Από τις δράσεις μας…..

Aπό τις δράσεις του σχολείου μας….
Διδακτική επίσκεψη των παιδιών του Β3΄στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τον Κενανίδη Λάζαρο και τον Ντόντουλο Απόστολο. Αξιοποιώντας τον καλό καιρό ξεκινήσαμε την ξενάγησή μας από παλιά καταστήματα που λειτουργούσαν επί τουρκοκρατίας δίπλα στην

ιστορική Εγνατία Οδό, βρεθήκαμε στο ηρώο -μνημείο της απελευθέρωσης των Γιαννιτσών (20-10-1912) την εντυπωσιακή σύνθεση του Ζευγώλη, μιλήσαμε για το μνημείο του Ισκέντερ-Μπέη (πιθανώς εδώ ήταν η παλιά εκκλησία της αγίας Παρασκευής) και διασχίσαμε την ιστορικά φορτισμένη οδό Στράντζης όπου εγκαταστάθηκαν οι πρώτοι πρόσφυγες προερχόμενοι από την Στράντζα και την Μάδυτο της Ανατολικής Θράκης. Στο μνημείο Κύπριων Αγωνιστών Καραολή και Δημητρίου μιλήσαμε και για τα παρακείμενα λουτρά των Βυζαντινών και αργότερα των κατακτητών Τούρκων. Στο Μαυσωλείο του Γαζή Εβρενός αναφερθήκαμε στους μαζικούς εξισλαμισμούς των Μικρασιατών Ρωμηών. Σταθήκαμε μπροστά στο 3ο Δημ. Σχολείο και φέραμε στο νου μας τον ευεργέτη αρχιμανδρίτη Αγαθόβουλο. Στον πύργο του Ωρολογιού, το έμβλημα της πόλης, μιλήσαμε για την Οθωμανοτουρκική κατάκτηση και την σκλαβιά που ακολούθησε. Η κατασκευή του Ι.Ν. αγίου Γεωργίου έφερε στο νου μας συγκινητικές στιγμές. Η οικία Εμίν Μπέη-νυν Πολύκεντρο και παλιό νοσοκομείο είχε την δική της ιστορική και κοινωνική συνεισφορά. Το ίδιο θέμα θέσαμε και για το Λαογραφικό Μουσείο της Ι.Λ.Ε. Γιαννιτσών “Ο Φίλιππος” καθώς και το παρακείμενο Στρατιωτικό Μουσείο. Στις προτομές του -τότε-πρωθυπουργού Ελευθέριου Βενιζέλου και του διάδοχου Κωνσταντίνου Α΄ κάναμε νύξη για τους Βαλκανικούς πολέμους του 1912-13. Η πλατεία Γκόνου Γιώτα αφορμή στάθηκε για να μιλήσουμε για τον Μακεδονικό Αγώνα και λίγο πιο πέρα ο ομαδικός τάφος μας θύμισε ζοφερές στιγμές από την Γερμανική κατοχή. Σταθήκαμε μπροστά στο Δημαρχείο, ατενίσαμε προς την προτομή του Γεώργιου Ρούσση που έπεσε νεκρός κατά την τουρκική εισβολή στην Μεγαλόνησο Κύπρο και θαυμάσαμε το Πνευματικό Κέντρο των Γιαννιτσών, το Δημαρχείο Πέλλας, το Δικαστικό Μέγαρο και πιο πέρα το κτήριο του ΟΤΕ. Φωτογραφηθήκαμε μπροστά τον έφιππο ανδριάντα του μέγιστου των Ελλήνων του Αλέξανδρου της Μακεδονίας κλπ. Ήταν μια θαυμάσια ευκαιρία για τα παιδιά μας να μυηθούν στα μυστικά της ιστορίας, να μάθουν για τον τόπο τους και να αγαπήσουν ακόμη περισσότερο την περιοχή στην οποία ζουν, μαθαίνουν και μεγαλώνουν.

Συγχαρητήρια

στους μαθητές και τις μαθήτριές μας για την διάθεση, την συμμετοχή και το συνεργατικό πνεύμα που επέδειξαν.

11 212 2

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *