3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

3ος Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑTOΣ: ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Στόχος του 3ου εργαστηρίου δεξιοτήτων ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά το περιβάλλον τους, να ευαισθητοποιηθούν σε ό,τι αφορά την προστασία του από τη ρύπανση που προκαλεί ο άνθρωπος σ’αυτό, να το αισθανθούν με τις αισθήσεις τους, να το αγαπήσουν και να το προστατεύσουν με ατομική και συλλογική ευθύνη μέσα από σωστές συμπεριφορές και πρωτοβουλίες. Ξεκινήσαμε από τη φροντίδα του σχολικού περιβάλλοντος υιοθετώντας στάσεις και δεξιότητες. φροντίζω να έχουν τροφή τα πουλιά.1744004928149

Φτιάχνω από πηλό χελιδονοφωλιές για τα χελιδόνια που επιστρέφουν.1743443803889 1 1743443866798 1743443904400 1743444464437

Στη γνωριμία με τα μεταναστευτικά πουλιά που ζουν στην περιοχή μας βοήθησε πολύ η συνεργασία που υπήρξε με τον ΟΦΥΠΕΚΑ Αιτωλικού.

Φύτεψαν λουλούδια σε γλάστρες πιο συγκεκριμένα μια φραουλιά. Μέσα από τη φροντίδα τους, έβλεπαν πως μεγαλώνει ένα φυτό, βγάζοντας καινούρια φύλλα,λουλούδια και πως τα λουλούδια της φραουλιάς γίνονται νόστιμες κατακόκκινες φραουλίτσες.1743444288042 1743444365862 1743444151738

Εστιάσαμε στο θέμα της Ανακύκλωσης , της ξαναχρησιμοποίησης των απορριμάτων , διαχωρίζοντας τα με βάση το υλικό κατασκευής τους. (χαρτί,πλαστικό,γυαλί,μέταλλο,ύφασμα)

ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν από το σπίτι τους ανακυκλώσιμα υλικά. Αφού τα συγκεντρώσαμε, συζητήσαμε πως μπορούμε να κατασκευάσουμε από κοινού το ρομπότ της ανακύκλωσης.1743878045847 1743878045864 1744005482242 image1

Από ανακυκλώσιμα υλικά φτιάξαμε κλόουν για τις απόκριες , φωτογραφηθήκαμε και έγινε η μασκότ του νηπιαγωγείου.1743443344519

Οι χαλασμένες ρόδες έγιναν παιχνίδι.1743877947781

Το χαρτοκούτι με το μπαλάκι έγινε το αγαπημένο καθημερινό παιχνίδι της τάξης .1743443418556

Επίσης το γνωστό σε όλους επιτραπέζιο παιχνίδι [φιδάκι] από ανακυκλώσιμα υλικά αγαπήθηκε και παίζεται καθημερινά από τα παιδιά.image0

 

Τις τελευταίες μέρες του εργαστηρίου ο καιρός ήταν βροχερός κι έτσι αδράξαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για το πόσιμο νερό ως πηγή ζωής. Έγινε αναφορά στην αλόγιστη χρήση του (κατασπατάληση) ,σε περίοδο που η γη υποφέρει από την ξηρασία αλλά και από την μόλυνση του από τον άνθρωπο. Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με τον κύκλο του νερού.1743444008259 image2

Τους δύο μήνες διάρκειας του εργαστηρίου τα παιδιά ενημερώθηκαν , έμαθαν , προβληματίστηκαν , εξέφρασαν απορίες , πρότειναν λύσεις, συνεργάστηκαν, καλλιέργησαν τεχνικές και εικαστικές  δεξιότητες , ανέλαβαν δράση, απέκτησαν οικολογική συνείδηση.

Διαβάσαμε αρκετά βιβλία π.χ.’Πλανόδιο πάρκο’ , ‘Το βρωμοχώρι’ , ‘Η άνοιξη και το χελιδόνι’ , ‘Η μαμά χελιδόνα’ , ‘Η κυρία Ανακύκλωση και οι φίλοι της’ , ‘Ο Μπεν η Μου και τα σκουπίδια’ , κα. , είδαν εκπαιδευτικά βίντεο στο διαδίκτυο και φωτογραφικό υλικό.

Έμαθαν σχετικά ποιήματα και τραγούδια , πειραματίστηκαν , ζωγράφισαν , σχεδίασαν, έκαναν κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά , απέκτησαν στάση ζωής και ευαισθητοποιήθηκαν για τα ζωάκια και ιδιαίτερα τα αδεσποτάκια. image01743443488600