Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning 2024–2025: «Drop by drop… less water… no food…».

Το Σχολείο μας συμμετείχε με ιδιαίτερη χαρά και ενεργή δράση στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning 2024–2025 με τίτλο: «Drop by dropless waterno food…».

Στο πλαίσιο του προγράμματος, μαθητές και οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν δημιουργικά με:

Το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας
Το Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας (Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση)
Το Bolu 15 Temmuz Şehitler İmam HatipSecondary School, ένα Γυμνάσιο Θηλέων από την Τουρκία

Η διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Σοφάδων, με συμμετοχή μαθητών των ΣΤ1 και Δ2 τμημάτων και παρουσίαμαθητών, γονέων, εκπροσώπων του συλλόγου γονέων και επίσημων φορέων. Παρουσιάστηκαν οι δράσεις, το ψηφιακό υλικό, οι καλλιτεχνικές δημιουργίες.

Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Σοφάδων εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς όλους τους συνεργάτες του προγράμματος για τη γόνιμη συνεργασία και τη μοναδική εμπειρία που προσφέρθηκε στους μαθητές μας. Παρόμοιες πρωτοβουλίες ενισχύουν την ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης, καλλιεργούν την ομαδικότητα και ενθαρρύνουν την ενεργό πολιτειότητα από μικρή ηλικία.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο της παρουσίασης:

https://youtu.be/ipRzOWVbSJE

https://youtu.be/ipRzOWVbSJE
IMG 5154 IMG 5155

Τέσσερα Σχολεία, Ένα Όραμα

Τα τελευταία χρόνια, τόσο η περιοχή μας στην Ελλάδα όσο και ο ευρύτερος κόσμος έχουν βιώσει πλημμυρικά φαινόμενα με ανυπολόγιστες συνέπειες στη γεωργία, στην οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας, αλλά και στον συναισθηματικό και ψυχολογικό κόσμο των ανθρώπωνκαι ιδιαίτερα των παιδιών.

Για τον σκοπό αυτό τέσσερα σχολεία συνεργάστηκαν άψογα σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinningμε τίτλο :Dropbydrop….lesswater…nofood…

Κύριος στόχος μας να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας να κατανοήσουν τους παράγοντες που οδηγούν στην κλιματική κρίση ώστε να αναλάβουν δράση υιοθετώντας συμπεριφορές και στάσεις που στηρίζουν το περιβάλλον, μέσα από βιωματικές, συνεργατικές και διαδραστικές δραστηριότητες.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, μαθητές και εκπαιδευτικοί από τα τέσσερα σχολεία συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν ιδέες,μοιράστηκαν καλές πρακτικές και συναποφάσισαν μια ποικιλία δραστηριοτήτων με επίκεντρο την περιβαλλοντικήευαισθητοποίηση, την ενδυνάμωση των μαθητών και τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.Αυτή η εμπειρία αποτέλεσε όχι μόνο ευκαιρία για μάθηση και δημιουργία, αλλά και ένα λαμπρό παράδειγμα του πώς η εκπαίδευση μπορεί να γίνει κινητήριος δύναμη για αλλαγή, όταν καθοδηγείται από πνεύμα συνεργασίας, αμοιβαίου σεβασμού και κοινού σκοπού.

Η επιτυχία του προγράμματος αποτελεί απόδειξη ότι όταν οι δυνάμεις ενώνονται, τα αποτελέσματα μπορούν να ξεπεράσουν κάθε προσδοκία.Ευχόμαστε αυτή η συνεργασία να συνεχίσει να ανθίζει στο μέλλον, φέρνοντας νέες ιδέες, πιο ισχυρούς δεσμούς και ακόμη πιο εμπνευσμένες δράσεις.

Κάποιες από τις δράσεις μας:

  1. Δείτε τη δουλειά μαςhttps://youtu.be/jq-gUqiGar4
  2. Συννεφόλεξομε λέξεις κλειδιά που προέκυψαν από ψηφοφορία https://drive.google.com/file/d/1GGcLXzEC9HLLWSe3eo0pMY5YjgOgEG_J/view?usp=drive_link
  3. Παραδοσιακό δρώμενο επίκλησης για βροχήhttps://drive.google.com/file/d/1OC2ZTUpud8sEKJSf0X4MzuaH3TlzrlbW/view?usp=drive_link
  4. Συμμετοχή στον διαγωνισμό για το logoτου προγράμματος https://drive.google.com/file/d/1Mx0lnPLZHBH-gVIibLkpA-xgUeow7zZH/view?usp=drive_link
  5. Μελετώντας φυτά –επισκέψεις σε κήπουςhttps://drive.google.com/file/d/1yCRlEaIxw3JzWyiA3nnMJHe3ei23A2WO/view?usp=drive_link

Συνεργατικό παραμύθι «Ρομπέν του Νερού» https://read.bookcreator.com/DC8sifWGRYRgHvAq0sOGFfdOJFk2/Tyt251lrTPiGyIEm9dJAiA

lexeis kleidia Diadiktyakh synanthsh mathhton fyta periboli

Δράσεις στο πλαίσιο των Σχολικών Δραστηριοτήτων: Εργαστήρια Αναγνωστικής Δημιουργίας

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά, στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, οι μαθητές των τμημάτων Γ2 και Δ1 συμμετείχαν με ενθουσιασμό στα Εργαστήρια Αναγνωστικής Δημιουργίας, με ποικίλες δράσεις που στόχο είχαν την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, της δημιουργικής έκφρασης και της συναισθηματικής νοημοσύνης.

Από το βιβλίο στην έμπνευση – Με αφετηρία λογοτεχνικά αναγνώσματα, τα παιδιά:

  • δημιούργησαν κολλάζ και θεατρικά σκηνικά,

  • αποτύπωσαν κινητικά το τραγούδι «Μικρός Πρίγκιπας»,

  • εξέφρασαν τα συναισθήματά τους με την δράση «Μιλώντας με την καρδιά»,

  • ετοίμασαν αφίσες για την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου,

  • συνέθεσαν εναλλακτικό τέλος για το παραμύθι “Μικρός Πρίγκιπας” και δημιουργήθηκε ένα βιβλίο με το ψηφιακό εργαλείο StoryJumper.

Παράλληλα, υλοποιήθηκε και δράση ευαισθητοποίησης για τον αυτισμό, με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων που στήριξαν πολύτιμα το έργο των εκπαιδευτικών.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί:
Μαλιώρα Αναστασία, Γραββάνης Κωνσταντίνος, Καπποδίστριας Ιωάννης, Κατσιφού Ευαγγελία

Ευχαριστούμε θερμά για τη συμβολή τους:
την Θεατρολόγο Ελένη Τσιρογιάννη, τον Κοινωνικό Λειτουργό Βασίλη Κοθώνα και την Ψυχολόγο Αλεξάνδρα Καρακώστα.

Πατήστε πάνω στην αφίσα για να δείτε τις δράσεις των παιδιών μέσα από διαδραστικούς συνδέσμους!



Λήψη αρχείου

Πίσω …..ολοταχώς!!!

Στο πλαίσιο των σχολικών προγραμμάτων  πάνω στη θεματική πολιτιστικών  δραστηριοτήτων που υλοποιούν την τρέχουσα σχολική χρονιά οι εκπ/κοί των τμημάτων Β1,Β2,Ε1,Ε2 και ΣΤ2 έγιναν με επιτυχία στο χώρο του σχολείου μας δυο πολύ ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις. Αφορμή στάθηκε η διαπίστωση ότι -αντίθετα με άλλες πληθυσμιακές ομάδες του ελλαδικού χώρου(π.χ.τους Κρητικούς) οι σύγχρονοι απόγονοι των Καραγκούνηδων και γενικότερα των πληθυσμών της Θεσσαλίας περισσότερο ντρέπονται και σαφώς λιγότερο νιώθουν υπερήφανοι για τις ρίζες τους. Πολλοί αποφεύγουν να χρησιμοποιήσουν το λεξιλόγιο των παππούδων τους από φόβο μην χαρακτηριστούν “χωριάτες” και έχουν καταχωνιάσει σε αποθήκες -ή και πετάξει στα σκουπίδια !!!- πολύτιμα έργα κλωστοϋφαντουργίας γιατί τα θεωρούν “παλιομοδίτικα” .

Στην πρώτη παρουσίαση, ο κύριος Βασίλης Βλάχος , ένας από τους ελάχιστους σύγχρονους πιστοποιημένους χρήστες παραδοσιακού αργαλειού, έστησε μέσα στο σχολείο μας τον αργαλειό του και ύφανε μαζί με τους μαθητές όλου του σχολείου μας εξηγώντας τη λειτουργία του και απαντώντας στις ερωτήσεις τους.

Λίγο αργότερα, το σχολείο μας υποδέχθηκε την Κυρία Αποστολία Κυργιάκη, συγγραφέα δυο βιβλίων που αφορούν στην καραγκούνικη γλώσσα , η οποία μίλησε  στους  μικρούς μαθητές  για τον τρόπο ομιλίας των παππούδων τους. Οι γιαγιάδες και οι παππούδες των παιδιών που παραβρέθηκαν στην εκδήλωση την εμπλούτισαν με τις δικές τους γλωσσικές αναμνήσεις. Μια μοναδική εμπειρία που μας έφερε πιο κοντά στη γλώσσα, την παράδοση και τον πολιτισμό μας!

DSC01494 DSC01503 20250519 144202 20250519 144131

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

2 Απριλίου

Κάθε χρόνο, την ημέρα γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, καθιερώθηκε ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.

Σε όλο τον κόσμο την ημέρα αυτή πραγματοποιούνται δράσεις για την προβολή του παιδικού βιβλίου, ώστε να αγαπηθεί από μικρούς και μεγάλους! Μέσα από τις δράσεις γίνεται προσπάθεια να κατανοήσουν οι μικροί αναγνώστες τη θετική επίδραση που έχει το βιβλίο στη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την ψυχολογία τους.

Την ιδιαίτερη αυτή μέρα στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δράσεις. Τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης διάβασαν παραμύθια στα πρωτάκια μας, οι μαθητές της Ε΄τάξης βοήθησαν και συνεργάστηκαν με τους μαθητές της Β΄τάξης στην κατασκευή σελιδιδεικτών και τέλος οι μαθητές της Γ΄και Δ΄ τάξης γέμισαν το βιβλιόδεντρό τους με τίτλους βιβλίων που έχουν διαβάσει.

Στόχος μας να δείξουμε τον δρόμο προς τη μαγική πόρτα των βιβλίων και της ανάγνωσης, βάζοντας το λιθαράκι μας για έναν πιο όμορφο κόσμο για τα παιδιά μας!

IMG 4750 IMG 4743 IMG 4738 IMG 4741 IMG 4740 IMG 4746 att.VQbml DfBryEh3 zZbEg5uAc2 n6FN vy92nyqA4LvY

Βράβευση του 2ου Δημοτικού Σχολείου Σοφάδων σε μαθητικό διαγωνισμό του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης Νέας Υόρκης (ΜοΜΑ)

Με μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνουμε ότι το ΣΤ1 τμήμα του σχολείου μας βραβεύτηκε στον μαθητικό διαγωνισμό “Παιδί & Κινηματογράφος”, με την ταινία μικρού μήκους με θέμα: «Μια προσωπικότητα που θαυμάζω».. Η ταινία, η οποία αναδεικνύει την ποίηση και το έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή”Οδυσσέα Ελύτη”, απέσπασε βραβείοκαι ξεχώρισε ανάμεσα σε εκατοντάδες συμμετοχές Δημόσιων και Ιδιωτικών Σχολείων. Διακρίθηκε για την ευαισθησία και την καλλιτεχνική της προσέγγιση στην κατηγορία εικαστικό έργο,κατακτώντας την 3η θέση. Κατάφερε να ξεχωρίσει για την πρωτότυπη και συναισθηματική προσέγγιση της ποίησης του Ελύτη, συνδυάζοντας την ποιητική δύναμη των στίχων του με την αισθητική του κινηματογράφου.

Τον διαγωνισμό διοργάνωσαντοΜουσείου Μοντέρνας Τέχνης Νέας Υόρκης (ΜοΜΑ), το Μουσείο Γουλανδρή, το ίδρυμα Μιχελή,ο Οργανισμό ανάδειξης Πολιτισμού Opus, και οι Εκδόσεις Μέλισσα. Εκπρόσωποι των παραπάνω αποτελούσαν την κριτική επιτροπή του διαγωνισμού.

Η ταινία αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη δημιουργήθηκε από τους μαθητές του σχολείου μας με καθοδήγηση της υπεύθυνης εκπαιδευτικού του τμήματος κ. ΧαράςΠαπαδήμου. Τη μουσική επένδυση επιμελήθηκε η κ. Ρίτσα Τσουκαλά, και υποστήριξη παρείχαν οι εκπαιδευτικοί κ. Βένια Δεληγιάννη, κ. Εύη Κατσιφού, κ. Θοδωρής Κουδουμάκης. Σκοπός αυτής της δράσης ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές τη διαχρονική αξία του έργου του μεγάλου Έλληνα ποιητή. Μέσα από μια ευρηματική και συναισθηματική ταινία, οι μαθητές μας παρουσίασαν τη μοναδική γραφή του Ελύτη, με μια σύγχρονη οπτική, φέρνοντας τον ποιητή κοντά στη νέα γενιά.

Το βραβείο αυτό είναι μια αναγνώριση της σπουδαίας προσπάθειας των μαθητών και μια επιβράβευση του ομαδικού τους πνεύματος, της δημιουργικότητας και της αγάπης τους για την τέχνη. Συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε και να ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή σε καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς, πιστεύοντας στη δύναμη της τέχνης ως μέσο έκφρασης και μάθησης για τους μαθητές μας.

20250405 184456 censored cleanup 20250405 175241 cleanup 20250405 174536 cleanup 20250405 174831 cleanup

25η Μαρτίου 2025 – ΠΑΡΕΛΑΣΗ

Με μεγάλη χαρά σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο μας πήρε μέρος στην καθιερωμένη παρέλαση της 25ης Μαρτίου, τιμώντας την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.

Η Διεύθυνση και το διδακτικό προσωπικό του σχολείου μας εκφράζουν τα θερμά τους συγχαρητήρια  προς όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν με υπερηφάνεια και άψογη παρουσία στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου. Η συμμετοχή σας  έδειξε τον σεβασμό και την αγάπη σας για την ιστορία και τις παραδόσεις του τόπου μας.

Η παρουσία μας στην παρέλαση ήταν μια ευκαιρία να τιμήσουμε τους ήρωες της εθνικής μας παλιγγενεσίας, να εκφράσουμε τον πατριωτισμό μας και να συμβάλουμε στον εορτασμό αυτής της σημαντικής εθνικής επετείου.

IMG 4540 IMG 4539 IMG 4541

Πιστοποιητικό Αριστείας για τη συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού

Tο σχολείο μας έλαβε Πιστοποιητικό Αριστείας για τη συμμετοχή του στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU Code Week 2024), μέσω της δράσης CodeWeek4All. Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία που ενθαρρύνει μαθητές  και εκπαιδευτικούς να εξερευνήσουν τον κόσμο της τεχνολογίας και του προγραμματισμού μέσα από καινοτόμες δραστηριότητες. Η δράση CodeWeek4All ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να δημιουργήσουν δίκτυα συνεργασίας με άλλα σχολεία και να διοργανώσουν δραστηριότητες προγραμματισμού.
Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας περιλαμβάνουν:
• Εισαγωγή στον οπτικό προγραμματισμό χρησιμοποιώντας το προγραμματιστικό  περιβάλλον του Scratch.
• Προγραμματισμός με το Micro:bit και το περιβάλλον προγραμματισμού MakeCode.
• Ζωγραφική με βάση αριθμητικό/χρωματικό κώδικα με σκοπό να αποκαλυφθεί η μυστική εικόνα (Pixel Art).
• Προγραμματισμός με χρήση οπτικών περιβαλλόντων προγραμματισμού (υλικό από το code.org).



Λήψη αρχείου