Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη.
Υποθεματική ενότητα: Ανθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος: “Το Δεντρόσπιτο με τα Ζωάκια των Δικαιωμάτων”
Τριλαριλαρό
Το δικαίωμα στο παιχνίδι και την ξεκούραση – Άρθρο 31, ΔΣΔΠ
Τριλαριλαρίλα, τριλαριλαρό, χαίρομαι να παίζω, να τρέχω να γελώ
Τριλαριλαρίλα, τριλαριλαρό, αρχίζω το τραγούδι και πιάνω τον χορό!
Δραστηριότητα – Παιχνίδι:
Λέμε στα παιδιά ότι σήμερα θα μιλήσουμε για ένα από τα πιο αγαπημένα δικαιώματα των παιδιών, το δικαίωμα στο παιχνίδι, την ξεκούραση και την ψυχαγωγία, δηλαδή τη χαρά μας μέσα από κάτι όμορφο που κάνουμε. Τα παιδιά κάθονται στον κύκλο, δίνουμε μια μαλακιά μικρή μπάλα σε ένα παιδί και το παιδί λέει: «Έχω μια ιδέα, να …» Το κάθε παιδί προτείνει μια ευχάριστη δραστηριότητα που θέλει να κάνουμε στο σχολείο. Επίσης λέει και κάτι που όταν συμβαίνει το στενοχωρεί ή το φοβίζει:
Τα καταγράφουμε σε φύλλο αξιολόγησης:
Κατασκευή: Φτιάχνουμε μία τραμπάλα και παίζουμε με τους φίλους μας:
Πολυχρωμίξ
Το δικαίωμα στη διαφορετικότητα & την ισότητα – Άρθρο 2, ΔΣΔΠ
Είμαστε όλοι αλλιώτικοι, διαφορετικοί, από την Ελλάδα ως την Αφρική.
Είμαστε όλες ίσες και σημαντικές, από το δεντρόσπιτο ως το Μαρακές.
Δραστηριότητα – Παιχνίδι:
Εξηγούμε στα παιδιά ότι, όπως το Πολυχρωμίξ είναι ασυνήθιστο και διαφορετικό από τους περισσότερους άλλους ρινόκερους που ξέρουμε, αλλά χαρούμενο γι’ αυτό που είναι, το ίδιο συμβαίνει με πολλούς ανθρώπους και βέβαια πολλά παιδιά. Ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν από ένα «φανταστικό φιλαράκι» που είναι ένα διαφορετικό παιδί, δηλαδή που έχει κάποιες διαφορές από τα περισσότερα άλλα παιδιά αλλά -με την φαντασία τους- μπορούν να κάνουν πολύ ωραία παρέα. Αφού ζωγραφίσουν το φιλαράκι, του δίνουν ένα όνομα και το παρουσιάζουν ένα – ένα, λέγοντας γιατί είναι φιλαράκια (τι του αρέσει σε αυτό, τι κάνουν μαζί, κλπ).
Περαστικάκι
Το δικαίωμα στην υγεία – Άρθρο 24, ΔΣΔΠ
Κάντε κάτι, κάντε κάτι, να μη μείνω στο κρεβάτι
να είμαστε όλοι καλά, χωρίς πόνο και ορεξάτοι!
Λέμε στα παιδιά ότι το δικαίωμα για το οποίο θα μιλήσουν σήμερα είναι το δικαίωμα στην υγεία. Εξηγούμε ότι όλοι οι άνθρωποι -όπως και τα ζώα- έχουμε ανάγκη την υγεία μας και τα παιδιά έχουν δικαίωμα να προστατεύεται η υγεία τους αλλά και να μπορούν να ρωτούν και να μαθαίνουν ό,τι τους απασχολεί σχετικά. Επίσης τονίζει ότι τα παιδιά όταν πάνε στον γιατρό, ή όταν έχουν κάποιο πρόβλημα στην υγεία τους, έχουν δικαίωμα να μιλούν και να εξηγούν πώς νοιώθουν, αν φοβούνται, αν πονάνε, κλπ.
Με το σκυλάκι το Μηπονάκι κάνουμε το παρακάτω φύλλο εργασίας (μαθηματικά – αντιστοιχίσεις).
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0.