Το ”Εγώ” και ο εγωκεντρισμός.

Το πρώτο πρόσωπο της προσωπικής αντωνυμίας δηλώνει τον εαυτό μας. Δείχνει τη βεβαιότητα μας ότι υπάρχουμε και είμαστε διαφορετικοί από όλους τους άλλους ανθρώπους, καθώς και από τον κόσμο που μας περιβάλλει. Ο άνθρωπος από παιδί αρχίζει να λέει ”εγώ” ήδη από μικρή ηλικία. Μέχρι τότε δεν έχει συνείδηση ότι είναι διαφορετικό από τον κόσμο γύρω του και κυρίως από τη μητέρα του. Το άτομο αισθάνεται απόλυτα αυτόνομο ως προς το περιβάλλον του σε όλους τους τομείς της ζωής.
Αυτό όμως έχει τον κίνδυνο να νιώσει παντοδύναμο και αδιάφορο για τον κόσμο γύρω του. Σε αυτό οφείλεται η αδιαφορία ενός σημαντικού ποσοστού των ανθρώπων για το περιβάλλον. Ο σύγχρονος άνθρωπος οφείλει να αποκτήσει την ωριμότητα,τη γνώση και να εντάξει ξανά το ”εγώ” του στο σύνολο του κόσμου, όχι παθητικά,αλλά με συνείδηση της αξίας του και της σχέσης του με το σύνολο. Ο εγωκεντρισμός είναι η συνήθεια ανθρώπων να ασχολούνται πολύ μόνο με τα προσωπικά τους συναισθήματα και ενδιαφέροντα,τα δικά τους προβλήματα και δραστηριότητες,και παράλληλα να αδιαφορούν για τους άλλους ανθρώπους. Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας δεν μπορούν ακόμη να καταλάβουν τον κόσμο από την οπτική γωνία των άλλων. Στη διάρκεια της εφηβείας συχνά επιδεικνύουν εγωκεντρισμό, όταν νιώθουν ότι είναι το επίκεντρο της προσοχής στο σχολείο και στην οικογένεια και ότι τα προβλήματα τους είναι μοναδικά. Τέλος, στην περίπτωση των νήπιων αλλά και των εφήβων ο εγωκεντρισμός θεωρείται ένα φυσιολογικό χαρακτηριστικό της εξέλιξής τους.

Σπύρος Ρούσσος Γ2

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά, Η εφημερίδα μας, Η Εφημερίδα μας (παλαιότερα θέματα) | Σχολιάστε

Φιλία

Καθημερινά όλοι μας περνάμε διάφορες φάσεις και χαρούμενες και δυσάρεστες. Εκείνες τις στιγμές όμως που ζούμε αυτές τις φάσεις θέλουμε κάποιον ή κάποια δίπλα μας για να μοιραστούμε αυτά που νιώθουμε.
Έτσι ο καθένας από εμάς έχει επιλέξει κάποιους ανθρώπους οι οποίοι είναι φίλοι του. Τους εμπιστεύεται και ξέρει τον καθένα ξεχωριστά,τους αγαπά για αυτό που είναι αλλά τα πιο βασικά ότι ο ένας συμπαραστέκεται στον άλλον και δεν προδίδει ο ένας τον άλλον και αν γίνει αυτό ποτέ δεν υπήρξε αληθινή φιλία. Οι φίλοι λένε είναι δίπλα σου και στα καλά και στα άσχημα της ζωής και εκεί φαίνονται οι πραγματικοί φίλοι, όταν χαίρονται με τις χαρές σου και λυπούνται με τις λύπες σου και όχι να λυπούνται στις χαρές σου και να χαίρονται στις λύπες και να σε ζηλεύουν.
Για μένα αυτοί δεν είναι φίλοι και δεν θα είναι ποτέ φίλοι. Δεν ξέρεις ποτέ τι θα σου βρεθεί μπροστά στην ζωή γι’ αυτό πρέπει να είσαι δυνατός/ή αλλά πρέπει πάνω απ’ όλα να έχεις ανθρώπους δίπλα σου που σε αγαπάνε και σε νοιάζονται όπως είναι οι πραγματικοί φίλοι.
Βέβαια άνθρωποι που σε νοιάζονται και σε αγαπάνε είναι και οι γονείς σου και όλη σου η οικογένεια αλλά κάποια πράγματα δεν μπορείς να τα μοιραστείς με την οικογένεια σου άρα σου χρειάζονται φίλοι!
Για μένα και για πολλούς άλλους ανθρώπους η φιλία είναι πολύ σημαντική έτσι όλοι έχουμε κάποιες παρέες που αποτελούνται από ανθρώπους που αγαπάμε και μας αγαπούν!!!
Η φιλία είναι από τα πιο ωραία πράγματα στην ζωή, αν έχεις τους σωστούς φίλους!

Αθηνά Φιλοπούλου, Γ2

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά, Η εφημερίδα μας, Η Εφημερίδα μας (παλαιότερα θέματα) | Σχολιάστε

Εγώ δεν είμαι ρατσιστής.

”Εγώ δεν είμαι ρατσιστής”. Μια φράση που ακούγεται συχνά, αλλά δεν είναι αληθινή. Πόσες φορές σχολίασες φωναχτά ή κρυφά την διαφορετική εμφάνιση κάποιου; Το χρώμα του,το ύψος του,το σωματότυπό του,την εθνότητα του,την οικονομική και κοινωνική θέση του,ακόμα και την αναπηρία που δεν είναι επιλογή του; Τι είναι λοιπόν ρατσισμός; Ποιες είναι οι αιτίες του κακού; Γιατί σαν λερναία ύδρα μεγαλώνει; Πως θα αντιμετωπιστεί άραγε;
Ο όρος ρατσισμός συνδέεται με τον φόβο του διαφορετικού,με την υποτιμητική στάση απέναντί του,και με τις διακρίσεις εις βάρος του. Ξενοφοβία,διάκριση των δύο φύλων,φυλετικές διακρίσεις μεταξύ λευκών και μαύρων,με παράδειγμα την χαρακτηριστική φασιστική διάκριση των ναζιστών σε αρεία φυλή με κόμπλεξ ανωτερότητας εις βάρος των άλλων εθνών.
Η φτωχοποίηση χωρών και κοινωνικών τάξεων είναι αποτέλεσμα την ανάγκης εύπορων οικονομικά κρατών να τις εκμεταλλεύονται με το χαμηλότερο κόστος. Απαξιώνεται η χειρωνακτική εργασία που καλούνται να καλύψουν οι τρίτες χώρες. Η έλλειψη παιδείας ουσιαστικά δημιουργεί ανθρώπους με μονοδιάστατη κρίση κι λανθασμένη σκέψη. Τα ΜΜΕ που επηρεάζουν υπερβολικά τον τρόπο ζωής μπορούν να υποδαυλίσουν εχθρικά ένστικτα και να αντιμετωπίσουν με αδιαφορία ή απέχθεια το διαφορετικό.
Καλείται η κοινωνία και ο καθένας προσωπικά να κάνει την υπέρβαση. Με την ανθρωπιστική καλλιέργεια και παιδεία,από το σχολείο,αλλά και την οικογένεια,μπορούν οι νέοι άνθρωποι να αντιμετωπίσουν το θέμα του ρατσισμού. Με νηφαλιότητα να προβάλλονται τα ζητήματα αυτά από τα ΜΜΕ. Να υπάρξει ευαισθητοποίηση φορέων επιστημόνων, πνευματικών ανθρώπων, εκκλησίας, συλλόγων, της Δικαιοσύνης και την τήρηση των νόμων για την αντιμετώπιση των ρατσιστικών φαινομένων.
Μα κυρίως πρέπει να ”ξεκολλήσουμε” από τα στερεότυπα που έχουν αιώνες τώρα ριζώσει βαθιά στην σκέψη των λαών. Την επόμενη φορά που θα πεις ότι δεν είσαι ρατσιστής, σκέψου αν στο μετρό θα κάτσεις δίπλα στο «έγχρωμο» συμπολίτη σου.

Σαντζή Βασιλική, Γ2

Δημοσιεύθηκε στη Η εφημερίδα μας, Κοινωνία | Σχολιάστε

Πολωνία…..

Στις 6 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε το ταξίδι μας στη Πολωνία με το πρόγραμμα Comenius. Το ταξίδι αυτό μας έκανε να νιώσουμε πολλά συναισθήματα, να επισκεφτούμε και να θαυμάσουμε πρωτόγνωρα μέρη για εμάς και να γνωρίσουμε καινούριους ανθρώπους καθώς και τον πολιτισμό τους.

Η Πολώνια είναι μια πολύ ωραία και ιδιαίτερη χώρα. Διαφέρει σε αρκετά πράγματα από την δική μας χώρα, όπως παραδείγματος χάριν στον πολιτισμό στις κτηριακές εγκαταστάσεις, στις σκέψεις και στις ιδεολογίες. Κατά τη διάρκεια της διαμονής μας στην Πολώνια επισκεφτήκαμε πολλά μέρη για τόσες λίγες ημέρες. Επισκεφτήκαμε τη Κρακοβία, μουσεία, πισίνες, πάρκα φυσικής, το δημαρχείο, το δάσος στην περιοχή που μέναμε.

Το Ρούντι ,ή περιοχή στην οποία βρισκόταν το αντίστοιχο σχολείο και τα παιδία που μας φιλοξενούσαν, ήταν μια πολύ όμορφη και οργανωμένη κωμόπολη. Το σχολείο ήταν ενιαίο για τα παιδιά του δημοτικού και του γυμνασίου. Ήταν τριώροφο πεντακάθαρο, μέσα και έξω, είχε παλιό και καινούριο γυμναστήριο, εστιατόριο και πολύ ωραίες τάξης. Ένα πράγμα βέβαια που μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση ήταν το πόσο καθαρές και προσεγμένες ήταν οι τουαλέτες του σχολείου που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με αυτές της Ελλάδας. Τα παιδία του σχολείου ήταν και αυτά πολύ θερμά, αν και κάποιες φορές διαφωνούσαμε σε μερικά πράγματα. Αμέσως ταιριάξαμε κάναμε φιλίες και περάσαμε όσο το δυνατόν καλύτερα μπορούσαμε. Τα παιδία που μας φιλοξένησαν ήταν και αυτά εξίσου χαρούμενα και εγκάρδια. Μας φιλοξένησαν με τον καλύτερο τρόπο και μας έκαναν να αισθανθούμε σαν το σπίτι μας. Μας περιποιήθηκαν και μας έδωσαν απλόχερα ότι επιθυμούσαμε.

Για εμάς το ταξίδι στην Πολωνία ήταν κάτι το εντελώς πρωτόγνωρο. Ήταν μια εμπειρία που ο κάθε άνθρωπός θα ήθελε να ζήσει γιατί αυτό που εμείς κάναμε είναι να ευχαριστηθούμε την κάθε μας στιγμή με όλη μας την καρδία. Δύο είναι τελικά τα πράγματα που μας έμειναν από όλο αυτό. Μια αξέχαστη εμπειρία που έκρυβε πολλά συναισθήματα και εντυπώσεις και το γεγονός που δεν υπήρχε πουθενά κανονικό νερό…!

 

Κλάρα Σαντίκου, Γ2

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά, Εκπαιδευτικά προγράμματα, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Η εφημερίδα μας | Σχολιάστε

X-MAS WORRIES(!)

Τα Χριστούγεννα είναι μια γιορτή που όλοι μαζεύονται με τις οικογένειες τους και προσπαθούν να δημιουργήσουν μια ατμόσφαιρα όσο το δυνατόν πιο γιορτινή. Για κάποιους ανθρώπους όμως που δεν είναι έτσι. Άλλοι νιώθουν υποχρεωμένοι πως πρέπει να αγοράσουν δώρα για φίλους και συγγενής, να ξοδέψουν τα χρήματα τους για να μαγειρέψουν για τα Χριστούγεννα και τη Πρωτοχρονιά και εν τέλει καταλήγουν να περνούν τα Χριστούγεννα μόνοι τους λόγω της οικονομικής κρίσης που επικρατεί τη σύγχρονη εποχή. Υπάρχουν άλλοι άνθρωποι που γι’αυτούς τα Χριστούγεννα είναι μια από τις πιο ωραίες και παράλληλα πιο νοσταλγικές γιορτές. Είναι μακριά από ανθρώπους που αγαπούν και αναπολούν παλιές στιγμές όπου ήταν χαρούμενοι και ευτυχισμένοι. Δεν είναι απαραίτητο για τα Χριστούγεννα να στολίζεις ένα δέντρο, να μαγειρεύεις μερικά κατάλληλα φαγητά και να θυμάσαι τους συγγενής μόνο τις γιορτές. Αυτά τα Χριστούγεννα προσπάθησε να ειδωθείς με ανθρώπους που αγαπάς και να τους κρατήσεις κοντά σου. Να κάνεις πράγματα που σε εμπνέουν και να αφήσεις για λίγο τα προβλήματα. Πέρασε τις γιορτές με άτομα που αγαπάς και όσο μπορείς προσπάθησε να μην τα απωθείς. Κάνε μια καλή πράξη, όχι κάτι σπουδαίο, ένα χαμόγελο και μια αγκαλιά είναι ότι πρέπει για ανθρώπους που το χρειάζονται. Εξάλλου οι μικρές στιγμές είναι αυτές που μας κρατούν ζωντανές τις μνήμες μας και είναι άφθαρτες στο χρόνο, έτσι δεν είναι;

Κλάρα Σαντίκου ,Γ2

 

 

Rocking around a Christmas Tree

Rocking around the Christmas Tree
at the Christmas party hop

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά, Η εφημερίδα μας | Σχολιάστε