά.

Μαμά. Μια τόσο μικρή λέξη, γεμάτη μεγάλα συναισθήματα. Η μαμά είναι ο άνθρωπος που μας φροντίζει, μας προσέχει, μας αγαπάει πιο πολύ από τον καθένα. Κι εμείς την αγαπάμε μέχρι τον ουρανό, αν και μας μαλώνει μερικές φορές.

Πλησιάζει η γιορτή της μητέρας. Μιλήσαμε με τα παιδιά για τις μαμάδες μας. Περιγράψαμε τα χαρακτηριστικά τους. Μιλήσαμε για το τι μας αρέσει περισσότερο στη μαμά μας και τι λατρεύουμε να κάνουμε μαζί της. Τα παιδιά λένε την γνώμη τους, αν η μαμά ήταν .. χρώμα, λουλούδι, έντομο, γλυκό, ήχος.

Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής που απεικόνιζαν την μορφή της μητέρας. Διαβάσαμε βιβλία σχετικά καθώς παρακολουθήσαμε και σχετικά βίντεο για την γιορτή της μητέρας, τα οποία και σχολιάσαμε. Τραγουδήσαμε δυνατά το “Η καλύτερη μαμά του κόσμου” γιατί θέλαμε να μας ακούσουν!!

IMG 20230512 154134

Ζωγραφίσαμε το πορτρέτο της μαμάς μας γράφοντας το όνομα της αλλά και όσα μας αρέσει να κάνουμε μαζί της.

πορτρέτο μαμας

IMG 20230512 134743

IMG 20230512 135430 IMG 20230512 154232

Αν και για τη μανούλα μας μια αγκαλιά και ένα φιλί είναι το μεγαλύτερο δώρο, τους ετοιμάσαμε και μια φωτογραφία μας που δηλώναμε πόσο πολύ την αγαπάμε

IMG 20230512 1905401

IMG 20230512 085214

 

Ζουζουνίσματα και λουλουδίσματα

Επιστρέφοντας από τις διακοπές του Πάσχα αναδιηγηθήκαμε πως περάσαμε και τι μας έκανε εντύπωση. Δεν μπορούσαμε να παραλείψουμε την αναφορά στον επιτάφιο και στο πόσο όμορφα στολισμένος ήταν με διάφορα λουλούδια. Σε ποιες άλλες περιπτώσεις  χρησιμοποιούμε λουλούδια (γάμος, βάφτιση, ορκωμοσία). Με τη σειρά μας παρατηρήσαμε εικόνες λουλουδιών στον υπολογιστή, τα ονομάσαμε και αναφερθήκαμε στα χαρακτηριστικά τους. Σχεδιάσαμε και κάποια με το ποντίκι του υπολογιστή. Ήταν λίγο δύσκολο αλλά τα καταφέραμε καλά.

DSCN4373 DSCN4375

Στη συνέχεια, μαντεύουμε σε μια εικόνα με ένα τετραγωνάκι μόνο φανερό, ποιο λουλούδι από αυτά που γνωρίσαμε κρύβεται από πίσω. Ποιο είναι το δικό μας αγαπημένο λουλούδι; Συμπληρώνουμε έναν πίνακα διπλής εισόδου για να δηλώσουμε την προτίμηση μας. Με ποιο αρχικό ξεκινάνε; Κρύβουμε καρτελάκια με τα αρχικά γράμματα των λουλουδιών μέσα στην τάξη και γινόμαστε όλοι εξερευνητές και προσπαθούμε να τα βρούμε. Όταν τα βρίσκουμε τα τοποθετούμε στο αντίστοιχο λουλούδι.

DSCN4385 DSCN4387

Κατασκευάσαμε λουλούδια με σχήματα και τουβλάκια από το οικοδομικό υλικό σύμφωνα με ένα πρότυπο λουλουδιών που ακολουθούσαμε.

σχηματολουλουδια

Φτιάξαμε ένα όμορφο μπουκέτο με διάφορα λουλούδια στερεωμένα σε σύρμα πίπας, μέσα σε ποτήρι – βάζο για να ομορφύνουμε τον χώρο του σχολείου μας και μιας και είναι χάρτινα και άοσμα, τα ψεκάζουμε με κολόνια για να ευωδιάσουν.

DSCN4381 DSCN4384

Αναρωτηθήκαμε αν ένα φυτό/ λουλούδι όπως αυτά που στόλιζαν τον επιτάφιο, κοπεί από το κοτσάνι του, μπορεί να απορροφά ακόμη νερό. Πως θα το ανακαλύπταμε; Αποφασίσαμε να κάνουμε ένα πείραμα. Στον επιτάφιο συχνά συναντάμε και γαρύφαλλα, οπότε επιλέξαμε το συγκεκριμένο λουλούδι για το πείραμα μας. Χρειαστήκαμε γαρύφαλλα, νερό και χρώμα ζαχαροπλαστικής. Διαλύσαμε τα χρώματα ζαχαροπλαστικής σε ποτηράκια με νερό και βάλαμε μέσα τα γαρύφαλλα. Σε ένα φύλλα Α4 καταγράψαμε τι πιστεύουμε πως θα συμβεί. Τα γαρύφαλλα θα παραμείνουν λευκά ή θα απορροφήσουν το χρωματιστό νερό και με αυτόν τον τρόπο θα βαφτούν τα πέταλα τους; Την επόμενη μέρα ήρθαμε αντιμέτωποι με τα αποτελέσματα του πειράματος μας. Τα πέταλα από τα γαρύφαλλα είχαν αλλάξει χρώμα. Όχι όλα όμως. Καταλήξαμε οπότε στο συμπέρασμα πως τα λουλούδια ακόμη και αν δεν έχουν τις ρίζες τους, μπορούν να απορροφήσουν το νερό μέσα από το κοτσάνι τους.

IMG 20230425 145642

πειραμα

IMG 20230426 135145

Με την μέθοδο της διπλωτικής φτιάξαμε ένα καδράκι με ποτιστήρι.

DSCN4360

Ακούσαμε τον μύθο της Πασχαλιάς και με τη βοήθεια μωβ δακτυλομπογιάς σχεδιάσαμε πασχαλιές στο χαρτί μας.

πασχαλια

Διαβάσαμε την ιστορία “Η Μαργαρίτα” της Ρούλας Παπανικολάου και ακούσαμε το τραγούδι “Η Μαργαρίτα – η Μαργαρώ” σε σύνθεση και στίχους Μίκη Θεοδωράκη. Χορέψαμε το “Βάλς των λουλουδιών“, μάθαμε το τραγούδι “θα κλέψω τα τριαντάφυλλα” και για να χαλαρώσουμε ακούσαμε το “Χρυσαλιφούρφουρο“.

Με τραγούδια, χορούς και λουλούδια υποδεχτήκαμε και τον μήνα Μάιο. Μιλήσαμε και για την εργατική πρωτομαγιά, καθώς δεν είναι μόνο η γιορτή των λουλουδιών αλλά και ο αγώνας για κατοχύρωση βασικών δικαιωμάτων στην εργασία.

344182986 253336203927687 1407854131242825906 n

DSCN4396

IMG 20230506 083521

images πρωτομαγια

Την άνοιξη η φύση πέρα από χρώματα, αρώματα και λουλούδια γεμίζει και με έντομα. Κάνουμε μια εισαγωγή στον κόσμο των εντόμων, παρατηρώντας εικόνες από το βιβλίο “Ζωικό Βασίλειο” και παρακολουθώντας αντίστοιχο βίντεο. Μαθαίνουμε για την πασχαλίτσα και τον κύκλο της ζωής της, για την πεταλούδα, και την μέλισσα. Συγκρίνουμε τον κύκλο ζωής της πασχαλίτσας και της πεταλούδας. Είχαμε την ευκαιρία να ακουμπήσουμε και μια πεταλουδίτσα, που κάθισε να ξεκουραστεί στα δαχτυλάκια μας. Καθώς και να παρατηρήσουμε μια μέλισσα από κοντά, το σώμα της οποίας βρέθηκε στην τάξη μας.

DSCN4395

IMG 20230329 155453

DSCN4605

Ένα από τα σημαντικότερα έντομα είναι η μέλισσα. Τι γνωρίζουμε όμως για αυτό το μαυροκίτρινο φτερωτό εντομάκι; Ακούσαμε, μάθαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι “Η μέλισσα Σουσου

IMG 20230508 154834

Παρατηρήσαμε την ανατομία της μέλισσας και τα είδη των μελισσών που υπάρχουν σε ένα σμήνος.

DSCN4518

Παίζουμε με τα γράμμα της λέξης ΜΕΛΙΣΣΑ. Με ποιο γράμμα ξεκινάει; Ποιες άλλες λέξεις γνωρίζουμε που ξεκινάνε με το ίδιο γράμμα; Ποιες άλλες λέξεις μπορούμε να σχηματίσουμε με τα γράμματα της μέλισσας;

DSCN4603 IMG 20230508 181451

DSCN4607 DSCN4608

DSCN4585

Μιλάμε για τον κύκλο ζωής της μέλισσας, τονίζοντας τους ρόλους της βασίλισσας, των κηφήνων και των εργατριών. Γιατί όμως είναι τόσο σημαντικός ο ρόλος των μελισσών; Πρώτα από όλα μας προσφέρουν προϊόντα τα οποία είναι σημαντικά για την υγεία του ανθρώπου καθώς έχουν μεγάλη διατροφική αξία και παράλληλα θεραπευτικές ιδιότητες. Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για το πως παίρνουμε το μέλι και πως γίνεται η εμφιάλωση του.

Οι μέλισσες μένουν σε σπίτια, που ονομάζονται κυψέλες. Μέσα από την κυψέλη, ήρθαμε σε επαφή και με ένα όχι τόσο συχνό στην καθημερινότητα μας σχήμα, το εξάγωνο. Γιατί έχει αυτό το όνομα; Προσπαθούμε να το σχηματίσουμε με τους μαρκαδόρους μας. Αντιληφθήκαμε πως το χαλάκι στην εξώπορτα του σχολείου μοιάζει πάρα πολύ με κυψέλη, καθώς αποτελείται από μικρά εξάγωνα. Το μετατρέψαμε λοιπόν σε κυψέλη! Τοποθετήσαμε αυγουλάκια σε κάθε κελί και κολλήσαμε μελισσούλες.

DSCN4600

DSCN4616 DSCN4617

Κανένας δεν θα ήταν πιο αρμόδιος να μας μιλήσει για τις μέλισσες και το μέλι, από ένα μελισσοκόμο. Ο κ. Βαλάντης μας επισκέφθηκε φέρνοντας μαζί του μια κυψέλη, την προσωπίδα του, το ξυστήρι και το καπνιστήρι. Εξήγησε στα παιδιά την διαδικασία παραγωγής μελιού και το ρόλο που παίζουν τα εργαλεία που μας παρουσίασε. Τα παιδιά άκουγαν προσεχτικά, μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους καθώς εξέφρασαν και τις απορίες τους. Η μαμά ενός παιδιού μας έφερε κηρήθρα και δεν διστάσαμε να δοκιμάσουμε!!

IMG 20230511 1931111 DSCN4644 DSCN4646 1

IMG 193ef97ed99083862002dcf78a955cb7 V

Στη συνέχεια, δραματοποιήσαμε τη διαδικασία συλλογής νέκταρ και γύρης. Μεταμορφωθήκαμε σε μελισσοκόμους που κοιμίσαμε τις μελισσούλες για να πάρουμε το μέλι αλλά ξύπνησαν και μας τσίμπησαν με το κεντρί τους.

DSCN4657 DSCN4661 IMG 20230510 153554

Τα παιδιά επηρεάστηκαν και τους άρεσε τόσο το θέμα των μελισσών που ακόμα και στο ελεύθερο σχέδιο επέλεγαν να ζωγραφίσουν μέλισσες και κυψέλες

IMG 20230512 121815 IMG 20230512 121753

Η πιο σημαντική διαδικασία στην οποία συμμετέχει η μέλισσα και την κάνει τόσο πολύτιμη για τη ζωή, την φύση και όλη τη γη  είναι η επικονίαση. Τι σημαίνει επικονίαση; Είναι η μεταφορά γύρης από λουλούδι σε λουλούδι που έχει ως αποτέλεσμα την αναπαραγωγή των λουλουδιών. Η μέλισσα είναι το μεγαλύτερο επικονιαστικό έντομο. Κάναμε ένα πείραμα για να δούμε πως ακριβώς λειτουργεί

IMG 20230508 154753 IMG 20230508 155156

Δεν γινόταν να μην τραγουδήσουμε και παίξουμε το κλασσικό παιχνίδι “Περνά περνά η μέλισσα

DSCN4609 DSCN4610

Δεν γινόταν να μην αναφερθούμε και στην πιο γνωστή μέλισσα για τα παιδιά, τη “Μάγια την μέλισσα”. Κάναμε μια ομαδική ζωγραφιά με λεζάντες που προήλθαν από τα στοματάκια των ίδιων των παιδιών

IMG ccc3e65a1ef90b76ee8561ea349fac20 V

Διαβάσαμε βιβλία που αφορούν τα έντομα και πλάσματα της άνοιξης όπως “Μια αράχνη μόνη … ψάχνει!” , “Ένα σκουλήκι με … φτερά!”, “Λίτσα η Πασχαλίτσα”, “Λούλα η Πεταλούδα” και κάνουμε αντίστοιχες κατασκευές και ζωγραφιές

βιβλιοπροτάσεις

Μια αράχνη λίγο χοροπηδηχτή

αράχνες

Πασχαλίτσες δακτυλόκουκλες

DSCN4393

Έργα τέχνης με θέμα την πασχαλίτσα

πασχαλιτσες. πασχαλιτσες

Κουταλοπεταλουδίτσες

DSCN4420

Είμαι εγώ μια ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ (πως με φαντάζομαι ως πεταλούδα)

πεταλουδεσ

Μελίσσι

IMG 20230509 155040

Πασχαλινές δημιουργίες

Πλησιάζει η μεγάλη εορτή της Άνοιξης, το Πάσχα. Γίνεται αναφορά στα θαύματα του Κυρίου, συνοδευόμενη από αντίστοιχες εικόνες που συμπεριλαμβάνονται στη Βίβλο. Ξεφυλλίζοντας τη Βίβλο, μιλάμε για την Ανάσταση του Λαζάρου και για την Κυριακή των Βαΐων. Αναφερόμαστε στα Πάθη του Σεπτά, που αφορούν στον Μυστικό Δείπνο, την προσευχή στο κήπο της Γεθσημανή, τη σύλληψη και δίκη του Κυρίου και τέλος την μαρτυρική Σταύρωσή Του. Τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Χρωματίζουμε το Μυστικό Δείπνο. Η εξιστόρηση των γεγονότων του Πάσχα συνεχίζουν με την Ανάσταση του Κυρίου.

IMG 20230403 153750

DSCN4304

Πλαστικοποιούμε 10 κόκκινα αυγά με αριθμούς  από το 1 εώς το 10. Τα τοποθετούμε στη σωστή σειρά. Κρύβουμε έναν αριθμό και προσπαθούν τα παιδιά να βρούν ποιος λείπει.

DSCN4290 DSCN4291

Φτιάχνουμε αυγουλάκια διακοσμημένα με πασχαλινές φιγούρες και λουλούδια, τα “βάφουμε” με μια ιδιαίτερη θεματολογία.

DSCN4297 DSCN4298

αυγα

ΑΒΓΑDSCN4325ΓΟΡΓΟΝΕΣ168193093999111681930940003

Επανασυναρμολογούμε ένα σπασμένο αυγό, το οποίο φέρει πασχαλινές και ανοιξιάτικες εικόνες.

IMG 20230404 120720

Δημιουργούμε ένα λίγο διαφορετικό ανοιξιάτικο στεφάνι, με μια πασχαλινή νότα.

IMG 20230404 145439

Ξεκινήσαμε ένα κυνήγι αυγών. Θα βρούμε όλα τα κρυμμένα κόκκινα αυγά;

κυνηγι αυγων

Σχεδιάσαμε πως θα θέλαμε να είναι η λαμπάδα μας.

λαμπάδα

Προβατάκια, κοτοπουλάκια και λαγουδάκια είχαν την τιμητική τους.

Τα προβατάκια μας βγήκαν βόλτα στο γρασίδι.

προβατα 1

Φτιάχνουμε κοτοπουλάκια με διπλωτική λωρίδα για φτερά.

DSCN4288

Το κοτόπουλο μας όμως  σπάει το αυγό.

κοτ κοτοπουλάκια

Κατασκευάζουμε λαγουδάκια – σε κάρτα και χοροπηδηχτά.

IMG 20230405 1158591

λαγουδάκια

IMG 20230331 150435

Ανάγνωση παραμυθιού « Άμα βάψεις το λαγό, κόκκινο σαν το αυγό», “Ποιός θα βάψει τα αυγά;” καθώς και άλλα θρησκευτικά πασχαλινά βιβλία.

IMG 20230403 153436

Κεραστήκαμε και αποχαιρετιστήκαμε για τις διακοπές του Πάσχα

IMG 20230407 122454

 

 

Θα ‘ναι σαν να μπαίνει η Άνοιξη

Καλωσορίζουμε την Άνοιξη και τον Μάρτιο. Δεν παραλείπουμε να βάλουμε Μάρτη για να μη μας κάψει ο ήλιος.

DSCN4254

Φανταζόμαστε πως θα ήταν η άνοιξη, αν ήτανε κοπέλα. Τα παιδιά εκφράζουν τις απόψεις τους. Εξηγούμε την ιστορία με τις δύο του γυναίκες, σύμφωνα με την παράδοση και συνθέτουμε τη γυναίκα Άνοιξη.

IMG 20230405 1200391

Ο picuu picuu μας μιλάει για την άνοιξη – τους μήνες της, τις γιορτές της, τα φρούτα της. Καταγράφουμε τι γνωρίζουμε για αυτήν την εποχή και ζωγραφίζουμε ένα ανοιξιάτικο τοπίο.

IMG 20230310 081131

Ανοιξιάτικο τοπίο

Στολίζουμε την πόρτα της τάξης μας δημιουργώντας μια ανοιξιάτικη εικόνα. Ξεφυλλίζουμε το βιβλίο «Η Άνοιξη» της Ευγενίας Φακινού και στη συνέχεια δημιουργούμε το δικό μας βιβλιαράκι.

IMG 20230309 102356

DSCN4244

Βλέπουμε τα γράμματα της λέξης ΑΝΟΙΞΗ. Τα αναγνωρίζουμε, λέμε λέξεις που ξεκινάνε από το κάθε ένα και προσπαθούμε να βρούμε πράγματα μέσα στο χώρο του σχολείου που το αρχικό τους αντιστοιχεί στο κάθε  γράμμα. Ζωγραφίζουμε λουλούδια μαργαρίτες, τόσα όσα και τα γράμματα της άνοιξης και στο κέντρο του κάθε λουλουδιού γράφουμε κι από ένα γράμμα της.

ανοιξη μαρτιος

DSCN4242

Η άνοιξη φέρνει μαζί της και το άνθισμα της φύσης. Τα χρώματα της γης ζωντανεύουν, τα δέντρα βγάζουν άνθη, τα λουλούδια ψηλώνουν. Παρακολουθούμε «Τα λουλούδια της μικρής Άιντα» και ΄φυτεύουμε’ τα δακτυλολούλουδα μας σε μια χάρτινη γλάστρα. Προσπαθούμε να θυμηθούμε τα στάδια ανάπτυξης ενός φυτού, στα οποία είχαμε αναφερθεί το φθινόπωρο και τι χρειάζεται για να μεγαλώσει. Φυτεύουμε σπόρους γρασιδιού και παρακολουθούμε σε time lapse το πως ψηλώνει το γρασίδι.

γλάστρα

IMG 20230404 105116 DSCN4246

Μιας και ο Μάρτης χαμογέλασε και ο καιρός ήταν καλός παίξαμε survivor. Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες και ο αγώνας ξεκίνησε. Τα παιδιά κλήθηκαν να πηδήξουν από εμπόδια, να συρθούν κάτω από σκοινιά, να κάνουν κουτσό και στο τέλος του γύρου να συνθέσουν με γλωσσοπίεστρα το καθένα από ένα γράμμα έως ότου ολοκληρωθεί η λέξη άνοιξη και στο δεύτερο γύρο η λέξη Μάρτιος.

IMG 20230404 1717481 IMG 20230307 114351

Μαθαίνουμε την παροιμία «Μάρτης είναι νάζια κάνει….πότε κλαίει, πότε γελάει». Ζωγραφίζουμε το ποίημα «Ο Μάρτης και η μάνα του».

Μαζί με τον ερχομό της άνοιξης, επιστρέφουν και τα αποδημητικά πουλιά. Πραγματοποιείται ανάγνωση του παραμυθιού «Το χελιδονάκι». Αναδιήγηση του και διδακτική αξιοποίηση του ποιήματος με εκτυπωμένες εικόνες, τις οποίες τοποθετούμε στη σωστή χρονολογική σειρά, ανάλογα με την εξέλιξη του ποιήματος.

DSCN4251

DSCN4256

Παρακολουθούμε ένα βίντεο για το πιο αγαπητό πουλί, το χελιδόνι. Αναμένουμε να το δούμε ώστε να αφήσουμε τον μάρτη μας στο δέντρο, με σκοπό να το πάρει και να το χρησιμοποιήσει στην κατασκευή της φωλιάς του.

IMG 20230313 155503 IMG 20230313 131225

Δίπλα στο σχολείο μας, στην κολόνα της ΔΕΗ έφτιαξε την φωλιά του ένα άλλο αποδημητικό πουλί. Ένας πελαργός εντοπίστηκε να κάνει βόλτες στην διπλανή αυλή. Ζωγραφίσαμε τον πελαργό στη φωλιά του. Αναφερθήκαμε στα χαρακτηριστικά του, στον τρόπο που φτιάχνει την φωλιά του, στο τι επιλέγει για να τραφεί.

IMG 20230330 154344 IMG 20230330 155331

φωλια πελαργου

DSCN4260

Παρακολουθούμε τον μύθο του Αισώπου «Η αλεπού και το λελέκι». Το σχολιάζουμε.

Αγαπημένο φρούτο της άνοιξης : η φράουλα. Σε μια μεγάλη φράουλα σχεδιάζουμε τόσα κουκούτσια όσα μας δείχνει ο αριθμός στο ζάρι μας. Κατασκευάζουμε ο καθένας την ατομική του φράουλα.

IMG 20230308 120414 IMG 20230308 120442

Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά 40 χρόνια σκλαβιά και φυλακή

Εξιστορούμε τα γεγονότα που έλαβαν χώρα το 1821 από το βιβλίο «Το αθάνατο 1821». Αναφερόμαστε στις μάχες σώμα με σώμα αλλά και στις ναυμαχίες με αρχηγό και μπροστάρη τον Κανάρη. Παρατηρούμε εικόνες που αφορούν στην άλωση της Πόλης, στο παιδομάζωμα, στο κρυφό σχολειό. Παρακολουθούμε το βίντεο «25η Μαρτίου 1821». Αναφερόμαστε στους ήρωες του 1821, γυναίκες και άντρες που συνέβαλλαν στον αγώνα τον Ελλήνων. Παρακολουθούμε αντίστοιχο βίντεο. Αναπαριστούμε τον πίνακα του κ. Βρυζάκη «Ελλάς Ευγνωμονούσα»

ellas efgnomonusaIMG 20230322 135157

Καθώς αναφερόμαστε στους τσολιάδες αντιλαμβανόμαστε την διαφορά στα ρούχα του τότε και του τώρα. Η επίσκεψη μας στο Λαογραφικό Μουσείο Σαρακατσάνων μας φέρνει σε επαφή με την ενδυμασία και τον τρόπο ζωής του παρελθόντος.

IMG 20230317 100025 IMG 20230317 100851 IMG 20230317 103138 IMG 20230317 104307

Κατασκευάζουμε τσολιάδες και μετατρεπόμαστε κι εμείς σε τσολιάδες και ελληνοπούλες. Τιμούμε την ελληνική φορεσιά και την ελληνική μας σημαία.

IMG 20230323 152343 DSCN4272

IMG 20230322 154254

 Επίσκεψη ενός πατέρα στο σχολείο μας, ο οποίος γνωρίζει ένα μουσικό όργανο, τον ταμπουρά. Επίδειξη του μουσικού αυτού οργάνου, σχολιασμός των χαρακτηριστικών του και των υλικών από τα οποία είναι φτιαγμένος. Ανήκει στην κατηγορία των εγχόρδων. Ποια άλλα έγχορδα γνωρίζουμε; Τι μουσικά όργανα έχουμε στο σπίτι; Ακούμε το «Έχε γεια Παναγιά» .

DSCN4267 DSCN4270

Ζωγραφίζουμε την ιστορία του Κρυφού Σχολειού όπως εμείς την αντιλαμβανόμαστε.

κρυφο σχολειο

Στην γιορτή που θα ακολουθήσει το παιδιά καλούνται να χορέψουν τα κλεφτόπουλα. Τι ήταν τα κλεφτόπουλα; Γίνεται ανάγνωση του βιβλίου «Κλέφτες και αρματωλοί» ώστε να καταλάβουμε για πιο λόγο είχε δοθεί αυτός ο χαρακτηρισμός στους Έλληνες.

IMG 20230322 154613

Η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή. Την ίδια μέρα γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, την ημέρα που ο Αρχάγγελος Γαβριήλ έδωσε τον κρίνο στην Παναγία και της είπε ότι θα γεννήσει τον Υιό του Θεού.

IMG 20230404 105156

Κάνουμε τις απαραίτητες προετοιμασίες, τις προσκλήσεις και τα σκηνικά για την πραγματοποίηση της γιορτής μας προς τιμήν της 25ης Μαρτίου και του Ευαγγελισμού.

DSCN4263

σκηνικό γιορτής

IMG 20230404 105322

Τι θα φάμε σήμερα μαμά;

Η Κυρά Σαρακοστή αποτέλεσε αφορμή ώστε να μιλήσουμε στα παιδιά για τις κατηγορίες των τροφίμων. Αρχικά λόγω της νηστείας αναφερθήκαμε στο διαχωρισμό των τροφίμων σε νηστίσιμα και αρτύσιμα. Τι επιτρέπεται να τρώμε κατά την διάρκεια της νηστείας και τι όχι; Βλέπουμε εικόνες νηστίσιμων τροφών, τις ονομάζουμε, τις κόβουμε και ετοιμάζουμε το σαρακοστιανό μας τραπέζι.

DSCN4169ΤΡΑΠΕΖΙ

Παρατηρούμε τον πίνακα του Σπύρου Βασιλείου με τίτλο “Το τραπέζι της Καθαρά Δευτέρας”. Τι φαγητά υπάρχουν πάνω στο τραπέζι; Τι υπάρχει γύρω στο περιβάλλον; Ζωγραφίζουμε το δικό μας τραπέζι της Καθαρά Δευτέρας.

τραπεζι

Στη συνέχεια, περνάμε στην ταξινόμηση των τροφίμων σε κατηγορίες. Κρεατικά, ζυμαρικά, γαλακτοκομικά, θαλασσινά, φρούτα και λαχανικά. Χρησιμοποιούμε τόσα στεφάνια όσα και οι ομάδες τροφίμων, στα οποία χρησιμοποιούμε ταμπέλες με το αντίστοιχο όνομα. Συγκεντρώνουμε τα τρόφιμα που έχουμε στην κουζίνα του κουκλόσπιτου και τα αντιστοιχούμε στα σωστά στεφάνια.

DSCN4183

Τα στεφάνια μας βοήθησαν και σε ένα άλλο παιχνίδι. Κάθε χρώμα στεφανιού αντιστοιχούσε σε μια ομάδα τροφίμων (κίτρινο= γαλακτοκομικά, καφέ = δημητριακά, κόκκινο = γλυκά, μπλε = θαλασσινά + κρεατικά, πράσινο = φρούτα + λαχανικά), λέγαμε ένα τρόφιμο και τα παιδιά έπρεπε να μπουν μέσα στο σωστό στεφάνι.

Με κολάζ από εικόνες περιοδικών ομαδοποιούμε τα τρόφιμα σε νηστίσιμα και αρτύσιμα.

DSCN4216

Παρακολουθούμε την ιστορία του Ωραίου Δαρείου και μιλάμε για την αξία της σωστής διατροφής και την ανάγκη κατανάλωσης όλων των ειδών και ομάδων τροφίμων.

Παίζουμε το φιδάκι της διατροφής.

IMG 20230307 1747471

Σε πορτοκαλί canson σχεδιάζουμε το περίγραμμα της πατούσας μας και την μετατρέπουμε σε καροτάκι. Στο τέλος συνθέτουμε έναν υγιεινό και νόστιμο καροτόκηπο.

.jpg

Kάνουμε μακαρονομάχη. Στις πλάτες από δυο καρέκλες στηρίζουμε τη φατσούλα από ένα κορίτσι και ένα αγόρι. Στο κάθισμα της καρέκλας τοποθετούμε ένα πιάτο με κλωστή, η οποία είναι μια νόστιμη μακαρονάδα. Τα παιδιά δια μέσου του στόματος των προσώπων τυλίγουν σε ρολό κουζίνας την κλωστή. Νικητής όποιος φάει πρώτος την μακαρονάδα του.

.jpg

Και αφού μιλήσαμε για την σωστή διατροφή δεν μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στην πυραμίδα της διατροφής. Παρακολουθήσαμε ένα βιντεάκι και στην συνέχεια δημιουργήσαμε την δική μας πυραμίδα.

DSCN4217

 

 

 

 

 

 

 

Εγγραφές 2023 – 2024

Η εγγραφή στο νηπιαγωγείο των προνηπίων, δηλαδή παιδιών που έχουν γεννηθεί το 2019, θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά μέσω της  ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/   

Δεν απαιτείται καμιά ενέργεια από τους γονείς, που τα παιδιά τους φοιτούν ήδη στο νηπιαγωγείο. Μπορούν μόνο να αιτηθούν για την εγγραφή στο Ολοήμερο προαιρετικό τμήμα , στη Ζώνη πρωινής υποδοχής και φέτος για πρώτη φορά στο Αναβαθμισμένο ολοήμερο πρόγραμμα που λειτουργεί από τις 16:00-17:30, συμπληρώνοντας  το σχετικό έντυπο που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης.

 Για την ηλεκτρονική αίτηση θα χρειαστείτε :

  1.  Τους κωδικούς taxinet : Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  2. Λογαριασμό ΔΕΚΟ ( ΔΕΗ, ΟΤΕ ) ή μισθωτήριο συμβόλαιο  ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο θα προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας  το οποίο ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΤΕ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ   στην πλατφόρμα εγγραφών όταν θα σας ζητηθεί.

Επίσης  στην πλατφόρμα θα πρέπει να συμπληρώσετε

  1. τα στοιχεία του προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή
  2. εάν έχετε τέκνο που φοιτά στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, αφού δηλώσετε  τα στοιχεία του παιδιού στην πλατφόρμα στο σχετικό πεδίο,  και να προσκομίσετε στο νηπιαγωγείο Βεβαίωση φοίτησης από την Διευθύντρια/ή της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας
  3. εάν επιθυμείτε η φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Αναμορφωμένο πρόγραμμα
  4. τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, επιπλέον  περιλαμβάνονται :

  1. η αίτηση εγγραφής
  2. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)
  3. Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
  4. Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

ΕΓΓΡΑΦΑ ΓΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗ

  1. ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ ( ΑΔΥΜ)   Λήψη

( εκτυπώστε το σε  2 ξεχωριστές σελίδες. Στο Νηπιαγωγείο προσκομίζετε ΜΟΝΟ την πρώτη σελίδα το αργότερο μέχρι το Σεπτέμβριο.)

2 . ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟ – ΠΡΩΙΝΗ ΖΩΝΗ -ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΡΓΑΜΜΑ OΛΟΗΜΕΡΟΥ  λήψη

3. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΓΟΝΕΑ λήψη

Ώρες προσέλευσης στο Νηπιαγωγείο 12:00-13:00

Τηλέφωνο επικοινωνίας 2321042879

mail: mail@2nip-skoutar.ser.sch.gr

Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει

Καλωσορίζουμε τον Φεβρουάριο ή Φλεβάρη. Τον μήνα της Αποκριάς και του καρναβαλιού. Είναι ένας μήνας κεφιού και γλεντιού και γι’ αυτό το λόγο ακούμε την αφήγηση του παραμυθιού «Γλεντζοφλέβαρος». Διαβάζουμε την ιστορία της Λότη Πέτροβιτς «Τα παιχνίδια του Φλεβάρη». Ακούμε το τραγούδι του Φλεβάρη και ζωγραφίζουμε ότι μας εντυπωσίασε.

Ο Φλεβάρης μας φέρνει την πρώτη μυρωδιά της άνοιξης. Είναι ο μήνας όπου δειλά δειλά αρχίζουμε να βλέπουμε κάποια άνθη στα δέντρα. Το δέντρο του χειμώνα είναι η αμυγδαλιά.  Παρατηρούμε τον καρπό της. Πόσο σκληρό είναι το κέλυφος του, τι υπάρχει από μέσα; Τα συμπεράσματα μας: αμύγδαλο, καφέ, σκληρό, τρυπητό, νόστιμο, κουνιέται, μπαίνει στη σοκολάτα, μπαίνει στο γλυκό. Και μιας και αναφερθήκαμε στα γλυκά λαχταρήσαμε ένα και κεραστήκαμε μια σοκολάτα αμυγδάλου. Χρησιμοποιήσαμε τα αμύγδαλα ως βοήθεια στις πρώτες μαθηματικές μας πράξεις.ΑΜΥΓΔΑΛΑ

DSCN4010

IMG 20230209 232429

 

Ακούσαμε το τραγούδι «Αμυγδαλιά, αμυγδαλιά» και το μελοποιημένο ποίημα «Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά». Κατασκευάσαμε ένα καδράκι με την αναπαράσταση της αμυγδαλιάς.

.jpg

Και μιας και είχαμε αναφερθεί στον καλλιτέχνη Βαν Γκογκ και στα έργα του, δεν μπορούσε να λείπει η αναφορά μας στον πίνακα του με τίτλο «Άνθη Αμυγδαλιάς». Τον παρατηρήσαμε και προσπαθήσαμε να τον αντιγράψουμε – τον αναπαράστησε ο καθένας με τον δικό του τρόπο.

αμυγδαλιας

Η αμυγδαλιά αναφέρεται και ως η νύφη του χειμώνα. Ακούμε τον μύθο της αμυγδαλιάς και φτιάχνουμε την αμυγδαλιά ως κοπέλα και ως δέντρο.

DSCN4006

.jpg

<<Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει καλοκαίρι θα μυρίσει, μα αν τύχει και θυμώσει μες το χιόνι θα μας χώσει>>. Αν και σε μερικές περιοχές ο ήλιος με δόντια καλά κρατεί, ο Φλεβάρης φέτος πρέπει να θύμωσε αρκετά και έστειλε το χιόνι σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Τι είναι το χιόνι; Πως δημιουργείται; Από τι είναι φτιαγμένο; Συνήθως που χιονίζει και γιατί; Βλέπουμε χιονισμένα τοπία στον υπολογιστή και θαυμάζουμε την ομορφιά τους. Η χαρά των παιδιών είναι ο χιονοπόλεμος και ο χιονάνθρωπος φυσικά. Σκεφτήκαμε να μετατρέψουμε τον αρκούδο μας σε χιονάνθρωπο τυλίγοντας τον με χαρτί υγείας. Του βάλαμε ξυλάκια για χέρια, τον τυλίξαμε με κασκόλ και μια χνουδωτή κουκούλα, του βάλαμε μάτια και ένα ψεύτικο καρότο για μύτη και πήρε την θέση του στην τάξη μας. Τον αφήσαμε να στέκεται πολύ κοντά στο καλοριφέρ βέβαια. Πιστεύετε θα λιώσει;

DSCN4059

Ωστόσο όσο και να λατρεύουμε το χιόνι και τον χιονοπόλεμο, δημιουργεί και πολλά προβλήματα. Παγώνει, γλιστράει, προκαλεί ατυχήματα, καραμπόλες.

Ήρθε η Τσικνοπέμπτη!! Τσικνίσαμε στην αυλή του σχολείου μας, χορέψαμε, γλεντήσαμε. Ανακτήσαμε δυνάμεις για να εισαχθούμε σιγά σιγά στη Σαρακοστή. Ευτυχώς ο καιρός βοήθησε.

DSCN4083

Μεταμφιεστήκαμε όλοι σε αρκούδες που σηκώθηκαν από τον χειμέριο ύπνο τους για να τσιμπήσουν κάτι, γιατί με την τόση μυρωδιά, τους άνοιξε η όρεξη.

.jpg

Χορέψαμε και γαϊτανάκι, ακούσαμε την ιστορία του και το μεταφέραμε ως εικόνα και σε μια κόλλα Α4.

.jpg

Διασκεδάσαμε όλοι ως καρναβάλια διαβάσαμε το βιβλίο “Το καρναβάλι των ζώων” Παράλληλα ακούγαμε την ενορχήστρωση που συνόδευε την παρέλαση του κάθε ζώου και κάναμε κι εμείς τις αντίστοιχες κινήσεις.

Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου. Κατασκευάσαμε μάσκες και φωτογραφηθήκαμε ως αρλεκίνοι.

IMG 20230222 154802 IMG 20230222 154711

.jpg

Ο μήνας της αποκριάς έχει πολλούς εκπροσώπους. Ο βασικός εκπρόσωπός της λοιπόν, είναι ο κλόουν! Όλοι διασκεδάζουμε με τα αστεία και την αμφίεση του. Μετατρέπουμε λοιπόν τον πρόσωπό μας σε ένα κλόουν με τα όλα του. Κόκκινη μύτη, πολύχρωμα φουντωτά μαλλιά, ένα καπέλο και ένα παπιγιόν. Αναφερόμαστε στον Ρώσο ζωγράφο Καντίνσκι και υιοθετούμε τους ομόκεντρους κύκλους του έργου του για να διακοσμήσουμε την στολή του κλόουν μας. Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι “ο Παλιάτσος“.Και φυσικά γίναμε και μεις παλιάτσοι και κάναμε διάφορες φιγούρεσ με το σώμα μας.

IMG 20230220 141754

DSCN4089

IMG 20230220 141349 IMG 20230220 141450

IMG 20230220 150243 IMG 20230220 1504513k2k1 k

Μεταμφιεστήκαμε σε κλόουν και παίξαμε πολλά παιχνίδια. Φορέσαμε περούκες και μάσκες και κρύβοντας το σώμα μας πίσω από ένα σεντόνι προσπαθούσαν τα υπόλοιπα παιδιά να μαντέψουν τον μασκαρά.

DSCN4146 DSCN4148

Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες και η κάθε ομάδα προσπαθεί να φτιάξει πρώτη μια μάγισσα με σχήματα. Όποια ομάδα νικήσει έχει την δύναμη να μετατρέψει την άλλη ομάδα σε ζώα, η οποία καλείται να τα μιμηθεί φωνητικά και κινητικά.

.jpg

Μέσα στο χώρο υπάρχουν κρυμμένα καπέλα. Αποστολή των παιδιών είναι να τα βρούν και να τα συνδυάσουν με την κατάλληλη στολή.

DSCN4142 DSCN4144

Διαβάζουμε την ιστορία “Ο Γκαριρίκος μασκαράς”. Απομονώνουμε την φράση “ο Γκαριρίκος φόρεσε ψηλό καπέλο, κίτρινο κασκόλ και παρδαλή μπλούζα” και την ζωγραφίζουμε με λεξοεικόνες.

DSCN4149

Συζητάμε για τα κούλουμα και τα έθιμα της Καθαρής Δευτέρας. Φτιάχνουμε χαρταετό κλόουν και τον πετάμε στην αυλή μας. Διαβάζουμε την ιστορία “Ο περήφανος χαρταετός” και ζωγραφίζουμε ό,τι μας εντυπωσίασε.

DSCN4155

Με την έλευση της Καθαρής Δευτέρας  αναφερόμαστε στην έναρξη της Σαρακοστής και στο παλιό έθιμο να την φτιάχνουν οι γιαγιάδες με αλεύρι, αλάτι και νερό. Βλέπουμε το βίντεο “Φτιάξε μαζί μας την κυρά Σαρακοστή” και ακούμε το τραγούδι “Την κυρά Σαρακοστή που είναι έθιμο παλιό“. Εξηγούμε τα χαρακτηριστικά της (δεν έχει στόμα, μύτη, αυτιά, κλειστά μάτια, σταυρό και προπάντων 7 πόδια). Ασχολούμαστε λίγο με τον αριθμό 7 και ακούμε και ένα τραγούδι σχετικό. Την ζωγραφίζουμε και στην συνέχεια την κατασκευάζουμε ώστε να κόβουμε ένα ποδαράκι της την εβδομάδα μέχρι να ‘ρθει το Πάσχα.

DSCN4164 IMG 20230228 135845

Σαρακοστή

DSCN4167

Σσσσς, τα ζώα κοιμούνται!!

Ο χειμώνας είναι μια ήσυχη εποχή σε σχέση με τις άλλες. Οι άνθρωποι είναι μαζεμένοι στα σπίτια τους, τα δέντρα έχουν χάσει τα φύλλα τους και κάποια ζώα μιας και μάζεψαν την τροφή τους και την αποθήκευσαν στις φωλιές τους βολεύτηκαν καλά καλά για να πάρουν έναν υπνάκο. Μιλάμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Ακούμε και σχολιάζουμε το σχετικό βίντεο. Αναγνωρίζουμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και παρατηρούμε τις φωλιές τους. Αντιστοιχούμε το κάθε ζώο στη σωστή φωλιά.

DSCN3985 IMG 20230209 232308

DSCN3993

Παίζουμε με τα ονόματα των ζώων που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Αναγνωρίζουμε ποιο ζώο είναι και του συνθέτουμε το όνομα του με τα γράμματα που περιλαμβάνει. Κάνουμε και μια σύγκριση στο τέλος για να ανακαλύψουμε ποια λέξη έχει τα περισσότερα γράμματα.

IMG 20230206 154204 IMG 20230206 154239

Μιας και έχουμε μια μεγάλη αρκούδα στο σχολείο, της ετοιμάζουμε την φωλιά της όπως την φανταζόμαστε εμείς και την βάζουμε μέσα για να απολαύσει τον χειμέριο ύπνο της, καθώς οι αρκούδες δεν πέφτουν στην κλασσική χειμερία νάρκη μιας και ξυπνάνε που και που κατά την διάρκεια και αρπάζουν έναν μεζέ.

IMG 20230202 123038

Κάτω από σπηλιές με γράμματα πάνω αποφασίζει μια αρκούδα να κοιμηθεί. Ποια σπηλιά όμως επιλέγει; Προσπαθούμε να την βρούμε λέγοντας το γράμμα της σπηλιάς και άμα την βρούμε αχ αχ ελπίζουμε να μην ξυπνήσει και το βάζουμε στα πόδια. Αν και μας αρέσει να κυνηγάμε αρκούδες ή να μας κυνηγάν αυτές. Γι’ αυτό και λατρεύουμε το παιχνίδι «Θα πάω για αρκούδες», γιατί δεν φοβόμαστε!

IMG 20230206 142207

Ακούμε το παραμύθι «Άουτς» και ζωγραφίζουμε έναν σκαντζόχοιρο με όλα τα πράγματα που κόλλησαν πάνω στα αγκάθια τους όπως μας διηγήθηκε η ιστορία. Κοντά στην φωλιά της αρκούδας έστησε την φωλιά τους και ο πλαστελινοσκαντζόχοιρός μας και έπεσε και έπεσε κι αυτός σε χειμερία νάρκη.

IMG 20230210 123519

Ένα ακόμη ζωάκι που πέφτει σε χειμέρια νάρκη είναι ο βάτραχος. Διαβάζουμε την ιστορία «Ένας βάτραχος το χειμώνα» και επειδή μας αρέσουν τα παιχνίδια με ζάρι δημιουργούμε ένα δικό μας όπου ο βάτραχος μας χοροπηδάει σε όσα νούφαρα λέει ο αριθμός μέχρι να φτάσει στο τέλος για να βουτήξει στη λίμνη και  να κοιμηθεί.

Υπάρχουν όμως ζωάκια που το κρύο δεν τους τρομάζει αλλά αντίθετα είναι το φυσικό τους περιβάλλον. Αυτά τα ζώα μένουν σε μέρη που υπάρχει πάγος και λέγονται πολικά. Παρακολουθούμε το βίντεο «Ταξίδι στους πάγους 1. Τα ζώα των πάγων». Γνωρίζουμε τα ζώα, τα ονομάζουμε και μαθαίνουμε πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά, τη ζωή τους ακόμα και τις φωνές τους. Γιατί είναι λευκά; που ζούνε; Τι τρώνε; Πέφτουν σε χειμερία νάρκη; Ποιοι είναι οι εχθροί τους; Βρίσκουμε τους δυο πόλους στην υδρόγειο σφαίρα και εξηγούμε την ύπαρξη των πάγων και των πολικών θερμοκρασιών. Μαθαίνουμε το τραγούδι «Τα πολικά ζώα» σε ρυθμό του τραγουδιού  «ο Μπαρμπα Μπρίλιος». Διαβάζουμε το βιβλίο «Το μεγάλο κόλπο του Φρέντι» και κατασκευάζουμε πολικές αρκούδες.

DSCN4015 DSCN4020

IMG 20230208 153525 IMG 20230208 153536 ΑΡΚΟΥΔΕΣ

Στην Αρκτική δε βρίσκουμε μόνο αρκούδες αλλά και ανθρώπους. Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι; Πως λέγονται; Πως μπορούν και ζουν σε ένα μέρους με πάγο; Που ζούνε; Πως είναι το σπίτι τους; Με τι τρέφονται; Τα ρούχα τους μοιάζουν με τα δικά μας; Παρακολουθούμε ένα βίντεο που μας λύνει όλες τις απορίες μας για τους Εσκιμώους. Μας δημιουργήθηκε όμως και μια απορία για το πως μπορούμε να κατασκευάσουμε ένα ιγκλού. Ψάξαμε στο ίντερνετ και βρήκαμε ένα σχετικό βίντεο οπότε αναλάβαμε δράση και ζωγραφίσαμε, σχεδιάσαμε, κατασκευάσαμε με όποιο τρόπο μπορούσαμε διάφορα ιγκλού. Φτιάξαμε και ένα μεγάλο ιγκλού, ντυθήκαμε κατάλληλα και πήγαμε για ψάρεμα γιατί κόντευε μεσημέρι και έπρεπε να βρούμε τροφή να ψήσουμε να φάμε

.jpg

.jpg

IMG 20230210 153306 IMG 20230210 153342

327802412 682246870308628 1171024451117733360 n 329393125 568442428665689 5145624231335429780 n

Αφήσαμε λίγο τον βόρειο πόλο και επισκεφθήκαμε τον νότιο. Την ανταρκτική, που και το όνομα της μας αποκαλύπτει πως είναι ένας μέρος χωρίς αρκούδες. Εκεί όμως συναντάμε τους πιγκουίνους. Βλέπουμε το βίντεο «Ταξίδι στους πάγους 14. Πιγκουίνος πιγκουίνοι». Μάθαμε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα για τους πιγκουίνους. Διαβάσαμε κάποιες αστείες ιστορίες και περιπέτειες του Πίγκου και της παρέας του. Κατασκευάζουμε τα πιγκουινάκια μας και θυμηθήκαμε λίγο τα σχήματα δημιουργώντας τους σχηματοπιγκουίνους μας μέσα στα κρύα νερά της ανταρκτικής. Ναι αλλά πως γίνεται να μην κρυώνουν; Κάναμε λοιπόν ένα πείραμα. Ντύσαμε το ένα χέρι μας ανάλογα με τα στρώματα δέρματος των πολικών ζώων και το άλλο το αφήσαμε γυμνό,. Τα βουτήξαμε και τα δύο σε μια λεκάνη με παγωμένο νερό με παγάκια. Το χέρι μας το ένα πάγωσε και το άλλο το νιώθαμε ζεστό.

DSCN4022

IMG 20230209 232104 IMG 20230209 232116

IMG 20230209 142927 IMG 20230209 143117

IMG 20230210 133304

IMG 20230210 133408

Μιας και είχαμε λίγα παγάκια στη διάθεση μας αποφασίσαμε να κάνουμε κι ένα ακόμη πείραμα.  Πως γίνεται να λιώσουμε πιο γρήγορα τον πάγο; Με το αλάτι. Σε ένα μπολάκι αφήσαμε σκέτα παγάκια και σε ένα άλλο προσθέσαμε αλάτι. Παρατηρήσαμε και είδαμε αν όντως ισχύει το πείραμα και σε πόση ώρα έδρασε.

.jpg

3o Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Δημιουργώ και καινοτομώ: “Η Γη γυρίζει”

Με αφορμή την εκμάθηση των εποχών αναρωτηθήκαμε πως γίνεται να συμβαίνει αυτό το φαινόμενο. Η εναλλαγή των εποχών οφείλεται στην κίνηση που πραγματοποιεί η γη μας γύρω από τον ήλιο. Για ποιο άλλο φαινόμενο ευθύνεται η κίνηση της γης μας γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον ήλιο; Για την εναλλαγή ημέρας και νύχτας. Ο picou picou για ακόμα μια φορά μας εξήγησε τι ακριβώς συμβαίνει. Αναφερόμαστε στο γεγονός ότι η μέρα διαδέχεται την νύχτα και η νύχτα την ημέρα από πάντα καθώς ο χρόνος κυλάει και δεν σταματάει. Δείχνουμε στα παιδιά με τη βοήθεια ενός φακού και της υδρόγειους σφαίρας που λειτουργεί η εναλλαγή μέρας και νύχτας. Τι θα γινόταν αν είχαμε μόνο μέρα ή μόνο νύχτα; Τι κάνουμε την ημέρα; Τι κάνουμε την νύχτα; Πως μπορούμε να δείξουμε τον φωτισμό της γης στο χαρτί μας;

IMG 20230127 135309

 

DSCN3934

DSCN3931

IMG 20230127 155105 IMG 20230127 155116

Πόσο περίεργο θα ήταν κάναμε ό,τι κάνουμε την ημέρα την νύχτα και τη μέρα απλά κοιμόμασταν; Διαβάσαμε το βιβλίο “Φεγγαροπαιχνιδίσματα” όπου οι ήρωες του βιβλίου ζούσαν σε μια χώρα που λειτουργούσε αντίστροφα από τις άλλες. Να φανταστείτε το κουδούνι για να πάνε σχολείο τα παιδιά χτυπούσε στις 12 τα μεσάνυχτα.

IMG 20230130 160333

Διαβάζουμε την ιστορία “Ο ήλιος και το φεγγάρι”, η οποία αναφέρεται στις φάσεις της σελήνης. Τοποθετούμε το φεγγάρι και τις φάσεις του σε διαδοχική σειρά μέχρι να γίνει πανσέληνος.

DSCN3937

IMG 20230126 235528

Το βράδυ όταν κοιμόμαστε συνήθως  βλέπουμε όνειρα. Ποια είναι τα όνειρα μας; Συζητήσαμε με τα παιδιά τα όνειρα που βλέπουν στον ύπνο τους αλλά και τα όνειρα που έχουν στην ζωή. Διαβάσαμε το βιβλίο “Εκεί όπου ζουν τα όνειρα” και ζωγραφίσαμε ή τι ονειρευτήκαμε το βράδυ ή αυτό που ονειρευόμαστε να πραγματοποιηθεί.

.jpg

Παρακολουθούμε το εκπαιδευτικό βίντεο “Ταξίδι στο φεγγάρι” και μαθαίνουμε πληροφορίες για το φεγγάρι και την διαστημική απόσταση ΑΠΟΛΛΩΝ 11. Κατασκευάζουμε την γη με τον δορυφόρο της. Διαβάσαμε την ιστορία “Παρακαλώ μπαμπά φέρε μου το φεγγάρι” του Eric Carle και φτιάξαμε μια τρομερά μεγάλη σκάλα, ώστε να καταφέρει ο μπαμπάς να φτάσει στο φεγγάρι. Μετρήσαμε με μέτρο τα σώματά μας πόσο ψηλή μπορεί να είναι αυτή η σκάλα και αναρωτηθήκαμε αν μπορούμε τελικά εμείς να φτάσουμε το φεγγάρι.

DSCN3905

DSCN3919

 

sofia

 

σκαλα 2

 

Γνωρίσαμε το φεγγάρι και μέσα από την τέχνη. Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Βίνσεντ Βαν Γκογκ. Είδαμε τα χρώματα, την τεχνική και σχολιάσαμε τι συναισθήματα μας δημιουργεί. Μάθαμε την ιστορία του συγκεκριμένου πίνακα. Ο γνωστός καλλιτέχνης ζωγράφιζε σε ένα δωμάτιο του ιδρύματος στο οποίο βρισκόταν, το οποίο δεν είχε παράθυρα, την θέα από το παράθυρο του. Αποφασίσαμε λοιπόν να ζωγραφίσουμε με την τεχνική των διακεκομμένων γραμμών, το τι βλέπουμε από το δικό μας παράθυρο κατά τη διάρκεια της μέρας και της νύχτας.

Van Gogh

Λόγω της τεχνολογίας και του ψηφιακού κόσμου καταφέραμε να ταξιδέψουμε μέσα στον πίνακα του Βαν Γκογκ και σε ένα άλλο βίντεο είδαμε την “Έναστρη Νύχτα” να κινείται. Παρακολουθήσαμε μια τεχνική ζωγραφικής στο νερό και προσπαθήσαμε να την εφαρμόσουμε. Εμείς όμως χρησιμοποιήσαμε γάλα, χρώματα ζαχαροπλαστικής και σαπούνι. Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε.

IMG 20230126 133606 IMG 20230126 235334

“Όλοι σας με αγαπάτε, μα κατάματα δε με κοιτάτε. Τι είναι;” Αναφερθήκαμε στα χαρακτηριστικά του ήλιου – ζεστός, φωτεινός, θερμός, καυτός και τον παρατηρήσαμε στα βιβλία και σε εικόνες στο διαδίκτυο. Αντιληφθήκαμε πως ο πραγματικός ήλιος διαφέρει αρκετά από τον τρόπο που τον αποδίδουμε στις ζωγραφιές μας. Ακούσαμε τον μύθο “Ο Φαέθων και το άρμα του ήλιου“, ζωγραφίζοντας στη συνέχεια τι μας άρεσε περισσότερο. Ακούσαμε το τραγούδι του Γιάννη Κότσιρα “Ένας ήλιος, μια γη και ένα φεγγάρι“. Παίξαμε με τα γράμματα της λέξης ήλιος προσπαθώντας να την συναρμολογήσουμε.

DSCN3888

DSCN3889 DSCN3891

.jpg

Που βρίσκεται όμως η ήλιος, η γη και το φεγγάρι; Στο διάστημα. Τι γνωρίζουμε πάνω σε αυτό το θέμα; Καταγράφουμε τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις των παιδιών και αρχίζουμε να ανακαλύπτουμε τον φανταστικό κόσμο του διαστήματος. Παρακολουθούμε το βίντεο “Ηλιακό σύστημα/Διάστημα“. Μέσα από το βίντεο ερχόμαστε σε επαφή με τους 9 πλανήτες. Μαθαίνουμε τα ονόματα τους και στοιχεία για τον κάθε έναν από αυτούς. Στη συνέχεια, παίξαμε διάφορα παιχνίδια με τους πλανήτες: όπως παιχνίδι μνήμης με κάρτες, κρύβουμε τις κάρτες και τις κάνουμε ζευγάρια. Ακούσαμε και μάθαμε το “Τραγούδι των πλανητών“.

DSCN3844

DSCN3848 DSCN3850

Για να θυμηθούμε και να μάθουμε καλά τα ονόματα και τα χαρακτηριστικά των πλανητών, μας βοήθησε ο picou picou μέσα από το βίντεο “Μαθαίνω το ηλιακό σύστημα“. Αριθμούμε τους πλανήτες και μαθαίνουμε τη σειρά με την οποία βρίσκονται γύρω από τον ήλιο, από τον πιο κοντινό στον ήλιο ως τον πιο μακρινό. Γινόμαστε πλανήτες και ήλιος και δραματοποιούμε την τροχιά των πλανητών γύρω από τον ήλιο.

DSCN3856

IMG 20230201 0008411

Μέσα από διάφορα βιβλία μάθαμε πολλές λεπτομέρειες για το διάστημα και τους πλανήτες. Καταφέραμε ακόμα να ακουμπήσουμε και έναν. Τι, δεν μας πιστεύετε; Έχουμε ντοκουμέντα, οι φωτογραφίες θα σας πείσουν! Χρησιμοποιήσαμε 2 εφαρμογές: SolarSysterm 3D και iSolarSystemAr (η οποία συνδεόταν με το βιβλίο που είχαμε και ήταν αυτή που “ζωντάνευε” τους πλανήτες μπροστά μας) και ήταν σαν να βρισκόμασταν στο διάστημα.Παίξαμε και διάφορα παιχνίδια στο Η/Υ.

IMG 20230126 235644 IMG 20230126 235650

.jpg

IMG 20230126 2354491 IMG 20230126 2354141ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ

Πως όμως θα μπορούσαμε να ταξιδέψουμε στο διάστημα; πόσο εύκολο είναι; Διαβάσαμε το βιβλίο “Μια βόλτα στο φεγγάρι” και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε περισσότερο. Μάθαμε για τους αστροναύτες. Τι τρώνε; Τι φοράνε; Ποιος πάτησε πρώτος πάνω στο φεγγάρι; Γίναμε αστροναύτες και μπήκαμε στο προσωπικό διαστημόπλοιο μας για να κάνουμε κ εμείς μια βόλτα ανάμεσα στα άστρα και τους πλανήτες με τους δορυφόρους τους. Φυσήξαμε τόσο δυνατά τους πυραύλους μας ώστε να φτάσουν και στον πιο μακρινό πλανήτη. Επισκεφθήκαμε με το σκάφος μας αυτόν που επιθυμούσαμε περισσότερο να εξερευνήσουμε.

διαστημοπλοιο

IMG 20230201 0009291

DSCN3910 DSCN3923

IMG 20230123 140746

IMG 20230126 235611IMG 20230126 235623

IMG 20230127 151703

DSCN3868