Το 2ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου, από 4 έως 8 Δεκεμβρίου 2018, συμμετείχε σε δραστηριότητα κατάρτισης προσωπικού μικρής διάρκειας που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA229 με τίτλο: «Play to Learn, learn to Play-Παίζω για να μάθω, Μαθαίνω να παίζω» που έγινε στο Katyciu Silutes της Λιθουανίας την έδρα του συντονιστικού σχολείου.
Στη κατάρτιση συμμετείχαν εκ μέρους του 2ου Γυμνάσιου Ρεθύμνου οι κάτωθι εκπαιδευτικοί: Σαλβαράκη Ειρήνη-φιλόλογος, υπεύθυνη του προγράμματος, Βροντάκη Μαγδαληνή υποδιευθύντρια-χημικός και η Αγγελιδάκη Ευφροσύνη φιλόλογος. Μαζί τους και καθηγητές από τα υπόλοιπα συμμετέχοντα σχολεία Ιταλίας, Τουρκίας, Ρουμανίας και Πολωνίας.
Αρχικά, οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν το συντονιστικό σχολείο όπου έτυχαν θερμού καλωσορίσματος από τους μαθητές, εκπαιδευτικούς και τις αρχές του τόπου. Μετά, μέλη του τοπικού παραδοσιακού πολιτιστικού συλλόγου υλοποίησαν βιωματικά εργαστήρια όπου παρουσιάστηκαν παραδοσιακά παιχνίδια της Λιθουανίας.
Τις επόμενες μέρες ακολούθησε διήμερο σεμινάριο στη δημόσια Βιβλιοθήκη του Silute και στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Klaipeda με θέμα «Ακούμε τα παιδιά, συναντούμε τις ανάγκες τους». Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε χώρους ιστορικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα περιελάμβανε ξενάγηση στα αξιοθέατα της Klaipeda, στο περιβαλλοντικό πάρκο Plateliai, στο «Cold War Museum-Rocket Base» και στην περιοχή του Silute.
Την τελευταία μέρα του προγράμματος ακολούθησε ανταλλαγή εκπαιδευτικών πρακτικών με την παρακολούθηση δειγματικών διδασκαλιών όπου το παιχνίδι το παιχνίδι χρησιμοποιήθηκε ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Κατόπιν οι ίδιοι ανέλαβαν να διδάξουν τους μαθητές της περιοχής εφαρμόζοντας τις δικές τους διδακτικές προτάσεις. Η ομάδα του 2ου Γυμνασίου Ρεθύμνου επέλεξε να παρουσιάσει ένα σχέδιο μαθήματος με θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες «Human rights-refugees». Για την επίτευξη των στόχων χρησιμοποιήθηκε διαδραστικό online παιχνίδι και επιτραπέζιο παιχνίδι που δημιουργήθηκε από την ομάδα μας αποκλειστικά για αυτό το σκοπό.
Βασικός στόχος της παραπάνω δραστηριότητας ήταν η κατανόηση των κοινωνικών φαινομένων μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού οι μαθητές ήρθαν σε άμεση επαφή με το αντικείμενο μάθησης και κατανόησαν πλήρως την έκταση του φαινομένου.
Η εκπαιδευτική επίσκεψη ολοκληρώθηκε με θερμή αποχαιρετιστήρια τελετή στην οποία συμμετείχαν γονείς εκπαιδευτικοί και μαθητές του σχολείου.