ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ – Γ΄ ΤΑΞΗ

Την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2025, οι μαθητές της Γ’ τάξηςτου 2ου Προτύπου Γενικού Λυκείου Τρίπολης πραγματοποίησαν μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης στο  πλαίσιο  του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με τίτλο: «Δίκαιος Λόγος: Ο λόγος των Γλυπτών».

Πώς βρέθηκαν τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Λονδίνο και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης; Ποιες συγκυρίες οδήγησαν στον διαμελισμό του διακόσμου του σημαντικότερου μνημείου της κλασικής αρχαιότητας;  Είναι δίκαιο ή όχι το αίτημα να επιστρέψουν στον τόπο τους και να επανενωθούν με αυτά που υπάρχουν στο Μουσείο Ακρόπολης; Πρωτότυπα και αντίγραφα των γλυπτών του Παρθενώνα αλλά και θραύσματα που ήδη έχουν επιστρέψει, αφηγούνται τις περιπέτειές τους και καλούν τους μαθητές να αναπτύξουν τη δική τους επιχειρηματολογία για ένα θέμα που ζητά λύση εδώ και 200 χρόνια.

Οι μαθητές/τριες  παρακολούθησαν την ξενάγηση χωρισμένοι σε δύο ομάδες  υπό την επίβλεψη των συνοδών εκπαιδευτικών και συμμετείχαν στην βιωματική προσέγγιση μιας περιήγησης σε συγκεκριμένα εκθέματα του μουσείου  απαντώντας σε ερωτήσεις των ξεναγών και στο τέλος συμμετείχαν στην διαλογική συζήτηση /αντιλογία , εκθέτοντας αντίθετα επιχειρήματα για την επιστροφή ή μη των Γλυπτών, με μεγάλη επιτυχία

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με ενθουσιασμό και πολλές συζητήσεις. Οι μαθητές/τριες  της  Γ΄ Λυκείου δήλωσαν εντυπωσιασμένοι/ες  από τα εκθέματα και το πρόγραμμα, ενώ ταυτόχρονα αποκόμισαν νέες γνώσεις σχετικά με ένα πολύ ενδιαφέρον ζήτημα που μας αφορά όλους.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Πρακτικό Επιτροπής Αξιολόγησης Προσφορών Πενθήμερης Εκπαιδευτικής Εκδρομής της Γ΄ Τάξης στη Θεσσαλονίκη



Λήψη αρχείου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ – Β΄ ΤΑΞΗ

Την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2025, οι μαθητές του 2ου Προτύπου Γενικού Λυκείου Τρίπολης πραγματοποίησαν μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Πληροφορικής. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές συμμετείχαν σε δύο ιδιαίτερα ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία συνδύαζαν τη γνώση με τη βιωματική εμπειρία.

Το πρώτο πρόγραμμα με τίτλο «Τεχνητή Νοημοσύνη: είναι εδώ για να μας βοηθήσει ή για να μας κατακτήσει;» έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία και την εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης, από τις πρώτες θεωρητικές σκέψεις της δεκαετίας του ’40 έως τις σημερινές εφαρμογές που συναντάμε στην καθημερινή ζωή. Μέσα από απλά παραδείγματα, οι μαθητές συζήτησαν τα οφέλη αλλά και τους προβληματισμούς γύρω από αυτή τη ραγδαία αναπτυσσόμενη τεχνολογία, καλλιεργώντας κριτική σκέψη και προβληματισμό για το μέλλον.

Στη συνέχεια, οι μαθητές παρακολούθησαν το δεύτερο πρόγραμμα με τίτλο «Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων έκανε τικ τοκ…», το οποίο παρουσίασε την ιστορία της Πληροφορικής από τους πρώτους υπολογιστές και τον μηχανισμό των Αντικυθήρων έως τα σύγχρονα “έξυπνα” κινητά τηλέφωνα. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν τα εκθέματα με παλιούς υπολογιστές, τους οποίους οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αγγίξουν και να χρησιμοποιήσουν.

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με ενθουσιασμό και πολλές συζητήσεις. Οι μαθητές Β΄ Λυκείου δήλωσαν εντυπωσιασμένοι από τα εκθέματα και τα διαδραστικά προγράμματα, ενώ ανανέωσαν το ενδιαφέρον τους για την Πληροφορική και τον ρόλο της στην εξέλιξη της κοινωνίας.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ – Α΄ΤΑΞΗ

Την Τετάρτη, 22/10/2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης πραγματοποίησαν ημερήσια εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αθήνα και συμμετείχαν σε ένα πλούσιο πρόγραμμα βιωματικών εργαστηρίων και ξεναγήσεων.

Παρακολούθησαν 2 βιωματικά εργαστήρια στο επιβλητικό κτίριο του παλαιού Δημόσιου Καπνεργοστασίου, το οποίο στεγάζει σήμερα τμήματα της Βιβλιοθήκης της Βουλής και αποτελεί μνημείο βιομηχανικής αρχιτεκτονικής του ελληνικού μεσοπολέμου και είναι συνδεδεμένο με σημαντικές στιγμές της γενικής αλλά και τοπικής ιστορίας της ευρύτερης περιοχής της οποίας αποτελεί εμβληματικό τοπόσημο.

  • Λέξεις που πληγώνουν, λέξεις που χαμογελούν pdf

Βιωματικό γλωσσικό εργαστήριο με θέμα τον λεκτικό εκφοβισμό στο σχολικό περιβάλλον.

  • Πώς οι γλωσσικές μου επιλογές αποκαλύπτουν τη στάση μου απέναντι στον Άλλο;
  • Ποιες όψεις της ταυτότητας των παιδιών μπορεί να στοχοποιηθούν στο σχολείο;
  • Πώς μπορούμε να αντικαταστήσουμε τις «λέξεις που πληγώνουν» με «λέξεις που χαμογελούν»;

Λέξεις που πληγώνουν…λέξεις που ευχαριστούν

  • Στα βιβλία λέμε…Ναι!

Βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα το βιβλίο και τη φιλαναγνωσία.

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, συζήτηση και τη φυσική επαφή με τα βιβλία, δόθηκε έναυσμα στους μαθητές και στις μαθήτριες για προβληματισμό γύρω από την αξία του βιβλίου και της βιβλιοθήκης ως εργαλείων γνώσης και έρευνας, αλλά και πηγών ευχαρίστησης.

Στα βιβλία λέμε Ναι!

  • «Εμπειρία Ευρώπη-Europa Experience

Το απόγευμα  ξεναγήθηκαν στο πρόγραμμα   «Εμπειρία Ευρώπη-Europa Experience»

Το πρόγραμμα έχει  σαν  στόχο την καλύτερη κατανόηση της ευρωπαϊκής πολιτικής διαδικασίας και του τρόπου λήψης αποφάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μέσα από μια μοναδική ευκαιρία εκμάθησης, συμμετοχής και έμπνευσης.

Ενημερώθηκαν για τις λειτουργίες της  Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του  Ευρωκοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Τους τρόπους με τους οποίους   οι πολιτικές της Ε.Ε διαμορφώνουν την καθημερινή μας ζωή.

Εμπειρία Ευρώπη

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα, στο πλαίσιο του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας και των δράσεων του Ενεργού Πολίτη.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

Πρακτικό Επιτροπής Αξιολόγησης Προσφορών – Μαθητές σε Ρόλο Διπλωμάτη 2025



Λήψη αρχείου

Πρακτικό Επιτροπής Αξιολόγησης Προσφορών – Επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων



Λήψη αρχείου