ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Από το Μάρτιο μπήκε στη ζωή μας.
Σύγχρονη τηλεκπαίδευση.Η διδασκαλία γίνεται σε «πραγματικό χρόνο» με την χρήση της υπηρεσίας της «τηλεδιάσκεψης». Μοιάζει αρκετά με την παραδοσιακή διδασκαλία. Επιτρέπει την «συνάντηση» ατόμων που βρίσκονται σε διαφορετικούς χώρους .Εκτός από την συνδιάσκεψη ήχου και εικόνας υπάρχουν επιπλέον δυνατότητες παράλληλης παρουσίασης εκπαιδευτικού υλικού, χρήσης ηλεκτρονικού πίνακα και ανταλλαγής αρχείων ή εφαρμογών. Πρόκειται για μία εικονική τάξη.
Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση. Οι συμμετέχοντες (καθηγητές-μαθητές) δεν έχουν την δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας. Τα μαθήματα δημιουργούνται από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι τα εμπλουτίζουν με το εκπαιδευτικό υλικό και οι εκπαιδευόμενοι παρακολουθούν αυτά τα μαθήματα επισκεπτόμενοι, δια μέσου του διαδικτύου, τους δικτυακούς τόπους που τα φιλοξενούν(π.χ.e-class). Ο εκπαιδευόμενος μπορεί να διδαχθεί σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή επιθυμεί. Διδασκαλία σε μη πραγματικό χρόνο.
Εδώ και μήνες ακούμε καθηγητές, γονείς , το υπουργείο παιδείας, τους «ειδικούς», να μιλάνε για την τηλεκπαίδευση. Ήρθε ,όμως η ώρα να ακούσουμε τους πλέον αρμόδιους για αυτό το θέμα. Αυτούς που χρησιμοποιούν την τηλεκπαίδευση περισσότερο από κάθε άλλον. Αυτούς που μέσα από μια οθόνη υπολογιστή, ταμπλέτας ή κινητού προσπαθούν να μορφωθούν.
Ήρθε η ώρα να ακούσουμε τα παιδιά μας, τους μαθητές μας.
Ακολουθεί η έρευνα των μαθητών μας
________________________________________________________________
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ
“ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ” ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
(ΕΡΕΥΝΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗΣ ΜΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ)
«Πώς έχει επηρεάσει η τηλεκπαίδευση (ο νέος τρόπος διδασκαλίας)
τους μαθητές του 2ου Γυμνασίου Χρυσούπολης»
Νέα εκπαιδευτικά ήθη, νέοι τηλεκπαιδευτικοί …καιροί
Σχολικό Έτος
2020-2021
_______________________________________________________
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος
«Έρευνα και Πειραματισμός»
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
με την ασύγχρονη μέθοδο διδασκαλίας εξ αποστάσεως (e – class).
Μέθοδος: Ερωτηματολόγιο
Χρόνος : 18-23 Δεκεμβρίου 2020
Στόχος: Χωρίς πολλά λόγια-θεωρίες, να αφήσουμε μέσα από το ερωτηματολόγιο τους μαθητές του 2ου Γυμνασίου Χρυσούπολης να μιλήσουν και να μας πουν τη γνώμη τους και τις εμπειρίες τους για την τηλεκπαίδευση. Για τον νέο αυτό τρόπο διδασκαλίας που μπήκε απρόσμενα στη ζωή των μαθητών και εκπαιδευτικών τους τελευταίους μήνες.
Δείγμα: Στην έρευνα συμμετείχαν 171 μαθητές-μαθήτριες από όλες τις τάξεις του 2ου Γυμνασίου Χρυσούπολης.
- Α΄Γυμνασίου: 60 μαθητές
- Β΄Γυμνασίου: 41 μαθητές
- Γ΄Γυμνασίου: 70 μαθητές
Υπεύθυνος καθηγητής: Ξανθόπουλος Γιώργος
Ερωτηματολόγιο και απαντήσεις των μαθητών.
Η σύνταξη του ερωτηματολογίου έγινε από τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου στο μάθημα της Τεχνολογίας, με τη βοήθεια του καθηγητή. Ζητήθηκε από τους μαθητές να απαντήσουν στις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου. Οι ερωτήσεις 8,9,10,11 και 13 είναι πολλαπλής επιλογής (πολλαπλές απαντήσεις) και τα ποσοστά μας δείχνουν πόσοι από τους 171μαθητές τίκαραν τις συγκεκριμένες απαντήσεις.
Ακολουθούν οι ερωτήσεις του ερωτηματολογίου και μέσα από γραφικές παραστάσεις τα ποσοστά των απαντήσεων των μαθητών μας σε κάθε ερώτηση .
Ας δούμε τι απάντησαν:
___________________________________________________________
14.Γράψε μία αστεία στιγμή της τηλεκπαίδευσης
- Με ρώτησε η κυρία, δεν ήμουν εκεί και απάντησε ο αδερφός μου γιατί νόμιζε πως θα πάρω απουσία.
- Την ώρα της γυμναστικής έπεσα μέσα στο σπίτι και πόνεσα λίγο αλλά ήταν αστείο.
- Ένας φίλος μου είχε ξεχάσει να κλείσει το μικρόφωνο και μάλωνε με τα αδέρφια του.
- Η κυρία μιλούσε με τα παιδιά της και ακούγαμε τα πάντα.
- Ο καθηγητής είχε προβλήματα σύνδεσης και ένας συμμαθητής μου έβαζε τραγούδια μέσα στην τάξη και αστείες φωνές από meme !!
- Μία μέρα την τελευταία ώρα, σχεδόν όλοι μιλούσαμε στην ομαδική, ενώ ο καθηγητής έκανε μάθημα.
- Ένα παιδί από την τάξη μου αντί να πει παρόν είπε παρούσα και τότε όλοι γελούσαμε.
- Την τελευταία ώρα μπήκε ένας άγνωστος και έλεγε διάφορα και προσποιούνταν ότι ήταν κάποιος από το τμήμα μας και είχαν ένα μικρό καβγά με τον καθηγητή.
- Είχαμε μάθημα και αντί να κάνουμε κανονικά το μάθημα κάναμε μονό τα πέντε λεπτά επειδή την καθηγήτρια την πετούσε έξω το σύστημα συνεχώς.
- Ένας μαθητής ρώτησε την κυρία πόσο χρονών είναι, άνοιξα τότε το μικρόφωνο μου και είπα ‘ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΡΩΤΑΜΕ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ (έπρεπε να πω γυναίκες) ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΩΝ ΕΙΝΑΙ’.
- Μια φορά χωρίς να το καταλάβω άνοιξα το μικρόφωνο ενώ εγώ τραγουδούσα!
- Στο σπίτι κάνουμε όλοι μάθημα στο ίδιο δωμάτιο και ο αδερφός μου φώναζε στην αδερφή μου να του πει την απάντηση σε μια ερώτηση, με ανοιχτό μικρόφωνο.
- Κάναμε μάθημα χωρίς να μπορεί να μιλήσει κάνεις. Γράφαμε συνέχεια στο chat και στο τέλος μας άφησε και βγήκαμε.
- Τις πρώτες μέρες είχε μπει κάποιος με όνομα «παπάκι» στο μάθημα.
- Πολλούς καθηγητές μου τους πετάει συνέχεια έξω.
- Κάποιος είχε βάλει αστεία τραγούδια την ώρα του μαθήματος.
- Τις πρώτες μέρες δε μας άφηνε να μπούμε από την τρίτη ώρα μέχρι την τελευταία και έστελναν τα παιδιά στην ομαδική παρά πολλά μηνύματα!!
- Ήμασταν στο μάθημα και της καθηγήτριας μας της κόλλησε ο υπολογιστής , την πέταξε από το webex και μια συμμαθήτριά μου πήρε τον ρολό του host και απλώς καθόμασταν και χάσαμε μάθημα. Αύτη η εμπειρία ήταν πραγματικά πολύ διασκεδαστική και δεν θα την ξεχάσω ποτέ!
- Ένα παιδί ξέχασε το μικρόφωνο και η μαμά του είπε: Ή θα φας αρακά ή θα μείνεις νηστικός.
- Κάποιο παιδί, την ώρα που ήταν πολλά μικρόφωνα ανοιχτά έβαλε ύμνους από πολιτικά κόμματα στην ώρα του μαθήματος. Δεν καταλάβαμε ποιος το έκανε.
- Με πήρε ο ύπνος την ώρα του μαθήματος με αποτέλεσμα να μη βγω από το μάθημα όταν τελείωσε.
- Ο καθηγητής μου μιλούσε και εγώ κοιμόμουν.
- Είχε μπει κάποιος στην τάξη μας και έβαλε το μπεμπέ Λίλι.
- Είχε μπει ένας εξωσχολικός μια φορά με όνομα μαθητή και έλεγε στην καθηγήτρια ότι είναι ερωτευμένος μαζί της.
- Ένα παιδί από το τμήμα τραγουδούσε παιδικά τραγούδια (Νέμο) μπροστά σε όλους επειδή είχε ξεχάσει το μικρόφωνο ανοιχτό.
- Θυμάμαι ήταν η περίπτωση που είχα κατέβει στον κάτω όροφο για να πάρω κάτι να φάω και ήταν εκείνη η ώρα που με ρώτησε ο καθηγητής… Παραλίγο να πνιγώ, είπα και λάθος την απάντηση…
- Το ωραιότερο πράγμα στην τηλεκπαίδευση και οι πιο χαρούμενες στιγμές μου είναι όταν σκέφτομαι ότι ανοίγουν τα σχολεία.
- Κάποιος γράφει στο τσατ : Κυρία, δεν ακούω. Η καθηγήτρια: μιλάει στο μικρόφωνο λέγοντας… Βγες και ξαναμπές. Όλη η τάξη: Καλά δεν καταλαβαίνει ότι δεν ακούει;
- Μια φορά το webex είχε πετάξει μια καθηγήτρια έξω και είχαμε μείνει μόνοι και κάποιοι έβαζαν μουσική δυνατά και μιλούσαμε σαν να ήμασταν ξανά στην τάξη.
- Όταν κάποιο παιδί δεν ακούει και ο\η καθηγήτρια λέει να βγει και να ξαναμπεί . ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ, ΓΙΑΤΙ ΤΟΥ ΜΙΛΑΕΙ Η ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ;;;;;;
- Ενώ μπήκα την 1η ώρα και άκουγα το μάθημα στο κρεβάτι, ξύπνησα την 2η ώρα σε άλλη καθηγήτρια. Με έβαλε ο αδερφός μου και είπε παρόν για εμένα.
_________________________________________________________
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
- 72% των μαθητών προτιμάει το σχολείο.
- Οι περισσότεροι μαθητές (73%) πεθύμησαν το σχολείο και αυτό που τους λείπει περισσότερο είναι οι φίλοι τους.
- Η πνευματική κούραση των μαθητών είναι μεγαλύτερη με την τηλεκπαίδευση , ενώ η σωματική τους μικρότερη.
- Στεναχωριούνται που περνάνε τόσες ώρες μπροστά σε μια οθόνη(61%) και η συντριπτική πλειοψηφία καταλαβαίνει καλύτερα το μάθημα στο σχολείο(83%).
- Από τα θετικά της τηλεκπαίδευσης είναι ότι κοιμούνται περισσότερο επειδή ξυπνούν 5 λεπτά πριν ξεκινήσει το μάθημα. Στα αρνητικά ότι περνούν πολλές ώρες μπροστά στον υπολογιστή και ότι δεν βλέπουν τους φίλους τους.
- Οι πιο συχνές φράσεις των μαθητών στην τηλεκπαίδευση είναι: «Με πέταξε έξω» και «Πείτε στον καθηγητή να με βάλει». Οι πιο συχνές φράσεις των καθηγητών : «Βγες και ξαναμπές» και « γράψε στο chat».
- Οι μαθητές μας δε λένε ψέματα ότι έχουν προβλήματα στη σύνδεση για να γλυτώσουν την εξέταση, αλλά μερικές τρώνε και πίνουν, γράφουν μηνύματα στους φίλους τους και σερφάρουν στο διαδίκτυο, ενώ γίνεται το μάθημα.
- Στα αστεία της τηλεκπαίδευσης είναι ότι οι καθηγητές κάνουν μάθημα και κάποιοι μαθητές ρίχνουν και έναν υπνάκο.
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Μάθημα στο σχολείο VS Τηλεκπαίδευση
1-0
Όλα αυτά είναι τόσο αληθινά .Ακόμη και εμείς που έχουμε μικρότερα παιδιά ,στο δημοτικό,αν τα ρωτούσαν θα ήθελαν να πάνε σχολείο , να δουν τους φίλους τους και τον δάσκαλο τους από κοντά.
Άλλο να βλέπεις τον δάσκαλό σου μέσα από τα μάτια του υπολογιστή και άλλο να τον κοιτάς απευθείας μέσα στα μάτια του!