«Στο σχολείο ο μαθητής Γ. βρίσκει ένα πολύ ακριβό κινητό. Πιστεύει πως είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να το πουλήσει και ν’ αγοράσει ένα ολοκαίνουριο ζευγάρι παπούτσια, όταν κατά τη διάρκεια της ημέρας ανακαλύπτει ότι το κινητό ανήκει στον φίλο του.. Θα μετανιώσει για την πράξη του και θα το επιστρέψει ή θα το κρατήσει; Ποιο ρόλο θα διαδραματίσει το περιβάλλον του σε αυτό;».
Στο εσωτερικό της φιγούρας οι μαθητές εκφράζουν συναισθήματα και σκέψεις του παιδιού που βρήκε το κινητό. Διλήμματα, αμφιβολίες, τύψεις, λογική, μετάνοια… Στο εξωτερικό της συγγενείς, φίλοι, καθηγητές εκφράζουν απόψεις, κρίσεις. Πόσο συχνά βρισκόμαστε ανάμεσα στις συμπληγάδες της προσωπικής επιθυμίας, του συμφέροντος από τη μία και της αληθινής αγάπης από την άλλη;
Οι μαθητές της Α’ Λυκείου με περισσή τόλμη και ενσυναίσθηση φιλοτεχνούν κι εκφράζουν όσα μπορούν να ειπωθούν και όσα μένουν ανείπωτα… Μετάνοια, εξάλλου, σημαίνει αυτήν ακριβώς την αλλαγή του νου, τη δυναμική εκείνη στροφή της ζωής με αποφασιστικότητα και θέληση προς διαφορετική κατεύθυνση, αλλά και τη συνάντηση με τον Ένα, τον Κύριο..
Σας ευχαριστούμε ολόψυχα.
Ελευθερία Μεσροπιάν, θεολόγος