Ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία και συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων για το σχολικό έτος 2015-2016. Δελτίο τύπου fek_2015_995b και εδώ
Ωρολόγια προγράμματα, Ομάδες Προσανατολισμού, Επιστημονικά Πεδία και συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων 2015-16
Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων για το ειδικό μάθημα των Αγγλικών Πανελληνίων Εξετάσεων 2015
Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων για το ειδικό μάθημα των Αγγλικών Πανελληνίων Εξετάσεων 2015 Εγκύκλιος
Εξεταστέα ύλη ενδοσχολικών εξετάσεων
Πρόγραμμα ενδοσχολικών εξετάσεων
Τριήμερο συνέδριο για τον εκφοβισμό των εφήβων
Το σχολείο μας συμμετείχε στο τριήμερο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε από τις 8 ως και τις 10/5/2015, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius – Regio 2013 – 2015 της Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας: “Εκφοβισμός των Εφήβων: Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης στο σχολικό περιβάλλον Ελλάδας και Kύπρου”. Ο μαθητής και μέντορας του προγράμματος Γιώργος Τάσσης έκανε μια συνοπτική παρουσίαση των θέσεων και συμπερασμάτων, που προέκυψαν κατά τις τέσσερις συναντήσεις των μεντόρων. Παράλληλα, προλόγισε και το τραγούδι «Όταν…», μια μουσική σύνθεση του Πέτρου Χώλη σε στίχους της Δέσποινα Μπιλιλή και της Ελένης Στεφανοπούλου. Το τραγούδι ερμήνευσε η Δέσποινα Μπιλιλή. Κιθάρα έπαιξαν οι μαθητές Πέτρος Χώλης και Αθανάσιος Κιούσης. Τέλος, στο συνέδριο παρουσιάστηκε ένα κόμιξ για τη διαφορετικότητα, που δημιούργησαν οι μαθήτριες Δεναξά Λυδία και Κοντοβουνήσιου Άννα και μια σχετική αφίσα, που φιλοτέχνησε η μαθήτρια του σχολείου μας Μαρία Κιοσάνι.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Βερολίνο στο πλαίσιο πολιτιστικού προγράμματος
Από τις 24/4/2015 ως και τις 27/4/2015 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Βερολίνο από μαθητές της Α΄ Λυκείου που συμμετείχαν στο πολιτιστικό πρόγραμμα «Αρχαίοι Πολιτισμοί μέσα από τα Μουσεία». Στόχος του προγράμματος ήταν η διερεύνηση διαφόρων πτυχών του πολιτισμού (θρησκεία, πολίτευμα, κοινωνική διαστρωμάτωση, τέχνη, επιστήμες, επιτεύγματα) που ανέπτυξαν κατά την αρχαιότητα οι λαοί της Ανατολής, οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι.
Για την πολύπλευρη προσέγγιση των λαών της μεσογειακής λεκάνης, οι μαθητές επισκέφτηκαν στο Νησί των Μουσείων (Museuminseln) το περίφημο μουσείο της Περγάμου στο Βερολίνο, στο οποίο είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά την Πύλη της Αγοράς της Μιλήτου και την Πύλη της Ιστάρ ή Αστάρτης, το μπροστινό δηλαδή τμήμα της όγδοης εισόδου στην πόλη της αρχαίας Βαβυλώνας, που κατασκευάστηκε το 575 πΧ με εντολή του βασιλιά Ναβουχοδονόσορα Β΄ και στο οποίο απεικονίζεται «πομπή» μήκους 30μ. με ανάγλυφα λιοντάρια, άλογα, δράκους και μονόκερους. Δυστυχώς, ο περίφημος βωμός της Περγάμου, μήκους 113μ., ο οποίος είχε χτιστεί τον 2ο αιώνα πΧ στην ομώνυμη αρχαία ελληνική πόλη στα παράλια της Μικράς Ασίας και έχει δώσει το όνομά του στο Μουσείο, ήταν κλειστός λόγω εκτεταμένων εργασιών, αλλά οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιεργαστούν πολλά αρχαιολογικά ευρήματα των λαών από την Εγγύς Ανατολή και να διαμορφώσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα των πολιτισμών που μελέτησαν στο πλαίσιο του προγράμματος (Σουμέριοι, Ασσύριοι, Πέρσες…).
Στο Νησί των Μουσείων, οι μαθητές επισκέφτηκαν και το Neues Museum, στο οποίο στεγάζονται αιγυπτιακές αρχαιότητες και ευρήματα της προϊστορικής εποχής. Ανάμεσα στα εκθέματα δεσπόζει το περίφημο πορτρέτο της βασίλισσας Νεφερτίτης, συζύγου του φαραώ Ακενατών και μητέρας του Τουταγχαμών.
Κατά την τετραήμερη επίσκεψη στη γερμανική πρωτεύουσα, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στα σημαντικότερα σημεία της πόλης. Η Πύλη του Βρανδεμβούργου, το Γερμανικό Κοινοβούλιο (Reichstag- Budestag), η λεωφόρος Κurfüstendamm με τη βομβαρδισμένη εκκλησία, η πλατεία Πότσνταμ, η Στήλη της Νίκης, η λεωφόρος Unter den Linden με τα επιβλητικά κτήρια, η Alexanderplatz, ο καθεδρικός ναός του Βερολίνου, η γραφική συνοικία του Αγίου Νικολάου, το Τείχος του Βερολίνου και η East side Gallery, το Ολυμπιακό Στάδιο στο οποίο διενεργήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 1936, το Εβραϊκό Μουσείο, όλα τα παραπάνω είναι μερικοί μόνο από τους σταθμούς κατά την περιήγηση στην πόλη. Το Βερολίνο έχει εξελιχθεί σε μια σύγχρονη μητρόπολη, στην οποία το παρόν συνυπάρχει με το παρελθόν. Σε κάθε γωνιά του αναβιώνει κι ένα κομμάτι της νεότερης ιστορίας.
Πέρα από την πόλη του Βερολίνου, οι μαθητές επισκέφτηκαν το Πότσνταμ, με τα φλαμανδικά σπίτια και τα γραφικά σοκάκια, με το περίφημο ανάκτορο Sanssouci και το κάστρο του Cecilienhof, στο οποίο υπογράφηκε η Συνθήκη του Potsdam για την τριμερή στρατιωτική κατοχή και ανοικοδόμηση της Γερμανίας, μετά το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου.
Τελευταίος σταθμός του ταξιδιού υπήρξε η Δρέσδη, μία πόλη – υπαίθριο μουσείο, που ονομαζόταν προπολεμικά και “Φλωρεντία του Βορρά”, λόγω των εξαιρετικών αρχιτεκτονημάτων που διέθετε. Τα κτήρια της γκρεμίστηκαν και η πόλη παραδόθηκε στις φλόγες και καταστράφηκε ολοκληρωτικά, κατά τη διάρκεια του βομβαρδισμού της, στις 13-15 Φεβρουαρίου 1945, από τις συμμαχικές δυνάμεις. Χάρις στα διασωθέντα σχέδια, τα περισσότερα κτήρια αποκαταστάθηκαν και η πόλη έχει αναγεννηθεί αρχιτεκτονικά και αποτελεί από το 2004 μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ο καλός καιρός, κατά την τετραήμερη διαμονή στη Γερμανία, ευνόησε τις μετακινήσεις και διευκόλυνε την περιήγηση στα διάφορα αξιοθέατα. Ο εκπαιδευτικός στόχος της εκδρομής επιτεύχθηκε στο μέγιστο βαθμό και οι μαθητές επέστρεψαν με τις καλύτερες εντυπώσεις και εμπειρίες στο Μαρούσι.
Πρόγραμμα εξετάσεων σχολικού έτους 2014-2015
Πρόγραμμα εξετάσεων σχολικού έτους 2014-2015 Εγκύκλιος
Το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2015 -2016
Το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2015 -2016 Δελτίο τύπου
4η Συνάντηση Μεντόρων
Την Πέμπτη 2-4-2015 πραγματοποιήθηκε στο 5ο ΓΕΛ Αμαρουσίου η 4η Συνάντηση μεντόρων, στην οποία συμμετείχαν οι εκπρόσωποι μαθητές του σχολείου μας, Θανάσης Κιούσης και ο Γιώργος Τάσσης. Αφού ανακοίνωσαν τα συμπεράσματα της προηγούμενης συνάντησης με τη μορφή ηλεκτρονικής παρουσίασης διαφανειών, χωρίστηκαν σε ομάδες, πήραν μέρος σε βιωματικές δράσεις και εκπαιδεύτηκαν σε θέματα που αφορούν στο σχολικό εκφοβισμό και στους τρόπους με τους οποίους μπορούν να ευαισθητοποιήσουν τους συμμαθητές τους στο σοβαρό θέμα της σχολικής βίας.
Τετραήμερη εκδρομή στη Λευκάδα
Από τις 28 ως και τις 31 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε φέτος η τετραήμερη εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών της Β΄ Λυκείου, με προορισμό τη Λευκάδα και ενδιάμεσους σταθμούς ενδιαφέροντα σημεία του νομού Αιτωλοακαρνανίας. Η πόλη της Ναυπάκτου ήταν ο πρώτος σταθμός του ταξιδιού. Οι μαθητές με τους συνοδούς καθηγητές τους, τον κ. Γ. Παπαγιάννη, τον κ. Μ. Λυκούρη και την κ. Μ. Σαμπάνη, επισκέφτηκαν το Βενετσιάνικο κάστρο, το περίφημο ρολόι της πόλης με την πανοραμική θέα στον κόλπο της πόλης, καθώς και τα σπίτια Τζαβέλα και Μπότσαρη. Στο αρχοντικό του Μπότσαρη, μάλιστα, μέσα από την ξενάγηση και τα αντίγραφα σπουδαίων ζωγράφων που εκτίθενται ενημερώθηκαν για την ιστορική ναυμαχία της Ναυπάκτου το 1571 και τη μεγάλη σημασία της.
Στη Λευκάδα, οι μαθητές γνώρισαν διάφορες γωνιές και αξιοθέατα του καταπράσινου νησιού του Ιουνίου: το κάστρο της Αγίας Μαύρας, με το ομώνυμο εκκλησάκι, η μονή της Φανερωμένης, το λαογραφικό μουσείο, Ι. Ν. του Αγίου Μηνά, το Νυδρί, η Βασιλική, η παραλία «Κάθισμα», ο Άγιος Νικήτας είναι κάποια μόνο από τα ενδιαφέροντα σημεία του νησιού. Ο καλός καιρός επέτρεψε να γίνει και η κρουαζιέρα στα Πριγκηπόνησα (Μαδούρι, Σκορπιός, Σκορπίδι, Μεγανήσι).
Στο ταξίδι της επιστροφής, ακολουθήθηκε η παραλιακή διαδρομή μέσω Μύτικα και Αστακού και μεσημεριανή στάση στο ιστορικό Μεσολόγγι και την Τουρλίδα, με τις περίφημες πελάδες, τα σπίτια των ψαράδων.
Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με την άφιξη στο σχολείο. Οι εικόνες, οι γνώσεις, οι όμορφες αναμνήσεις θα μας συντροφεύουν για πολύ καιρό.
4ήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη της Α΄Λυκείου στη Σύρο
Οι μαθητές της Α΄Λυκείου επισκέφτηκαν το νησί της Σύρου από 28 έως 31 Μαρτίου. Περιηγήθηκαν στο νησί, θαύμασαν τη θέα του Αιγαίου με τα διάσπαρτα νησιά που φαίνονταν στον ορίζοντα, περπάτησαν στα στενά δρομάκια της Ερμούπολης, στη συνοικία «Βαπόρια» με τα νεοκλασικά σπίτια, ξεναγήθηκαν στις ιστορικές εκκλησίες της Μεταμόρφωσης , Αγίου Νικολάου, Κοίμησης της Θεοτόκου, όπου και εντυπωσιάστηκαν με την εικόνα της Κοίμησης , έργο του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου και για πρώτη φορά επισκέφτηκαν καθολικό ναό, της Ευαγγελιστρίας. Ξεναγήθηκαν σε Μουσεία, όπως στο πλούσιο σε εκθέματα βιομηχανικό Μουσείο της Σύρου καθώς και στο Μουσείο Βαμβακάρη.
Τέλος, όπως δήλωσαν οι ίδιοι επιστρέφοντας, τους δόθηκε η ευκαιρία να κάνουν παρέα όλοι μαζί ανεξάρτητα από το τμήμα που ανήκουν και να περάσουν ευχάριστες και ξέγνοιαστες μέρες.
Παρέλαση
Ο Δήμος Αμαρουσίου αποφάσισε να μη πραγματοποιηθεί η παρέλαση της 25ης Μαρτίου, λόγω συνεχούς βροχόπτωσης.
Γιορτή 25ης Μαρτίου
Οι μαθητές μας, με εύστοχα επιλεγμένα κείμενα από την κ. Σανιδά, απαγγελίες, δρώμενα με σκηνές από το «Μεγάλο μας τσίρκο» του Ι. Καμπανέλλη, με την επιμέλεια της κ. Κόκκαλη, με τραγούδια που ερμήνευσαν οι ίδιοι και συνόδευσαν με κιθάρα και μπουζούκι και τέλος με ελληνικούς χορούς, που δίδαξε η κ. Τότσικα, παρουσίασαν σε όλους τους μαθητές του Λυκείου, στους καθηγητές αλλά και σε αρκετούς γονείς, στο κλειστό Γυμναστήριο του σχολείου, μια πρωτότυπη και ζωντανή γιορτή για να τιμήσουν τους αγωνιστές του ’21.
Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές και στους διοργανωτές της εκδήλωσης.
Ημέρα κατά του Ρατσισμού και της Βίας
Στα πλαίσια αυτής της ημέρας, κλήθηκαν στο σχολείο οι Σαμουήλ Ακίνολα και η Δανάη Kατσαμένη, ηθοποιοί της εφηβικής σκηνής του Εθνικού Θεάτρου και παρουσίασαν το, «ΦΟ-ΡΑ STOP! (Φόβος – Ρατσισμός STOP!)»
“..Τι είναι αυτό που μας κάνει τόσο επιφυλακτικούς και γεννάει τον φόβο; Τα ερωτήματα και οι απαντήσεις αναζητούνται μέσω της δράσης αυτής και επιδιώκεται η ευαισθητοποίηση, η όξυνση της κριτικής σκέψης και η κατανόηση του διαφορετικού. Σε μια περίοδο κοινωνικής κρίσης τα ζητούμενα αυτά γίνονται ακόμη πιο επιτακτικά και η ελευθερία της έκφρασης, του διαλόγου και της ανταλλαγής πρέπει να διαφυλάσσονται. Μέσα από ένα προωθημένο πρόγραμμα διά-δρασης με τους μαθητές που θα πραγματοποιείται μέσα στη σχολική αίθουσα από ηθοποιούς και δραματολόγους του Εθνικού Θεάτρου, με δραματοποιημένα ντοκουμέντα, θεατρικά κείμενα και ανοιχτό διάλογο, γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης του Άλλου η οποία συνεπάγεται και μεγαλύτερη κατανόηση του Εγώ, καθώς ο Άλλος δεν μας απειλεί αλλά μάλλον μας συμπληρώνει. Τα όρια –κάθε είδους- άλλωστε είναι όχι μόνο σημείο διαχωρισμού αλλά και ένωσης, όχι μόνο σημείο απόκλισης αλλά και σύγκλισης…”
Με προσήλωση οι μαθητές παρακολούθησαν τη βιωματική δράση και συμμετείχαν στη συζήτηση που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκειά της, αλλά και μετά. Το γεγονός ότι οι ηθοποιοί ήταν κοντά στην ηλικία των παιδιών και έδωσαν την ψυχή τους στην προσέγγιση του θέματος, προβλημάτισαν, κατάφεραν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του συνόλου των μαθητών, να δημιουργήσουν ένα κλίμα οικειότητας ώστε να μοιραστούν εμπειρίες, να τους ενεργοποιήσουν στο να εκφράσουν τις σκέψεις τους και το σημαντικότερο να ευαισθητοποιήσουν και εκείνα τα παιδιά, που όπως τα ίδια δήλωσαν ή δεν είχαν σκεφτεί κάποια θέματα ή τα άφηναν αδιάφορα μέχρι τώρα. Τέλος κατάφεραν να εμπνεύσουν στους μαθητές την αξία του σεβασμού. Αυτό είναι και το σημαντικότερο αποτέλεσμα.

































