Την Τετάρτη 13/05/2026, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας και των δράσεων του «Ενεργού Πολίτη», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης του 2ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας υλοποίησαν μια ιδιαίτερα δημιουργική και ουσιαστική δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τα πρόσθετα των τροφίμων.
Με υπευθυνότητα, έρευνα και συνεργασία, δημιούργησαν ένα ενημερωτικό βιβλιαράκι 8 σελίδων με τίτλο: «Τι κρύβεται πίσω από τα Ε…; Ένας χρήσιμος οδηγός για τα πρόσθετα των τροφίμων».
Μέσα από τη μελέτη τους κατέγραψαν:
🟡 τα συστατικά που χρειάζονται προσοχή,
🔴 εκείνα που καλό είναι να αποφεύγονται,
🟢 καθώς και όσα θεωρούνται ασφαλή για κατανάλωση.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα βενζοϊκά, τα θειώδη, τα νιτρώδη, αλλά και σε πρόσθετα όπως η καραγενάνη (Ε407) και η καρβοξυμεθυλοκυτταρίνη (Ε466), ενώ συζητήθηκαν και οι πιθανοί κίνδυνοι από προϊόντα όπως τσίχλες και ζελεδάκια.
Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες βγήκαν στο ευρύτερο οικοδομικό τετράγωνο του σχολείου και στο γειτονικό πάρκο, όπου μοίρασαν τα ενημερωτικά βιβλιαράκια σε πολίτες και συνομίλησαν μαζί τους για:
✔️ την ανάγνωση των ετικετών τροφίμων,
✔️ την υπέρβαση ασφαλών ορίων κατανάλωσης — ιδιαίτερα στα παιδιά,
✔️ και απλές πρακτικές υπεύθυνης διατροφής.
Η δράση ολοκληρώθηκε μέσα σε ένα κλίμα διαλόγου, ανταλλαγής απόψεων και ενεργής συμμετοχής των πολιτών, υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση του εκπαιδευτικού και υπεύθυνου της δράσης, Δρ. Χρήστου Ε. Κεφαλίδη.
Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε μια πολύτιμη ευκαιρία για τους μαθητές να καλλιεργήσουν την κοινωνικότητα, την εξωστρέφεια και τις δεξιότητες επικοινωνίας τους. Πάνω απ’ όλα, ανέδειξε στην πράξη τι σημαίνει «Ενεργός Πολίτης»: γνώση, κριτική σκέψη, συνεργασία και δράση για την υγεία, τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

