Σχολικός Εκφοβισμός

Ενδοσχολικό σεμινάριο για τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μας μονάδας που παρουσιάστηκε στις 25/1/2022 από την σχολική ψυχολόγο κα Μάνεση Γεωργία.Viber 2023 02 12 23 50 20

Το απόγευμα της Παρασκευής 1702/2023, στην αίθουσα εκδηλώσεων της σχολική μας μονάδας πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη παρουσίαση προς τους γονείς των μαθητών της Α Λυκείου με θέμα: ” Σχολικός Εκφοβισμός και Σχολική Βία”.

Την παρουσίαση ετοίμασε ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου μας, η οποία στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας έχει αναλάβει τον θεματικό άξονα: “Διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων – Πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικής βίας και εκφοβισμού¨

Κεντρικοί ομιλητές ήταν οι εκπαιδευτικοί: Καραγιαννόπουλος Πέτρος (Βιολόγος), Κόγκα Μαυρέτα (Φιλόλογος) και Παναγιωτοπούλου Ευτυχία (Φιλόλογος).

Η παρουσίαση περιστράφηκε σε τρείς άξονες:

α) το  θεωρητικό πλαίσιο του παραπάνω προβλήματος,

β) τη σχετική έρευνα που επιχειρείται για τη σχολική μας μονάδα, καθώς και την προβληματική που αναπτύσσεται σε αυτή, στα πλαίσια της βελτίωσης και της επίλυσης περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού.

γ) τη συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των εκπαιδευτικών και των γονέων.

Συμπεράσματα που εξήχθησαν:

  1. Για την σχολική χρονιά 2021/2022, δεν παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα σχολικής βίας και εκφοβισμού συγκριτικά με προηγούμενες σχολικές χρονιές, πράγμα που εύλογα οδηγεί στην ενίσχυση της άποψης ότι τα μέτρα που λαμβάνονται στην σχολική μας μονάδα, αποδίδουν καρπούς.
  2. Η πλειοψηφία των μαθητών του σχολείου μας ενοχλείται από τον σχολικό εκφοβισμό, και σε ποσοστό 84% δεν μπορούν να κατανοήσουν αυτές τις πρακτικές, ενώ ελάχιστο είναι το ποσοστό που τις επιδοκιμάζει (2%). Ποσοστό 40% των μαθητών αισθάνεται γενικά άγχος και φόβο από την εκδήλωση των περιστατικών βίας και εκφοβισμού.
  3. Σχετικά με τη μορφή του σχολικού εκφοβισμού στη σχολική μονάδα η έρευνα ανέδειξε ως κυρίαρχη τη λεκτική βία και τους βανδαλισμούς και τις καταστροφές προσωπικών αντικειμένων σε ποσοστά μάλιστα τριπλάσια ως πενταπλάσια σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσοστά της Πανελλαδικής έρευνας, ενώ τα ποσοστά των δυο ερευνών συνάδουν στο 30% όσον αφορά την σωματική βία.
  4. Σε ποσοστό περίπου 15% οι μαθητές αντιμετωπίζονται στο σχολείο ως θύματα, ενώ περίπου 6% των μαθητών εμφανίζονται ως θύτες.
  5. Σύμφωνα με το 46% των μαθητών (ποσοστό τριπλάσιο από εκείνο της Πανελλαδικής έρευνας) υποστηρίζει ότι υπάρχει συμμετοχή εξωσχολικών ατόμων, πράγμα που αναδεικνύει την ανάγκη για επιπλέον αύξηση του ρυθμού των εφημεριών αλλά και την φύλαξη της σχολικής μονάδας.
  6. Οι περισσότεροι μαθητές– θύματα, για τα περιστατικά βίας και εκφοβισμού που γίνονται σε βάρος τους, απευθύνονται πρώτα σε συμμαθητές τους  και στους γονείς του, ενώ σε ποσοστό 19% το κρατούν κρυφό από όλους.
  7. Κλειδί στην βελτίωση της κατάστασης και την μείωση των περιστατικών εκφοβισμού και βίας είναι η συνεργασία μεταξύ γονέων, εκπαιδευτικών, Διοίκησης της σχολικής μονάδας.
  8. Σημαντική θεωρείται η συμβουλευτική και η συμβολή των κατάλληλων φορέων όπως σχολικών ψυχολόγων, ΚΕΔΑΣΥ, κ.ά

kk Viber 2023 02 17 20 58 50 pp Viber 2023 02 17 20 58 44 v e p Viber 2023 02 17 20 58 52