preload
2ο Γυμνάσιο Σάμου > BLOG
Ιούλ 18 18

Θέμα: Θερινές Υπηρεσίες 2ου Γυμνασίου Σάμου

Το Σχολείο μας θα είναι ανοικτό κατά τη θερινή περίοδο 2018 για επείγοντα θέματα γραμματειακής φύσεως κάθε Πέμπτη ώρες 09:00 – 12:00.

Οι εφημερίες γίνονται στο χώρο της Βιβλιοθήκης των Γυμνασίων (στο πίσω μέρος του κτιρίου) λόγω οικοδομικών εργασιών.

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

Χατζηιωαννίδου Πάτρα

Ιούλ 18 16

Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου εφέτος συμμετείχε στη δράση STEM του προγράμματος eTwinning (παλιότερα άρθρο μας) για την εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική, έργο που υλοποιείται από την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning.

Στα πλαίσια αυτά, πραγματοποιήθηκε η εγγραφή ενός Ευρωπαϊκού Έργου eTwinning προσανατολισμένο στο STEM με αξιοποίηση του σχετικού εξοπλισμού που παραλάβαμε.

Ο τίτλος του eTwinning Έργουμαςείναι«The New Generation: Working with Educational Robotics projects (STEM)»

με  περιγραφή«Promoting STEM in education. Getting acquainted with the world of Robotics, activating students to discover the world of Mechanics (gears, movement, etc.) and how it combines with Information Technology, Physics and Programming. Using computers to solve practical problems and programming microcontrollers (Arduino, LEGO EV3 Mindstorms, S4A Programming Bricks). Robot Interaction with the Environment, Algorithm Design, Robotic Design, Sensor Data Collection, Limitations and Tactics. Assembly of electronic circuits and robotic structures. Algorithm designing and scheduling. Analysis – correction and improvement of the proposed solutions».

Η συνεργασία μας έγινε με το Τούρκικο Σχολείο Şehit ÖmerHalisdemirOrtaokulu στη Μανίσα (Μαγνησία Μ. Ασίας). Κύριος σκοπός ήταν να γνωριστούμε μεταξύ μας αφού και στα 2 Σχολεία υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για θέματα STEM και να ανταλλάξουμε ιδέες για ρομποτικές κατασκευές και τεχνογνωσία.

Δείτε το σχετικό απόσπασμα – βίντεο του απολογισμού μας στη δράση:

, όπως παρουσιάστηκε στις 22/6/2018 στην ολοήμερη παρουσίαση για τα Γυμνάσια και Λύκεια με εξοπλισμό Scratch for Arduino (S4A). Το πλήρες βίντεο είναι διαθέσιμο εδώ. To webinar συντόνισε ο Εθνικός Συντονιστής eSafetyLabel.eu κ. Άρης Λούβρης, τον οποίο ευχαριστούμε για την άριστη συνεργασία μας στη Δράση.

Η συγκεκριμένη δράση μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και προτείνουμε να συνεχιστεί και την επόμενη Σχολική Χρονιά και να επεκταθεί σε ακόμη περισσότερα Σχολεία της επικράτειας. Επιπλέον με τη συμμετοχή μας στο eTwinning νιώσαμε έστω και για λίγο ότι ανήκουμε σε μια κοινότητα σχολείων που συνεργάζονται και μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα.

Mε ετικέτα:
Ιούν 18 12
Σας ενημερώνουμε ότι:

Οι έλεγχοι προόδου (τελικής επίδοσης) των μαθητών του σχολείου μας θα επιδοθούν στους γονείς -κηδεμόνες τους την Πέμπτη 14/06/2018, ώρες 09:00πμ -14:00μμ.

Μαΐ 18 30

Η ομάδα AegeanRobotics του εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης και Στήριξης Αποφάσεων του Τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ της Δ.Δ.Ε Σάμου, τον Οργανισμό Ανοικτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) και τη Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Σάμου, διοργάνωσε για δεύτερη συνεχή χρονιά τον πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής Aegean Robotics Competition 2018, το Σάββατο 28 Απριλίου στο κτίριο Προβατάρη στο Καρλόβασι της Σάμου.

Δείτε εδώ βίντεο από τη συμμετοχή μας.

 Η συμμετοχή στον διαγωνισμό περιελάμβανε 46 ομάδες και πάνω από 150 μαθητές να λαμβάνουν μέρος.

AegeanRob2018b

 

Οι δοκιμασίες στις οποίες διαγωνίστηκαν οι συμμετέχοντες ήταν :

  • Line Follower, όπου το ρομπότ ακολουθεί μια μαύρη γραμμή σε λευκό φόντο

  • Sumo, όπου δύο ρομπότ προσπαθούν να σπρώξουν το ένα το άλλο έξω από ένα κυκλικό γήπεδο. Οι κατηγορίες των αγωνιζόμενων ρομπότ ήταν

    • microSumo, για ρομπότ μέχρι 5cm και βάρος έως 100gr

    • miniSumo, για ρομπότ μέχρι 10cm και βάρος έως 500gr

    • 3kgSumo, για ρομπότ μέχρι 20cm και βάρος έως 3kg

  • Free Style – Ελεύθερη Κατηγορία, όπου παρουσιάστηκαν ρομποτικές συσκευές.

saboteur2

To 2ο Γυμνάσιο Σάμου, όπως και πέρσι συμμετείχε στο διαγωνισμό με αυξημένη συμμετοχή κατεβάζοντας 7 ομάδες και πέτυχε διακρίσεις.

Αναλυτικά:

Στη ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ: MINI SUMO συμμετείχε με ARDUINO με την ομάδα: Μαρλοbot η οποία πήρε την 1η θέση

και επίσης με ARDUINO με την ομάδα: SSF που απέσπασε τη 2η θέση. 

SSF

Στη ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ: SUMO 3KG συμμετειχε με LEGO EV3 με την ομάδα: Saboteur η οποία πήρε τη 1η θέση

και επίσης με ARDUINO με την ομάδα: Fantastic 4 που απέσπασε τη 2η θέση.

Στη ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΜΑΥΡΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ συμμετείχε με LEGO EV3 με την ομάδα: The Terminators 

και με ARDUINO με την ομάδα: Asta la pista.

Στη ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ: της ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ συμμετείχε με ομάδα στην κατασκευή ΡΟΜΠΟΤΙΚΟΥ ΒΡΑΧΙΟΝΑ.

 

Γενικά οι κατηγορίες της διοργάνωσης ήταν:

  • Α’Βάθμιας Εκπαίδευσης, για μαθητές δημοτικού

  • Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης, για μαθητές γυμνασίων & Λυκείων

  • Γ’Βάθμια Εκπαίδευσης, για φοιτητές

  • Εξ’αποστάσεως, για έργα που παρουσιάστηκαν μέσω τηλεσύνδεσης ανεξαρτήτως επιπέδου εκπαίδευσης.

 

Οι νικητές ανά αγώνισμα και κατηγορία ήταν :

  • Line Follower, η ομάδα EVA του κ.Τάτση Βασίλη με τους γιούς του Αίαντα και Ερμή

  • microSumo , η ομάδα EVA του κ.Τάτση Βασίλη με τους γιούς του Αίαντα και Ερμή

  • miniSumo, η ομάδα ΜΑΡΛΟbot του 2ου Γυμνασίου Σάμου με προπονητή τον κ.Μπαρέκο Βασίλη και μέλος τον Παπαθεοφάνους Θ.

  • 3kgSumo, η ομάδα Saboteur του 2ου Γυμνασίου Σάμου με προπονητή τον κ.Μπαρέκο Βασίλη και τους Γιολδάση Θ., Παπαγεωργίου Γ. και Κώνστα Ελ.

  • Free Style Α’Βάθμιας Εκπαίδευσης, η ομάδα KALYMNOS2-Βορεάλις του 3ουΔημοτικού Σχολείου Καλύμνου, με προπονητή το κ.Δημήτρη Αγγελή και τους Κάτρη Ν., Φιλίτση Κ., Γαβαλά Μ. και Έλληνα Ν.

  • Free Style Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης, η ομάδα unTRAKAble του ΕΠΑΛ Καρλοβάσου, με προπονητή το κ.Στέλιο Μαρτίνη και τους Σουσούρη Ν., Χατζή Κ., Χατζηκώστας Ν. και Παπαγεωργίου Αθ.

  • Free Style Γ’Βάθμια Εκπαίδευσης, η ομάδα El Greco του τμήματος ΜΠΕΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με προπονητή το κ.Νίκο Μάνο και τους Παπαναστασίου Π., Μουρατίδη Α. και Σουλούντση Μ.

  • Free Style Εξ’αποστάσεως, η ομάδα EarthQuake Project με προπονητή τον κ.Γιάννη Παπαϊωάννου και τους Γατσαποστόλη Γ., Μπέκε Κ., Παππά Σ και Καραμάνι Ρ.

 

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και τίμησαν με την παρουσία τους, ο Βουλευτής Σάμου κ.Δημήτρης Σεβαστάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Β.Αιγαίου κ. Νίκος Κατρακάζος, ο Αντιδήμαρχος Σάμου κ. Τάσος Καλατζής, ο Κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ.Σπύρος Κοκολάκης, εκπαιδευτικοί, γονείς και πλήθος κόσμου που δημιούργησε το αδιαχώρητο.

 

Συγχαρητήρια σε όλες τις ομάδες!

AegeanRob2018

ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ: ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΜΑΥΡΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ (LEGO EV3)
Όνομα ομάδας: The Terminators
Παναγιώτης Βασ.
Δημήτρης Βασ.
Θανάσης Γιαν.

ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ: ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΜΑΥΡΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ (ARDUINO)
Όνομα ομάδας: Asta La Pista
Άρτεμις Κών.
Στέφανος Παπ.
Μανώλης Κιρ.

ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ: MINI SUMO (ARDUINO)
Όνομα ομάδας: Μαρλοbot
Θέμος Παπ.

ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ: MINI SUMO (ARDUINO)
Όνομα ομάδας: SSF
Στρατής Κουκ.
Δημήτρης Λυμ.
Γιώργος Γερ.
Γιώργος Κλουτ.

ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ: SUMO 3KG (LEGO EV3)
Όνομα ομάδας: Saboteur
Ελένη Κών.
Θανάσης Γιολ.
Γιάννης Παπ.

ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ: SUMO 3KG (ARDUINO)
Όνομα ομάδας: Fantastic 4
Μανώλης Κατ.
Ωρίων Αντ.
Στέλιος Κότ.
Παρασκευή Κρη.

ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ: ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ – ΡΟΜΠΟΤΙΚΟΣ ΒΡΑΧΙΟΝΑΣ (ARDUINO GIGO)
Όνομα ομάδας: Πιάστρας
Ωρίων Αντ.
Γιώργος Μεγ.

 

Mε ετικέτα:
Μαΐ 18 29

Ο Τελικός του 4ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 4 Μαρτίου 2018 στην Αθήνα στο Κλειστό Ολυμπιακό Γήπεδο Γαλατσίου.

Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου.

To 2ο Γυμνάσιο Σάμου όπως και πέρσι έτσι και εφέτος κατάφερε να προκριθεί και να συμμετάσχει στον Διαγωνισμό αυτό με 2 του ομάδες (SaMianS και Μαρλάδες) με μαθητές και από τις 3 τάξεις του Γυμνασίου, προπονητή τον εκπαιδευτικό κ. Μπαρέκο Βασίλη και πολύτιμο συνοδό της αποστολής τον εκπαιδευτικό κ Ευαγγέλου Ευθύμιο.

Και οι 2 ομάδες κατάφεραν να προκριθούν στην τελική φάση των 24 καλύτερων, από το σύνολο των 75 ομάδων Γυμνασίου και τελικά να κατακτήσουν την 6η θέση οι SaMianS και την 19η θέση οι Μαρλάδες !

Δείτε στιγμιότυπα στο βίντεο που ακολουθεί

Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου διαγωνισμού είναι να αποτελέσει ένα έναυσμα, προκειμένου να αποκτήσουν τα σχολεία της χώρας τη δυνατότητα να εντάξουν, πλέον, την εκπαιδευτική ρομποτική στην καθημερινή διδακτική τους πράξη.

Ήδη το Σχολείο μας έχει εφοδιαστεί και με δωρεάν εξοπλισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής και συνεχίζει με τη διαρκή κατάρτιση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών, μέσω δωρεάν επιμορφωτικών σεμιναρίων.

Πρόκειται για ένα ταξίδι μάθησης που οι μαθητές μαθαίνουν να εργάζονται σε ομάδες και να επικοινωνούν με σκοπό τη δημιουργική επίλυση ποικίλων προβλημάτων, την ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, τη δημιουργική εμπλοκή στην ανακάλυψη της λύσης κάνοντας χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.

team

 

Η Τελική Κατάταξη της κατηγορίας Γυμνασίου στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2018

Α/Α Σειρά Διαγωνισμού Όνομα Ομάδας Σχολείο που εκπροσωπεί max min Χρόνος min sec
1 ΓΑ06 smart  moves Ανεξάρτητη Ομάδα 870 750 68
2 ΓΓ08 ΤΑΛΩΣ 2ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης 870 550 100
3 ΓΕ08 Robots FC 13ο Γυμνάσιο Λάρισας 870 0 46
4 ΓΣτ08 Robot Direction 13ο Γυμνάσιο Λάρισας 750 750 36
5 ΓΒ11 Virus Ανεξάρτητη Ομάδα 750 750 100
6 ΓΒ10 SaMianS 2ο Γυμνάσιο Σάμου 750 750 115
7 ΓΕ11 Kalamata Storm 3 Ανεξάρτητη Ομάδα 750 650 92
8 ΓΔ07 Capacitors Ανεξάρτητη Ομάδα 750 200 77
9 ΓΑ05 Tik Tak Tech 2ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης 750 200 93
10 ΓΑ09 BrickMans 13ο Γυμνάσιο Λάρισας 750 0 38
11 ΓΓ05 Dizzy Flinjas Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού 650 650 92
12 ΓΣτ11 Kalamata Storm 4 Ανεξάρτητη Ομάδα 650 550 77
13 ΓΕ05 Trinity Robotics Αρσάκεια Γυμνάσια Εκάλης 640 550 91
14 ΓΣτ05 Supreme Αρσάκεια Γυμνάσια Εκάλης 610 0 107
15 ΓΣτ07 Gymlech_2 Γυμνάσιο Λεχαινών 550 300 92
16 ΓΕ07 Gymlech_1 Γυμνάσιο Λεχαινών 540 400 94
17 ΓΓ02 Smart Robots Gym Ανεξάρτητη Ομάδα 490 0 64
18 ΓΔ11 BougaBots 1 Εκπαιδευτήρια Μπουγά 400 200 104
19 ΓΕ06 Μαρλάδες 2ο Γυμνάσιο Σάμου 350 0 98
20 ΓΑ11 Robotronics Ανεξάρτητη Ομάδα 80 0 120
21 ΓΔ02 ΓΜΗ-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ Γυμνάσιο Μεταμόρφωσης – Ηρακλείου 70 -10 120
22 ΓΑ04 Wish I knew Ανεξάρτητη Ομάδα 0 0 120
23 ΓΓ10 Corfu Robotics 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας 0 -10 120
24 ΓΔ12 Nea Artaki Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης -10 -10 120

 

Συγχαίρουμε τους μαθητές μας που συμμετέχουν σε αυτές τις δραστηριότητες, που δείχνουν το ταλέντο τους, συνεισφέρουν με τις ιδέες τους και τον ενθουσιασμό τους και που αφιερώνουν από τον ελεύθερο χρόνο τους στο όμορφο αυτό ταξίδι εκπαιδευτικής ρομποτικής που έχει ξεκινήσει με επιτυχία από πέρσι.

DSC00017

 

Ευχαριστούμε πολύ την Δντρια του Σχολείου μας κα Χατζηιωαννίδου Πάτρα που στήριξε με κάθε τρόπο αυτή μας την προσπάθεια,

την Aegean Airlines που ευγενικά μας χορήγησε 4 αεροπορικά εισιτήρια μετ’ επιστροφής Σάμο-Αθήνα,

Aegean Airlines logo

 

το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου Σάμου για την οικονομική ενίσχυση που προσέφερε και

τους γονείς των μαθητών που διαγωνίσθηκαν οι οποίοι επιβαρύνθηκαν οικονομικά για την κάλυψη των εξόδων.

 

Το φετινό πρόβλημα για το Γυμνάσιο σχετίζοταν με το ιστορικό θέμα «Βυζαντινή Αυτοκρατορία και Επικοινωνίες (Φρυκτωρίες)» σε μια διαγωνιστική πίστα που είναι ιδιαίτερα απαιτητική συγκριτικά με τους προηγούμενους διαγωνισμούς καθότι ο διοργανωτής επιθυμεί να ανεβάσει το διαγωνιστικό επίπεδο ώστε η χώρα μας να καταστεί ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο.

gb

 

Η δοκιμασία στηρίζεται στις επικοινωνίες κατά τη Βυζαντινή περίοδο και παρουσιάζει την «περιπετειώδη» πορεία των μηνυμάτων, που διασχίζοντας την αχανή Βυζαντινή Αυτοκρατορία με ταχύτητα, είχαν τη δυνατότητα να φτάσουν μέσα σε λίγες ώρες στην Κωνσταντινούπολη.

Η δοκιμασία αφορά στη μεταφορά δύο «μηνυμάτων» από δύο πόλεις της Μέσης Ανατολής προς την Κωνσταντινούπολη. Ο αγγελιαφόρος ξεκινά από την Ιερουσαλήμ και περνώντας από δύο από τις τέσσερις κοντινές πόλεις (Τύρο, Δαμασκό, Αντιόχεια ή Χαλέπι) μεταφέρει τα μηνύματα που παραλαμβάνει, προς την Κωνσταντινούπολη. Η δοκιμασία στηρίζεται πάνω στο δωδεκάωρο σύστημα κωδικοποίησης μηνυμάτων που ήταν διαδεδομένο την Βυζαντινή περίοδο και πραγματοποιείται πάνω σε ένα «δρόμο» της αυτοκρατορίας που ενώνει τις παραπάνω πόλεις. Τα ρομπότ πρέπει να ακολουθήσουν τη διαδρομή που ακολουθούσαν τα μηνύματα, ολοκληρώνοντας ταυτόχρονα και τις δοκιμασίες που θα συναντήσουν στο δρόμο τους.

Οι δύο μας ομάδες κατασκεύασαν η καθεμιά το δικό της ρομποτ και το προγραμμάτισαν ώστε να ακολουθεί γρήγορα τη μαύρη γραμμή, να αναγνωρίζει τα χρώματα των κύβων, να συλλέγει τους κύβους με μηχανισμό δαγκάνας, να επιλέγει τις σωστές πόλεις που θα επισκεφτεί, να χτυπά με μηχανισμό τις Σημαίες για να τις σηκώσει και να τερματίζει σωστά στο κόκκινο τετράγωνο τερματισμού.

ge

Να σημειωθεί ότι λόγω των κανονισμών του διαγωνισμού οι διαγωνιστικές ομάδες του Γυμνασίου είναι το πολύ τριμελείς και έτσι από όλους τους μαθητές μας που ασχολούνται με τη ρομποτική, αναγκαστικά επιλέχθηκαν 6 μόνο για να στελεχώσουν τις 2 διαγωνιστικές ομάδες χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και οι υπόλοιποι μαθητές μας δεν είναι το ίδιο ικανοί.

 

Θερμά συγχαρητήρια στο Δημοτικό σχολείο Θυμιανών Χίου που κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία «Δημοτικό: Εποικισμός του Άρη». Η ομάδα του Δημοτικού σχολείου Θυμιανών με το όνομα «Space team», αποτελούμενη από 6 μαθητές, διαγωνίστηκε ανάμεσα σε 82 ομάδες από ισάριθμα Δημοτικά σχολεία από όλη την Ελλάδα. Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, οι μαθητές έφτιαξαν ένα διαστημόπλοιο που θα μεταφέρει τους γήινους στον Άρη δημιουργώντας και το κατάλληλο γήινο περιβάλλον προκειμένου να επιβιώσουν.

Επίσης συγχαρητήρια για τη διάκρισή τους, στην ομάδα του Δημοτικού σχολείου Παλαιοκάστρου Σάμου με το όνομα «Ταξιδευτές» η οποία διαγωνίστηκε στην κατηγορία «Δημοτικό: Εποικισμός του Άρη».

 


Είχε προηγηθεί ο Περιφερειακός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για τα Δημοτικά και Γυμνάσια του Βορείου Αιγαίου υπό το συντονισμό του Τιμολέοντα Θεοφανέλλη, Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής υπό την αιγίδα της Π.Δ.Ε. Β. Αιγαίου που πραγματοποιήθηκε στις 24/2/2018.

Ο Προκριματικός για τις ομάδες μας SaMianS και Μαρλάδες πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη στο Εργαστήριο Πληροφορικής του 2ου Γυμνασίου Σάμου.

Για 2η συνεχή χρονιά πετύχαμε την πρόκριση στον Τελικό και μάλιστα καταλαμβάνοντας την 1η και 2η θέση στην Περιφέρεια.

perif

Από τα Δημοτικά προκρίθηκαν τα 2 πρώτα: το Δημοτικό Θυμιανών Χίου και το Δημοτικό Παλαιοκάστρου Σάμου για τον Πανελλήνιο διαγωνισμό.

1ο Δημοτικό Θυμιανών Χίου Space team
2ο Δημοτικό Παλαιοκάστρου Σάμου Ταξιδευτές
3ο 11ο Δημοτικό Μυτιλήνης superbots
4ο 9ο Δημοτικό Μυτιλήνης Lionbots
5ο Δημοτικό Σχολείο Μεσαίου Καρλοβάσου Εξωγήινοι
6ο Δημοτικό Κοντακεΐκων Σάμου Άρη ερχόμαστε!

Από τα Γυμνάσια προκρίθηκαν τα 4 πρώτα και συγκεκριμένα το 2ο Γυμνάσιο Σάμου με την ομάδα SaMianS, το 2ο Γυμνάσιο Σάμου με την ομάδα Μαρλάδες, το 4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης με την ομάδα 4 Γυμνάσιο Μυτιλήνης και το 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης με την ομάδα RoboEngineers για τον Πανελλήνιο διαγωνισμό.

1ο 2ο Γυμνάσιο Σάμου SaMianS
2ο 2ο Γυμνάσιο Σάμου Μαρλάδες
3ο 4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης 4 Γυμνάσιο Μυτιλήνης
4ο 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης RoboEngineers
5ο Aνεξάρτητη Ομάδα Στέλιος Καραμανής – Anonymous
6ο ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΟΜΑΔΑ Γιάννης Συρρής – Βιγλάτωρες
7ο Aνεξάρτητη Ομάδα Πάρης Παπαπαρασκευάς – Chios Robots
8ο 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης 5ogym2
9ο 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης 5oGym1
10ο Γυμνάσιο Γέρας Γυμνάσιο Γέρας
11o Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Οινουσσών Robot-Captains
12o 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Τάλως
13o 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης TMLM
14o 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Errors 404

Επίσης συμμετείχε το ΓΕΛ Μούδρου με παρουσίαση που έκανε η ομάδα Hephaestus και το 4ο ΓΕΛ Μυτιλήνης με την ομάδα Cypher group που προκρίθηκε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό.

 

Mε ετικέτα:
Φεβ 18 22

Την εβδομάδα από 12/2/18 έως και 16/2/18 περίπου 180 μαθητές του 2ου Γυμνασίου Σάμου συμμετείχαν μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους, των Επιστημών, Μαθηματικοί, Πληροφορικής, Τεχνολογίας και Καλών Τεχνών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ». Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» υπό την αιγίδα του ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Β & Μ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ είναι μια εκπαιδευτική πρόταση στα πλαίσια και τη γενικότερη αντίληψη της διεθνούς εκπαιδευτικής πρακτικής, γνωστής με το ακρωνύμιο STEM & ART.

Τα παιδιά μαζί με τους εκπαιδευτικούς διερεύνησαν την κίνηση μέσω μηχανικής κατασκευής με γρανάζια που τροφοδοτούνταν από κινητήρα με ηλιακό πάνελ. Ο σχεδιασμός και η επιμέλεια της δραστηριότητας ήταν των Άρη Μαυρομάτη και Απόστολου Παπανικολάου Ερευνητές της Διδακτικής των Μαθηματικών.

Οι μαθητές  με τη χρήση του εκπαιδευτικού κιτ της Gigo  Solar Hero  κατασκεύασαν ένα αμαξίδιο με ηλιακό πάνελ και γρανάζια δύο διαφορετικών μεγεθών ενός κόκκινου με 20 δόντια και ενός μπλέ με 40 δόντια και διαμέτρους 2 και 4 εκατοστά αντίστοιχα.

Τα παιδιά παρατήρησαν με ποιο τρόπο ο λόγος μετάδοσης της κίνησης των γραναζιών επηρεάζει την ταχύτητα του αμαξίδιου. Παρατήρησαν ότι όταν το μεγάλο γρανάζι ήταν το κινητήριο (προσαρμοσμένο στον κινητήρα) και το κόκκινο το κινούμενο (προσαρμοσμένο στη ρόδα) η ταχύτητα του αμαξιδίου ήταν διπλάσια της ταχύτητας του αμαξιδίου από όταν τα γρανάζια ήταν προσαρμοσμένα αντίθετα.

Επίσης παρατήρησαν και διατύπωσαν συμπεράσματα για την σχέση των γραναζιών με την ροπή καθώς το αμαξίδιο με την μικρότερη ταχύτητα είχε καλύτερη ροπή ώστε να υπερνικήσει τις τριβές και να ανέβει μια ανηφόρα σε σχέση με το αμαξίδιο που είχε μεγαλύτερη ταχύτητα.

Εικόνα 1:  Τα αμαξίδια

 

Επιπλέον τα παιδιά συζήτησαν για τον ρόλο της ηλιακής ενέργεια ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, αλλά και τον τρόπο που την συλλέγουμε.

Εικόνα 2:  Μερικά από τα  υλικά που χρησιμοποίησαν τα παιδιά

 

Εικόνα 3: Κατασκευή εν δράση

 

Εικόνα 4: Προβληματισμός !!!

 

Εικόνα 4b: Τα καταφέραμε !!!

 

Εικόνα 5: Το αμαξίδιο με κινητήριο γρανάζι το μεγάλο γρανάζι και κινούμενο το κόκκινο. Πάμε στοίχημα ότι θα είναι γρήγορο;

 

Εικόνα 6: Το αμαξίδιο κινείται με τη βοήθεια λαμπτήρα πυράκτωσης. Υπολογίζεται ο χρόνος για να διανύσει μια απόσταση 60 εκατοστών.

 

Εικόνα 7: Τα αμαξίδια ανεβαίνουν μια ανηφόρα. Νικητής εδώ, η ροπή!

 

Επιμέλεια άρθρου: Παπαδοπούλου Μερόπη, Φυσικός

 

Mε ετικέτα:
Σεπ 17 15

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ROBOTIC DAY 2017

prague1

Οι ομάδες που προκρίθηκαν στο διαγωνισμό AegeanRobotics Competition 2017 που έλαβε χώρα στις 6 Μαΐου 2017 στο Καρλόβασι Σάμου, αφού έλαβαν αεροπορικά εισιτήρια χορηγίας από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και την Aegean Airlines, συμμετείχαν στον 14ο διαγωνισμό ρομποτικής Robotic Day που πραγματοποιήθηκε 24 με 25 Ιουνίου στην Πράγα Τσεχίας.

Οι 3 ομάδες της κοινής αποστολής διαγωνίστηκαν στα ακόλουθα αγωνίσματα:

  • 2ο Γυμνάσιο Σάμου στο Αγώνισμα Line Follower
    ρομποτ #131: Samianator (kit: LegoEV3)
  • Χατζηευστρατίου Εμμανουήλ φοιτητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο Αγώνισμα Mini Sumo
    ρομποτ #133: RoboSumo
  • «Μαυρογένειο» ΕΠΑΛ Σάμου στο Διαγωνισμό Free Style
    Ρομποτ #132: SOLAR TRACKER (kit: Lego EV3)

prague2

Στον διαγωνισμό της Πράγας, παρευρέθηκε και μας τίμησε με την παρουσία του εκ μέρους της Ελληνικής Πρεσβείας της Τσεχίας ο κύριος Παύλος Ολζιέρσκυ Σύμβουλος Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, ο οποίος και φωτογραφήθηκε με τις ομάδες μας.

Στα πλαίσια του διαγωνισμού οι ομάδες εκτός από τις ρομποτικές κατασκευές τους, δημιούργησαν αφίσα παρουσίασης της ομάδας και της κατασκευής, αλλά και τεχνική αναφορά. Αυτά είναι διαθέσιμα στη λίστα των διαγωνιζόμενων ρομποτ (http://roboticday.org/2017/robot-list/)

Our Poster and Technical Report (in English)

prague7

prague5

prague6

Λόγω περιορισμού στον αριθμό των εισιτηρίων της χορηγίας, επιλέχθηκαν κάποιοι από τους μαθητές των Σχολείων για να εκπροσωπήσουν τις 2 ομάδες και όχι οι πλήρεις αρχικές ομάδες.

Την ομάδα “Samians” του 2ου Γυμνασίου Σάμου με το ρομποτ Samianator στελέχωναν οι μαθητές Βογιατζής Δημήτριος, Βασιλειάς Παναγιώτης, Κώνστα Ελένη και Παπαθεοφάνους Θεμιστοκλής με τον εκπαιδευτικό Μπαρέκο Βασίλειο. Στην υποκατηγορία του αγωνίσματος Line Follow με kit Lego συμμετείχαν συνολικά 18 ομάδες από Τσεχία και Σλοβακία. Η ομάδα μας βελτίωσε την ρομποτική της κατασκευή που είχε παρουσιάσει στο Καρλόβασι, κάνοντας αλλαγές τόσο στο σχεδιασμό πχ μεγαλύτερες ρόδες, όσο και στο προγραμματιστικό κομμάτι πχ επιλέγοντας έναν πιο σύνθετο αλγόριθμο διόρθωσης σφάλματος κατά την ακολουθία της μαύρης γραμμής. Σκοπός του συγκεκριμένου αγωνίσματος είναι το ρομποτ να ακολουθήσει όσο ταχύτερα γίνεται μια μαύρη γραμμή πάχους 1,5 εκ η οποία έχει πολλές κλειστές στροφές και σε κάποια της σημεία μπορεί να διακόπτεται εντελώς και πρέπει να γίνεται αναζήτηση αυτής. Επιπλέον η μαύρη γραμμή σε κάποια σημεία μπορεί να χωρίζεται με διχάλα σε 2 διαδρομές και πρέπει να γίνεται επιλογή μονοπατιού, καθώς επίσης να έχουν τοποθετηθεί εμπόδια επάνω της και τότε το ρομποτ οφείλει να τα παρακάμψει αποφεύγοντας να συγκρουστεί. Τις 2 ημέρες του διαγωνισμού παρουσιάστηκαν αρκετά διαφορετικές πίστες και η ομάδα έκανε αλλαγές επι τόπου στον προγραμματισμό ώστε να ανταποκριθεί όσο το δυνατόν καλύτερα. Υπήρξαν 4 προκριματικοί γύροι (πίστες) που σταδιακά δυσκόλευαν πχ με την προσθήκη εμποδίων και τα ρομποτ είχαν στη διάθεσή τους κάποιες προσπάθειες να τους περάσουν αλλιώς αποκλείονταν.

Αναλυτικά η κατάταξή μας σε κάθε προκριματικό γύρο ήταν 1ο γύρος: 7η θέση, 2ο γύρος: 2η θέση, 3ο γύρος: 1η θέση, 4ο γύρος: 1η θέση.

pragueR1 pragueR3 pragueR4

Στους τελικούς προκρίθηκε το δικό μας ρομπότ και άλλα 3 ρομποτ με τους καλύτερους χρόνους στον τελευταίο προκριματικό γύρο. Εδώ μας δόθηκε μόνο ένας δοκιμαστικός γύρος και μετά διαγωνιζόσουν μόνο μία φορά με νοκ ουτ διαδικασία. Δεν τα καταφέραμε σε αυτή τη νοκ ουτ διαδικασία, ενώ παρατηρήθηκε και αστοχία ενός αισθητήρα στο ρομποτ μας ο οποίος ξαφνικά έσβησε. Από τα 4 ρομποτ μόνο ένα κατάφερε να ολοκληρώσει την πίστα του τελικού και αυτό όχι ιδιαίτερα γρήγορα. Έτσι τα υπόλοιπα ρομποτ, μαζί και το δικό μας, αν και γενικά γρηγορότερα, κατατάχθηκαν στη 2η θέση. Αξίζουν συγχαρητήρια στους μαθητές οι οποίοι πραγματοποίησαν πολλές ώρες συναντήσεων εκτός σχολείου για την προετοιμασία τους, συμμετείχαν εφέτος επιπλέον και στον Τελικό του 2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Γυμνασίου «Η Πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου» του WROHellas στην Αθήνα και το αποτέλεσμα αυτό είναι ομαδική δουλειά μιας χρονιάς.

pragueRF
Η ομάδα του Χατζηευστρατίου Εμμανουήλ, φοιτητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου διαγωνίστηκε στο Αγώνισμα Mini Sumo με το ρομποτ RoboSumo. Η κατασκευή του ρομπότ είχε ξεκινήσει στα πλαίσια του μαθήματος «Ρομποτικός Έλεγχος» του τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων. Αφού κατέλαβε την 1η θέση στο διαγωνισμό AegeanRobotics Competition 2017 έγιναν οι απαραίτητες αλλαγές και βελτιώσεις στην κατασκευή του αλλά και στον κώδικα του ρομπότ. Έτσι προστέθηκαν επιπλέον αισθητήρες για την καλύτερη ανίχνευση της θέσης του στο χώρο αλλά και του αντιπάλου του και πραγματοποιήθηκε ελάφρυνση της όλης κατασκευής ώστε να είναι και πάλι μέσα στα επιτρεπτά όρια του διαγωνισμού (0.5 kg). Με την προσθήκη αυτή έπρεπε να αλλάξει και ο κώδικας ριζικά για να αξιοποιούνται τα νέα εξαρτήματά του στο έπακρο. Ο σκοπός του αγωνίσματος mini sumo είναι, χρησιμοποιώντας μόνο τους αισθητήρες που φέρουν τα ρομπότ, να ανιχνεύουν τον αντίπαλό τους αλλά και την θέση τους πάνω στην μαύρη στρογγυλή πίστα και να καταφέρουν να τον βγάλουν εκτός του λευκού περιγράμματός της. Οι συνθήκες του αγώνα αλλάζουν τελείως ανάλογα με τον αντίπαλο που καλείται το ρομπότ να αντιμετωπίσει κάθε φορά λόγω της διαφορετικής του κατασκευής, ταχύτητας των μοτέρ του και αριθμό και τύπο αισθητήρων που φέρει. Την πρώτη μέρα του διαγωνισμού χωριστήκαμε σε δύο ομίλους League A και League B ανάλογα με τους πόντους που καταφέραμε να συλλέξουμε μετά από πολλούς αγώνες μεταξύ όλων των διαγωνιζομένων. Ο RoboSumo εντάχτηκε στον όμιλο League B όπου την δεύτερη μέρα του διαγωνισμού κατέλαβε την 2η θέση μετά από ένα μεγάλο πλήθος αγώνων με αρκετούς αντιπάλους.

prague9

Η ομάδα του «Μαυρογένειου» ΕΠΑΛ Σάμου συμμετείχε στην κατηγορία free style με το όνομα Solar Tracker και το ομώνυμο ρομπότ την στελέχωσαν οι μαθητές Κάιλας Κωνσταντίνος, Κλειδωνιάρη Αργυρώ, και Μαυρή Ελένη Άννα με τον εκπαιδευτικό Νικολάκη Γεώργιο. Στην κατηγορία αυτή συμμετείχαν συνολικά 18 ομάδες και δεν υπήρχε συγκεκριμένη θεματολογία. Χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν ρομπότ εμπνευσμένα από την ταινία Star Wars καθώς και ρομπότ με στόχο την διευκόλυνση επικοινωνίας ατόμων με προβλήματα ακοής. Η ομάδα Solar Tracker παρουσίασε ρομποτική κατασκευή η οποία έχει στόχο να μεγιστοποιήσει την παραγωγή ενέργειας από ηλιακούς συλλέκτες στρέφοντας τους αυτόματα προς την κατεύθυνση του ήλιου. Το ρομπότ αρχικά αναγνωρίζει την κατεύθυνση από την οποία προέχεται εντονότερος φωτισμός, χρησιμοποιώντας ένα αισθητήρα φωτεινότητας, και στη συνέχεια στρέφει ένα ηλιακό συλλέκτη προς αυτή την κατεύθυνση ώστε να βελτιστοποιήσει την παραγωγή ενέργειας από τον ήλιο. Στην κατηγορία αυτή δεν ανακοινώθηκε κατάταξη των ομάδων.

prague11

Στο διαγωνισμό υπήρξε ακόμα μια Ελληνική συμμετοχή από τους RoboSpecialists, τους οποίους γνωρίσαμε εκεί, και πρόκειται για έναν ιδιαίτερα δραστήριο Σύλλογο Ρομποτικής Μαθηματικών – Φυσικής και Τεχνολογίας από την Ξάνθη με ρομποτικές διακρίσεις. Στην Πράγα διαγωνίστηκαν με 2 τους ομάδες στο αγώνισμα Bear Rescue Beginner Lego Kit όπου κατέλαβαν την 4η και 6η θέση.

prague14 prague15

Ο διαγωνισμός διεξήχθη στο κεντρικό Prague Congress Centre. Λόγω μη ύπαρξης αεροπορικών εισιτηρίων επιστροφής, η παραμονή εκτός έδρας της αποστολής ήταν διάρκειας 6 ημερών, από 23/6/17 έως 28/6/17. Κατά τη διαμονή μας στην Πράγα επισκεφτήκαμε τα κυριότερα αξιοθέατα και μνημεία της πόλης. Η διαμονή των ομάδων έγινε σε φοιτητική εστία του Charles University με χαμηλό κόστος το οποίο το επιβαρύνθηκαν τα μέλη των ομάδων. Τα έξοδα διατροφής και μετακινήσεων στην πόλη επίσης τα επιβαρύνθηκαν τα μέλη των ομάδων.

prague16 prague17

Όλες οι ομάδες πήγαν εξαιρετικά για 1η εμφάνιση στο Διαγωνισμό αυτό που διεξάγεται εδώ και 14 χρόνια! Συνολικά αποκομίσαμε πολλές εμπειρίες, γνώσεις και διακρίσεις από αυτή την αποστολή και ελπίζουμε του χρόνου να μπορέσουμε να εξοπλιστούμε με περισσότερο ρομποτικό υλικό ώστε να ξανασυμμετάσχουμε γιατί όχι με περισσότερες ομάδες και σε άλλα αγωνίσματα! Αξίζουν συγχαρητήρια στους διαγωνιζόμενους, στους διοργανωτές και σε όσους μας στήριξαν όπως τους γονείς των μαθητών, συναδέλφους, χορηγούς και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου που διοργάνωσε πρώτα εδώ τον τοπικό διαγωνισμό και έτσι μας έδωσε την ευκαιρία να συνεχίσουμε.

 

Δείτε βίντεο με στιγμιότυπα του Διαγωνισμού

Το ρομποτ μας σε δράση

LEGO EV3 Line Follower «Samianator» Team: Samians. It follows the black line that has several curved turns and may split and re-join. It uses the 2 LEGO Large motors in reversed position with big LEGO wheels. The robot can also cope with track obstacles like objects laid on the track or line cut-offs. For the line following we use 3 EV3 Color Sensors that measure reflected light intensity in a PID controller. To avoid obstacles a single EV3 Ultrasonic Sensor is used. Competitions: winner Aegean Robotics 2017, 2nd pos Prague Robotic Day 2017.

 

Συνέντευξη στον Ραδιοφωνικό σταθμό Αρμονία για την εμπειρία της πρόσφατης ρομποτικής αποστολής στο διαγωνισμό Robotic Day 2017 της Πράγας. Δημοσιογράφος κ. Μάνος Στεφανάκης

 

Mε ετικέτα:
Μαΐ 17 29

aegean-robotics
Το τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. (Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) και τις Σχολικές Δραστηριότητες της ΔΙ.Δ.Ε. ΣΑΜΟΥ και το ΔΗΜΟ ΣΑΜΟΥ – ΔΟΠΠΟΝΑΣ διοργάνωσε Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής ρομποτικής AegeanRobotics Competition 2017 το Σάββατο 6 Μαΐου στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του Δήμου στο Καρλόβασι της Σάμου.

Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου συμμετείχε με 2 ομάδες (Samians1 και Samians2) και προπονητή τον Μπαρέκο Βασίλη, στον Γενικό Διαγωνισμό όπου συνολικά διαγωνίστηκαν 12 ομάδες στα αγωνίσματα:
1. Mini Sumo
2. Line Follower (ακολουθία μαύρης γραμμής)
3. Ελεύθερη Παρουσίαση
4. Διάσωση (Bear Rescue)

samians_small

ΟΜΑΔΑ: Samians1

Για το αγώνισμα Line Follower αποτελούμενη από τους μαθητές Κώνστα Ελένη – Παπαθεοφάνους Θέμο – Βασιλειά Παναγιώτη της Β τάξης και Βογιατζή Δημήτρη – Θάνο Γιώργο της Γ τάξης.

Κατασκευάσαμε με LEGO EV3 ρομποτικό όχημα που ακολουθεί μαύρη γραμμή η οποία αποτελείται από πολλές κλειστές καμπύλες, καθώς και εμπόδια όπως αντικείμενα που μπλοκάρουν την μαύρη γραμμή, διχάλες επιλογής μονοπατιού αλλά και διακοπές της ίδια της μαύρης γραμμής. Η ακολουθία μαύρης γραμμής γίνεται με χρήση τριών αισθητήρων φωτός οι οποίοι  βρίσκονται κολλητά ο ένας δίπλα στον άλλον στο μπροστινό μέρος του οχήματος. Χρησιμοποιήθηκαν τρεις αισθητήρες ώστε να εντοπίζεται πιο εύκολα η μαύρη γραμμή στις αλλεπάλληλες κλειστές γραμμές. Ο αλγόριθμος της ακολουθίας είναι σχετικά απλός, υπολογίζει τη διαφορά στη φωτεινότητα μεταξύ των 3 αισθητήρων η οποία περνά διορθωμένη με κάποιο συντελεστή, ως ποσοστό στριψίματος του τιμονιού. Για την αποφυγή εμποδίων χρησιμοποιήθηκε ο αισθητήρας υπερήχων. Στο EV3 πρόγραμμα που εκτελεί το όχημά μας, προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε block κώδικα στα οποία υπάρχει η δυνατότητα να περνάμε διαφορετικές τιμές για κάθε εκτέλεση (παραμετροποιήσιμα) αλλά και να τα επαναχρησιμοποιούμε κατά περίπτωση.

aegeanrobot1

ΟΜΑΔΑ: Samians2

Για το αγώνισμα Mini Sumo αποτελούμενη από τους μαθητές Βαλή Παντελή  –   Κουκούλη Στρατή –  Καλαμοβράκα Νίκο – Φιλιππή Δημήτρη της Α τάξης, Παπαθεοφάνους Θέμο – Βασιλειά Παναγιώτη – Παπαγεωργίου Γιάννη της Β τάξης και τον Παναγάκη Στέλιο της Γ τάξης.

Κατασκευάσαμε αυτοσχέδιο μίνι όχημα βασισμένο στον μικροελεγκτή Arduino, με υλικά πλαστικά & αλουμινένια σασί παλαιότερων ρομποτ, τα οποία κόπηκαν σε μικρότερες διαστάσεις σύμφωνα με τους κανόνες του διαγωνισμού Μήκος οχήματος x Πλάτος 10 x 10εκ. Το χαμηλότερο επίπεδο του οχήματος (αυτό των τροχών) για στιβαρότητα και χαμηλό κέντρο βάρους είναι από αλουμίνιο ενώ το υψηλότερο επίπεδο που βρίσκεται η πλακέτα Arduino είναι από πλαστικό. Μπροστά τοποθετήθηκε μπάρα προστασίας από τις συγκρούσεις  που είναι μια μεταλλική σίτα εξαερισμού από κουτί υπολογιστή, ενώ στο πίσω μέρος η ρόδα κίνησης κατασκευάστηκε από δομικά στοιχεία LEGO.

Για την κίνηση χρησιμοποιήθηκαν 2 μικροσκοπικά DC Μοτερ με σασμαν σε κουτί παρόμοια με τα οικονομικά σερβομοτερ που χρησιμοποιούμε συχνά στο χόμπι της ρομποτικής. Για τον εντοπισμό της λευκής λωρίδας του ορίου της πίστας χρησιμοποιήθηκαν 3 αισθητήρες φωτός μπροστά (IR Line tracking sensors) καθώς και ένας αισθητήρας υπερήχων πάλι μπροστά για τον εντοπισμό του αντιπάλου. Μελλοντικά θα προστεθεί και 2ος αισθητήρας υπερήχων στο πλαϊνό μέρος για καλύτερο εντοπισμό.

aegeanrobot2

Στο Διαγωνιστικό μέρος καταλάβαμε την 1η θέση στο αγώνισμα Line Follower (ομάδα Samians1) και τη 2η θέση στο Mini Sumo (ομάδα Samians2).

Μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η ελεύθερη παρουσίαση του ρομποτ ElGreco και το όχημα της διάσωσης (bear rescue) που κατασκεύασαν οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου (ομάδα AegeanRobotics).

Γενικά ήταν μια υπέροχη εμπειρία που ενθουσίασε διαγωνιζόμενους αλλά και θεατές και που δείχνει ότι σιγά – σιγά η εκπαιδευτική ρομποτική κερδίζει έδαφος και στη Σάμο!

Δείτε στιγμιότυπα στο video που ακολουθεί:

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί η νικήτρια ομάδα μας Samians1 του 2ου Γυμνασίου Σάμου, μαζί με τις νικήτριες ομάδες του «Μαυρογένειου» Επαγγελματικού Λυκείου Σάμου με την ελεύθερη παρουσίαση SOLAR TRACKER υπό την επίβλεψη του συναδέλφου Πληροφορικού Νικολάκη Γιώργου και την ομάδα RoboSumo του φοιτητή Χατζηευστρατίου Μανώλη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο Mini Sumo, θα μεταβούμε στην Πράγα της Τσεχίας για να συμμετάσχουμε στον Διεθνή Διαγωνισμό Ρομποτικής Robotic Day 2017.

Ευχαριστούμε θερμά τους Διοργανωτές, την Κριτική επιτροπή αλλά και τους Χορηγούς που ευγενικά μας καλύπτουν τα αεροπορικά εισιτήρια των μετακινήσεων.

Η διοργάνωση του διαγωνισμού είναι μέρος της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Διατριβής στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του τμήματος, Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα, των κ.κ. Δημήτρη Χατζή και Δημήτρη Λειβαδίτη.

Η κριτική επιτροπή:
Δημήτρης Ταμπαχανιώτης – Διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Σάμου
Δημήτρης Κονδύλης – Διευθυντής ΚΕΠΛΗΝΕΤ Σάμου
Ευστάθιος Σταματάτος – Διευθυντής Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης, Παν/μιο Αιγαίου
Νίκος Βασιλόπουλος – Υποψήφιος μεταδιδάκτορας ρομποτικής, Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης, Παν/μιο Αιγαίου
Δημήτρης Λειβαδίτης – Msc Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης, Παν/μιο Αιγαίου

Χορηγοί: Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Aegean Airlines, Περιφερειακή Ενότητα Σάμου, Ελληνική Εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης, BIOMED.

Περισσότερα αποσπάσματα εδώ:

Απρ 17 27

Στα πλαίσια του 7ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, μαθητές του Σχολείου μας παρουσίασαν σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης διάφορες δραστηριότητές τους σε Raspberry Pi, όπως παρακάτω.

Το Φεστιβάλ αυτό πραγματοποιείται κάθε χρόνο σε ολόκληρη την Ελλάδα, αποτελεί ένα άνοιγμα προς την κοινωνία και δίνει την ευκαιρία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και επισκέπτες να λάβουν μέρος σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία.

Σύντομη περιγραφή παρουσίασης:

Στα πλαίσια συμμετοχής του Σχολείου μας στον 1ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Astro Pi (πρόγραμμα www.astro-pi.org) λάβαμε δωρεάν σχετικό πακέτο με υλικό (hardware) και η ομάδα μαθητών εξοικειώθηκε με τον μικροελεγκτή Raspberry Pi, το λειτουργικό σύστημα Linux και στον προγραμματισμό με τη γλώσσα Python. Επιπρόσθετα χρησιμοποιήθηκε η ασπίδα Sense Hat με τους ενσωματωμένους αισθητήρες ώστε να παίρνονται μετρήσεις υγρασίας, θερμοκρασίας κλπ σε πραγματικό χρόνο (Μετεωρολογικός σταθμός σε Raspberry Pi). Μέσω της διάταξης των 8×8 RGB LEDs της ασπίδας οι μαθητές εμφάνισαν τα προσωπικά τους μηνύματα και εξοικειώθηκαν προγραμματιστικά με τη μείξη χρωμάτων στο μοντέλο RGB. Χρησιμοποιήθηκαν κατάλληλα φύλλα εργασίας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) με δραστηριότητες μέσω των οποίων οι μαθητές εκτίμησαν τη χρησιμότητα της ηλεκτρονικής διάταξης Astro Pi η οποία βρίσκεται και εντός του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (ISS). Για παράδειγμα κατέγραψαν τις μετρήσεις υγρασίας σε τοπικό αρχείο και μετά σε υπολογιστικό φύλλο σχεδιάστηκε το αντίστοιχο γράφημα υγρασίας-χρόνου. Η διακύμανση της υγρασίας οπτικοποιήθηκε στη διάταξη των LEDs και χρησιμοποιήθηκε ως κριτήριο ανίχνευσης της ανθρώπινης παρουσίας. Δεν είναι υποχρεωτικό για ένα Σχολείο να έχει στην κατοχή του το σχετικό hardware καθώς για τις περισσότερες από αυτές τις δραστηριότητες μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί και ο online προσομοιωτής στο https://trinket.io/sense-hat

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε:
Python 3.6 (IDLE), Linux, Υπολογιστικά Φύλλα, RGB Colour Mixer, Προσομοιωτής trinket.io/sense-hat

 

astro-experiment

Κώδικας που γράφτηκε:
https://github.com/vbarekos/astro-pi

Οπτικοακουστικό υλικό:
Δείτε το σχετικό μας video εδώ.

Ενδεικτικά Φύλλα Εργασίας που μπορεί να υλοποιήσουν οι μαθητές για εξοικείωση:

http://www.esa.int/Education/Teachers_Corner/Getting_started_with_Astro_Pi_-_teach_with_space_T05.1/
http://www.esa.int/Education/Teachers_Corner/Meet_the_sense_hat_-_teach_with_space_T05.2/
http://www.esa.int/Education/Teachers_Corner/How_to_collect_data_from_the_Astro_Pi_-_teach_with_space_T05.3/

https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-guide/
https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-guide/files/SenseHAT-Cheatsheet.pdf
https://www.raspberrypi.org/learning/getting-started-with-the-sense-hat/worksheet/
https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-guide/files/printable-worksheet.pdf

https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-flight-data-analysis/worksheet/
https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-flight-data-analysis/spreadsheet/
https://www.raspberrypi.org/learning/sense-hat-puzzle-box/worksheet/
https://www.raspberrypi.org/learning/sense-hat-minecraft-map/worksheet/

=================================================

CvmgZ_gWYAARn_O emulator gyroscope sense-hat

Σχετικοί σύνδεσμοι – προηγούμενα άρθρα:

http://2gym-samou.sam.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/en/contests/198-2-astro-pi

http://2gym-samou.sam.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/en/eduactivities/191-astropi

Μαρ 17 25

Ο Eυρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (European Space Agency, ESA) ανακοίνωσε χθες τα τελικά αποτελέσματα της Πρόκλησης Astro Pi.

To 2ο Γυμνάσιο Σάμου είναι ανάμεσα στις βραβευμένες ομάδες που επιλέχθηκαν και ο κώδικας του πειράματός μας που σχεδιάστηκε, θα σταλεί και θα εκτελεστεί στο Διάστημα πάνω στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).

Τα δεδομένα που παράγονται από τα πειράματα θα λαμβάνονται πίσω στη γη και θα  διανέμονται στις ομάδες μέχρι τις 15 Μαΐου. Έτσι οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να εργαστούν σαν πραγματικοί επιστήμονες και να αναλύουν δεδομένα που συλλέγονται στο διάστημα!

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 184 ομάδες από 15 Ευρωπαϊκές χώρες, με περισσότερους από 1800 μαθητές να έχουν σχεδιάσει πειράματα για τον ISS.

Ανάμεσα στις 45 νικήτριες ομάδες που επιλέχθηκαν είναι 5 ομάδες από Ελληνικά Σχολεία, ενώ 4 ακόμα Ελληνικές Ομάδες (ανάμεσά τους και η Ομάδα μας Samians) ήταν ανάμεσα στις Highly commended ομάδες της Δεύτερης φάσης.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ESA:
«An evaluation panel composed of ESA, and Raspberry Pi Foundation, selected the experiments that have been qualified to fly. The submissions were evaluated based on several criteria ranging from scientific value, innovation, feasibility of the mission within the ISS environment, clarity, comprehensiveness, and code quality and readability. The juries were so impressed with the quality of some entries that we also created a ‘highly commended’ category. Like that more 19 teams have won the chance to have their codes run in space.»

 

Νικητές της Astro Pi Πρόκλησης 2016/17

Delta TALOS ed-UTH-robotix Greece
Weightless Mass Intercultural Jr. High School of Evosmos Greece
49th Astro Pi Teamwork 49th Elementary School of Patras Greece
Astro Travellers 12th Primary School of Petroupolis Greece
GKGF-1 Gymnasium of Kanithos Greece

Ομάδες της Astro Pi Πρόκλησης 2016/17 που απέσπασαν «Εύφημος Μνεία» – Highly Commended

AstroShot Lixouri High School Greece
SALAMINA ROCKETS PI 1st SENIOR HIGHSCHOOL OF SALAMINA Greece
The four Astro-fans 6th Gymnasio Of Veria Greece
Samians 2o GYMNASIO SAMOU Greece

Εδώ η σχετική ανακοίνωση των νικητών.

Δείτε εδώ τις ομάδες που βραβεύονται συνολικά από όλες τις χώρες.

Καθώς και το βιντεο με το συγχαρητήριο μήνυμα του αστροναύτη Thomas Pesquet:

 

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ «SAMIANS»

 

Είχαμε αναφερθεί σχετικά με τη Δράση αυτή σε προηγούμενο άρθρο μας.

 

AstroPi_Logo_v5Το Astro Pi είναι το όνομα ενός μικρού υπολογιστή που αναπτύχθηκε από το Ίδρυμα Raspberry Pi, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Διαστήματος  του Ηνωμένου Βασιλείου και της ESA.

Ο ευρωπαϊκός διαγωνισμός Astro Pi, είχε σαν στόχο να σχεδιάσουν  οι  μαθητές ένα επιστημονικό πείραμα που μπορεί να τρέξει με τη χρήση αισθητήρων Astro Pi , και να γράψουν τον κώδικα του  Astro Pi για να εκτελεστεί αυτό το πείραμα πάνω στον ISS.

cover

===================================

Ακολουθεί το Συγχαρητήριο Μήνυμα από τον Διοργανωτή:

Dear Astro Pi Team,

ESA, in collaboration with the Raspberry Pi Foundation, would like to congratulate you all for your excellent work. Considering the high calibre of your mission, your code has been selected as a ‘Highly Commended’ entry and has been qualified to fly to the International Space Station (ISS) on the same SD cards as the winning codes. Congratulations!

After receiving more than 180 entries,  it was very difficult to choose the best experiments to run on the ISS. An evaluation panel, composed of ESA and the Raspberry Pi Foundation, selected the experiments that have been qualified to fly. The submissions were evaluated based on the following criteria: scientific value, innovation, feasibility of the mission within the ISS environment, clarity, comprehensiveness, and  code quality, and readability.

Your code will now be uplinked to the ISS to run on the Astro Pis in the Columbus module, under the careful supervision of ESA astronaut Thomas Pesquet. The collected data will be downlinked to Earth and distributed to the teams by 15 May 2017. You will then have the chance to analyse the data collected in space and to continue your amazing work – like a real space scientist!

Once again, we would like to congratulate all of the teams, students, and teachers, that participated in this project.

Kind Regards,
The ESA Education Team

 

===================================

Αρχική δημοσίευση: edu.ellak.gr

 Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων