Μια επίσκεψη στο πανέμορφο Δημοτικό Φυτώριο του Δήμου Θεσσαλονίκης
Στις 5 Απριλίου οι μικρές τάξεις του σχολείου μας (Α΄,Β΄,Γ΄ και Δ΄) επισκέφθηκαν το Δημοτικό Φυτώριο του Δήμου Θεσσαλονίκης. Μια όαση ομορφιάς στο κέντρο της πόλης. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις από τις υπεύθυνες του φυτωρίου. Παρακολούθησαν όλη τη διαδικασία της σποράς σπόρων λουλουδιών σε γλαστράκια, στην οποία και συμμετείχαν ενεργά όλα τα παιδιά. Φεύγοντας από το φυτώριο χάρισαν σε κάθε παιδί ένα γλαστράκι με λουλούδι.
Τους ευχαριστούμε πολύ.
Κατόπιν, συνεχίσαμε την εκδρομή μας στην παιδική χαρά της Ευαγγελίστριας.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Στις αρχές Μαρτίου 2023, στα πλαίσια του προγράμματος γνωριμία με τα αθλήματα, οι μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης, μαζί με τον δάσκαλό τους κ. Ιορδανίδη Γιώργο και την κα Δαρδούμπα Μαρία, επισκέφτηκαν την ομάδα επί κοντώ στο Καυτατζόγλειο Στάδιο Θεσσαλονίκης. Γνώρισαν αθλητές και αθλήτριες με πανελλήνιες, πανευρωπαϊκές και παγκόσμιες διακρίσεις και ο ομοσπονδιακός προπονητής κος Βαρσάμης Νίκος έδειξε στους μαθητές μας την τεχνική του αθλήματος. Για λίγο έγιναν όλοι αθλητές και αθλήτριες του επί κοντώ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
Την Πέμπτη 16/3/2023, οι Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του σχολείου μας, επισκέφτηκαν το Μουσείο Προσφύγων και το Εργαστήριο Κεραμικής, όπου έμαθαν τον τρόπο που πλάθεται ο πηλός και κατασκεύασαν τις δικές τους δημιουργίες.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τη Δευτέρα 13/3/2023 οι μικρές τάξεις του σχολείου μας (Α,Β,Γ,Δ) επισκέφτηκαν το λαογραφικό μουσείο Θεσσαλονίκης, όπου πληροφορήθηκαν για τις τοπικές ενδυμασίες της Μακεδονίας και της Θράκης.
Πρόσκληση σε επιμορφωτικό σεμινάριο
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγ. Παύλου σε συνεργασία με τα 1ο, 5ο, 8ο Δημοτικά Σχολεία Συκεών και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγ. Παύλου, στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και της συνεργασίας με τους γονείς των μαθητών/τριών μας, με σκοπό την πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και τη βελτίωση των κοινωνικών συμπεριφορών, διοργανώνουν δια ζώσης κοινό επιμορφωτικό-βιωματικό σεμινάριο εκπαιδευτικών και γονέων, με θέμα:
«Αυτοεκτίμηση: Πως μπορούμε να την καλλιεργήσουμε στα παιδιά»
Εισηγήτρια: κα Κολυβά Χρυσάνθη, Ψυχολόγος, Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης και Προαγωγής της Υγείας ΠΥΞΙΔΑ
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 8/2/2023 και ώρα 6:30μ.μ στην αίθουσα εκδηλώσεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Παύλου (Τέρμα Υδραγωγείου, Ευαγγελίστρια).
Η Δ/ΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΠΕΣΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Θέατρο μέσα στην τάξη
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του σχολείου μας, μαζί με την κα Ξυδά Αγγελική, τη Θεατρολόγο μας, αποφάσισαν να σκηνοθετήσουν και να παίξουν θέατρο μέσα στην τάξη. Έτσι, ξαναζωντάνεψαν τον κινέζικο μύθο της Τσαν-Λι ,πολεμίστριας του κακού, ενός φτωχού κοριτσιού που με την επιμονή της, την υπομονή της και την ειλικρίνειά της κατόρθωσε να κερδίσει τον σεβασμό του βασιλιά και την αγάπη ενός ολόκληρου λαού.
Η 1η κοινή επιμορφωτική συνάντηση ενός κύκλου 6 συναντήσεων για θέματα που αφορούν τα παιδιά και τη σχέση των σημαντικών ενηλίκων μαζί τους, πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 63 ατόμων. Συμμετέχουσες και συμμετέχοντες ενεπλάκησαν ενεργά σε μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων που δώσαν την ευκαιρία για προβληματισμό κι εξάσκηση στις δεξιότητες επικοινωνίας.
Για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς εκείνους που δεν μπόρεσαν να είναι μαζί μας, ίσως κάποιες σημειώσεις από τη συνάντηση είναι βοηθητικές.
Οι συμμετέχοντες/ουσες σε έναν αρχικό καταιγισμό ιδεών για την επικοινωνία είπαν:
Η επικοινωνία είναι…. συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων, διάλογος, αλληλεπίδραση, συνεργασία, ενσυναίσθηση, αμοιβαιότητα, κατανόηση, αντίθεση, διαφωνία, επαφή με αποδοτικές και μη αποδοτικές καταστάσεις, συμβιβασμός, σωματική επαφή και πρόσωπο με πρόσωπο επαφή.
Στη συνέχεια, εντόπισαν τα βασικά στοιχεία της επικοινωνίας:
ο πομπός (που στέλνει το μήνυμα), ο δέκτης (που δέχεται με κάποιον τρόπο το μήνυμα), το μήνυμα (που περιγράφει μια κατάσταση, μια ιστορία, αλλά και δηλώνει άμεσα ή έμμεσα πώς νιώθει και πώς σκέφτεται ο πομπός) και το μέσο επικοινωνίας (ο λόγος, ο γραπτός λόγος, το σώμα).
Αμέσως μετά, αναζητήθηκαν, οι παράγοντες που λειτουργούν ως αρωγοί στην καλλιέργεια ουσιαστικής επικοινωνίας, και οι παράγοντες που παρακωλύουν τη γόνιμη επικοινωνία.
Βοηθά την επικοινωνία: ηρεμία, ένα ασφαλές περιβάλλον, σεβασμός, εμπιστοσύνη, αποδοχή, αγάπη, σεβασμό, αυτορρύθμιση, αυτογνωσία, αυτοέλεγχος ενδιαφέρον να ακούσω τη γνώμη και τα συναισθήματα του άλλου, να μπορώ να μπω στη θέση του, να επιθυμώ να εκφραστώ κι εγώ, να τσεκάρω με αυτό το άτομο που μιλά αν κατάλαβα καλά αυτό που μοιράστηκε. Είναι σημαντικό οι απαντήσεις να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα του παιδιού και να του δίνουν την ελευθερία να πει εάν έγινε αντιληπτό ορθά αυτό που μοιράστηκε.
Δε βοηθά την επικοινωνία: το να μην ακούω, η στάση εγώ ξέρω καλύτερα, υποτίμηση, διαταγές, προειδοποίηση/απειλή, μάθημα ηθικής, συμβουλές και υποδείξεις μόνον, επιχειρήματα που προσπαθούν να πείσουν, κριτική και κατηγορίες, γελοιοποίηση, ερμηνείες και αναλύσεις, παρηγοριά και καθησυχασμός, αλλαγή συζήτησης, χιούμορ γιατί οι απαντήσεις αυτές παρακωλύουν την ανάπτυξη μιας ουσιαστικής επικοινωνίας
Από την εισηγήτρια προτάθηκαν δύο βιωματικές δραστηριότητες για να δουλέψει η ομάδα στην πράξη το θέμα της επικοινωνίας:
Α) βιωματική δραστηριότητα: «τι ακούμε, τι καταλαβαίνουμε και τι σκεφτόμαστε και νιώθουμε γι αυτό»
Ακούμε πολύ προσεκτικά το παιδί. Δε βιαζόμαστε να βγάλουμε το δικό μας συμπέρασμα. Καθρεφτίζουμε με τα λόγια μας αυτό που ακούσαμε. Τσεκάρουμε με το παιδί αν καταλάβαμε αυτό που λέει.
Ακόμη και τα ίδια ακριβώς λόγια μπορεί να στέλνουν διαφορετικά μηνύματα
Α) βιωματική δραστηριότητα: «προσπαθώ να καταλάβω πώς νιώθει το παιδί»
Στην επικοινωνία υπάρχει το προφανές μήνυμα δηλαδή το γεγονός που συνέβη, αλλά και το σιωπηλό μήνυμα αυτό που υποδηλώνει τη συναισθηματική κατάσταση του πομπού, κι είναι σημαντικό ο δεκτής, ο ενήλικας που ακούει να προσπαθεί να καταλάβει και τα δύο μηνύματα.
Χαρακτηριστική απάντηση συμμετέχοντα/ουσας από τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης «Από τη συνάντηση κατάλαβα ότι τα βιωματικά εργαστήρια και οι σχολές γονέων μπορούν να μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε την επικοινωνία με τα παιδία μας»
Υπενθύμιση!! «Η επικοινωνία με τα παιδιά μας είναι η ευκαιρία που μας δίνεται για να τα γνωρίσουμε και να μας γνωρίσουν. Η επικοινωνία δίνει χαρά και τρέφει τη σχέση μας μαζί τους. Επικοινωνώ σημαίνει ακούω με ενδιαφέρον και σεβασμό και μοιράζομαι με εμπιστοσύνη»
Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση σε powerpoint επιλέγοντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
—————————————————————————————————————————————
ANNAMA TOY ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΑΥΛΟ
![]() |
![]() |
Το σχολείο μας συμμετείχε τη Δευτέρα 12-12-2022 στο άναμμα του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου στον Άγιο Παύλο με τραγούδια, ποιήματα και θεατρικό δρώμενο. Συγχαρητήρια σε όλους! Καλά Χριστούγεννα! | ![]() |
ROBOT EDITION 2.0
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
STEM Lego
Τα συσσίτια της εκκλησίας
9η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Εκδρομή στο Σέιχ Σου
Την Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου, οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης πήγαν εκδρομή στο Σέιχ Σου, στα πλαίσια της ευρωπαϊκής εβδομάδας κινητικότητας και με την συνεργασία του Δήμου Νεάπολης – Συκεών.