Αρχική » Δραστηριότητες » Δραστηριότητες 2022-23

European Radio Logo

Translate

Δραστηριότητες 2022-23

Μια επίσκεψη στο πανέμορφο Δημοτικό Φυτώριο του Δήμου Θεσσαλονίκης

Στις  5 Απριλίου οι μικρές τάξεις του σχολείου μας (Α΄,Β΄,Γ΄ και Δ΄) επισκέφθηκαν το Δημοτικό Φυτώριο του Δήμου Θεσσαλονίκης. Μια όαση ομορφιάς στο κέντρο της πόλης. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις από τις υπεύθυνες του φυτωρίου. Παρακολούθησαν όλη τη διαδικασία της σποράς σπόρων λουλουδιών σε γλαστράκια,  στην οποία και συμμετείχαν  ενεργά όλα τα παιδιά. Φεύγοντας από το φυτώριο χάρισαν σε κάθε παιδί ένα γλαστράκι με λουλούδι.

Τους ευχαριστούμε πολύ.

Κατόπιν, συνεχίσαμε την εκδρομή μας στην παιδική χαρά της Ευαγγελίστριας.

4 3

2 1

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΑΘΛΗΜΑΤΑ

Στις αρχές Μαρτίου 2023, στα πλαίσια του προγράμματος γνωριμία με τα αθλήματα,  οι μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης, μαζί με τον δάσκαλό τους κ. Ιορδανίδη Γιώργο και την κα Δαρδούμπα Μαρία,  επισκέφτηκαν την ομάδα επί κοντώ στο Καυτατζόγλειο  Στάδιο Θεσσαλονίκης. Γνώρισαν αθλητές και αθλήτριες με πανελλήνιες, πανευρωπαϊκές και παγκόσμιες διακρίσεις και ο ομοσπονδιακός προπονητής κος Βαρσάμης Νίκος έδειξε στους μαθητές μας την τεχνική του αθλήματος. Για λίγο έγιναν όλοι αθλητές και αθλήτριες του επί κοντώ.

2023 03 08 10 45 04

2023 03 08 10 57 05

2023 03 08 11 31 57

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Την Πέμπτη 16/3/2023, οι Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του σχολείου μας, επισκέφτηκαν το Μουσείο Προσφύγων και το Εργαστήριο Κεραμικής, όπου έμαθαν τον τρόπο που πλάθεται ο πηλός και κατασκεύασαν τις δικές τους δημιουργίες.

IMG 20230316 101203 resized 20230316 062309428 IMG 20230316 101832 resized 20230316 062318147 IMG 20230316 104014 resized 20230316 062317348 IMG 20230316 105142 resized 20230316 062313915 IMG 20230316 110508 resized 20230316 061644391 IMG 20230316 111021 resized 20230316 061641063

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 Τη Δευτέρα 13/3/2023 οι μικρές τάξεις του σχολείου μας (Α,Β,Γ,Δ) επισκέφτηκαν το λαογραφικό μουσείο Θεσσαλονίκης, όπου πληροφορήθηκαν για τις τοπικές ενδυμασίες της Μακεδονίας και της Θράκης.

IMG 20230315 111903 IMG 20230315 112011 IMG 20230315 111759

 

 

Επόμενος σταθμός… διΕΠΑΦΗ

Την Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023, οι μαθητές των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου μας, συμμετείχαν σε δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τα ΑΜΕΑ με τίτλο: «Επόμενος σταθμός… διΕΠΑΦΗ», που διοργανώνεται από το ΚΔΑΠ ΜΕΑ Νεάπολης-Συκεών. Ένα διαδραστικό παιχνίδι ενσυναίσθησης και συμπερίληψης με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα σεβασμού και αποδοχής της  διαφορετικότητας.

                       2
3             1

 

Πρόσκληση σε επιμορφωτικό σεμινάριο

Το  2ο Δημοτικό Σχολείο Αγ. Παύλου σε συνεργασία με τα 1ο, 5ο, 8ο Δημοτικά Σχολεία Συκεών και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγ. Παύλου, στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και της συνεργασίας με τους γονείς των μαθητών/τριών μας, με σκοπό την πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και τη βελτίωση των κοινωνικών συμπεριφορών, διοργανώνουν δια ζώσης κοινό επιμορφωτικό-βιωματικό σεμινάριο εκπαιδευτικών και γονέων, με θέμα:

«Αυτοεκτίμηση: Πως μπορούμε να την καλλιεργήσουμε στα παιδιά»

 

Εισηγήτρια: κα Κολυβά Χρυσάνθη, Ψυχολόγος, Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης και Προαγωγής της Υγείας ΠΥΞΙΔΑ

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 8/2/2023 και ώρα 6:30μ.μ στην αίθουσα εκδηλώσεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Παύλου (Τέρμα Υδραγωγείου, Ευαγγελίστρια).

 

Η Δ/ΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΠΕΣΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

 


Θέατρο μέσα στην τάξη

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του σχολείου μας, μαζί με την κα Ξυδά Αγγελική, τη Θεατρολόγο μας, αποφάσισαν να σκηνοθετήσουν και να παίξουν θέατρο μέσα στην τάξη. Έτσι, ξαναζωντάνεψαν τον κινέζικο μύθο της Τσαν-Λι ,πολεμίστριας του κακού, ενός φτωχού κοριτσιού που με την επιμονή της, την υπομονή της και την ειλικρίνειά της κατόρθωσε να κερδίσει τον σεβασμό του βασιλιά και την αγάπη ενός ολόκληρου λαού.

theatro1 theatro2 theatro3

 


 

 

.jpg

Η 1η κοινή  επιμορφωτική συνάντηση ενός κύκλου 6 συναντήσεων για θέματα που αφορούν τα παιδιά και τη σχέση των σημαντικών ενηλίκων μαζί τους, πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 63 ατόμων. Συμμετέχουσες και συμμετέχοντες ενεπλάκησαν ενεργά σε μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων που δώσαν την ευκαιρία για προβληματισμό κι εξάσκηση στις δεξιότητες επικοινωνίας.

Για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς εκείνους που δεν μπόρεσαν να είναι μαζί μας, ίσως κάποιες σημειώσεις από τη συνάντηση είναι βοηθητικές.

Οι συμμετέχοντες/ουσες σε έναν αρχικό καταιγισμό ιδεών για την επικοινωνία είπαν:

Η επικοινωνία είναι…. συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων, διάλογος, αλληλεπίδραση, συνεργασία, ενσυναίσθηση, αμοιβαιότητα,  κατανόηση, αντίθεση, διαφωνία, επαφή με αποδοτικές και μη αποδοτικές καταστάσεις, συμβιβασμός,  σωματική επαφή και πρόσωπο με πρόσωπο επαφή.

Στη συνέχεια, εντόπισαν τα βασικά στοιχεία της επικοινωνίας:

ο πομπός (που στέλνει το μήνυμα), ο δέκτης (που δέχεται με κάποιον τρόπο το μήνυμα), το μήνυμα (που περιγράφει μια κατάσταση, μια ιστορία, αλλά και δηλώνει άμεσα ή έμμεσα πώς νιώθει και πώς σκέφτεται ο πομπός)  και το μέσο επικοινωνίας (ο λόγος, ο γραπτός λόγος, το σώμα).

Αμέσως μετά,  αναζητήθηκαν,  οι παράγοντες που λειτουργούν ως αρωγοί στην καλλιέργεια ουσιαστικής επικοινωνίας,  και οι παράγοντες που παρακωλύουν τη γόνιμη επικοινωνία.

Βοηθά την επικοινωνία: ηρεμία, ένα ασφαλές περιβάλλον, σεβασμός, εμπιστοσύνη, αποδοχή, αγάπη, σεβασμό, αυτορρύθμιση, αυτογνωσία, αυτοέλεγχος   ενδιαφέρον να ακούσω τη γνώμη και τα συναισθήματα του άλλου, να μπορώ να μπω στη θέση του, να επιθυμώ να εκφραστώ κι εγώ, να τσεκάρω με αυτό το άτομο που μιλά αν κατάλαβα καλά αυτό που μοιράστηκε. Είναι σημαντικό οι απαντήσεις να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα του παιδιού και να του δίνουν την ελευθερία να πει εάν έγινε αντιληπτό ορθά αυτό που μοιράστηκε.

Δε βοηθά την επικοινωνία: το να μην ακούω, η στάση εγώ ξέρω καλύτερα, υποτίμηση,  διαταγές, προειδοποίηση/απειλή, μάθημα ηθικής, συμβουλές και υποδείξεις μόνον, επιχειρήματα που προσπαθούν να πείσουν, κριτική και κατηγορίες, γελοιοποίηση, ερμηνείες και αναλύσεις, παρηγοριά και  καθησυχασμός, αλλαγή συζήτησης, χιούμορ γιατί οι απαντήσεις αυτές παρακωλύουν την ανάπτυξη μιας ουσιαστικής επικοινωνίας

Από την εισηγήτρια προτάθηκαν δύο βιωματικές δραστηριότητες για να δουλέψει η ομάδα στην πράξη το θέμα της επικοινωνίας:

Α) βιωματική δραστηριότητα: «τι ακούμε, τι καταλαβαίνουμε και τι σκεφτόμαστε και νιώθουμε γι αυτό»

Ακούμε πολύ προσεκτικά το παιδί. Δε βιαζόμαστε να βγάλουμε το δικό μας συμπέρασμα. Καθρεφτίζουμε με τα λόγια μας αυτό που ακούσαμε. Τσεκάρουμε με το παιδί αν καταλάβαμε αυτό που λέει.

Ακόμη και τα ίδια ακριβώς λόγια μπορεί να στέλνουν διαφορετικά μηνύματα

Α) βιωματική δραστηριότητα: «προσπαθώ να καταλάβω πώς νιώθει το παιδί»

Στην επικοινωνία υπάρχει το προφανές μήνυμα δηλαδή το γεγονός που συνέβη, αλλά και το σιωπηλό μήνυμα αυτό που υποδηλώνει  τη συναισθηματική κατάσταση του πομπού, κι είναι σημαντικό ο δεκτής, ο ενήλικας που ακούει να προσπαθεί να καταλάβει και τα δύο μηνύματα.

Χαρακτηριστική απάντηση συμμετέχοντα/ουσας από τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης «Από τη συνάντηση κατάλαβα ότι τα βιωματικά εργαστήρια και οι σχολές γονέων μπορούν να μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε την επικοινωνία με τα παιδία μας»

 

Υπενθύμιση!! «Η επικοινωνία με τα παιδιά μας είναι η ευκαιρία που μας δίνεται για να τα γνωρίσουμε και να μας γνωρίσουν. Η επικοινωνία δίνει χαρά και τρέφει τη σχέση μας μαζί τους. Επικοινωνώ σημαίνει ακούω με ενδιαφέρον και σεβασμό και μοιράζομαι με εμπιστοσύνη»

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση σε powerpoint επιλέγοντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

—————————————————————————————————————————————

ANNAMA TOY ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΑΥΛΟ

20221212 182041 ok  20221212 181946 ok
Το σχολείο μας συμμετείχε τη Δευτέρα 12-12-2022 στο άναμμα του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου στον Άγιο Παύλο με τραγούδια, ποιήματα και θεατρικό δρώμενο. Συγχαρητήρια σε όλους! Καλά Χριστούγεννα!  20221212 182017 ok

 


ROBOT EDITION 2.0

 

Το ρομπότ edison 2.0, είναι ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό παιχνίδι STEM για εκπαίδευση ρομποτικής σε μαθητές. Περιλαμβάνει ενσωματωμένους αισθητήρες, φώτα και ήχους καθώς επίσης και την δυνατότητα αυτόνομης συμπεριφοράς. Ανταποκρίνεται στο φως και τους ήχους, ακολουθεί τις γραμμές και αποφεύγει τα εμπόδια. IMG 20221212 160549
IMG 20221212 172145 Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας με τίτλο: «Τα δικαιώματα του παιδιού μέσα από δραστηριότητες STEAM» που πραγματοποιεί το σχολείο μας, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το συγκεκριμένο ρομπότ δοκιμάζοντας τις δυνατότητές του και ταυτόχρονα επεκτείνοντας τις γνώσεις τους στην αλγοριθμική και στον προγραμματισμό.

 


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

pan1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία που καθιερώθηκε να τιμάται στις 3 Δεκεμβρίου, οι μαθητές του σχολείου ενημερώθηκαν σχετικά με τα διάφορα είδη αναπηρίας και την ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση. Συζητήθηκαν τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα ανάπηρο άτομο στην καθημερινότητα του και πως αυτά μπορούν να ξεπεραστούν. pan3
pan2 Οι μαθητές της Α’, Β’, Γ, και Δ’ τάξης γνώρισαν και βιωματικά τις οπτικές αναπηρίες ψηλαφώντας χαρτιά τυπωμένα σε braille και περιπλανήθηκαν στο χώρο με κλειστά μάτια αξιοποιώντας τις υπόλοιπες αισθήσεις του για να αποφύγουν εμπόδια. Οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης ήρθαν σε επαφή με την νοηματική γλώσσα μαθαίνοντας το αλφάβητο και δημιούργησαν ο καθένας το δικό του νοηματικό όνομα. Όλοι μαζί δημιούργησαν μια αφίσα με το μήνυμα «Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι», για να δείξουν πως δε χωράνε διακρίσεις σε κανέναν τομέα της ζωής του ανθρώπου.

 


STEM Lego

 

 Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας με τίτλο: «Τα δικαιώματα του παιδιού μέσα από δραστηριότητες STEAM» που πραγματοποιεί το σχολείο μας, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τους νόμους της Φυσικής, τις αρχές και στις μεθόδους των κατασκευών της Μηχανικής και της Τεχνολογίας, της  Άλγεβρας και τις μεθόδους υπολογισμών από τα Μαθηματικά και την αλγοριθμική λογική. IMG 20221130 171356
IMG 20221123 164528 Χρησιμοποιούνται προσεγγίσεις διερεύνησης και επίλυσης προβλήματος, Project, και ανακαλυπτικής μάθησης, μέσα πάντα από τη συνεργασία σε ομάδες. Πρακτικές εναλλαγής ρόλων αναπτύσσουν τη συνεργασία και προάγουν το θετικό κλίμα στο σχολικό περιβάλλον.

Η δημιουργικότητα και τη φαντασία στην υπηρεσία της μάθησης!

 


Τα συσσίτια της εκκλησίας

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας με τίτλο: «Τα δικαιώματα του παιδιού μέσα από δραστηριότητες STEAM» που πραγματοποιεί το σχολείο μας, IMG 20221201 123310IMG 20221201 123402
IMG 20221201 123310 την Τετάρτη  10 Νοεμβρίου,  επισκέφτηκε το σχολείο μας ο Πρεσβύτερος Μιχαήλ Κόνια, επίκουρος καθηγητής της ΑΕΑΘ, και παρουσίασε στους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης το κοινωνικό έργο της εκκλησίας μέσω των συσσιτίων.

9η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

IMG 20220930 111644 ok ok Την Παρασκευή 30-9-2022, στα πλαίσια της 9ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, το σχολείο μας επισκέφτηκε το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Εκεί οι μαθητές πήραν μέρος  σε εκπαιδευτικά προγράμματα.
Οι τάξεις Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ, ξεναγήθηκαν στον χώρο που αναπαριστά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αρχαίας Ελλάδας και πληροφορήθηκαν για σχετικούς μύθους και ιστορίες της αρχαίας Ελλάδας. Επίσης, ενημερώθηκαν για τους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες και για Ολυμπιονίκες από διάφορα μέρη του κόσμου. Τέλος, παίρνοντας μέρος σε δοκιμασίες- αγωνίσματα ένιωσαν και αυτοί Ολυμπιονίκες!  IMG 20220930 092015 1
 IMG 20220930 095441 οκ οκ 1 Οι τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄ γνώρισαν και πήραν μέρος σε αγωνίσματα των Παραολυμπιακών Αγώνων. Πληροφορήθηκαν για μεγάλες επιδόσεις μεγάλων αθλητών και δοκίμασαν οι ίδιοι τις ικανότητες και τις επιδόσεις τους σε απαιτητικές αλλά και διασκεδαστικές αθλητικές δοκιμασίες.

 


Εκδρομή στο Σέιχ Σου

2

Την Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου, οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης πήγαν εκδρομή στο Σέιχ Σου, στα πλαίσια της ευρωπαϊκής εβδομάδας κινητικότητας και με την συνεργασία του Δήμου Νεάπολης – Συκεών.

Eξερευνήσαμε μονοπάτια με συνοδοιπόρους και οδηγούς τα μέλη του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης, θαυμάσαμε την μοναδική θέα…

…ταξίδεψε η ματιά μας από τα σοκάκια και τις λεωφόρους της πόλης μας ως το Πήλιο…

4
3 …είχαμε τη χαρά να δούμε από κοντά και όχημα πυροσβεστικής με το ευγενικό προσωπικό του!

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση