Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών είναι, σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, ο βασικός στόχος του νέου Λυκείου που παρουσιάστηκε την Τετάρτη.
«Με το νέο λύκειο που δημιουργεί το υπουργείο Παιδείας θέλουμε τα παιδιά να έχουν κριτική σκέψη, κάτι που με το σημερινό λύκειο-που είναι λύκειο αποστήθισης-δεν γίνεται» δήλωσε στον ΣΚΑΪ η κ. Χριστοφιλοπούλου.
Στόχος, όπως είπε, είναι οι πολλαπλές επιλογές του μαθητή και το σχολείο ουσίας, με την αύξηση των ωρών παράδοσης.
Σημείωσε πως αν βάλουμε άλλη αντίληψη στο σχολείο τότε δεν θα υπάρχει καμία παραπαιδεία.
Αντιδράσεις των κομμάτων
Την αντίδρασή τους για τις εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας, Άννας Διαμαντοπούλου σχετικά με το νέο Λύκειο εξέφρασαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Για ενίσχυση της παραπαιδείας και των φροντιστήριων από το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ κάνει λόγο ο υπεύθυνος του τομέα Παιδείας της ΝΔ, Άρης Σπηλιωτόπουλος, τονίζοντας ότι «οι αλλαγές προέκυψαν από μονόλογο, προηλειμμένες αποφάσεις και προσχηματικό διάλογο».
Στις εξαγγελίες της υπουργού διακρίνει «βιασύνη, προχειρότητα και έλλειψη σχεδιασμού», ενώ αναφερόμενος σε ενδεχόμενες συγχωνεύσεις ΑΕΙ ο κ. Σπηλιωτόπουλος υπογραμμίζει πως «ο χάρτης της Ανώτατης Εκπαίδευσης δεν μπορεί να αλλάξει με ασκήσεις επί χάρτου και επικοινωνιακά τερτίπια».
Καλεί, μάλιστα, την υπουργό Παιδείας να ξεκαθαρίσει τις πραγματικές της προθέσεις για το τι προγραμματίζει για την Ανώτατη Εκπαίδευση.
«Το νέο Λύκειο είναι συστατικό του νέου σχολείου της αγοράς, της ημιμάθειας, του κατακερματισμού και των πολλών και μεγάλων ανισοτήτων» λέει το ΚΚΕ, υπογραμμίζοντας ότι οι αλλαγές που εξαγγέλθηκαν «θα εντείνουν την ανάγκη του φροντιστηρίου».
«Θα δίνεται ένα πρόγραμμα αποσπασματικών γνώσεων σε ευθεία αντιστοιχία με τις δεξιότητες που θέλει το κεφάλαιο για εργατική δύναμη φθηνή και ευέλικτη» προσθέτει το ΚΚΕ.
Με τη σειρά του το τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ υποστηρίζει ότι «οι προτάσεις του υπουργείου βρίσκονται σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από αυτή που επιβάλλουν οι σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες».
«Η προτεινόμενη δομή του Λυκείου υπηρετεί κατά βάση τις απαιτήσεις του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι την πρωταρχικής σημασίας απαίτηση για μία επαρκή γενική μόρφωση που θα παρέχεται σε όλα τα παιδιά και θα συμβάλει τελικά στη διεύρυνση των μορφωτικών ανισοτήτων» τονίζει στην ανακοίνωσή του.
Αφήστε μια απάντηση