Crete International Forum ’25 – 8ο Διεθνές Φόρουμ του Ε.Κ.Ν.Ε.

«Επαναπροσδιορίζοντας τις Δυνατότητες: Ακτινοβολώντας φως, φωτίζοντας το μέλλον μας»

Με ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια ανακοινώνουμε τη συμμετοχή των μαθητών/τριών μας στο 8ο Διεθνές Φόρουμ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Ελλάδας (Ε.Κ.Ν.Ε.), το οποίο πραγματοποιήθηκε από τις 18 έως τις 24 Ιουλίου 2025 στο Ηράκλειο της Κρήτης, συγκεντρώνοντας περισσότερους από 200 νέους και νέες από όλη την Ευρώπη.

Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε επάξια από τους Junior Ambassadors:

  • Άγγελος Κολλάρας – Απόφοιτος Γ’ Λυκείου και νυν φοιτητής του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Ο Άγγελος συμμετείχε ως μέλος της Οργανωτικής Ομάδας του CRIF’25, ανοίγοντας τον δρόμο για τη συμμετοχή του σχολείου μας, μετά την πρώτη επιτυχημένη παρουσία του στην 47η Εθνική Συνδιάσκεψη του Ε.Κ.Ν.Ε. (Αθήνα, Απρίλιος 2024).
  • Μάνος Παναγιώταρος – Απόφοιτος Γ’ Λυκείου και φοιτητής του Τμήματος Στατιστικής, συμμετείχε στην επιτροπή ENVI (Περιβάλλον, Δημόσια Υγεία και Ασφάλεια Τροφίμων). Μαζί με την ομάδα του επεξεργάστηκαν το φλέγον ζήτημα της υπερκατανάλωσης αλκοόλ από τη νεολαία, διερευνώντας τα αίτια και προτείνοντας καινοτόμες λύσεις.
  • Νεκταρία Καρδαρά – Μαθήτρια της Α’ Λυκείου, εκπροσώπησε το σχολείο μας στην επιτροπή REGI (Περιφερειακή Ανάπτυξη). Η ομάδα της διαπραγματεύτηκε τρόπους με τους οποίους η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να διασφαλίσει το δικαίωμα στην προσιτή στέγαση, ενώ παράλληλα να στηρίζει τις τοπικές οικονομίες που εξαρτώνται από τον τουρισμό, σε ένα περιβάλλον όπου η βραχυχρόνια μίσθωση κατοικιών ανεβάζει το κόστος και εκτοπίζει τους μόνιμους κατοίκους.

Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι/ες για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών μας σε τόσο υψηλού επιπέδου διοργανώσεις, που ενισχύουν τις δεξιότητές τους, διευρύνουν τους ορίζοντές τους και εμπλουτίζουν το προσωπικό και ακαδημαϊκό τους προφίλ με μοναδικές εμπειρίες.

 Θερμά συγχαρητήρια!

 

 

 

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για πλήρωση λειτουργικών κενών στα Πρότυπα (Π.Σ.) και Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.) με απόσπαση μόνιμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διάρκειας ενός (1) διδακτικού έτους, 2025-2026

Πρόγραμμα “Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου”: τελική έκθεση πεπραγμένων και κατάταξη σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025

Με μεγάλη χαρά και περηφάνια ανακοινώνουμε ότι το 2ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Τρίπολης συγκαταλέγεται στα σχολεία που συγκέντρωσαν την ανώτατη βαθμολογία (100/100) στο Πρόγραμμα “Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (EPAS)” για το σχολικό έτος 2024–2025.

Η διάκριση αυτή έρχεται ως αναγνώριση της αφοσίωσης, της δημιουργικότητας και της συλλογικής προσπάθειας των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών μας, που εργάστηκαν με συνέπεια και ενθουσιασμό για την προώθηση των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της ενεργούς πολιτειότητας και της ευρωπαϊκής ταυτότητας στις σχολικές και τοπικές μας κοινότητες.

Το σχολείο μας είναι νεοεισερχόμενο στο πρόγραμμα φέτος και η επιτυχία αυτή αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του εκπαιδευτικού μας έργου και το όραμα για μια σχολική κοινότητα ενεργών και ενημερωμένων Ευρωπαίων πολιτών.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους/ες  όσοι/ες συμμετείχαν και στήριξαν την προσπάθεια —μαθητές/τριες , εκπαιδευτικούς, γονείς— και ιδιαίτερες ευχαριστίες στο Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα για την καθοδήγηση και την υποστήριξή του.

Συνεχίζουμε με το ίδιο πάθος και στο επόμενο σχολικό έτος!

Με εκτίμηση,
Η Διεύθυνση και η Ομάδα EPAS του 2ου Προτύπου ΓΕΛ Τρίπολης

Θερμά Συγχαρητήρια στις μαθήτριες και τους μαθητές του 2ου Προτύπου ΓΕ.Λ. Τρίπολης για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Με αφορμή την ανακοίνωση από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού των αποτελεσμάτων εισαγωγής: Α) υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ – ΕΠΑΛ έτους 2025 στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Β) υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις, έτους 2025 στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Γ) υποψηφίων έτους 2025 στις Δημόσιες ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ), μέσω του παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου, η Διευθύντρια και οι Διδάσκοντες/ουσες  του 2ου Προτύπου ΓΕ.Λ. Τρίπολης ολόψυχα συγχαίρουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας που εισήχθησαν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και είδαν έτσι τις προσπάθειες και τους κόπους τους να δικαιώνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ευχόμαστε σε όλους και όλες υγεία, δύναμη και να απολαύσουν στο έπακρο το νέο συναρπαστικό και όμορφο ταξίδι στη γνώση, το οποίο ας αποτελέσει την αρχή για μια ξεχωριστή πορεία με συνεχή πρόοδο.

 

ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ και ΚΑΛΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ!

 

Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2026 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου

Βουλή των Εφήβων – ΚΘ΄ Σύνοδος (2025)

Στη φετινή ΚΘ΄ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από 7 έως 10 Ιουλίου 2025, είχε την τιμή να εκπροσωπηθεί και το 2ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Τρίπολης, μέσω της συμμετοχής της μαθήτριας Μαρίας Νικολοπούλου, ανάμεσα σε 280 εφήβους από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι επελέγησαν ως εκπρόσωποι των Ομάδων Συμμετοχικής Δράσης των σχολείων τους.

Η μαθήτρια της Β΄ Λυκείου, Μαρία Νικολοπούλου, έλαβε μέρος στις εργασίες της Συνόδου, οι οποίες φέτος είχαν ως κεντρικό άξονα τη θεματική «Στα όρια ενός κόσμου που συνεχώς αλλάζει». Οι συμμετέχοντες εργάστηκαν σε έξι ομάδες, με επίκεντρο τα παρακάτω πεδία:

🔹 Α. Όρια στο Σπίτι
🔹 Β. Όρια στο Σχολείο
🔹 Γ. Όρια στον Αθλητισμό
🔹 Δ. Όρια στην Τέχνη
🔹 Ε. Όρια στην Επικοινωνία
🔹 ΣΤ. Όρια στην Πολιτική

Η μαθήτρια συμμετείχε ενεργά στις δράσεις της ομάδας της, που περιελάμβαναν βιωματικά εργαστήρια, διαλόγους με ειδικούς επιστήμονες, καθώς και συναντήσεις με μέλη της Επιτροπής της Βουλής των Εφήβων. Οι εργασίες κορυφώθηκαν στις 9 Ιουλίου, με κοινοβουλευτικό έλεγχο και διάλογο με μέλη της κυβέρνησης, μεταξύ των οποίων η Υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής Δόμνα Μιχαηλίδου και ο Υφυπουργός Πολιτισμού Ιάσονας Φωτήλας.

Η Σύνοδος ολοκληρώθηκε με την τελική συνεδρίαση στην Αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής, παρουσία του Προέδρου της Βουλής, όπου παρουσιάστηκαν τα πορίσματα και οι προτάσεις των ομάδων για μια κοινωνία με όρια που σέβονται και ενδυναμώνουν τον άνθρωπο.

Η συμμετοχή της μαθήτριας Μαρίας Νικολοπούλου αποτέλεσε καρπό πολύμηνης προετοιμασίας, καθώς η Ομάδα Συμμετοχικής Δράσης του σχολείου μας  λειτούργησε καθ’ όλη τη σχολική χρονιά, με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τη Χαρίκλεια Γρηγορίου (Δ/ντρια) και τη Μαρίνα Καλδή (Υποδ/ντρια), οι οποίες στήριξαν και καθοδήγησαν ουσιαστικά την προσπάθεια των μαθητών/τριών.

Η συμμετοχή αυτή αποτελεί διάκριση τόσο για τη μαθήτρια όσο και για το σχολείο μας, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της ενεργού συμμετοχής των νέων στη δημοκρατική διαδικασία και την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και του δημόσιου διαλόγου.

Ευχόμαστε σε όλους/όλες μαθητές/τριες πάντα επιτυχίες, έμπνευση και ενεργό συμμετοχή στα κοινά!