Αγαπητοί γονείς,
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι το σχολείο μας επιλέχθηκε, ανάμεσα σε άλλα ευρωπαϊκά σχολεία, να συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS με τίτλο «Seeds will grow». Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετέχουν τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Ελλάδα που εκπροσωπείται από το 2ο Δημοτικό Σχολείο της Νέας Μηχανιώνας.
Η διάρκεια του προγράμματος είναι δύο χρόνια και απευθύνεται στους μαθητές και στις μαθήτριες των μικρότερων τάξεων, της Α΄, της Β΄ της Γ΄ τάξης, στα παιδιά που ακολουθούν το τμήμα ένταξης καθώς και σε αυτά που στηρίζονται από ειδική παιδαγωγό.
Κάθε σχολείο-εταίρος θα ιδρύσει μια «Λέσχη κηπουρικής», η οποία θα είναι συμπεριληπτική και ποικιλόμορφη και θα αναπτύξει μακροπρόθεσμες πρακτικές αειφορίας και βιοποικιλότητας στον σχολικό κήπο. Οι εκπαιδευτικοί θα αναπτύξουν παιδαγωγικές στρατηγικές που προωθούν τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα, την αειφορία και τη βιοποικιλότητα και οι μαθητές/τριες θα εκπαιδευτούν σχετικά με τη σημασία τους και θα μάθουν για τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.
Σκοπός του σχολείου μας είναι η συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών στην κοινωνική και ακαδημαϊκή ζωή της σχολικής κοινότητας. Το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί συμβάλλουν στην αποδοχή και στη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών, στην ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη, την προσωπική τους επιτυχία, καθώς επίσης και στην εξάλειψη των διακρίσεων.
Στην κατεύθυνση αυτή θα υλοποιηθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα, στο οποίο θα κληθούν οι μαθητές/τριες με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να δημιουργήσουν παρτέρια στον χώρο του σχολείου.
Η κηπουρική είναι μια δραστηριότητα που θα φέρει τα παιδιά σε επαφή με τη φύση, πράγμα το οποίο θα δράσει ευεργετικά, καθώς η ενασχόληση με τα φυτά προσφέρει χαρά και συμβάλλει στη διατήρηση της καλής νοητικής και σωματικής κατάστασης του ατόμου.
Όσον αφορά στα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και συγκεκριμένες μαθησιακές δυσκολίες, θα μπορέσουν να επωφεληθούν αρχικά σε κινητικό επίπεδο. Οι δραστηριότητες της κηπουρικής βελτιώνουν την αδρή κινητικότητα καθώς τα παιδιά σκαλίζουν, μεταφέρουν, κόβουν, ποτίζουν και κινούνται συνειδητά στον χώρο, και τη λεπτή κινητικότητα φορώντας γάντια και χρησιμοποιώντας εργαλεία κηπουρικής, όπως ψαλίδι ή κλαδευτήρι. Επίσης, βελτιώνουν την αυτοεξυπηρέτησή τους αφού καλούνται να φροντίζουν τα ρούχα, τα αντικείμενα και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν, αλλά και να τηρούν συγκεκριμένους κανόνες υγιεινής, εξασκούνται στον προσανατολισμό.
Ακόμη τα παιδιά στο σύνολό τους θα έχουν τη δυνατότητα να εξασκηθούν και σε γνωστικό επίπεδο. Μέσα από την ενασχόληση με την κηπουρική θα ενισχυθεί η συγκέντρωσή τους, η οπτική και ακουστική τους μνήμη, καθώς θα μάθουν να αναγνωρίζουν και να ανακαλούν ονόματα φυτών, λουλουδιών και εργαλείων. Επίσης, θα διδαχθούν νέες έννοιες σχετικές με την κηπουρική αλλά και έννοιες σύγκρισης, όπως «μεγάλος-μικρός», «ψηλό- κοντό», «βαρύ- ελαφρύ». Επιπρόσθετα, θα είναι σε θέση να αναπτύξουν λογικομαθηματική σκέψη μέσω της ταξινόμησης των φυτών ανάλογα με το χρώμα, το μέγεθος, το σχήμα των φύλλων, θα μάθουν να αντιστοιχούν τους μήνες και τις εποχές με τα αντίστοιχα φυτά που ευδοκιμούν σε αυτές, αλλά και τις εργασίες που γίνονται σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή, όπως η σπορά που οδηγεί στο νέο φυτό.
Τέλος, είναι σημαντικό να αναφερθούν τα οφέλη που θα επιφέρει η δημιουργία των παρτεριών στο συναισθηματικό επίπεδο των παιδιών. Η διαδικασία αυτή θα λειτουργήσει ως κίνητρο μάθησης κεντρίζοντας το ενδιαφέρον τους και αυτομάτως θα ενταχθούν σε ένα κοινωνικό σύνολο όπου θα αναλάβουν νέους ρόλους και πρωτοβουλίες. Αυτό θα ενισχύσει την αυτοπεποίθησή τους και θα βιώσουν συναισθήματα ευφορίας και χαράς. Ακόμη οι μαθητές/τριες θα αναγνωρίσουν τις δυσκολίες που πιθανότατα να προκύψουν, θα μάθουν
να δέχονται και να προσφέρουν βοήθεια, να αποδέχονται την αποτυχία, να χαίρονται μετην επιτυχία και τα κατορθώματά τους, θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους.
Η δημιουργία του σχολικού κήπου θα λειτουργήσει ως αρωγός για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, ιδίως αυτών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, ώστε να ενταχθούν ομαλά στο κοινωνικό σύνολο του σχολείου.
Όλοι θέλουμε ένα Σχολείο για Όλους, ένα Σχολείο που να αγκαλιάζει όλους/όλες τους/τις μαθητές/τριες και τους προσφέρει ίσες ευκαιρίες.
Πρόσφατα σχόλια