1η ομάδα (1): Ποιες σκηνοθετικές πληροφορίες παίρνουμε από αυτό το επεισόδιο; Να τις καταγράψετε και να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

7 Νοέμβριος 2012

Στο πρώτο επεισόδιο παρατηρούμαι την άφιξη του Μενελάου στην Αίγυπτο, κάτι το οποίο μας εκπλήσσει, αφού οι περισσότεροι Έλληνες τον είχαν για νεκρό. Φτάνοντας  στην Αίγυπτο, ο Μενέλαος μονολογώντας μας
εξιστορεί το παρελθόν του , δηλαδή όλα όσα συνέβησαν στην Τροία. Επίσης, μας ενημερώνει για την παρούσα κατάστασή του καθώς και για το τι σχεδιάζει να κάνει νε σκοπό να γυρίσει στην Σπάρτη. Πηγαίνει στο ανάκτορο του Πρωτέα ,όπου εκεί συναντά θυρωρό που είναι μια γερόντισσα. Μέσω αυτής ενημερώνεται για τον τόπο στον οποίο βρίσκετε καθώς και για το τι πραγματικά έγινε με την αληθινή Ελένη, κάτι το οποίο αγνοεί αφού θεωρεί το γεγονός σαν μια απλή σύμπτωση. Όντας ενημερωμένος από την γερόντισσα ότι ο Θεοκλύμενος δεν επιθυμεί την παρουσία των Ελλήνων στο ανάκτορο του, ο Μενέλαος κρύβεται έτσι ώστε να δει τη συμπεριφορά του Θεοκλύμενου και έτσι να αποφασίσει αν θα του ζητήσει βοήθεια ή όχι. Καθ’όλη τη διάρκεια του επεισοδίου μας δίνονται κάποιες σκηνοθετικές πληροφορίες.
Στην πρώτη σκηνή παρατηρούνται αρκετές σκηνοθετικές πληροφορίες. Ο Μενέλαος πρέπει να εισέρχεται από την αριστερή πάροδο, αφού έρχεται από κάπου πολύ μακριά. Ο ίδιος δίνει κάποια σημαντικά στοιχειά για την εμφάνιση του. Μιλά για ρούχα από κουρέλια(στ.472) και ένδυμα από καραβίσιο πανί (στ.479-480). Η παρουσία του πρέπει να μαρτυρεί άνθρωπο καταπονημένο και σε άθλια κατάσταση. Στο τέλος του μονόλογου δώνει κάποιες συμπληρωματικές πληροφορίες για το παλάτι του Πρωτέα. Μιλά για θριγκούς και τον ωραίο πυλώνα(στ.488-489), και πλησιάζει την πόρτα του παλατιού φωνάζοντας με υψωμένη φωνή (στ.493-494), είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως τα στοιχεία αυτά δεν είναι τυπικά και συμβατικά, αλλά παίζουν σημαντικό ρόλο στη συνέχεα.
Στην δεύτερη σκηνή, η πλοκή του επεισοδίου εξελίσσεται ιδιαίτερα. Ο Μενέλαος χτυπά την πόρτα του παλατιού. Μια γερόντισσα μισανοίγει την πόρτα (στ.499) και απαντά σ’αυτόν. Του μιλά με δυνατή και οξεία φωνή (στ.500) και σπρώχνει τον Μενέλαο πιάνοντας του το χέρι (στ.503). Ο Μενέλαος με τη σειρά του, προσπαθεί να αμυνθεί και να προστατέψει τον εαυτό του (στ.503), ενώ φαίνεται πως δακρίζει(στ.514). Κάποια στιγμή φαίνεται πως η γερόντισσα δείχνει με το χέρι της τον τάφο του Πρωτέα (στ.521). Στο τέλος της σκηνής η γερόντισσα μπαίνει στο παλάτι, κλείνοντας πίσω της την πόρτα.
Το πρώτο επεισόδιο, παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της τραγωδίας, καθώς μέσο αυτής ανακαλύπτουμε ότι ο Μενέλαος είναι ακόμα ζωντανός και ότι υπάρχουν ακόμα ελπίδες για να ξανασμίξει ο Μενέλαος με την Ελένη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση