Πανελλήνια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Με αφορμή την Πανελλήνια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

στο σχολείο μας υλοποιήθηκε μια σειρά από δραστηριότητες ενημέρωσης/ευαισθητοποίησης των μαθητών για την έννοια, τις μορφές ,τις αιτίες και τις συνέπειες του ενδοσχολικού εκφοβισμού. Τη μέρα αυτή ,με τη συμμετοχή και πολύτιμη βοήθεια της κ. Μποζοβίτη Θεσσαλίας (ψυχολόγου) , Κολοβού Λεμονιάς (κοινωνικού λειτουργού ),καθώς και της κ. Μπαλή Σοφίας (Ε.Β.Π) πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του θέματος με ομιλίες, προβολή ταινιών, συζήτηση. Ακολούθησαν εικαστικές δημιουργίες, τραγούδια  και βιωματικά παιχνίδια ρόλων. Τα τελευταία επιμελήθηκε η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής κ. Αικατερίνη Παπακώστα .

20240306 104902 Αντιγραφή

20240306 104908 Αντιγραφή

DSCN6870 Αντιγραφή

DSCN6876 Αντιγραφή

IMG e32afdc5a9e99525b1b934220c8be134 V Αντιγραφή

IMG c7bc252865ee2383bb8d210aa3ed8194 V Αντιγραφή

IMG fdbac997c4da063517457d2170f0b1af V Αντιγραφή

IMG 4aad3784f04979179af8e0db5eab5733 V Αντιγραφή

 

Στόχος όλων αυτών των δράσεων είναι:

Οι μαθητές  να αναπτύξουν προσωπικές-κοινωνικές δεξιότητες όπως η ενσυναίσθηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η διαχείριση συναισθημάτων, οι δεξιότητες επικοινωνίας-συνεργασίας, η ανάπτυξη διεκδικητικής συμπεριφοράς, η βελτίωση αυτοεικόνας, η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης-αυτοπεποίθησης, η ικανότητα επίλυσης συγκρούσεων χωρίς χρήση βίας, η αναγνώριση του εκφοβισμού κ.ά

   Στο πλαίσιο της τάξης πραγματοποιήθηκαν αλλά και πραγματοποιούνται ειδικές  δράσεις  εβδομαδιαία (άλλοτε ολιγόλεπτες) ή και στα πλαίσια των εργαστηρίων δραστηριοτήτων ,οι οποίες στοχεύουν να αναπτύξουν τη συναισθηματική νοημοσύνη των μαθητών και να οδηγήσουν στην ενίσχυση του κλίματος ασφάλειας –εμπιστοσύνης εκπαιδευτικών –μαθητών. Η σχολικής βία και κυρίως η πρόληψη και η αντιμετώπισή της εξάλλου αποτελεί ένα από τα σχέδια Δράσης στα πλαίσια της Αυτoαξιολόγησης της Σχολικής μονάδας. Έτσι ,με την ευκαιρία κάθε μορφής εκδήλωσης ή γιορτής στο σχολείο(π.χ Παραδοσιακοί χοροί την Τσικνοπέμπτη,25η Μαρτίου κλπ),γίνεται:

Αξιοποίηση των ικανοτήτων των παιδιών στις εκδηλώσεις του σχολείου (χρήση τεχνολογίας, ζωγραφική,μουσική,χορός κλπ.)

Ανάθεση ευθυνών για τη διοργάνωση εκδηλώσεων του σχολείου .

Τέλος, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών των τάξεων έγραψαν τα δικά τους συνθήματα κατά της σχολικής βίας σε μπαλόνια και φώναξαν υπέρ της φιλίας…

20240306 105556 Αντιγραφή

IMG 513952aba22da71303775cdf71551294 V Αντιγραφή

IMG 9ed058259905ba00a7e35c144cb71693 V Αντιγραφή

IMG 113ec89491df91cf88b58d0ab58dcafa V Αντιγραφή

IMG c402efae22fb2843520fb838f149c246 V Αντιγραφή