3.Το Δεντρόσπιτο με τα Ζωάκια των Δικαιωμάτων – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

64b06c19 bf40 40e1 a540 4d1116590e37

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη.

Υποθεματική ενότητα: Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος: “Το Δεντρόσπιτο με τα Ζωάκια των Δικαιωμάτων”

Τριλαριλαρό

EKPAIDEYTIKO YLIKO 5

Το δικαίωμα στο παιχνίδι και την ξεκούραση – Άρθρο 31, ΔΣΔΠ

Τριλαριλαρίλα, τριλαριλαρό, χαίρομαι να παίζω, να τρέχω να γελώ

Τριλαριλαρίλα, τριλαριλαρό, αρχίζω το τραγούδι και πιάνω τον χορό!

Δραστηριότητα  – Παιχνίδι:

Λέμε στα παιδιά ότι σήμερα θα μιλήσουμε για ένα από τα πιο αγαπημένα δικαιώματα των παιδιών, το δικαίωμα στο παιχνίδι, την ξεκούραση και την ψυχαγωγία, δηλαδή τη χαρά μας μέσα από κάτι όμορφο που κάνουμε. Τα παιδιά κάθονται στον κύκλο, δίνουμε  μια μαλακιά μικρή μπάλα σε ένα παιδί και το παιδί  λέει: «Έχω μια ιδέα, να …»  Το κάθε παιδί προτείνει μια ευχάριστη δραστηριότητα που θέλει να κάνουμε στο σχολείο. Επίσης λέει και κάτι που όταν συμβαίνει το στενοχωρεί ή το φοβίζει:

Τα καταγράφουμε σε φύλλο αξιολόγησης:

PhotoCollage 20250212 184511991 PhotoCollage 20250212 184530589 PhotoCollage 20250212 184550068 PhotoCollage 20250212 184618128 PhotoCollage 20250212 184640123

Κατασκευή: Φτιάχνουμε μία τραμπάλα και παίζουμε με τους φίλους μας:

490991755 1327923171826341 3636363465051641799 n

490986452 1139178727977341 4533231639825817331 n 490994789 1036981565028081 8896295340061582740 n 490995004 679654501274806 5664790350696805769 n 491264722 1585837348774857 3351526918183577425 n 490986480 1788765465314439 4323178632211414016 n 490987681 1206662841040189 6749389825268385483 n 490991863 1759594098104424 5893179708515859086 n

Πολυχρωμίξ

EKPAIDEYTIKO YLIKO 6
Το δικαίωμα στη διαφορετικότητα & την ισότητα – Άρθρο 2, ΔΣΔΠ

Είμαστε όλοι αλλιώτικοι, διαφορετικοί, από την Ελλάδα ως την Αφρική.

Είμαστε όλες ίσες και σημαντικές, από το δεντρόσπιτο ως το Μαρακές.

Δραστηριότητα – Παιχνίδι:

Εξηγούμε στα παιδιά ότι, όπως το Πολυχρωμίξ είναι ασυνήθιστο και διαφορετικό από τους περισσότερους άλλους ρινόκερους που ξέρουμε, αλλά χαρούμενο γι’ αυτό που είναι, το ίδιο συμβαίνει με πολλούς ανθρώπους και βέβαια πολλά παιδιά.  Ζητάμε από τα παιδιά να  ζωγραφίσουν από ένα «φανταστικό φιλαράκι» που είναι ένα διαφορετικό παιδί, δηλαδή που έχει κάποιες διαφορές από τα περισσότερα άλλα παιδιά  αλλά -με την φαντασία τους- μπορούν να κάνουν πολύ ωραία παρέα. Αφού ζωγραφίσουν το φιλαράκι, του δίνουν ένα όνομα και το παρουσιάζουν ένα – ένα, λέγοντας γιατί είναι φιλαράκια (τι του αρέσει σε αυτό, τι κάνουν μαζί, κλπ).

PhotoCollage 20250212 184338019 PhotoCollage 20250212 184353957 PhotoCollage 20250212 184424014 PhotoCollage 20250212 184450405

Περαστικάκι

EKPAIDEYTIKO YLIKO 7

Το δικαίωμα στην υγεία – Άρθρο 24, ΔΣΔΠ

Κάντε κάτι, κάντε κάτι, να μη μείνω στο κρεβάτι

να είμαστε όλοι καλά, χωρίς πόνο και ορεξάτοι!

Λέμε στα παιδιά  ότι το δικαίωμα για το οποίο θα μιλήσουν σήμερα είναι το δικαίωμα στην υγεία. Εξηγούμε ότι όλοι οι άνθρωποι -όπως και τα ζώα- έχουμε ανάγκη την υγεία μας και τα παιδιά έχουν δικαίωμα να προστατεύεται η υγεία τους αλλά και να μπορούν να ρωτούν και να μαθαίνουν ό,τι τους απασχολεί σχετικά. Επίσης τονίζει ότι τα παιδιά όταν πάνε στον γιατρό, ή όταν έχουν κάποιο πρόβλημα στην υγεία τους, έχουν δικαίωμα να μιλούν και να εξηγούν πώς νοιώθουν, αν φοβούνται, αν πονάνε, κλπ.

Με το σκυλάκι το Μηπονάκι κάνουμε το παρακάτω φύλλο εργασίας (μαθηματικά – αντιστοιχίσεις).

491026090 1420367015987565 2390291842353958050 n

491002671 703751555549380 325274188734750120 n 490989170 1811115636415730 4821806474423814729 n 490986382 1884778942261209 2136190596905649992 n 490987467 1369594450751738 303626418581173076 n

CC BY-NC-ND 4.0 Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *