Επιμορφωτική συνάντηση

Στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης των σχέσεων σχολείου και οικογένειας, πραγματοποιήθηκε, στον χώρο του σχολείου, ημέρα Τετάρτη 06/03/2024, επιμορφωτική συνάντηση με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών του 2ου Γενικού Λυκείου Αμαρουσίου και με ομιλήτρια την κ. Ζωιτάκη Σοφία Γεωργία Ψυχολόγο, MSc  – Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας, με θέμα: Διαχείριση Άγχους και Αποτυχίας Μαθητών από την Οικογένεια.

Στην επιμορφωτική αυτή δράση συμμετείχαν, επίσης, η Σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου μας, κ.  Χάιτα Σοφία, ο Διευθυντής του σχολείου κ. Αλεξόπουλος Παναγιώτης, καθώς και οι εκπαιδευτικοί, κ. Μπετσιμέα Στυλιανή και κ. Καραπατής Γεώργιος, συντονιστές του άξονα δράσης που αφορά τις σχέσεις σχολείου – οικογένειας.

Σύνοψη της ομιλίας – παρουσίασης

Στην συνάντηση, ερμηνεύτηκαν εννοιολογικά οι όροι άγχος, στρες και αποτυχία και αναλύθηκαν οι τρόποι σύνδεσης του άγχους των μαθητών και του αισθήματος της αποτυχίας, τα οποία αλληλοεπιδρούν και βαίνουν επιδεινούμενα σε έναν φαύλο κύκλο συναισθημάτων ματαίωσης και αρνητικών σκέψεων. Οι υψηλές προσδοκίες των γονέων, ο φόβος της αποτυχίας, τα αρνητικά μοτίβα σκέψης, οι αυτοεκπληρούμενες προφητείες καθώς και η υιοθέτηση, από τους μαθητές συμπεριφορών αποφυγής του άγχους (αναβλητικότητα και παράλειψη μαθήματων ή εξετάσεων) υπονομεύουν σημαντικά την αυτοπεποίθηση των μαθητών και τους καθιστούν ευάλωτους στην αποτυχία.

Δόθηκε, επίσης, ιδιαίτερη έμφαση στην ανάλυση των τεχνικών διαχείρισης του άγχους και της αποτυχίας και τονίστηκε η αναγκαιότητα καλλιέργειας ενός ασφαλούς, μη κριτικού οικογενειακού περιβάλλοντος (ανοιχτή επικοινωνία – ενεργητική ακρόαση μεταξύ γονέων και εφήβων). Σημειώθηκε επίσης ότι η ενθάρρυνση της φυσικής δραστηριότητας, η υιοθέτηση υγιών συνηθειών και ο περιορισμός υπερβολικών δραστηριοτήτων (ισορροπία μεταξύ σχολείου και εξωσχολικών δραστηριοτήτων ελεύθερου χρόνου) μπορούν να βοηθήσουν  στη μείωση του άγχους και στη βελτίωση της διάθεσης των μαθητών.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η αποτυχία είναι μια φυσιολογική διαδικασία της μάθησης και της ανάπτυξης και να εστιάσουν στην σημασία της συνεχούς και αδιάλειπτης προσπάθειας προς την επίτευξη των στόχων τους. Οι γονείς, επιπλέον, οφείλουν να αποτελούν ένα θετικό πρότυπο για το παιδί, δείχνοντας ανθεκτικότητα, αισιοδοξία και μια υγιή στάση απέναντι στην αποτυχία.

Κατά την διάρκεια της ομιλίας –  παρουσίασης, διατυπώθηκαν εύλογα ερωτήματα από την πλευρά των γονέων σε σχέση με το θέμα, υπήρξε ανοιχτός διάλογος μεταξύ των συμμετεχόντων, ανταλλαγή απόψεων, αναφορά σε προσωπικά βιώματα και εκμαιεύτηκαν ικανοποιητικές απαντήσεις στο υπό συζήτηση θέμα.

Στο τέλος της ομιλίας – παρουσίασης, η σύμβουλος κ. Χάιτα Σοφία τόνισε την ανάγκη ύπαρξης ανοιχτών διαύλων επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας καθώς και την σημασία της παρουσίας των γονέων στο σχολείο που φοιτούν τα παιδιά τους, καθώς οι δύο αυτοί παράγοντες μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην βελτίωση της σχολικής επίδοσης και της συμπεριφοράς των παιδιών τους.

Ως συντονιστές της δράσης: Ενδυνάμωση των σχέσεων σχολείου και οικογένειας θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά την κ. Ζωιτάκη Σοφία Γεωργία για την τόσο κατατοπιστική, άμεση και παραστατική ομιλία – παρουσίασή της, καθώς και την κ. Χάιτα Σοφία, η οποία συνέβαλε ουσιαστικά στη συζήτηση με τις καίριες παρεμβάσεις της.

Ευχαριστούμε, επίσης, θερμά τους συμμετέχοντες γονείς.

Ο Διευθυντής και οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί.

Παρουσίαση