« Το Ψηφιακό Αποτύπωμα » : Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Την Παρασκευή 08 Νοεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο : «Το Ψηφιακό Αποτύπωμα», το οποίο υλοποιήθηκε για μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων του Λυκείου. Το πρόγραμμα διάρκειας 2 διδακτικών ωρών για κάθε τάξη και εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας ( Πράξη 62/06-10-2023 του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.), στόχευε στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για τις σύγχρονες απειλές στον ψηφιακό κόσμο και τη σημασία της προστασίας προσωπικών δεδομένων. Μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων και συζητήσεων, οι μαθητές απέκτησαν χρήσιμες γνώσεις για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, τη διαχείριση του ψηφιακού τους αποτυπώματος και την προστασία της προσωπικής τους ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.

Επικαιροποίηση ρεπερτορίου έργων του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2025 και εφεξής

Επικαιροποίηση ρεπερτορίου έργων του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2025 και εφεξής. Εγκύκλιος

Εισαγωγή διακριθέντων αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνονται σήμερα τα αποτελέσματα των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την κατηγορία των διακριθέντων αθλητών για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025.

Τα ανωτέρω αποτελέσματα είναι διαθέσιμα στους υποψηφίους στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://results.it.minedu.gov.gr

        Οι υποψήφιοι θα μπορούν να πληροφορούνται τα αποτελέσματα πληκτρολογώντας στο σχετικό πεδίο τον 8ψήφιο κωδικό εξετάσεων και ως κωδικό πρόσβασης (password) θα χρησιμοποιήσουν τα τέσσερα αρχικά τους, επίθετου, ονόματος, πατρώνυμου και μητρώνυμου (με Ελληνικούς κεφαλαίους χαρακτήρες).

Οι υποψήφιοι οι οποίοι εισάγονται χωρίς ποσοτικό περιορισμό σε Σχολή, Τμήμα/Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος Πανεπιστημίου της προτίμησής τους, μπορούν να πληροφορηθούν τα αποτελέσματα με τον ανωτέρω τρόπο, εφόσον γνωρίζουν τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό υποψηφίου, ή επικοινωνώντας στα τηλέφωνα: 210-3442074, 210-3442705, 2103442661, 2103442100, 210-3442709.

Η εγγραφή των επιτυχόντων διακριθέντων αθλητών έτους 2024, στις σχολές και τα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά, κατά το διάστημα από Δευτέρα  11/11/2024  έως Παρασκευή  15/11/2024.  Η εγγραφή των επιτυχόντων Αθλητών θα γίνει ηλεκτρονικά μέσω πιστοποίησης του αριθμού κινητού τηλεφώνου τους, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Πληροφοριακού Συστήματος των Ηλεκτρονικών Εγγραφών.

Η διαδικασία εγγραφής θα πραγματοποιείται κατά το ανωτέρω διάστημα με αίτηση των επιτυχόντων για τη σχολή ή το τμήμα επιτυχίας τους, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://eregister.it.minedu.gov.gr, ως εξής:

  • Οι επιτυχόντες διακριθέντες Αθλητές, οι οποίοι είχαν υποβάλει Μηχανογραφικό Δελτίοτον Ιούλιο 2024, θα χρειαστεί να εισάγουν τον 8ψήφιο κωδικό εξετάσεων υποψηφίου και τον ίδιο κωδικό (password) που χρησιμοποίησαν για την εισαγωγή τους στην ηλεκτρονική εγγραφή του Σεπτεμβρίου ή στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Μηχανογραφικού Δελτίου.
  • Οι επιτυχόντες διακριθέντες Αθλητές της κατηγορίας, χωρίς ποσοτικό περιορισμό, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει Μηχανογραφικό Δελτίο το έτος 2024, θα χρειαστεί να εισάγουν τον 8ψήφιο κωδικό εξετάσεων υποψηφίου και ως κωδικό πρόσβασης (password) θα χρησιμοποιήσουν τα τέσσερα αρχικά τους, επίθετου, ονόματος, πατρώνυμου και μητρώνυμου (με Ελληνικούς κεφαλαίους χαρακτήρες).

Για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή οι σχολικές μονάδες θα παρέχουν υποστήριξη στους επιτυχόντες όσον αφορά τους κωδικούς πρόσβασης, ενώ μετά την είσοδο στην εφαρμογή θα υπάρχει διαθέσιμο αναλυτικό εγχειρίδιο χρήσης για τη διευκόλυνση τους, καθώς και συνοπτικές οδηγίες.

Μέσα από την ηλεκτρονική εφαρμογή οι επιτυχόντες, στην περίπτωση που έχουν εγγραφεί προηγουμένως σε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα δηλώνουν τη Σχολή ή το Τμήμα στο οποίο είναι ήδη εγγεγραμμένοι και θα αιτούνται ταυτόχρονα τη διαγραφή τους, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγγραφή στη νέα Σχολή ή στο νέο Τμήμα.

Η αίτηση εγγραφής των επιτυχόντων μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ενέχει χαρακτήρα Υπεύθυνης Δήλωσης. Οι επιτυχόντες μετά την είσοδο στην εφαρμογή θα καλούνται να συμπληρώσουν τον προσωπικό τους Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισής (ΑΜΚΑ), ο οποίος θα επιβεβαιώνεται μέσω διαλειτουργικότητας με το Εθνικό Μητρώο ΑΜΚΑ. Επιπλέον, οι επιτυχόντες θα βλέπουν τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας ή Διαβατηρίου που συμπλήρωσαν στο Μηχανογραφικό Δελτίο τους και θα είναι σε θέση να το διορθώσουν αν δε βρίσκεται πλέον σε ισχύ. Μετά την τήρηση της ανωτέρω διαδικασίας, η εγγραφή του επιτυχόντος στο 1ο Εξάμηνο σπουδών του Τμήματος επιτυχίας του έχει ολοκληρωθεί.

Κατά τη διαδικασία της Ηλεκτρονικής Εγγραφής οι επιτυχόντες είναι απαραίτητο να δηλώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, τα οποία επιβεβαιώνονται μέσω σχετικών μηχανισμών της ηλεκτρονικής εφαρμογής. Επισημαίνεται ότι η ορθότητα των στοιχείων επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς οι Γραμματείες των Σχολών/Τμημάτων θα έχουν τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσουν σε περαιτέρω διαδικασίες.

Επίσκεψη του σχολείου Sint-Josef school Mere του Βελγίου στα πλαίσια προγράμματος eTwinning και υλοποίησης Erasmus+

Οι μαθήτριες/τές του σχολείου μας φιλοξένησαν για μία σχολική  εβδομάδα ομάδα συμμαθητριών/τών τους από το σχολείο SintJosef school Mere του Βελγίου, στα πλαίσια προγράμματος eTwinning, για την συνεργασία των σχολείων της Ευρώπης

Από την Δευτέρα 21/10/2024 έως και την Παρασκευή 25/10/2024 επισκέφθηκε το σχολείο μας ομάδα 12 μαθητριών/των και 2 εκπαιδευτικών από το σχολείο Sint-Josef school Mere του Βελγίου στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning και της υλοποίησης Erasmus+ για την ευρωπαϊκή κινητικότητα. Οι μαθήτριες/τές πήραν ενεργά μέρος σε ποικίλες δραστηριότητες όπως:

Συμμετοχή σε μάθημα με την εφαρμογή σύγχρονων διδακτικών πρακτικών, με την χρήση τεχνικών του Θεάτρου και των Παραστατικών Τεχνών (Forum Theatre, Debate) καθώς και εργαλείων Ανθρωποκεντρικής Τεχνητής Νοημοσύνης (ChatGPT, Webquest), για τη διδασκαλία του Προσφυγικού Ζητήματος, έτσι ώστε μέσα από την ομαδοσυνεργατική, τη διαφοροποιημένη και διερευνητική μάθηση, τη δημιουργία διαδραστικών εμπειριών και την εξερεύνηση των ιστοριών των προσφύγων, οι μαθήτριες/τές να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και αλληλεγγύη. Η από κοινού μαθησιακή διαδικασία ενθάρρυνε τη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών, προάγοντας τον σεβασμό προς τις διαφορετικές πολιτισμικές καταβολές.

Στόχος ήταν η καλλιέργεια μιας συμπεριληπτικής κοινότητας, όπου όλες/οι οι μαθήτριες/τές θα νιώθουν ασφαλείς και αποδεκτές/οί.

Τη διδασκαλία παρακολούθησε η Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης του σχολείου μας κα Χάιτα, η οποία με χαρά ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μας και τίμησε με την παρουσία της την διαδικασία.

Περιήγηση στην πόλη του Αμαρουσίου με αναφορές στην ελληνική γλώσσα, κουλτούρα και παράδοση σε μια προσπάθεια εξωστρέφειας και αλληλεπίδρασης του σχολείου μας με την κοινότητα, η οποία κορυφώθηκε με επίσκεψη Στο Σπαθάρειο Μουσείο θεάτρου Σκιών του Δήμου μας, όπου οι φιλοξενούμενες/οι μαθήτριες/τές ήρθαν σε επαφή με τον Καραγκιόζη, αναπόσπαστο κομμάτι του πολιτισμικού κεφαλαίου κάθε παιδιού που μεγαλώνει στη χώρα μας.

Εκπαιδευτικούς και μαθήτριες/τές των δύο σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα υποδέχθηκαν εγκάρδια εκ μέρους του Δημάρχου Αμαρουσίου κου Αμπατζόγλου Θ., η Αντιδήμαρχος Εκπαίδευσης και Σχολικών Μονάδων κα Λέκκα Ελ. και η προϊσταμένη του Τμήματος Μουσείων και Πινακοθήκης κα Σπαθάρη Μ. Ακολούθησε ξενάγηση στο μουσείο και εκπαιδευτικό πρόγραμμα με την βιωματική εμπειρία του μπερντέ. Πριν την αποχώρηση προσφέρθηκαν αναμνηστικά δώρα σε όλες/ους.

https://maroussi.gr/tous-mathites-tou-scholeiou-st-joseph-ton-vryxellon-ypodechthike-o-dimos-amarousiou-sto-plaisio-tou-programmatos-e-twinning-gia-ti-synergasia-ton-scholeion-tis-evropis/

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον εορτασμό της Εθνικής Επετείου της 28ης  Οκτωβρίου, όπου οι μαθήτριες/τές παρακολούθησαν επετειακές απαγγελίες και την απονομή αριστείων – βραβείων, ενώ συμμετείχαν στις εκδηλώσεις με χορούς και τραγούδια.

Μέσα από αυτές τις μαθησιακές και πολιτιστικές δραστηριότητες και εμπειρίες, ενισχύθηκε η συνεργασία και η ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των μαθητριών/των προάγοντας την κατανόηση και τη φιλία ανάμεσα στις χώρες μας. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας και της αλληλεπίδρασης μεταξύ των νέων, στοιχείο που αποτελεί παρακαταθήκη για την δευτερογενή κοινωνικοποίησή τους ως ενεργοί πολίτες του κόσμου.

Διενέργεια προκαταρκτικών εξετάσεων (ΠΚΕ) για την εισαγωγή σε Σχολές

Διενέργεια προκαταρκτικών εξετάσεων (ΠΚΕ) για την εισαγωγή στις Σχολές του Λιμενικού Σώματος, στις Στρατιωτικές Σχολές, στις Σχολές του Πυροσβεστικού Σώματος, στις Σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας και υγειονομικών εξετάσεων για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, έτους 2025. Προκαταρκτικές εξετάσεις

Γιορτή 28ης Οκτωβρίου

Στις 25 Οκτωβρίου 2024, το σχολείο μας γιόρτασε την επέτειο του ΟΧΙ. Μετά την παράδοση της σημαίας και την καθιερωμένη απονομή αριστείων και βραβείων επίδοσης, πραγματοποιήθηκε εορτασμός για την 28η Οκτωβρίου με ιστορική αναδρομή στα γεγονότα της εποχής. Μαθητές απήγγειλαν ποιήματα, τραγούδησαν και φιλοτέχνησαν ένα έργο ζωγραφικής με θέμα τον πόλεμο. Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από οπτικό-ακουστικό υλικό.

Στον απόηχο του προγράμματος etwinning η ομάδα μαθητών από το Βέλγιο τίμησε με την παρουσία της το σχολείο μας την σημαντική αυτή ημέρα. Οι Βέλγοι μαθητές με τους συνοδούς- καθηγητές τους παρακολούθησαν την εκδήλωση και ήρθαν σε επαφή με ένα μέρος της ελληνικής ιστορίας. Η γιορτή έκλεισε με χορούς από την Ελλάδα και το Βέλγιο με την συμμετοχή των μαθητών από τις δύο χώρες.

 

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ …………. ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ

Την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Α΄ Λυκείου παρακολούθησαν στον χώρο του σχολείου μας την θεατρική διαδραστική παράσταση :

Γιάννης ‘Χ’ = xenos

Μια παράσταση βασισμένη στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (Βullying), τη βία και τη “διαφορετικότητα” εν γένει.

Η παράσταση φέρνει στο φως τα αίτια και τα χαρακτηριστικά των συμπεριφορών του «θύματος» και του «θύτη». Έτσι τα παιδιά μέσα από το θέατρο παρακολουθούν και αναγνωρίζουν συμπεριφορές και χαρακτήρες και επί πλέον καλούνται να πάρουν θέση και να κρατήσουν αποστάσεις από το φαινόμενο.

Με πρωτοβουλία, σχεδιασμό και υλοποίηση από τις Συμβούλους Σχολικής Ζωής και την Ομάδα κατά της Βίας του σχολείου μας, προηγήθηκε η συμμετοχή των μαθητριών/των σε θεατροπαιδαγωγικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, βασισμένο σε αντίστοιχο επιμορφωτικό υλικό με θέμα:

Σχολική Βία και Εκφοβισμός

  • Ποιός ο ρόλος «θυτών», «θυμάτων» και «θεατών» στο φαινόμενο της σχολικής βίας;
  • Ποιά είναι τα εμπόδια αναφοράς των περιστατικών στις/ους εκπαιδευτικούς και στους γονείς (ψέματα, κάρφωμα, φόβος εκδίκησης) και ποιοι οι τρόποι υπέρβασής τους;
  • Ανάλυση περιστατικών βίας και εκφοβισμού από την καθημερινότητα της σχολικής ζωής: πώς διαχωρίζω τη βία από τον εκφοβισμό;

Εκπαιδευτική επίσκεψη

Στις 11 Οκτωβρίου 2024 οι μαθητές της Β ΄και Γ΄΄ Λυκείου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο θέατρο Λαμπέτη, όπου παρακολούθησαν την παράσταση  «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα;» από τη θεατρική ομάδα Μυθωδία.

Πρόκειται για την ιστορία ενός 15χρονου αγοριού στο φάσμα του αυτισμού. Με αφορμή την δολοφονία ενός σκύλου της γειτονιάς, ο ήρωας ξεκινά μια πορεία ανακάλυψης του κόσμου «των μεγάλων» και εν τέλει του ίδιου του εαυτού του. Θίγονται έτσι τα  θέματα  της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης στο οικογενειακό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον και αναδεικνύονται οι ιδιαίτερες δυνατότητες που μπορεί να έχουν τα παιδιά αυτά.

Οι μαθητές μας παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις περιπέτειες του ήρωα, προβληματίστηκαν για τα θέματα που θίχτηκαν και στο τέλος διατύπωσαν τις απορίες τους στο διάλογο που αναπτύχθηκε  με τους συντελεστές της παράστασης.