Καλώς ήρθατε

Καλώς ήρθατε στο νέο ιστότοπο του 2ου Γυμνασίου Αγίου Δημητρίου “Δημήτρης Γληνός”

Ο ιστότοπος δημιουργήθηκε αρχές Σεπτεμβρίου του 2021 λόγω τεχνικών προβλημάτων της προηγούμενης ιστοσελίδας http://2gym-ag-dimitr.att.sch.gr/autosch/joomla/ και, κατά συνέπεια, η ενημέρωσή του γίνεται σταδιακά. 

Επικοινωνία:

Διεύθυνση: ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ ΚΑΙ ΛΗΜΝΟΥ, 17342 ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Τηλέφωνο: 210-9884313

Fax:     210-9886229

Email:    mail@2gym-ag-dimitr.att.sch.gr

 

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά | Σχολιάστε

Εργασίες στο μάθημα της ιστορίας

Οι μαθητές της Γ Γυμνασίου στo πλαίσιo του μαθήματος της Ιστορίας, έκαναν  πολλές και αξιόλογες εργασίες. Στην ανάρτηση παρουσιάζονται ενδεικτικά κάποιες από αυτές.



Λήψη αρχείου

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Χαρά Κοτσινάρη

Δημοσιεύθηκε στη Εργασίες μαθητριών/ών & παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Παρουσίαση πολιτιστικού προγράμματος

Σήμερα Παρασκευή 26/5/2023 παρουσιάστηκε το πολιτιστικό πρόγραμμα “Μικρασιατικός ελληνισμός-Μνήμες”

Θερμά συγχαρητήρια στα παιδιά που συμμετείχαν και στις καθηγήτριες:

Τσιριγώτη Σταματίνα και Μαζαράκη Στάμω

348356620 902553557476250 3653655681493260157 n348356730 224086950369240 4218303810116758952 n348357045 1719851021767405 773448064859706062 n348357009 1659800917795174 2469223945430490405 n

Δημοσιεύθηκε στη Εκπαιδευτικά πολιτιστικά προγράμματα | Ετικέτες: | Σχολιάστε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2022-2023



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Εργαστήριο δεξιοτήτων: Φροντίζω το περιβάλλον» με τίτλο : Μαθαίνω για την ανακύκλωση



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στη Εργασίες μαθητριών/ών & παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις, Ύλη μαθημάτων | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Ιστορία Γ Γυμνασίου-εκπαιδευτικό υλικό



Λήψη αρχείου

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κοτσινάρη Χαρά

Δημοσιεύθηκε στη Εργασίες μαθητριών/ών & παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Δειγματική διδασκαλία από τη σχολική σύμβουλο μαθηματικών κα Καλογερία Ελισάβετ

Στις 15/5/2003 η σχολική σύμβουλος των μαθηματικών κα Ελισάβετ Καλογερία πραγματοποίησε δειγματική διδασκαλία στο Α1 με θέμα “Εξερευνώντας τα τετράγωνα”. Οι μαθήτριες/ές εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά σε φύλλα εργασίας αξιοποιώντας και υλικό που τους έδωσε. Παράλληλα αξιοποιήθηκαν και οι νέες τεχνολογίες.

345657757 719695096573507 601452865912883232 n

345658555 922242672371838 3560296388553773515 n

345680405 1013338000044799 1802452989122739561 n

Ευχαριστούμε θερμά την κα Καλογερία

Δημοσιεύθηκε στη Δράσεις | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Επίσκεψη της συγγραφέως Μαριέττας Κόντου

Την Παρασκευή 12 Μαΐου 2023 η κα Μαριέττα Κόντου, συγγραφέας του βιβλίου «Φτου Ξελύπη» επισκέφτηκε το σχολείο μας και συζήτησε με τους μαθητές/τις μαθήτριες του Α3 και Α4. Οι μαθητές/ριες διάβασαν το βιβλίο στο πλαίσιο του μαθήματος της λογοτεχνίας και της ανάγνωσης εκτενούς λογοτεχνικού έργου εντός της σχολικής τάξης και έκαναν διάφορες δημιουργικές και εικαστικές εργασίες με αφορμή το βιβλίο.

344527515 605194014899817 5311552187770722483 n

Έκπληξη αποτέλεσε για αρκετές μαθήτριες/αρκετούς μαθητές το γεγονός ότι η συγγραφέας δεν ήταν… όπως τη φαντάζονταν και μου την περιέγραψαν (60-70 χρονών, με ολόασπρα μαλλιά…).

Η συγγραφέας μας είπε πόσο χρονικό διάστημα της πήρε η συγγραφή του βιβλίου μαζί με την έρευνα που είχε προηγηθεί, πώς εμπνεύστηκε τα ονόματα των ηρωίδων/ηρώων της. Εστιάσαμε στην Κιταμπάν. Άλλωστε, αφιερώσαμε αρκετές εργασίες στη γατούλα της Νουρ. Κιταμπάν, λοιπόν, σημαίνει βιβλίο και –ναι- είναι η γάτα της συγγραφέως που της αρέσουν πολύ τα βιβλία, οι πιπεριές και είναι κόκκινη! Μας μίλησε ακόμη για τους γιους της και για τον…νονό του βιβλίου, τον μικρό της γιο που πάνω στο παιγνίδι αντί για «φτου ξελευθερία» είπε «φτου ξελύπη»!

Σχολιάσαμε και την αφιέρωση του βιβλίου στον παππού της Κωνσταντίνο από τη Μικρά Ασία που υπήρξε και αυτός ένα ασυνόδευτο παιδί. Ήταν 6 χρονών, όταν η Τούρκοι σκότωσαν τον πατέρα του και εκείνος ήρθε ασυνόδευτος το 1922 στην Ελλάδα. Πέθανε το 1970 και έτσι η ίδια δεν τον γνώρισε παρά μόνο μέσα από αφηγήσεις…

Inked344554661 1723344381434540 2860791820438233165 n

Μας είπε και για το πρώτο της βιβλίο «Συγγνώμη μπορώ να πω κάτι;» που έχει πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία. Ρωτήθηκε για τα βιβλία που έχει γράψει (12 στον αριθμό), βραβεία και διακρίσεις που έχει πάρει…

Η… ανάκριση συνεχίστηκε για το πώς και αποφάσισε να γίνει συγγραφέας, πότε ξεκίνησε να γράφει; Αν αυτό ήταν το όνειρό της από μικρή; Ποια η διαδικασία για να εκδοθεί ένα βιβλίο; Ποιοι είναι οι αγαπημένοι συγγραφείς (μας εξήγησε με παραδείγματα ότι δεν είναι ένας και από τον καθένα/την καθεμία παίρνει διαφορετικά στοιχεία), ποια η καθημερινή της ζωή; Αν τη φοβίζει η αρνητική κριτική (δεν τη φοβίζει, γιατί μπορεί να την κάνει καλύτερη); Ποια εμπόδια συνάντησε; Ποια λάθη έκανε; Αν γράφει και ποιήματα;… Σχολιάσαμε ακόμα και την εικονογράφηση του βιβλίου!

Φυσικά μιλήσαμε και για τον νέο της βιβλίο, την Ερατώ που «είναι η ιστορία των προγόνων της». Η συγγραφή μαζί με πολλή έρευνα και μελέτη διήρκεσε 2 χρόνια και αναφέρεται στη Σμύρνη του 1921…

Αυτά και άλλα πολλά…

Ευχαριστούμε –για άλλη μια φορά- τη Μαριέττα Κόντου <3

344520654 1059123918397572 1819510693170468530 nΥπεύθυνες καθηγήτριες:

Μαρία Μιχάλη (βλ. και https://blogs.sch.gr/m_michali/2023/05/12/oi-mathitries-es-anakrinoyn-ti-syggrafea-marietta-kontoy/)

Γιώτα Παπατριανταφύλλου

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Διδακτική αξιοποίηση της πλατφόρμας Face Forward …into my home

Τα πρόσωπα της πλατφόρμας (βλ. https://www.faceforward.gr/prosopa-istories/ ) , συνδέουν τις ιστορίες τους με ένα έργο τέχνης από τη συλλογή του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) https://www.faceforward.gr/epilogi-ergon-apo-ti-sullogi-emst/.

Με ποιο έργο νομίζεις ότι θα συνέδεε η Νουρ, η ηρωίδα του βιβλίου “Φτου ξελύπη” της Μ. Κόντου την ιστορία της και γιατί;

Οι μαθήτριες/ές του Α4 γράφουν…

το κουτσό

Το έργο με το οποίο νομίζω ότι η Νουρ θα συνέδεε με την ιστορία της είναι “Το κουτσό” του Βλάση Κανιάρη, γιατί μέσα από αυτό το έργο παρουσιάζεται η ζωή των μεταναστών και τα προβλήματα τους. Σε αυτό το έργο παρατηρούμε έξι ανθρώπινες φιγούρες, εννέα βαλίτσες, σε ένα κλουβί και στο πάτωμα είναι ζωγραφισμένο το παιχνίδι του κουτσό με λέξεις και όχι με αριθμούς. Οι λέξεις ουσιαστικά καταγράφουν τα “βήματα”, δηλαδή όλα όσα έχουν να αντιμετωπίσουν στη χώρα υποδοχής όσοι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους “αποπροσανατολισμός”, “κατοικία”, “εργασία”.  Βλέπουμε δηλαδή ομάδες ανθρώπων, φιγούρες μοναχικές και απρόσωπες που ζουν με την αβεβαιότητα και την αναμονή. Όλοι αυτοί όμως έχουν δικαίωμα στο όνειρο ακριβώς, όπως και η ηρωίδα του βιβλίου μας.                                                Γιώργος Τ.

Πιστεύω ότι η Νουρ θα συνέδεε την ιστορία της με το έργο “το κουτσό” διότι το έργο αυτό δείχνει πολλές βαλίτσες  το οποίο θα της θύμιζε το ταξίδι φυγής που έκανε από την πατρίδα της Επίσης είναι πολύ πιθανό η Νουρ με αυτο το εργο να θυμόταν την περιπέτεια της, διοτι από όλους αυτους τους ανθρώπους που φαίνονται στο έργο μπορεί να σκεφτόταν τους ανθρώπους που βοήθησε στην βάρκα.                Χάρης Μ.

Μπιλ Βιόλα

Ένα έργο που θα μπορούσε να συσχετιστεί με την ιστορία της Νουρ είναι η «Σχεδία» του Μπιλ Βιόλα. Το παιδάκι που βρίσκεται ξαπλωμένο στο έργο και από πάνω του σπάνε τα άγρια κύματα της θάλασσας θα μπορούσαμε να φανταστούμε ότι είναι εκείνη καθώς ταξιδεύει από τη χώρα της προς την Λέσβο πάνω σε μια βάρκα με κίνδυνο να χάσει τη ζωή της από την κακοκαιρία. Οι υπόλοιποι άνθρωποι υπάρχουν στην εικόνα αλλά κανείς δεν φαίνεται να νοιάζεται για εκείνη, όπως ακριβώς όταν κολυμπούσε η Νουρ που αισθανόταν μόνη της στη θάλασσα, παρόλο που δίπλα της υπήρχαν κι άλλοι που αγωνίζονταν να μείνουν στην επιφάνεια.                                                                             Ελισάβετ Ν.

Κατά τη γνώμη μου,  η Νουρ θα συνέδεε την ιστορία της με το έργο “Η σχεδία” του Μπιλ Βιόλα ο οποίος ζωγραφίστηκε το 1951. Αυτό το έργο απεικονίζει έναν άνθρωπο κουλουριασμένο κάτω στο έδαφος προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να σώσει τον εαυτό του από ορισμένους άλλους ανθρώπους οι οποίοι καταβάλουν προσπάθειες για να φύγουν από αυτό το σύννεφο νερού που έχει δημιουργηθεί ανάμεσά τους. Πιστεύω πως αυτό το έργο ταιριάζει στην ιστορία της Νουρ, καθώς έζησε ένα δύσκολο ταξίδι με την αδελφή της και άλλους ανθρώπους στο νερό. Παρομοιάζω τον άνθρωπο στο έδαφος με την Νουρ, η οποία ήταν αυτή που δυσκολεύτηκε περισσότερο από όλους, για να σώσει τον φοβισμένο κόσμο που βρισκόταν στη βάρκα.

                                                                                                        Αμαλία Τ.

Πιστεύω πώς η Νουρ θα σύνδεε τον εαυτό της και την ιστορία της με τον πίνακα “η σχεδία” του Μπιλ Βιόλα. Θεωρώ πως το νερό θα της θύμιζε όλα αυτά που πέρασε στη βάρκα καθώς έφευγε από την χώρα της, παράλληλα θα της θύμιζε την αγάπη της για το κολύμπι. Επίσης, πιστεύω ότι ο πίνακας αντιπροσωπεύει τα συναισθήματα της όταν έπρεπε να φύγει από την χώρα της.

                                                                                                                   Γιώργος Φ.

Πιστεύω πως η Νουρ θα συνέδεε την ιστορία της με το έργο “Η σχεδία” του Μπιλ Βιόλα, διότι βρίσκονται πολλοί άνθρωποι στον χώρο και ένα παιδί που ξαπλώνει στο πάτωμα και κανένας δεν πάει να το βοηθήσει. Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί στη Νουρ, όταν είχε φύγει από τη Συρία κανένας δεν μπορούσε ουσιαστικά να τη βοηθήσει.

                                                                                                                 Στέλλα Ρ.

καμακωμένο ψάρι

Θα συνέδεα την ιστορία της Νουρ με το “καμακωμένο ψάρι” του Κώστα Τσόκλη. Η Νουρ λατρεύει το νερό αλλά το κολύμπι καθώς έσερνε τη βάρκα με τους επιβάτες προς τη στεριά αφορά την επιβίωσή της. Όταν κατάφερε να απαγκιστρωθεί, απόλαυσε το νερό και πραγματοποίησε το όνειρό της να ασχοληθεί με αυτό που αγαπά και να το απολαύσει.

                                                                                                             Θανάσης Μ.

Μποτάρι

Το έργο που πιστεύω ότι ταιριάζει στην ιστορία της Νούρ είναι αυτό με τους έξι μπόγους, “Μποτάρι” της Κιμσούτζα με κυκλικό σχήμα φτιαγμένες από κλινοσκεπάσματα με διαφορετικά χρώματα, διότι η Νουρ, όπως διαβάζουμε στο βιβλίο, με πολλά χαρακτηριστικά αλλά και διαφορετικά συναισθήματα: είναι ευαίσθητη αλλά και δυναμική, νιώθει μοναξιά αλλά και είναι εξίσου φιλική, για αυτό το συνδυάζω με το έργο αυτό. Τέλος συνδέεται με τον τρόπο μεταφοράς των αναγκαίων πραγμάτων ενός ανθρώπου που φεύγει βιαστικά από την χώρα του.                                                                                                                                                                                                           Άρης Σ.

Παρθενώνας

Το έργο “Αθήνα, Παρθενώνας” του Αλέξανδρου Γεωργίου δείχνει διάφορα σκουπίδια τα οποία είναι άχρωμα και μόνο ο Παρθενώνας είναι φωτεινός και ξεχωρίζει. Αυτή η εικόνα μου θυμίζει την Νουρ η οποία είναι μόνη της και παρόλα αυτά συνεχίζει να παλεύει για να σώσει τους υπόλοιπους. Οι υπόλοιποι χαρακτηρίζονται “άχρωμοι” ενώ η Νουρ είναι η μόνη “φωτεινή” και ξεχωρίζει από όλους τους άλλους.

                                                                                                                   Μαρία Σ.

Πίστευω πώς η Νούρ θα συνέδεε την ιστορία της με το έργο του Αλέξανδρου Γεωργίου που απεικονίζει τον Παρθενώνα και γύρω του να υπάρχει μια κατεστραμμένη χώρα, γεμάτη σκουπίδια και καταστροφές. Ο λόγος που πιστεύω οτι η Νούρ θα συνέδεε με το έργο αυτό την ιστορία της είναι επειδή θα τις θύμιζε την κατάσταση που βρισκόταν η πατρίδα κατά τη διάρκεια του πολέμου και πιο συγκεκριμένα  θα της θύμιζε το πρωί που πήγε στο σχολείο της και έμαθε πως είχε βομβαρδιστεί ,τότε που πίστεψε πως όλες οι αναμνήσεις της είχαν καταστραφεί.

                                                                                                               Μαριδήμη Μ.

σκάλα

Πιστεύω ότι ταιριάζει στο χαρακτήρα της ηρωίδας το έργο “Σκάλα” της Ντο-Χο Σου, διότι το έργο αυτό μας παρουσιάζει μια σκάλα στην οποία μπορούμε να φανταστούμε το κάθε βήμα που έκανε η ηρωίδα μέχρι να φτάσει στον στόχο της.

                                                                                                       Όλγα Π.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία Μιχάλη

(https://mmichali.blogspot.com/?fbclid=IwAR3LnKPyPpQ7xWFyzUndIvkOYIZ4TbDHktXh5yc6bDH5XwgK9ImYi22CgFk)

Δημοσιεύθηκε στη Εργασίες μαθητριών/ών & παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Διάκριση μαθήτριας

Η μαθήτρια του σχολείου μας Άρτεμις Τσιλιμπώνη είναι επίλεκτη αθλήτρια της εθνικής ομάδας ενόργανης γυμναστικής και στην Α΄ Φαση  του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Κυριακή 02/03/2023 στο Λαύριο κατέκτησε τη 2η θέση στο σύνθετο ατομικό ,1η θέση στη δοκό και 2η θέση στο δίζυγο.

Θερμά συγχαρητήρια! Πάντα ψηλά

image 67233281

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά | Ετικέτες: | Σχολιάστε